Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2003, 17:51
Magdalena
Magdalena is offline
Ik ben zelf lange tijd depressief geweest en er op eigen kracht uitgekomen, nadat de psycholoog mij na 4 sessies niets nieuws kon vertellen (had een beetje erg veel zelf-inzicht en teveel zelf-helpboeken gelezen, dus kende de hele trucendoos al). Ik ben nu over het algemeen vrij gelukkig, alleen heb ik af en toe terugkerende neerslachtige periodes waarin ik mezelf lelijk vind, niet goed genoeg en ronduit van alles in mijn leven baal.

Ben ik de enige daarin, of is het normaal dat als je eenmaal uit je depressie bent je af en toe terugvalt? en hoe gaan jullie om met zo'n periode? laat je het over je heenkomen, of zoek je hulp? of doe je misschien iets anders?

ik heb echt wat tips nodig, want nu maak ik alleen maar mijn ouders en vriendje verschrikkelijk ongerust en dat wil ik ook niet
Oud 11-07-2003, 17:55
Verwijderd
Het spijt me, ik kan je vragen niet beantwoorden.. sorry

*hoe nutteloos*

iig sterkte
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Magdalena schreef op 11-07-2003 @ 18:51:
Ben ik de enige daarin, of is het normaal dat als je eenmaal uit je depressie bent je af en toe terugvalt?
Echt veel zinnigs heb ik niet te melden, maar het is normaal dat je af en toe terug valt, dat heeft iedereen, niet alleen mensen die depressief zijn geweest (het leven bestaat niet alleen uit ups).
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 18:37
Magdalena
Magdalena is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-07-2003 @ 19:30:
Echt veel zinnigs heb ik niet te melden, maar het is normaal dat je af en toe terug valt, dat heeft iedereen, niet alleen mensen die depressief zijn geweest (het leven bestaat niet alleen uit ups).
nee, dat is inderdaad waar. ik weet wel dat het leven niet altijd leuk is, maar ik kan gewoon op onverwachte momenten zonder enige aanleiding het allemaal niet meer zien zitten. er was vandaag totaal niets ergs of vervelends gebeurt, maar toch zit ik een uur lang te huilen en heb ik vervelende neigingen en vraag me af wat ik moet doen. hulp zoeken, die in het verleden niet geholpen heeft, of iets anders?

nah ja, in iedergeval allebei bedankt voor jullie replies
Oud 11-07-2003, 18:47
Verwijderd
doorzetten

heb wel 1 terugval gehad maar ik heb gewoon mezelf er doorheen gesleept en een opmerking van 1 iemand hielp ookwel.. Die zei dat het terug zou blijven komen maar steeds minder hevig (soort naschokken) en daar kon ik mee leven, want dat zou betekenen dat het gevoel ookweer weg zou gaan
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Magdalena schreef op 11-07-2003 @ 18:51:
Ik ben zelf lange tijd depressief geweest en er op eigen kracht uitgekomen, nadat de psycholoog mij na 4 sessies niets nieuws kon vertellen (had een beetje erg veel zelf-inzicht en teveel zelf-helpboeken gelezen, dus kende de hele trucendoos al). Ik ben nu over het algemeen vrij gelukkig, alleen heb ik af en toe terugkerende neerslachtige periodes waarin ik mezelf lelijk vind, niet goed genoeg en ronduit van alles in mijn leven baal.

Ben ik de enige daarin, of is het normaal dat als je eenmaal uit je depressie bent je af en toe terugvalt? en hoe gaan jullie om met zo'n periode? laat je het over je heenkomen, of zoek je hulp? of doe je misschien iets anders?

ik heb echt wat tips nodig, want nu maak ik alleen maar mijn ouders en vriendje verschrikkelijk ongerust en dat wil ik ook niet

Ik weet precies waar je het over hebt. Bij mij is het hetzelfde. Mja sorry maar ik weet eigenlijk ook niet wat je moet doen als je zo'n periode hebt. Als ik zo'n periode heb [nu dus eigenlijk] doe ik alleen maar dingen die niet goed voor mezelf zijn, zoals niet of heel weinig eten omdat ik van mezelf baal, AM, dat soort dingen. Sorry dit is meer een soort klaagreply geworden ipv nuttig.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 19:40
Magdalena
Magdalena is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 11-07-2003 @ 20:34:
Ik weet precies waar je het over hebt. Bij mij is het hetzelfde. Mja sorry maar ik weet eigenlijk ook niet wat je moet doen als je zo'n periode hebt. Als ik zo'n periode heb [nu dus eigenlijk] doe ik alleen maar dingen die niet goed voor mezelf zijn, zoals niet of heel weinig eten omdat ik van mezelf baal, AM, dat soort dingen. Sorry dit is meer een soort klaagreply geworden ipv nuttig.
geeft niet joh hoop dat je er ook snel uit komt. ik heb dat ook, dat ik te weinig ga eten, of soms juist teveel waardoor ik nog meer baal.

de rest: bedankt voor je replies. ik weet inderdaad dat doorzetten en proberen het te uiten helpen om er vanaf te komen, maar soms is het gewoon zo moeilijk om door te zetten, omdat het vrij vaak voorkomt dat ik een terugval krijg en steeds denk de oplossing gevonden te hebben, maar dit dan ook niet blijkt te helpen.
nah ja, het gaat al een stukje beter , ik wou alleen dat ik er een keer vanaf was en ik weet soms niet wat ik moet doen, omdat psycholoog ook al niet hielp.
Oud 11-07-2003, 19:48
Verwijderd
Tja ik denk dat als je ouders ervan weten, dat die je wel kunnen
helpen en afleiden. En vrienden en vriendinnen zijn ook wel
belangrijk nu, beetje leuke dingen doen enzo.
Maar succes ermee , op den duur komt alles wel weer goed
denk ik iig.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 20:34
kuzzie_joey1985
kuzzie_joey1985 is offline
volgenz mij iz het heel normaal dat ju een terugval kan krijgen enzo..heb het zelf al zo vaak gehad..ze zeggen wel eenz dat 75% mensen een terugval krijgen...

Ik zou alz ik jou waz dan steun zoeken bij ju ouders en vrienden. Laat ze ju inzien dat ju leuk...mooi en lief enzo bent.

kuzzie
Joey
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 20:45
Winner
Winner is offline
Dan moet je minder nadenken. Zoek een doel in je leven en ga daar heel fantiek mee aan de slag. Als het je helemaal opeist heb je

a. geen tijd meer om depressief te zijn want je moet presteren
b. geen reden meer om depressief te zijn want je doet allemaal nieuwe dingen en daar krijg je zelfvertrouwen van en je leert mensen kennen enzovoort.

That's how I got out of it.
Oud 11-07-2003, 21:09
snoops
snoops is offline
Ik weet heel goed waar je het over hebt. Ik ben zelf een hele tijd depressief geweest en nu gaat het weer niet zo lekker. Ik zie heel erg tegen het nieuwe schooljaar op omdat ik denk dat mijn klasgenoten me niet moeten en ik weer steeds alleen ben. Maar omdat ik dat denk wordt ik weer onzeker en durf niet eens op ze af te stappen. Vorig jaar is het zo gegaan dus ik moet uitkijken dat het niet weer gebeurd. Ik probeer veel afleiding te vinden. Maar het blijft gewoon heel lastig. Wat ik moet doen en wat ik denk wat ook goed voor jou is is zelfvertrouwen krijgen. Dat kan door veel leuke dingen te doen. Doe zo veel mogelijk wat je leuk vind en waar je goed in bent. Zo krijg je een beter gevoel over jezelf. En je verzet op die manier ook voor even je negatieve gedachen. En ga je weer wat positiever denken. Ik probeer er op die manier uit te komen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 10:39
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-07-2003 @ 19:30:
maar het is normaal dat je af en toe terug valt, dat heeft iedereen, niet alleen mensen die depressief zijn geweest (het leven bestaat niet alleen uit ups).
Idd.

Ook lijken terugvallen vaak erger als je je een tijdje
goed hebt gevoelt, doordat je toch vaak gaat
vergelijken met dąt gevoel.

Ik heb vrij vaak terugvallen, de ene keer wat
heftiger dan de andere. Probeer dan wel heel hard
door te zetten ed, maar verlies nogal snel de moed.
Meestal gaat het na verloop van tijd wel beter,
door erover te praten met anderen, door m'n LJ vol te
schrijven, (), doordat andere mensen me op
dingen die ik overwonnen heb ed blijven wijzen,
en bereid zijn om me telkens op te peppen ed.

Voor mij helpen de dingen die vrienden doen meer
dan proff. hulp denk ik, omdat juist die dingen
mij weer de kracht geven om door te gaan..
Maar dat is voor iedereen verschillend.

Blijf niet zelf ermee zitten, praat erover, schrijf het van je af,
maar krop het niet op zeg maar.
Haal de positieve dingen naar boven, dingen waaruit
je goed kan halen dat je dat overwonnen hebt ed.
Blijf doorgaan, doe de dingen die je moet doen,
ga vooral niet steeds minder doen ed..
Reageren

Regels voor berichten