Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
de leer van zoroaster, die het ook echt niet zelf had verzonnen maar geleend had van ......etc ....etc.....helemaal terug naar we moeten echt eens een verklaring verzinnen voor dingen als dag en nacht en eb en vloed en donder en bliksem
|
![]() |
uiterlijk lijkt het flink op elkaar.
Jezus komt in beide boeken voor en abraham wordt bijv ook genoemd Toch is de Islam een dwaalleer om de volgende reden die voor elke religie anders dan het christendom geldt Bij de rest van de religies moet je eerst perfect worden en volgt daaruit de hemel. Verschillende visies op vergeving en hemel maar de rode draad is dat je de hemel moet verdienen. Het christendom gaat ervanuit dat je de aanwezigheid van God niet kan verdienen aangezien een heilige God zich nooit met zonde in zou kunnen laten. Daarom kan je via Jezus in de hemel komen ookal heet je hitler. Vanuit dit besef volgt een heilig leven. Hier zie je dus de richting precies omgedraaid. Dit afschuiven op vertaalfouten of overlevering doe je de diepste indentiteit van elke religie te kort en is slechts een oppervlakkige vergelijking
|||||
Citaat:
heidenen aan de linkerhand. Waarom nep? Want ik had dorst en je gaf me niet te drinken en had honger en gaf me geen voedsel, en zat in captivity en je bezocht mij niet. (Maar heer we hebben zoveel in uw naam geprofeteerd en blabla bla) Zo gij dit voor 1 van mijn minste broeder (wel of niet) hebt gedaan zo hebt gij dit voor mij wel of niet gedaan. kortom jij volgt een dwaalspoor en denkt dat je jezelf makkelijk kan maken, gewoon goed doen jij, als je zegt in jezus te geloven ben je als hij iemand die de regels volgt. christus is echt met alleen die zin al duidelijk dat je zeker wel meer met doen dan slechts zeggen ja ik geloof. Citaat:
in tegenstelling tot wat christenen denken, is een god niet zo heilig als je een ander zomaar veroordeelt op zonde terwijl je zelf prijkt met al je glorie die je dan gewoon sowieso niet echt hebt. Citaat:
ja mits hitler ook dan jezus leer volgt en niet slechts zegt ja ik geloof in jou hoor nu ga ik door met mijn massamoord en occultisme. Citaat:
![]() groetjes joeri |
![]() |
||
Citaat:
ik vind dat je zo wel een beetje veel eer geeft aan het jodendom.
||||
![]() |
Citaat:
Maar ook dat gaat vanuit de redding werken Het is niet zo dat Geloof + werken = behoud maar Geloof => Behoud EN Geloof => Werken Als je het door werken wil verdienen dan lukt het mij nooit. ZSelfs even te lang kijken naar een vrouw is al genoeg om je dan voor de rest van de eeuwigheid te verdoemen. Maar misschien leef jij zo perfect dat het je lukt? Lees dan 1 johannes 1 maar eens na. En je hoieft btw niet van Jezus te houden. er staat "wie in Mij geloofd heeft het eeuwige leven". Maar als iemand zijn eigen leven gaf en iedere dag opnieuw met je om wil gaan lijkt het me logisch dat je van Hem gaat houden. Maar je zit nog echt in het menselijke (islamietische) denken. Je hebt het idee , dit MOET ik doen, en dat MOET ik laten en dan ben ik wel gered. (onee God vindt alles wel goed en aardig. Toch zou ik een jaloers persoon niet tegen me in het harnas willen jagen, vooral nietr als dat een Heilige Jaloersheid is, lees de 10 geboden maar na). de Hele crux van het christendom isdat je al behouden bent, en het enige wat je daarvoor hoeft te doen is het aan te nemen. Maar hoeveel kado's heb jij die je niet eerst hebt aangenomen? En dat de ander respect had voor je mening en je dus niets opdrong? En als je dit kado aanneemt dan volgen daar al die dingen uit die je noemt. Citaat:
"kennen" in de joofdse filosofie en dus bijbel betekend "gemeenschap hebben met". Oftewel als God zonde goedkeurt "en het wel vergeeft" zou Hij zelf zondig worden. Ofdat Hij dat kan is een discussie ernaast, maar het lijkt me duidelijk dat dat niet zal gebeuren. maar daarnaast "Glory niet heeft"Openbaringen 4 gelezen? of mozes op de berg? of ken je uberhaupt zijn Liefde voor het volk en de gemeente? En praalde Hij met zijn glorie toen hij aan het kruis hing en zijn maaksels Hem bespotten? Hij heeft de sterren in de hemel gehangen, en dan laat Hij zich bespotten door zulke mensjes? Rondom elia stond al een heel leger van Engelen, ik denk dat met 1 knipoog de hele schepping vernietigd had kunnen worden als Hij er de opdracht voor gaf. Maar Hij koos voor de liefde om met iedereen een relatie aan te kunnen gaan. Een pottenbakker waar de klei mislukt slaat alles neer en begint opbnieuw. Maar omdat God zo liefheeft koos Hij ervoor om een andere weg te gaan. En dan heeft hij geen glorie? Moet ie dan mensen neerslaan of verblinden? Of moet ie stormen bedwingen? Gebeurd allemaal letterlijk en nog niet goed genoeg? Vertel me eens, wat zou jou nou zo werkelijk overtuigen dat God glorieus is? Citaat:
hetr griekse bekeren betekend "Andere gedachten en daden" Dus natuurlijk zal er een werking uitgaan vanuit een oprechte bekering, maar dat oordeel is niet aan ons. Wij kunnen niet kijken wat er in iemands hart leeft "Maar God ziet het hart aan" zoals in de psalmen staat.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 27-07-2003 om 17:01. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
iidd "niets doen" en ja in elke levenstrpoming heb je "makkelijk doeners" maar als je gewoon de koran letterlijk neemt kan je nergens anders op uitkomen (nog afgezien van het idee dat je over een koord moet lopen die over een ravijn/vallei is gespannen en als je eraf valt ben je verloren, maar ben er niet genoeg in thuis om te kunnen zeggen ofdat dat letterlijk is bedoeld ofdat het een beeld van de werkelijkheid is) en wilde je geloven verkondigen op grond van "enkele stromingen"?
||
Citaat:
En geloven verkondigen op grond van stromingen doe je zelf ook. Het protestantisme is het geloof wat uitgaan van 'rechtvaardiging door het geloof alleen'. Andere christelijke stromingen zoals oosters orthodox, rooms katholiek of russisch orthodox, jehova's getuigen, mormonen etc. gaan er niet vanuit dat je door geloof alleen in de hemel komt.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
voldoende kennis vergaren wijs genoeg worden Beetje wreed geloof, aangezien er mensen zijn die de capaciteiten niet hebben om hier over na te denken. Waarom moet je trouwens reincarneren als je niets hoeft te doen, dan moet één leven toch genoeg zijn? Laatst gewijzigd op 27-07-2003 om 19:37. |
![]() |
|
Nee, zo toevallig is het niet. Jodendom, christendom en islam zijn immers in dezelfde streek (het Midden-Oosten) ontstaan. Heel veel elementen en personen tref je ook in alledrie aan: Jezus Christus komt immers in zowel de Thora, de Bijbel als de Koran voor, om maar eens een vorbeeld te noemen.
Het is nog niet eens zo vreemd wat SimShalom zegt, dat het christendom en de islam hun oorsprong hebben in het jodendom. Het jodendom was er immers als eerst. Het christendom en de islam zou je kunnen zien als aanvullingen of 'verbeteringen' van het jodendom. Ik zet 'verbeteringen' maar even tussen aanhalingstekens, omdat je uiteraard zeer sterk kunt twijfelen of het wel verbeteringen zijn. Dat ziet iedereen natuurlijk weer anders. Maar feitelijk zijn deze drie godsdiensten gewoon één pot nat. Ik snap dan ook niet helemaal waarom christenen, joden en moslims elkaar omwille van hun geloof de hersens inslaan. Het zijn immers gewoon drie verschillende versies van hetzelfde geloof!
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maar goed: verschil tussen Jodendom en christendom: Joden wachten nog op Messias, Christenen geloven dat Hij er al is geweest (heel ruim gezegd) Verschil tussen Islam en chirstendom: Bij het Islamitische geloof moet men allelei dingen doen om bij god in de gunst te komen (behoud door werken), bij Christenen het tegenovergestelde: behoud door geloof. het is wel erg bekrompen om het één pot nat te noemen, vooral als je er te weinig verstand van hebt om dat te doen |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Koran = Oude Testament + Nieuwe Testament + *iets waarvan ik de naam even niet weet*
||
Citaat:
Trouwens, jij spreekt elke keer van 'het christendom' en 'het christelijke geloof'. Dat is iets wat niet bestaat. Aangezien er talloze stromingen zijn die zich allemaal op de bijbel beroepen, maar er allen een andere interpretatie aan geven. Rechtvaardiging door het geloof alleen vind je alleen bij protestanten, en dan vooral bij Lutheranen.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Oosters orthodox is juist afgescheiden op grond van die genade, die bekeken zij anders, maar nog steeds niet door daden. en ja Mormonen en Jehova's bekijken die dingen andwers maar een beweging van ik schat 300.000 mensen staat in geen verhouding tot de 1,1 miljard mensen die wel in de genade geloven.
||
![]() |
Citaat:
dan waren het christenen aangezien in het nieuwe4 testament staat dat Jezus de zoon van God is. zij zien hem als profeet dus schijnbaar hebben ze niet het letterlijke nieuwe testament
||
Citaat:
||
Citaat:
Iedereen heeft evenveel kans, wel een beetje lullig voor de mensen van wie nu al duidelijk is dat ze het in dit leven niet gaan halen. Maarja, |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
goede daden kan je doen met de idee 'kijk als ik dit en dat en dat nu doe dan kom ik sowieso in de hemel, alhoewel ik wel weet dat dat Jezus-gedoe bullshit is.' Wel juist is het feit dat goede daden uit geloof voortkomen. maar geloof komt niet uit goede daden voort... |
![]() |
||
Citaat:
Goed, het komt niet helemaal overeen misschien, maar de overeenkomsten zijn legio.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
de oorspronkelijke griekse geschriften die over jezus en de eerste gemeente gaan, en de theologie die zich daarop ontwikkelde grotendeels door Paulus opgeschreven.
||
![]() |
Citaat:
Al de keren dat Jezus hem vader noemt (wat dus een halsmisdrijf is waarvoor Hij veroordeeld is) Romeinen gaat erover. waar staat NIET dat ie God's Zoon is eigenlijk in die hele bijbel?
||
Citaat:
||
Citaat:
BVD |
![]() |
|
sure.
1) Bijbelse betekenis van Zoon: Zoon betekent dat de persoon een belangrijke relatie heeft met een ander, of een ondergeschikte is van die. (en daarna volgt een reeks met het woord zoon. 2) Zonen van God: Mensen die trouw zijn aan god (volgt weer een reeks met referenties) Tenminste, dat zijn de twe argumenten die ik belangrijk vind :/
||
Citaat:
2)Zo goed mogelijke evenbeelden van God. |
![]() |
||
Citaat:
als je het doet met dat idee dan doe je het niet uit liefde dus niet uit goedheid dus is het per definitie geen goede daad. O jawel. Mensen die van nature goed doen omdat ze een goed hart hebben gaan juist merken dat er een god is en dat waarheid iets wezenlijks is net als liefde. mensen hoeven geen bijbel te kennen om gelovig te zijn. de beste religie is diegene die je het dichtst bij god brengt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bestaat God? couw | 268 | 21-06-2012 12:06 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de manipulatie van het NT Verwijderd | 101 | 26-03-2005 21:14 | |