Advertentie | |
|
![]() |
|
Hou oud hij is, zijn benen, wonden, zijn ogen, zijn gangen(heel belangrijk) , laat je nooit een paard aansmeren met de bekende manieren ... "hijs een hoefijzer kwijt maat tis egt een lieverdje hoor.. en heel goedkoop" jaja... zit je daarna met een paard wat niet goed loop of wat dan ook.. kijk naar zijn hoeven en het karakter. als het paard je al meteen bijt of zn ooren in de nek legt heb je waarschijnlijk te maken met een sjaggo paard (dit hoeft niet te betekenen dat je hem meteen moet laten gaan hoor...) kijk ook naar zijn rug (de schoft, zijn er veel drukkingen etc...) en , het allerbelangrijkste, probeer hem uit.
![]()
||
Citaat:
maar als het nou een 2 jarige die nog niet ingereden is, of een paard van 14 zonder papieren, kan ik het me voorstellen. Maar voor een goed/braaf paard van een jaar of 6/7 is 2000 euro toch wel verdacht weinig! (Voor Lilly, een 3 jarige D pony, met supergoede papieren, vroegen wij ook 2300 euro, maar zij was nog vrij onbespierd, en pony's zijn over het algemeen veel goedkoper dan paarden.)
|
![]() |
2000 euro is weinig, is het een paard met papieren?
Wat ik ook altijd zal doen is het paard aan de hand laten lopen, en op een afstandje kijken en vragen of diegene die het paard aan de hand heeft onverwacht een korte draai met het paard maakt... Vaak zie je dan of het paard trekt met een been, soms drogeren ze paarden zelfs voordat er een koper komt kijken, zodat het paard minder pijn heeft... als ie al iets heeft...
|
we hebben nou de oog op een merrie een tinker hebben er 2500 voor gevraagt en hebben we afgedingt voor 2100.hij is opgenomen in het stamboek is een 7 jarige merrie. klinisch gekeurt en goed heel lief rustig karakter maar gaat wel vooruit.
we hebben 4 weken garantie en er is ook een nieuwe wet.
|
Verwijderd
|
wij hebben nog wel een fries te koop als je dat wilt
![]() foto ---> www.cu2.nl/ariannefrancke (kijk bij de naam zorro) |
![]() |
|
ik heb sinds vrijdag een tinker gekocht. een 7 jarige merrie. we hebben gisteren zn benen gewassen en hij heeft mok dat komt omdat ze sokjes heeft en in de modder daar heeft gelopen en dus ook nooit hebben schoongemaakt en afgedroogt. en als je op 1 van zn hoeven tikt hoor je dat het hol is een beetje zit in die hoef ook een scheurtje. en ze heeft nieuwe hoef ijzers nodig.
weet iemand wat dat holle geluid kan betekenen? chretienne
|
Verwijderd
|
kijk eerst gewoon of ie er een beetje goed uitziet in alles, ga kijken hoe die loopt en met iemand erop, en als je denkt het is wat zou ik 'm toch echt laten keuren..m'n eerste paard hebben we ook laten keuren, we waren er niet bij en er stond niks op de keuringspapieren, na 4 jaar moest ze afgemaakt worden, en de problemen waren er waarschijnlijk altijd al geweest...iig was het erg verdacht dat er niks op het papier stond...
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
je exlief niet kunnen vergeten Djeten | 12 | 06-11-2010 23:18 | |
VWO |
HIER: hulp bij Nederlands examen!! MerelFS | 2 | 15-05-2009 13:04 | |
Liefde & Relatie |
Wil je dit lezen? aan niemand in het bijzonder Rufus | 7 | 05-01-2003 16:03 | |
Liefde & Relatie |
Wat moet ik nu doen?! Ilona1 | 11 | 04-01-2003 17:20 | |
Liefde & Relatie |
raar verhaal; wat moet ik doen? ~- Anakin -~ | 4 | 29-09-2002 12:42 | |
Liefde & Relatie |
wat moet je met een vriend die niks van zich laat horen?? blackwitch | 4 | 22-03-2002 15:40 |