Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet het niet, heb ook weinig ervaring daarmee. Persoonlijk denk ik dat mensen komen en gaan. Een beetje luguber misschien, maar ik raak eigenlijk nooit echt gehecht aan mensen.
Wat ik wel denk (uit het oog van de meesten), is dat je uit de ervaringen die je hebt opgedaan misschien beter kunt relativeren. Dus dat je ze wel een plaats in je hart geeft, maar dat je er beter tegen kunt als het voorbij is .. of dat je er al vanuit gaat dat het binnen afzienbare tijd weer uit gaat en daardoor jezelf (in het begin) misschien niet helemaal geeft.. Dat je meer afwacht? |
![]() |
|
*voelt zich beledigd*
Ik ben 16, mijn vriendin is 15, en wat er tussen ons is (ook al is het nog maar 3 maanden) is erg serieus, en het is ook gericht op de 'toekomst' (dwz: wij denken de rest van ons leven bij elkaar te blijven)... Als het nu met haar uit zou gaan dan zou het voor mij echt een hele tijd duren voordat ik weer op iemand anders verliefd zou kunnen worden, en weer met iemand anders iets zou willlen. En ik heb nooit van korte relaties gehouden, ik heb liever iets dat serieus is, constructief, en waar toekomst in zit... Ik heb nooit iets gehad - en ook nooit willen hebben - met iemand waarvan ik niet dacht dat ik gelukkig zou kunnen worden als ik de rest van mijn leven met die persoon door zou brengen. Grtz, F |
![]() |
|
Voor mijzelf niet, want ik houd niet van korte relaties. Ten 1e omdat je iemand gewoon steeds beter leert kennen na lange tijd en dat vind ik veeel bijzonderder dan een beetje uitproberen. Ten 2e wil ik dat die ander mij ook niet meteen vergeet zeg maar, dat ik zo'n tussendoor olga ben. Snappie?
Korte relaties stellen voor mij niet echt veel voor . Pas na een jaar ongeveer begin ik meestal pas echt te voelen dat die ander het ook meent, eerder heb ik daar meestal mijn twijfels over... en volgens mij maakt het weer helemaal geen sense wat ik lul nu ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik weet niet hoe het bij jullie zit. Maar als ik iemand echt heel leuk vind, en zij mij. En er gebeurt wat tussen ons, dan blijf ik naar haar toe groeien. Ik ben nooit in 1 keer verliefd, dat groeit stukje bij beetje. En zo'n stijging van gevoelens voor elkaar, dat gaat zich op een gegeven moment het idee voordoen dat je idd gaat trouwen enzo. Omdat je gewoon verwacht dat de stijgende lijn zich voort blifjt zetten. Maar ik denk toch dat 3 maanden daar iets te vroeg is om over na te denken... Maar op zich wel goed ![]() |
![]() |
|
![]() |
Jongens, luister, het is niet beledigend bedoeld. Ik zeg niet dat jullie je relatie zo moeten zien, en ik zeg niet dat ik mijn relatie zo zie, het is meer een beeld dat de maatschappij probeerd te scheppen om mij heen naar mijn idee, ik neem dit van geen enkele kant als een feit dat me wordt opgelegd. Het komt op mij over als een algemeen beeld dat de maatschappij en voornamelijk de jongeren wordt opgelegd, als ik dat zo benaderen mag. Waardoor menig beeld van een goede basis leggen voor een langdurige relatie op jonge leeftijd al bij voorbaat wordt weggevaagd al idee.
Het is geen overtuiging die ik jullie wil opdwingen, dit valt me gewoon op tegenwoordig. Zjin er meer mensen die dit ervaren, ik ben het ook niet eens met dat beeld, voornamelijk omdat in dit betreffende beeld het veelvuldig voorkomt dat men jongeren met een relatie vaak niet al te serieus neemt in hun relatie (in termen van hoe erg een relaie breuk is en wat het met je kan doen), omdat er vaak direkt al wordt gezegd dat er nog meerderen zullen volgen. Naar mijn idee wordt er zo gehandeld en beoordeeld door een groot deel van de maatschappij waarvan wij een deel zijn.
Laatst gewijzigd op 08-04-2002 om 13:54. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
kheb nog nooit een relatie gehad maar goed ik heb nog nooit dat idee gehad ik dnek dat het enkel indirect met leeftijd te maken heeft hoe ouder je wordt, hoe verstandiger, en hoe makkelijker je het toekomstige succes van relaties kunt doorzien ik ben al redelijk volwassen voor mijn leeftijd, denk ik, hoop ik, dus daarom heb ik nooit de behoefte gehad een nietszeggende liefdesrelatie aan te gaan seks kan natuurlijk wel met bijna iedereen! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
zo denk ik er ook over ![]() |
![]() |
||
Citaat:
-Desecrator
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Je kunt nog niet van iemand houden als je zo jong bent - Wat maakt het nou uit als je elkaar niet zo vaak ziet - Je doet net alsof het echt serieus is, na 2 maanden al! - Geeft niet als het uitgaat, volgen er wel meerdere - Het is echt niet de enige jongen van de wereld - Waarom kies je ze niet iets dichter bij En dan nog niet te spreken over mensen die gewoon niet WILLEN geloven dat het echt serieus is. Mensen die denken dat je niet serieus kan zijn op een jonge leeftijd. Mensen die denken dat je elkaar niet kunt kennen zo goed, mensen die denken dat het over een paar weken/maanden wel weer uitgaat. Mensen die zeggen (verdomme) dat het niet uitmaakt als je met een ander zoent omdat je vriendje toch zo ver weg woont! ![]() Ik vind het echt leeftijdsdiscriminatie. Je kunt op jongere leeftijd geen serieuze relatie hebben met een toekomst, want het gaat toch zo weer uit.. En op oudere leeftijd MAG je geen korte relatie meer hebben.. Wat een onzin zeg.. Ik vind het zelf heel jammer dat mijn vorige relatie uberhaupt is onstaan. Het klinkt heel dom en veel mensen zullen zeggen dat ik het gewoon niet aan had moeten maken, maar ik wilde helemaal niets met hem eigenlijk ![]() Maar ik ben wel heel blij dat Tim de eerste is met wie ik bepaalde dingen heb gedeeld, geestelijk en lichamelijk. Dat het de eerste persoon is op wie ik echt verliefd ben, de eerste persoon die ik echt vertrouw en waar ik zielsveel van houd.. En dit alles omdat ik zo blij ben dat ik met degene, die in veel dingen mijn eerste was, een toekomst heb. Een relatie waarin ik heilig geloof. Ik weet zeker dat het heel lang gaat duren, zoniet voor altijd. En ik ben heel blij dat ik dat nu al heb, en niet nadat ik al tig korte relaties heb gehad. Nu is het speciaal, en dat zal het altijd blijven want ik doe niet aan flutrelaties (mijn ex niet meegerekend ![]() Ik wil hem gewoon nooit meer kwijt, ik ken hem door en door, ik begrijp hem en ik hou van hem. Als mensen dan over mijn leeftijd gaan zeiken en over het feit dat ik te jong ben om van iemand te houden, en te jong om een serieuze relatie aan te gaan (omdat ik nog vrij wil zijn en wil genieten).. Dan word ik pissig, en dan ook zwaar pissig.. Gewoon triest.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Toen ik dat hoorde dacht ik ![]() ![]() ![]() ![]() Ik had even de behoefte je dat laten weten ![]() een soort hemeopatische werking, let maar op ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() dat homeopathische werking is wat enger ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() [...no comment...]
||
Citaat:
![]()
|
Dat ik het niet helemaal met je eens bent, wist je al SoullaR maar bedenkt wel dat een relatie nixs met leeftijd heeft te maken, ik ga niet uitleggen hoe het zit want als je nadenkt, weet je het zelf ook wel, alleen heb je bevestiging nodig... Wat de duratie van een relatie voor betekenis heeft voor de indruk dat het achterlaat... Ach... Soms maakt die ene maand meer indruk dan die twee jaar... heeft alles te maken met passie en vonk...
Zoen van Rach.
||
![]() |
Citaat:
![]() het was alleenmaar een stelling, dis alleen dus een ideetje... en we zijn lekker aan het discussiëren, gaat toch prima zo ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 30-03-2012 om 11:44. |
![]() |
|
Verwijderd
|
hmm heb et ff doorgelezen
ik denk dat je het van de verkeerde kant bekijkt je zou i.p.v. leeftijd naar de volwassenheid van een geest moeten kijken, -feit is dat vrouwen eerder volwassen worden als mannen -en feit is ook dat de jongeren vaak wat minder volwassen zijn, en dus eerder dingen zullen uitproberen (relatie's enzo) -toch zijn er naast de randgroep jongeren ook nog anderen welke vroegtijdig volwassen worden Deze zullen eerder voor een vaste relatie kiezen, (let erop dat ik niet uitsluit dat ook jonge onvolwassen mensen samen een heel langdurige relatie kunnen hebben) je hebt ze die 21 zijn en zich gedragen als 16 en andersom ![]() but that's just my 2 penny's |
![]() |
|
|