Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2003, 11:53
Verwijderd
CYPRESS HILL + FRONTLINE
maandag 30 juni

Daar stonden ze dan. De helden van de cross-overscène. De Greatful Dead van de hiphop. Cypress Hill. Voor een uitzinnig publiek in een uitverkocht 013 in Tilburg, één van de weinige shows op de ultrakorte Europese tournee, en op een dag met een gemiddelde van 35 graden Celsius in de schaduw. Strak, professioneel, aanstekelijk en compact zijn de sleutelwoorden. Voor de show staart Sen Dog slaperig uit zijn ogen. Hij is amper twee uur in Nederland en doet voor de show een paar interviews. Jet Lag blijkt niet in het woordenboek van Senen Reyes te staan. “Gisteren waren we nog in Hollywood om een clip op te nemen en nu zit ik hier. Dat is inderdaad vermoeiend maar je hoort mij niet klagen! Ik geniet er ook van. Na mijn gezin geniet optreden mijn hoogste prioriteit.”

Cypress Hill spreekt met hun symbiose van echte hiphop en rock een enorm breed publiek aan, getuigen de verkoopsgetallen van het album ‘Skull & Bones’ (1999), enkele malen goud in de VS, en het recente meesterwerk ‘Stoned Raiders’ (2001) en de E.P. ‘Stash’(2002). De reden is volgens Sen Dog simpel:” Mijn roots liggen in rockmuziek. Ik hou enorm van Jimi Hendrix, Led Zeppelin, Aerosmith en The Doors. Ik vond rap in het begin zelfs dom. De eerste keer dat ik een rapplaat hoorde, was dat die van Blondie, ja, ‘Rapture’. Naderhand is dat nummer gegroeid tot een geinig nummer maar ik kwam voor het eerst pas echt in de ban van hiphop toen ik Ice T live zag. Dat is wat ik wilde. Met mijn broer Mellow Man Ace vormden wij zoals je zeker weet de hiphopformatie DVX.” Zowel Sen Dog als ook B-Real runnen een rock (eerder metal)band c.q. project daarnaast. SX-10 bestaat naast Sen Dog uit Andy Zambrano en Jeremy Fliner (ook live op het podium bij Cypress Hill) en B-Real laat zich omgeven door mensen als Dino Cazarres, Christian Olde Wolbers (ex-Fear Factory), Brad Wilk (ex-Rage Against The Machine, Audioslave), Stephen Carpenter (Deftones) en lui van Limp Bizkit voor zijn nevenproject Kush. DJ Muggs viel afgelopen jaar op met een enorm sterk soloalbum ‘Dust’. Hier kreeg hij de (soms vocale) hulp van toppers als Greg Dulli (Afghan Whigs) Josh Todd (Buckcherry) en Everlast. Muggs zat tussentijds ook achter knoppen met GZA/Genius en diens aanstaande album. De enige Cypress Hill man zonder ‘side-projects’ is Bobo.
“Zo’n samenwerking met bands als Sonic Youth, Pearl Jam en Biohazard heeft ons zeker fans opgeleverd.”, stelt Sen Dog ter afsluiting. Wat andersom wellicht niet het geval is. (uit MUSIC Minded 2002)

FRONTLINE is een drie koppige hip hop crew met een eigen sound. Rawskillz, Jay Frenzy en DJ Krylon schuwen niet om hun emoties of frustraties te laten spreken die over allerdaagse dingen in het leven gaan. In de jaren 2000/01 was FRONTLINE vooral in de studio te vinden om tracks te schrijven en op te nemen. In 2002 waren ze voor het eerst te zien op het podium en in 2003 behaalde ze de finale van de “WRAAK VAN BRABANT” hip hop r&b waar ze de tweede plaats wisten te bemachtigen. Een kleine airplay kreeg de crew bij 3 FM in het programma “DENK AAN HENK” van Henk Westbroek.

aanvang
zaal open 20.30 uur
19.30 uur entree
v.v.k. € 22,00
€ 22,00 + € 3,20 service
vanaf 10 mei

homepage Cypress Hill: http://www.cypresshill.com/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2003, 11:55
Verwijderd
Uh.

Wat is maandag nou weer voor een kut dag. Maandag wasdag. Anyweezzz wie gaan?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 12:36
Verwijderd
25 :$

ticket 'service'
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 15:32
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
De Greatful Dead
Is dat niet the grateful dead?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 15:33
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
birthmark schreef op 19-06-2003 @ 16:32:
als in 'dankbaar'?
Ja?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 19:03
skyscraper
skyscraper is offline
HET WAS SUPERVET!!!!!
egt het allervetste wat ik ooit gezien heb.
Oud 12-07-2003, 19:10
DeadNation
DeadNation is offline
Met die laatste paar platen slaan ze de plank echt totaal mis helaas.
Oud 12-07-2003, 19:14
Verwijderd
Oja..

Helemaal vergeten.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 13:37
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 13-07-2003 @ 14:26:
ik ken "alto's" die er waren, die vonden het kut
ik ken "hiphoppers" die er waren, die vonden het dope

nuff said
hm... wat bedoel je dan
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 13:58
Cheops
Cheops is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 13-07-2003 @ 14:37:
hm... wat bedoel je dan
dat het dope was
Oud 13-07-2003, 22:53
Goalie
Goalie is offline
Khad Cypress Hill bij Eminem gezien in de ArenA en kmoet zeggen dat het wel het dieptepunt van de avond was...
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 22:55
Jules
Jules is offline
jezus...
Oud 13-07-2003, 23:22
De Ideale Schoonzoon
De Ideale Schoonzoon is offline
Citaat:
Goalie schreef op 13-07-2003 @ 23:53:
Khad Cypress Hill bij Eminem gezien in de ArenA en kmoet zeggen dat het wel het dieptepunt van de avond was...
hahahahaha...

wat een stumper
Oud 13-07-2003, 23:23
Verwijderd
c.h
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 23:28
tex
tex is offline
eminem? tsss
Oud 14-07-2003, 00:38
Verwijderd
Nou het kan toch misschien speelden ze wel heel ruk.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 00:42
Goalie
Goalie is offline
Citaat:
eXo schreef op 14-07-2003 @ 01:38:
Nou het kan toch misschien speelden ze wel heel ruk.
ja was idd wel het geval, je verstond er echt geen flikker van, enne het was ook niet waar je voor kwam natuurlijk stonden ze daar 45 minuten!!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 00:45
Verwijderd
Nou ja mij lijkt 't wel d0pe die gasten live te zien maja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten