![]() |
|
Verwijderd
|
CYPRESS HILL + FRONTLINE
maandag 30 juni Daar stonden ze dan. De helden van de cross-overscène. De Greatful Dead van de hiphop. Cypress Hill. Voor een uitzinnig publiek in een uitverkocht 013 in Tilburg, één van de weinige shows op de ultrakorte Europese tournee, en op een dag met een gemiddelde van 35 graden Celsius in de schaduw. Strak, professioneel, aanstekelijk en compact zijn de sleutelwoorden. Voor de show staart Sen Dog slaperig uit zijn ogen. Hij is amper twee uur in Nederland en doet voor de show een paar interviews. Jet Lag blijkt niet in het woordenboek van Senen Reyes te staan. “Gisteren waren we nog in Hollywood om een clip op te nemen en nu zit ik hier. Dat is inderdaad vermoeiend maar je hoort mij niet klagen! Ik geniet er ook van. Na mijn gezin geniet optreden mijn hoogste prioriteit.” Cypress Hill spreekt met hun symbiose van echte hiphop en rock een enorm breed publiek aan, getuigen de verkoopsgetallen van het album ‘Skull & Bones’ (1999), enkele malen goud in de VS, en het recente meesterwerk ‘Stoned Raiders’ (2001) en de E.P. ‘Stash’(2002). De reden is volgens Sen Dog simpel:” Mijn roots liggen in rockmuziek. Ik hou enorm van Jimi Hendrix, Led Zeppelin, Aerosmith en The Doors. Ik vond rap in het begin zelfs dom. De eerste keer dat ik een rapplaat hoorde, was dat die van Blondie, ja, ‘Rapture’. Naderhand is dat nummer gegroeid tot een geinig nummer maar ik kwam voor het eerst pas echt in de ban van hiphop toen ik Ice T live zag. Dat is wat ik wilde. Met mijn broer Mellow Man Ace vormden wij zoals je zeker weet de hiphopformatie DVX.” Zowel Sen Dog als ook B-Real runnen een rock (eerder metal)band c.q. project daarnaast. SX-10 bestaat naast Sen Dog uit Andy Zambrano en Jeremy Fliner (ook live op het podium bij Cypress Hill) en B-Real laat zich omgeven door mensen als Dino Cazarres, Christian Olde Wolbers (ex-Fear Factory), Brad Wilk (ex-Rage Against The Machine, Audioslave), Stephen Carpenter (Deftones) en lui van Limp Bizkit voor zijn nevenproject Kush. DJ Muggs viel afgelopen jaar op met een enorm sterk soloalbum ‘Dust’. Hier kreeg hij de (soms vocale) hulp van toppers als Greg Dulli (Afghan Whigs) Josh Todd (Buckcherry) en Everlast. Muggs zat tussentijds ook achter knoppen met GZA/Genius en diens aanstaande album. De enige Cypress Hill man zonder ‘side-projects’ is Bobo. “Zo’n samenwerking met bands als Sonic Youth, Pearl Jam en Biohazard heeft ons zeker fans opgeleverd.”, stelt Sen Dog ter afsluiting. Wat andersom wellicht niet het geval is. (uit MUSIC Minded 2002) FRONTLINE is een drie koppige hip hop crew met een eigen sound. Rawskillz, Jay Frenzy en DJ Krylon schuwen niet om hun emoties of frustraties te laten spreken die over allerdaagse dingen in het leven gaan. In de jaren 2000/01 was FRONTLINE vooral in de studio te vinden om tracks te schrijven en op te nemen. In 2002 waren ze voor het eerst te zien op het podium en in 2003 behaalde ze de finale van de “WRAAK VAN BRABANT” hip hop r&b waar ze de tweede plaats wisten te bemachtigen. Een kleine airplay kreeg de crew bij 3 FM in het programma “DENK AAN HENK” van Henk Westbroek. aanvang zaal open 20.30 uur 19.30 uur entree v.v.k. € 22,00 € 22,00 + € 3,20 service vanaf 10 mei homepage Cypress Hill: http://www.cypresshill.com/ |
Advertentie | |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
sneakers..... Fossilsurf | 27 | 10-11-2005 16:07 | |
De Kantine |
Wat staat er onder je control+v? fractuur | 499 | 06-04-2004 15:22 | |