Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2003, 19:30
Verwijderd
1, 2 en 3 augustus is het eindelijk weer zo ver! Dan is er de gaypride! Maar wat vinden jullie als hetero's daan nu van? Een leuk feest en ga je de parade bekijken of vind je het belachelijk dat al die nichten er allemaal zo te koop rond lopen?

Ik zelf ben er nog nooit geweest, maar ik wil wel graag, alleen zal ik dit jaar er weer niet bij zijn vanwege vakantie. Als homo zie ik het meer als een groot wild feest en niet zo zeer als een manifestatie om aandacht te vragen voor onze rechten. Ik ken een aantal nichten die de gaypride verschikkelijk vinden, omdat het vele bloot en het extravagante uiterlijk van de deelnemers voor een stereotype beeld zouden zorgen! Ik heb daar echt dikke schijt aan! En ik vind het super gaaf dat we 1 keer in het jaar een super groot feest hebben en dat we in het openbaar losbandig kunnen beesten!

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2003, 19:35
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
t was toch gayparade?
Oud 23-07-2003, 19:37
Splodge
Splodge is offline
Ik vind het wel komisch om te zien hoe al die gasten zich zo stereotype nichterig neerzetten als ze kunnen, maar dan moeten ze daarna niet gaan zeuren dat iedereen altijd maar van stereotypen uitgaat

Ik ken een paar mensen die er wel aan mee gedaan hebben en het zijn dezelfde mensen die altijd zo'n moeite hebben met het imago dat homo's in Nederland krijgen, moeten ze vooral doorgaan met dit soort feesten...
Oud 23-07-2003, 19:37
Taeke
Taeke is offline
Ik vind het dikke onzin. Wij als hetero's gaan toch ook niet elk jaar extravagant doen op de grachten? Ze zetten ze zich volgens mij alleen maar voor lul.
Oud 23-07-2003, 19:40
Verwijderd
Ben het met EdHunter eens.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 19:41
Riconoscente
Riconoscente is offline
Op zich een beetje vreemd om enkel en alleen (tautologie) vanwege een afwijkende seksuele voorkeur hele parades te organiseren. Als het niet om een culturele minderheidsgroepering ging, zou ik bijna aan positieve discriminatie gaan denken. Of niet zo positief. Nou goed. Hetero's zullen ook wel "hun ding" hebben waar homo's niet aan mee kunnen doen, wat dat betreft wordt die leemte perfect opgevuld door iets wat typisch "gay" is: lekker samen half-naakt in roze gewaden elkaar opgeilen
en daar is helemaal niets mis mee! erg leuk om mee te maken, de meeste homo's zijn gezelliger en prettiger in de omgang dan de gemiddelde man dus die weten wel hoe ze een feestje moeten maken
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 19:44
Taeke
Taeke is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 23-07-2003 @ 20:41:
erg leuk om mee te maken, de meeste homo's zijn gezelliger en prettiger in de omgang dan de gemiddelde man dus die weten wel hoe ze een feestje moeten maken
Dan kom je geloof ik niet echt vaak op feestjes. Want wij hetero's weten ook wel hoe we leuk feest kunnen maken
Oud 23-07-2003, 19:47
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
EdHunter schreef op 23-07-2003 @ 20:44:
Dan kom je geloof ik niet echt vaak op feestjes. Want wij hetero's weten ook wel hoe we leuk feest kunnen maken
Hetero-mannen, zoals ik zelf overigens, zijn, mits zij "feestbeesten" zijn, vaak vieze macho-mannetjes die al bierdrinkend hun volgende WC uitkiezen om eerst in te kotsen en dan met hun kotsmond een sletje te beffen. Nee, geef mij dan maar hossende mannen in tanga-slips die lekker vrouwelijk doen en op een leuke manier tekeer gaan!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 20:07
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
EdHunter schreef op 23-07-2003 @ 20:37:
Ik vind het dikke onzin. Wij als hetero's gaan toch ook niet elk jaar extravagant doen op de grachten? Ze zetten ze zich volgens mij alleen maar voor lul.
Je zou het ook anders kunnen zien; een viering van het vrije klimaat in Nederland, dat zoiets uberhaupt mogelijk is! Een soort bevrijdingsdag, maar dan voor homo's! Er zijn zat landen waar je rustig achter slot en grendel verdwijnt, of nog erger, gedood wordt als men er achter komt dat je homo bent.

Trouwens, dan kun je alles wel afschaffen. Waarom lopen mensen op 29 en 30 april ladderzat in het oranje over straat te zwalken? Ja, precies, om de verjaardag van Juliana te vieren. Nou, fijn is dat zeg! Wat een reden om feest te vieren! Dat mensen je verjaardag aangrijpen om de meest mogelijke troep van hun zolder op straat te mogen verkopen en halfgare salmonella hotdogs achter in hun strot te douwen. En dan heb ik het nog niet eens over boerse types die in hun oranje overall de straat opgaan en liters bier achterover slaan. Dan sta ik liever met een roseetje en een dikke blow lekker gay te wezen op de Prinsengracht, al joelend naar halfnaakte mannen op een stel boten!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 20:11
Muizzz
Muizzz is offline
ik vind het wel cool.
Oud 23-07-2003, 20:21
Caelis
Caelis is offline
Altijd gezellig. En wat veel mensen niet schijnen te kunnen begrijpen is dat die hele extravagante types die je altijd te zien krijgt juist het meest extreme is wat daar rondloopt. Een heel groot deel is helemaal zo extreem niet, maar daar is natuurlijk niets leuks aan om op het nieuws en dergelijke te laten zien. En vind je het dan gek dat het een heel negatief beeld kan veroorzaken, als ze alleen de extreme dingen laten zien
Oud 23-07-2003, 20:26
Loesje
Loesje is offline
afgelopen maandag was het in tilburg roze maandag. Ik zelf ben er ook naar toe geweest, en het was heel gezellig! ik heb nog nooit zoveel homo's bij elkaar gezien. Ik heb er echt helemaal niets op tegen, maar dat overdrevene vind ik wel wat te. Maandag ook. Kijk ik vind het best dat je wil zoenen met je vriend. Maar ik heb gewoon een stelletje zo ontzettend ranzig zien zoenen, dat doen hetero's toch ook niet. Ik vond dat er echt provocerend uit zien, zo van het is nu roze maandag dus nu mogen we elkaar lekker aflebberen.
Oud 23-07-2003, 20:30
Mindfields
Mindfields is offline
Ik vind het nogal vreemd. Homo's roepen dat ze hetzelfde zijn als hetero's en blablabla, maar wel hun eigen feest. Das wel maf.

Maar opzich wel handig lijkt me zo, om contacten te leggen enzo (en nee dit was geen sarcasme)
Oud 23-07-2003, 20:37
Verwijderd
Kijk, de positie van homo's tegenwoordig is lang niet zo vanzelfsprekend als die van hetero's. De homo-emancipatie is pas iets van de laatste decennia. Het is dus niet zo verwonderlijk dat ze behoefte hebben om hun geaardheid te vieren en ermee te koop te lopen: het kan nu immers

Zelf doe ik er niet aan mee, ik heb ook een aversie tegen kansloze schaars geklede hetero's die elkaar op straat lopen af te lebberen. Hou je seksualiteit toch gewoon binnenskamers, denk ik dan.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 20:38
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Loesje schreef op 23-07-2003 @ 21:26:
bla bla bla Kijk ik vind het best dat je wil zoenen met je vriend. Maar ik heb gewoon een stelletje zo ontzettend ranzig zien zoenen, dat doen hetero's toch ook niet. Ik vond dat er echt provocerend uit zien, zo van het is nu roze maandag dus nu mogen we elkaar lekker aflebberen. *blaat*
Hetero's doen dat niet???? Ha ha ha.

Ik kan me anders duidelijk allerlei programma's van uitzonderlijk hoge kwaliteit voor de geest halen, waarin hetero-meisjes en -jongens voor de camera de meest ranzige dingen doen. Maar dat mag. Want ze zijn op vakantie in Salou....

Laatst gewijzigd op 23-07-2003 om 20:48.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 20:38
Verwijderd
Citaat:
EdHunter schreef op 23-07-2003 @ 20:37:
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 20:46
Li
Li is offline
Ik kan er echt niet meezitten. Laat die hossende mannen nou maar lekker een dagje genieten, zijn genoeg mensen die dat leuk vinden. En de mensen die he tniet leuk vinden gaan dan maar niet naar amsterdam. Boeiend
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 20:54
Verwijderd
Citaat:
ADHD schreef op 23-07-2003 @ 21:07:
Je zou het ook anders kunnen zien; een viering van het vrije klimaat in Nederland, dat zoiets uberhaupt mogelijk is! Een soort bevrijdingsdag, maar dan voor homo's! Er zijn zat landen waar je rustig achter slot en grendel verdwijnt, of nog erger, gedood wordt als men er achter komt dat je homo bent.
Precies, ik vind de Gaypride een mooi voorbeeld van Nederlandse tolerantie. Als de homoseksuele medemens zich nu zo eens wil laten gaan, laat hem/haar dan toch, dat gezeik altijd. Respecteer elkaar nu eens.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 20:54
Verwijderd
Citaat:
ADHD schreef op 23-07-2003 @ 21:38:
Hetero's doen dat niet???? Ha ha ha.

Ik kan me anders duidelijk allerlei programma's van uitzonderlijk hoge kwaliteit voor de geest halen, waarin hetero-meisjes en -jongens voor de camera de meest ranzige dingen doen. Maar dat mag. Want ze zijn op vakantie in Salou....
My word, ik ben het volledig met je eens.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 20:57
Verwijderd
Dat is óok ranzig.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Li schreef op 23-07-2003 @ 21:46:
Ik kan er echt niet meezitten. Laat die hossende mannen nou maar lekker een dagje genieten, zijn genoeg mensen die dat leuk vinden. En de mensen die he tniet leuk vinden gaan dan maar niet naar amsterdam. Boeiend
Eens!

En ik ga ook!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 20:58
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
bertbart schreef op 23-07-2003 @ 20:30:
Maar wat vinden jullie als hetero's daan nu van? Een leuk feest en ga je de parade bekijken of vind je het belachelijk dat al die nichten er allemaal zo te koop rond lopen?
Ik vind het juist wel grappig, maar het is inderdaad meer een groot feest, net als de Love Parade, maar dan speciaal voor homoseksuelen. Als het op tv komt, kijk ik er wel naar. Ik vind het prachtig om te zien hoe al die kerels zijn uitgedost. En het is gewoon komisch.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 20:59
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Veel plezier!
Oud 23-07-2003, 21:06
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Noé schreef op 23-07-2003 @ 21:57:
Eens!

En ik ga ook!
Lisa met de gays op stap!!!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 21:12
Pharmacon
Pharmacon is offline
Van mij mogen ze doen wat ze niet laten kunnen

Persoonlijk vind ik het wat té extravagant, maarja, zolang ze er mij niet mee lastig vallen, w'rom nie?
Oud 23-07-2003, 21:16
nps
nps is offline
Ik ben al naar de roze kermis geweest.
Oud 23-07-2003, 21:21
Verwijderd
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef op 23-07-2003 @ 22:16:
Dus je denkt, ik heb m'n goede daad voor vandaag alweer gedaan
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 21:26
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef op 23-07-2003 @ 22:16:
Was het leuk? Ik moest vliegen dus ik kon niet Nou ja, de gays in Schotland waren ook weer niet te versmaden!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 21:54
Vevay
Ik vind het super.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 22:11
Verwijderd
Superdom. Iedereen is toch gelijk? Dan gaan een stelletje van die halve zolen zich afzonderen. Goed hoor!

En als je dan toch zo'n 'tolerante' parade wil organiseren doe het dan voor iedereen.

En dan nog even over dat ultra Nederlandse woord "tolerant". ALs je al van tolerantie kan spreken is dat voornamelijk in de grote steden. In veel kleine plaatsjes is het echt nog een taboe. Zo tolerant zijn wij niet...
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 22:14
Faery
Faery is offline
Het zal me allemaal een rotzorg zijn.
Oud 23-07-2003, 22:17
Firefly
Firefly is offline
aah nee hè? 1,2 en 3 augustus?

Ik hoop niet dat Jos gaat
Oud 23-07-2003, 22:22
Brutus
Brutus is offline
uh. er is tog ook geen hetero-parade?
je kunt tog ook gewoon feesten in een 1of ander tent in je stad netzoals andere mensen uit je omgeving?

ik vind het helemaaaaaaaaaaal nergens op slaan
Oud 23-07-2003, 22:24
Verwijderd
De meeste mensen hier voelen zich buitengesloten ofzo?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 22:25
thugz-angel
thugz-angel is offline
van mij mogen ze hoor no problem. accepteer elkaar gewoon,
peace

xxdelal
Oud 23-07-2003, 22:26
Faery
Faery is offline
Citaat:
Noé schreef op 23-07-2003 @ 23:24:
De meeste mensen hier voelen zich buitengesloten ofzo?
Raar he, dat ze niet allemaal homo zijn.
Oud 23-07-2003, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Faery schreef op 23-07-2003 @ 23:26:
Raar he, dat ze niet allemaal homo zijn.
Nee maar dat gezeur over hetero parades enzo. Net alsof ze daar wel allemaal massaal naar toe zouden gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 22:32
Verwijderd
Citaat:
halve banaan schreef op 23-07-2003 @ 23:11:
En dan nog even over dat ultra Nederlandse woord "tolerant". ALs je al van tolerantie kan spreken is dat voornamelijk in de grote steden. In veel kleine plaatsjes is het echt nog een taboe. Zo tolerant zijn wij niet...
Nederland is helemaal niet tolerant, Nederland is onverschillig. Dat is een wezenlijk verschil.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 22:34
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Beetje feesten met je eigen soort mensen iets waar veel gevochten voor is voordat dat mogelijk was en nog steeds niet over de hele wereld kan is toch cool? ja mooie zin
Oud 23-07-2003, 22:53
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
bertbart schreef op 23-07-2003 @ 20:30:
En ik vind het super gaaf dat we 1 keer in het jaar een super groot feest hebben en dat we in het openbaar losbandig kunnen beesten!
Wat een crap, met je 'we'...ok je bent homo, maar je bent er nog nooit geweest.
Waarom zo'n 'we-gevoel' met die gaypride gasten?
Ik voel me toch ook niet gelijk 'we' als ik t over andere hetero's heb.

Neh sorry ik vind t best wel onzin eigenlijk, zit er verder niet mee, maar t nut zie ik er niet van in. Het idee is leuk, dat t was om voor homo-rechten op te komen, maar dat is duidelijk niet meer aan de gang nu.
Oud 23-07-2003, 22:56
Verwijderd
is een beetje tegenstrijdig omdat veel homo's toch wel als "normale" mensen geaccepteerd willen worden en niet met het label homo, maar lijkt mij dat dit voor die mensen die homo's dus ook zo labelen alleen maar het stereotype versterken, ze willen als normale personen beschouwd worden maar staan wel in hun roze string en op hoge hakken op n bootje
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 22:56
Vevay
Hetero's zet zich net zo goed voor lul, zijn we de afleveringen van 'Door het lint' vergeten?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 23:02
Fleur
Fleur is offline
Nog ff he

Dat we gedoe vind ik alleen maar negatief trouwens, ga lekker met zn allen, holebi hetero wat maakt t uit, op een bootje staan in je string en lekker vieren dat het leven 1 groot feest is en dan t niet uit maakt op welk geslacht je valt...das pas pride
Oud 23-07-2003, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Vevay schreef op 23-07-2003 @ 23:56:
Hetero's zet zich net zo goed voor lul, zijn we de afleveringen van 'Door het lint' vergeten?
kut argument, is iets heel anders.....ik heb het niet over mensen die zich voor lul zetten of niet,lees mn stuk eens goed voordat je er commentaar op hebt
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 23:45
Verwijderd
Toch vind ik het nog steeds gelul.
Als half homo-sexueel Nederland gewoon lol heeft die dag is er toch niks mis mee?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 23:48
Firefly
Firefly is offline
Ik vind het altijd wel gaaf om te zien. Al die creatief uitgedorste mensjes. Laat ze toch lekker samen hun feestje hebben. We hebben toch ook vader-en moederdag?
Oud 24-07-2003, 01:45
Prime Evil
Prime Evil is offline
Ik vind het een beetje een ongure vertoning. Dat er homo's zijn accepteer ik gewoon, maar ik heb wél moeite met de manier waarop ze zich gedragen. Ik ondervind het aan den lijve op het strand van de Maasvlakte. Ongelukkige woordkeuze, ik weet het. Maar die mannen daar doen zo ontzettend nichterig en ik vind het eigenlijk ook ronduit vies. Dat nare achter elkaar aan lopen.. of een homo die een zandkasteeltje bouwt en dan komt er zo'n andere vent quasi-onschuldig bij staan. Zeer onsmakelijk, en dat is menig hetero met mij eens, in mijn gezelschap.

Nu dwaal ik wel een beetje af, maar het brengt mij bij het volgende: wat is het voor ziekelijk gedrag je uitermate als homo te profileren en je als zodanig te misdragen (zo mogen we het toch wel noemen?) dat ik denk van "moet dat nou"? We hebben toch ook gewone gemengde feesten?

Altijd heeft iedereen het integreren en acceptatie, maar dit helpt mijn denkbeeld niet echt. Zo ga ik homo's weer zien als een apart extravagant zooitje wat écht wel anders dan hetero's is. Nogmaals, de manier waarop ze zich gedragen stuit me tegen de borst.

Je kunt het met me oneens zijn, dat is best. Maar als een homo zich gewoon gedraagt heb ik er geen problemen mee. Voor drie-kwart naakt elkaar aflebberend op een rijdende dildo vind ik toch niet zo heel erg fijn.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 01:50
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
eXo schreef op 23-07-2003 @ 20:40:
Ben het met EdHunter eens.
Oud 24-07-2003, 02:40
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
OriginalMisfit schreef op 23-07-2003 @ 23:34:
Beetje feesten met je eigen soort mensen iets waar veel gevochten voor is voordat dat mogelijk was en nog steeds niet over de hele wereld kan is toch cool? ja mooie zin
erg mooie zin

maar goed ik vind het zeker hip.
dr is ook zon gay kermisdag?
nouja.. geweldig om mooie jongens te kijken
niet dat ik ooit geweest ben
maar toch.
ik hou dr van
Oud 24-07-2003, 07:07
Marshall
Marshall is offline
Vind De Roze Maandag op de Tilburgse Kermis dan eigenlijk beter, bij de Gaypride zijn hetero's en homo's echt heel gescheiden, maar bij roze maandag is t publiek veel meer gemengd.. (=leuker dan dat toeschouwertje spelen lijkt me..)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten