Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2003, 10:54
luckyleo
luckyleo is offline
Iedereen schrijft hier altijd mooi zijn liefdesverhalen en problemen op. Ook worden er genoeg foto's gepost van lovers. Maar houden jullie bij het posten hiervan eigenlijk rekening met het feit dat iedereen het kan lezen en er dus ook kan achterkomen wie het is.

Ik hield er eigenlijk nooit rekening mee. Ook ik schreef openlijk over enkele vriendinnen die nu exen zijn. Over mijn laatste vriendin heb ik vanaf september vorig jaar wat topics gehad, en paar foto's gepost van ons samen enzo. Toen heeft iemand van het forum haar dus herkend in de posts of van de foto's en die heeft ff meteen al mijn posts doorzocht zodat ie haarfijn wist hoe het in mekaar stak. Toen kwam diegene vorige week mijn ex tegen, waarmee het nog niet zo lang uit is, en vertelde haar dus bijna haarfijn hoe het bij ons in mekaar zat. Dat vond ze best wel eng worden, en ze was er niet zo blij mee dat dat dus allemaal van internet te plukken was. Zelf heb ik er nooit bij nagedacht, maar vanaf nu doe ik dat dus wel.

(ps offtopic: aangezien ik nieuwsgierig ben naar degene die het is die mijn ex heeft ingelicht, zou die aub mij een pm willen sturen? Ben niet boos ofzo hoor, maar zou het wel willen weten)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2003, 11:08
Verwijderd
Inderdaad minder en behoorlijk eng zeg...

Erg grote problemen of verwikkelingen post ik hier niets, het enige wat mensen van mijn relatie weten is: dat hij Rogier heet, hoe hij eruit ziet, hoe oud hij is en dat we nu bijna 3 jaar samen zijn. Af en toe een ruzie, maar geen ingewikkelde verwikkelingen met problemen en dingen (die zijn er ook niet, maar als ze er waren zou ik ze niet posten, misschien wel als ze opgelost zouden zijn, maar daarvoor zeker niet).
Mensen die ik IRL ken, zijn betrouwbaar, de rest ken ik niet of kent mij niet. (M'n naam is verhullend genoeg, en niemand die me niet lief vond weet dat ik in Maastricht woon.)
Ik ben dus niet echt bang voor iets.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 11:11
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
je hebt wel gelijk jah, maar ik post toch nooit fotos, en zeker niet van mijn ex. mijn vriend zit ook op dit forum dus die weet wat ik evt schrijf... verder geen geheim voor m dus...

maar ik denk idd dat er vast mensen tussen zitten die er wat voorzichter mee zouden moeten zijn
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 11:20
Verwijderd
Grote ruzies en dat soort dingen zou ik hier niet posten. Ten eerste heb ik geen zin in een forumruzie en hij ook niet. (mijn vriend zit hier ook) ten tweede ben ik gesteld op mijn privacy. Niemand hoeft te weten waar wij ruzie over hebben.
Ik post nooit fotos. Geen scanner, webcam, zin en tijd.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 11:35
sinsere
sinsere is offline
Ik houd er wel rekening mee, met name wat foto's betreft. Ik had een keer aardig naakte foto's gepost, maar deze na enkele minuten toch maar weer verwijderd, omdat ik me bedacht dat er best eens bekenden van mij op het forum konden zitten, zonder dat ik dat wist. Ik had er weinig zin in dat mijn foto's zouden gaan circuleren.
Oud 17-07-2003, 11:39
Verwijderd
Het interesseert me eigenlijk geen zier als mijn ex dit leest Dat is dan ook al bijna 2 jaar uit.
Ik heb er niet zo veel problemen mee als mensen dingen over mij lezen, en ik geloof niet dat ik echt veel dingen over anderen online zet.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 12:29
Verwijderd
Het kan me weinig schelen als mensen lezen wat ik hier neerzet - iets écht persoonlijks (gevoelens) zet ik er toch alleen neer als het positief is of als ik het écht nodig vind om iemand anders te helpen. De meeste mensen mogen gewoon het meeste wel van mij weten, behalve de dingen die ik niet op het forum zet. Het enige wat iets minder handig is, is dat mensen zonder al te veel moeite achter mijn adres kunnen komen. Ik zet hier ook niets over anderen neer, behalve dan dingen die iedereen al weet die diegene kent (dingen die dus niets met privacy te maken hebben), en dingen die over mijn vriend gaan. Mijn vriend vindt dat niet erg.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 17:10
Verwijderd
Kunnen mensen ook wel van tevoren bedenken lijkt me. Alleen maar iets posten/openbaar maken als je er voor de volle 100% achter staat.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 08:19
Verwijderd
Nou, ik probeer er wel rekening mee te houden ja, maar mn vriend zit ook hier op het forum, dat is toch anders.. Als hij zou zeggen dat ie liever niet had dat ik iets poste dan zou ik daar uiteraard rekening mee houden, ik hou er sowieso rekening mee dat hij allerlei mensen hier op het forum ook persoonlijk kent en dat zij weten dat hij mijn vriend is. Bepaalde dingen post ik dan gewoon niet omdat hij het ms niet prettig vindt wanneer zij dit weten ofzo.. Ik ken zelf ook steeds meer mensen persoonlijk, dan ben je toch wat minder anoniem en alles..

Verder probeer ik zo min mogelijk namen te gebruiken van anderen en bij foto's alleen mijzelf te plaatsen (wel ook ik en mn vriend, maar dat doet hij ook, dat boeit niet )..

Het is echter inderdaad wel iets waar je niet zo heel snel bij stil staat..
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 09:23
Rubke18
Rubke18 is offline
Maar het is misschien wel een les voor andere dat we ook een beetje fair met iem. gevoelens/ uitingen over een ander om moeten gaan
Oud 18-07-2003, 10:18
elledc
elledc is offline
Soms sta ik ervan versteld hoe mensen openlijk hun gevoelens uiten. Ik kom uit Belgie en het is opmerkelijk wat een verschil er is. In Nederland zijn de mensen veel openlijker dan Belgen. Een forum hier is saai en kent weinig forummers, daarom dat ik op dit forum kom. Belgen zijn meer bescheiden.
Maar wat privacy betreft, inderdaad, ik zou dus ook nooit foto's van mezelf of van mijn vriend gaan posten. Ik blijf liever anoniem.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 11:50
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ja, ik houd wel rekening met de privacy van anderen. Aangezien mijn vriend nog niet helemaal 'out' is, zal ik, als ik het over hem heb nooit zijn naam zijn naam noemen samen met de woonplaats, en ik plaats ook geen foto's van hem hier. Soms wel jammer, want ik ben heel trots op hem en zou hem graag aan iedereen willen laten zien. Maar ja, soms moet je gewoon goed rekening met anderen houden.

En over mijn 'gewone' vrienden zal ik ook nooit hele openlijke verhalen gaan posten. Bij mijn weten zitten die hier niet eens op het forum, maar het gaat meer om het idee dat ik het ook niet fijn zou vinden als er zonder mijn medeweten uitgebreid over mij gediscussierd wordt.

Laatst gewijzigd op 18-07-2003 om 15:17.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 15:10
PardonMe
PardonMe is offline
Ik zet eigenlijk vrij weinig dingen neer over mezelf en mijn relatie met mijn vriend..
Ik reageer eigenlijk alleen op andere topics, dus over mij zal er niet zo heel veel te vinden zijn, slechts wat foto's en een enkele ''eigen ervaring''..

Maar inderdaad wel eng dat iemand dat op zo'n manier gebruikt..
Ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht, maar ik heb ook nooit de behoefte gehad om mijn hele liefdesleven uit de doeken te doen..
Reageren

Regels voor berichten