Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb nu opeens het briljante idee dat Nederlands eigenlijk ook wel een erg goede studie voor mij is (na het 6 jaar níet willen). Mja, eerst maar eens zien of ik de kunstacademie doorkom, vind ik dat niets aan, kan ik nog altijd Nederlands gaan doen.
Maareh - dat idee kreeg ik dus ook zomaar, toen ik uit mezelf eens onderzoek ging doen over de legenden in Nederland ![]() |
![]() |
|
Ik ga het komende jaar ook naar de PABO en ben ook best radicaal van mening verandert.
Ik wilde eerst Bedrijfswetenschappen studeren, dat leek me wel wat, verschillende open dagen bezocht natuurlijk.. Maar toen deed ik mee aan de Nijmeegse Tweedaagse.. En terwijl ik daar zat dacht ik bij mezelf ''mijn hemel, als ik me daar de rest van mn leven mee bezig moet houden.... *frown*...... bah neeeeeee'' Het trok me opeens helemaaaaal niet meer, de hele studie niet! Maarja, je zit dan toch al weer in je laatste jaar VWO en moet toch een studie kiezen.. Ik was al 3 jaar bezig geweest met het zoeken naar een geschikte vervolgopleiding, en nu moest ik weer op nieuw beginnen! Ik ben voor mezelf gaan kijken wat ik leuk vind, waar mijn interesses liggen en zo ben ik toch bij de PABO uitgekomen. Ik vind kinderen leuk en interessant, ik wilde iets ''sociaals''. Ik ben naar een meeloopdag geweest, rondleiding door de school (De Kempel in Helmond) een aantal lessen gevolgd zoals je die krijgt daar, en een basisschool bezocht. Ik was gelijk laaiend enthousiast, en ben inmiddels aangemeld voor deze studie, boeken zijn besteld en heb gisteren bericht ontvangen in welke klas ik zit! Ik heb echt zin om volgend jaar te beginnen! ![]() TIP; neem geen overhaaste beslissingen, denk er goed over na en bezoek eens open dagen of meeloopdagen en kijk of het echt wel zo leuk is als je dacht. En bedenk ook goed dat er altijd veel mensen altijd weer snel afvallen voor deze studie omdat het voor-de-klas-staan toch niks voor hen blijkt te zijn. Zie jij je zelf als leraar.. of zou je liever door de grond zakken als je voor een klas staat..? Misschien zou je eens bij een basisschool in de buurt kunnen vragen of je daar eens een dagje mag komen kijken, ik denk niet dat elke school dit zomaar doet, maarja, vragen staat vrij, nee heb je, ja kun je krijgen ![]()
|
wat je ook zou kunnen doen is dat je eerst een ict opleiding doet en daarna via een verkorte opleiding alsnog voor de klas komt. En dan bijvoorbeeld part time gaat werken. Dus deels ict en deels basischool. Of 2 a 3 jaar in de ict en dan 2 a 3 basischool. heb je een bijhoorlijk afwisselend leven en je kand an nog terug vallen op een andere opleiding. Als het goed is kan je gewoon in de avond de lessen volgen [ avond school] en op die manier je diploma van de pabo behalen
|
nou ja, je kan het proberen. mocht het je niet bevallen kan je altijd stoppen en tóch een vervolg op je ict opleiding zoeken.
ik zou wel eerst een meeloopdag bezoeken, want dan merk je pas écht of je het wat vindt of niet. je kan natuurlijk ook informatica docent worden ![]()
|
Verwijderd
|
Maak idd deze opleiding af en ga in de loop van dit jaar naar de meeloopdagen. Dan zie je beter wat het inhoud (als het goed is ga je dan ook een dagje naar een basisschool), vind je het dan nog steeds leuk, waarom zou je het dan niet doen?
Ik heb zelf twee jaar op de pabo gezeten en er zijn zat mensen die van hele andere opleidingen afkomen. 't is niet raar ofzo. Het is idd wel zo wat PardonMe zegt, veel mensen kiezen voor pabo zo van 'dan dat maar', er vallen er dus vrij veel af in het eerste jaar, maar ook daarna nog wel. Mijn klas begon twee jaar terug met 24 studenten, komend jaar gaan er 7 door met de voltijdopleiding en 5 gaan er duaal (werken - leren), er zijn er in twee jaar tijd dus 12 afgevallen (dit is wel vrij extreem, hoor ![]() (Volgend jaar ga ik pedagogiek doen, ik behoor dus ook tot de 12 die gestopt zijn. Even ter informatie maar. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Eigen verhaal] Een nieuwe zondag Verwijderd | 6 | 22-08-2006 15:38 | |
Verhalen & Gedichten |
Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af). Noor-91 | 3 | 26-01-2006 09:55 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: De een zijn brood is de ander zijn dood. Ieke | 0 | 05-04-2005 16:47 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal: droom of werkelijkheid? alu_aapi | 0 | 20-11-2003 21:23 | |
Verhalen & Gedichten |
(Is dit een leuk idee als ik het beter uitwerk?) [Verhaal] 'Zomaar.' Rhinus | 5 | 01-08-2002 11:43 |