Advertentie | |
|
![]() |
|
Peter Pohl
Tonke Dragt Hilary McKay - Huize Havermout. Dat is echt een aanrader, over een huis met een nogal maffe familie erin, echt heel gaaf en diepzinnig op zich ook nog wel ![]()
||
Citaat:
Hmm, de Pitty, dolle tweeling en Trebizon boeken vond ik wel ![]() Matilda, de GVR, de griezels, alleen op de wereld.. Ben een boel titels vergeten, zonde eigenlijk.. ![]()
|
alle boeken van thea beckman, evert hartman, jan terlouw, anke de vries, annie mg schmidt
(een aantal aanraders) de kinderen van moeder aarde serie (beckman) gegijzeld (hartman) het onzichtbare licht (hartman) gevangenis met een open deur (hartman) koning van katoren (terlouw) boris (terlouw) blauwe plekken (de vries) jip en janneke (schmidt) pluk van de petteflat (schmidt) pippi langkous (astrid lindgren) de wereld van sofie (jostein gaarder) misschien wisten zij alles (toon tellegen) iep (joke van leeuwen) de kleine prins (antoine de saint-euxprix ofzoiets (heb het hier ff niet dus kan niet opzoeken...)) series: alles van nijntje (dick bruna), de kameleon (hotze de roos), pitty, de dolle tweeling, de vijf, de vijf detectives (allemaal enid blyton), bob evers (schrijver is me even ontschoten, ene willy..) of pak gewoon willekeurig wat van de kinderplank in de bieb (oei oei oei wat heb ik toch veel boeken gelezen)
Laatst gewijzigd op 10-06-2003 om 22:22. |
![]() |
||
Citaat:
en om die nog wat aan te vullen: wat ook indruk had gemaakt 'meester van de zwarte molen' ik weet niet meer van wie, maar dat is echt wel spannend. net als 'raspoetin' (hm waarom kan ik me nu geen schrijvers meer herinneren... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
AAAAAh hilarischhhhhh , inderdaad , eidereen vroeg me altijd waarom ik zo aan het lachen was terwijl ik dat boek las ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vond het wel een mooi boek eigenlijk. ![]()
||
Citaat:
- Kruistocht in spijkerbroek - Hasse simonsdochter - Kinderen van moeder aarde! Enne alle Harry Potters, 21 juni komt deel 5 uit, weliswaar in het engels maar dat is best te lezen ![]()
|
Verwijderd
|
- Anthony Horowitz: De dag van de draak // Kernenergie van de duivel // De graal van het kwaad (en zijn voorganger, naam is me ontschoten)
- Thea Beckman: Vrijgevochten // Kruistocht in Spijkerbroek // Saartje Tadema - Simone van der Vlught: De guillotine - Remco Campert: Onkruid en de Bloem - Yvonne Keuls: Annie Berber en het verdriet van een tedere crimineel // Het verotte leven van Floortje Bloem - Evert Hartman: Het onzichtbare licht // Morgen ben ik beter etc. - Enid Blyton: De dolle tweeling // Pitty - (? Of is deze ook van Horowitz?) - Daar ga je Frederik K. Bower - Daan Zonderland: De reisavonturen van Jeroen - J.K. Rowling: Harry Potter 1, 3 & 4 - Roald Dahl: De fantastische meneer Vos - De hele serie van Louise Rennison - (?) Alleen op de wereld - (?) Modellen vallen niet uit de lucht (of was het hemel?) |
![]() |
|
![]() |
'Meester van de zwarte molen'
door Ottfried Preussler Genre weet ik niet maar maar korte samenvatting: De jongen Krabat gaat als leerling in een molen werken in de sombere bossen van Bohemen (Tsjechië). Al gauw blijkt dat de molenaar Meester in de zwarte toverkunst is. Zijn twaalf knechten kunnen niet ontsnappen, omdat hij ze met zijn magische krachten altijd weer terughaalt. Krabat kiest er dan ook niet voor om te vluchten, maar bedenkt een plan om de toverkracht van de Meester te doorbreken. Een vreselijk spannend boek, dat ik ademloos heb gelezen. |
![]() |
|
Emma's Noorderlicht van Diet Verschoor vind ik een heel mooi boek. De schrijfstijl en het taalgebruik vind ik ook heel mooi, dus in combinatie met een goed verhaal een heeel fijn boek
![]() Het is zomervakantie, maar emma heeft nergens zin in. Haar moeder doet al tijden vreemd, en wil niet op vakantie. Ze heeft ruzie met haar vriendin Geertje. En ook met Ton, haar boezemvriend, is het niet meer zoals het was. Uit pure balorigheid stemt ze toe om met haar grootmoeder Emma mee naar Texel te gaan. Het lijkt een saaie vakantie te worden, totdat haar oma haar een pakje brieven geeft. Ze zijn van Emma's overleden overgrootmoeder, die ze ooit aan Emma heeft geschreven en die ze eigenlijk pas op haar 16e verjaardag mag openen. In de brieven wordt een groot geheim onthuld dat haar moeders vreemde gedrag verklaart. Emma's leven raakt totaal uit balans. Toch is er op het eiland een lichtpunt: Hidde, die vastbesloten is Emma te veroveren. Cynthia Voigt heeft ook een aantal heel mooie boeken geschreven. Met het Mes op tafel, en ook een serie die uit iets van 5 boeken bestaat. |
![]() |
|
![]() |
Dr. Suess - The Cat in the Hat
![]() ![]() Paul Biegel - De Kleine Kapitein en idd, de 'His Dark Materials' trilogy van Philip Pullman is ![]() en dan heb je nog "Ender's Game" door Orson Scott Card, niet een kinderboek, maar wel een die ik terugkijkend eigenlijk had moeten lezen toen ik 10 was... EDIT: ARGH! hoe kan ik de boeken van Brian Jaques vergeten?! Redwall, Mossflower, enzovoort... ![]() |
![]() |
|
Boeken van: * Monica Furlong (Juniper enzo)
* Thea Beckman * Tonke Dragt (brief voor de koning enzo) * Kevin Crossly-Holland (Arthur-serie) * Evert Hartman * Jan Terlouw * Louise Rennison * Sharon Creech * Chris Wooding * J.K. Rowling ![]() Voor jongere kids: * Peter Jan Rens * Annie MG schimt (schrijf je dit zo???) En ik vergeet er vast nog zooien ![]()
|
Thea Beckman:
Kruistocht in Spijkerbroek Kinderen van Moeder Aarde Het Helse Paradijs Hasse Simonsdochter Stad in de Storm De val van de Vredeborch Evert Hartman: Vechten voor overmorgen Oorlog zonder Vrienden Louis Sachar: Gaten Per Nilson: Jij, Jij en Jij Het lied van de Raaf De geur van Melisse Annie M.G. Schmidt: Pluk van de Petteflet Jip en Janneke Wiplala Ulf Stark: King Anika Thor: Een eiland in zee en natuurlijk mag je 'het achterhuis' van Anne Frank niet overslaan. Ik weet eigenlijk niet of je dit nou wel of niet tot de jeugdliteratuur moet rekenen. Is het voor volwassenen of voor kinderen? het is toch gewoon voor iedereen! |
![]() |
|
![]() |
kruistocht in spijkerbroek en vrijgevochten van: Thea Beckmann zijn zeer goed
De Hobbit - van Tolkien is ook wel leuk, de voorgeschiedinis van de kaskrakers: Lord of The rings Het leven is vurrukkulluk - Remco Campert , verhaal over twee jongens en een meisjuh die elkaar op een zomers dag in het vondel park ontmoeten, die zich voor niks interesseren. leuke van het boek is dat de hele dag door telekens andere figuren mee maakt, ik vond hem echt leuk verzet op de veluwe van ???_ vond ik altijd een geweldig WOII-boek Laatst gewijzigd op 16-06-2003 om 15:23. |
![]() |
|
Blauwe plekken is wel mooi idd
Ik vond de serie over de bende vd bokkerijders vroeger erg boeiend, was toen ook een TV-serie over. 'De weg liep over de bergen' van Jessy Marijn, mooi verhaal over vriendschap tussen een romein en een slaaf die samen opgroeien, van elkaar gescheiden worden en later weer tegenover elkaar staan als vijanden. Erg mooi boek, niet zozeer qua schrijven maar wel qua verhaal. Helaas kan ik dit boek nergens meer vinden (iemand???) De zwarte stenen van Guus Kuijer. en vast nog veel meer waar ik nu niet op kom. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Al die Griezelbussen vond ik echt stom op m'n 12de
![]() Mijn absolute nummer 1: Emma en de naakte papegaai - Maria Heylen (geloof ik) - ik heb toen ik het uit had echt een half uur heel erg moeten huilen, zo erg dat m'n ouders boven kwamen - ik lag in bed - en vroegen wat er was. Zo'n mooi boek. Alle 'thriller'-boekjes, RL Stine heeft er ook een paar geschreven, andere schrijvers weet ik zo niet, beetje voor meisjes van een jaar of 12 t/m 14... Hoewel... 14 is misschien te oud. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Zou het wel of zou het niet? Verwijderd | 18 | 13-06-2005 17:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Wat is het beste boek dat je ooit gelezen hebt? CrazyIkke | 135 | 15-01-2004 22:25 |