Advertentie | |
|
![]() |
|
http://universiteiten-buitenland.pagina.nl/
Staan verschillende universiteiten van het buitenland. En verder zou ik toch, als je heel graag tandheelkunde wilt doen, meedoen aan zo een toelatsingsexamen. Waarom niet?
|
![]() |
In België kun je tandheelkunde studeren in Gent(www.rug.ac.be), Leuven(www.kuleuven.ac.be) en Brussel (www.vub.ac.be). Om tot de eerste kandidatuur (het eerste jaar) te worden toegelaten, moet je slagen voor het toelatingsexamen arts-tandarts. Alle informatie en oefeningen hieromtrent vind je op http://www.ond.vlaanderen.be/arts-tandarts/. 6 augustus is de uiterste inschrijfdatum voor de 2de keer dat dit examen dit jaar wordt afgenomen, dus als je eraan mee wilt doen zou ik me snel inschrijven.
Over het algemeen is het onderwijs in België een stuk moeilijker dan in Nederland. Je zult veel meer uit het hoofd moeten leren. Maar dit zal bij tandheelkunde wel meevallen aangezien ze ook daar in België al heel vroeg (in het eerste jaar) beginnen met boren op fantoomhoofden ed. Op de websites van de verschillende universiteiten kun je meer info vinden over tandheelkunde in België. Zelf heb ik in 2000 meegedaan aan het toelatingsexamen arts-tandarts. Mocht je hier meer over willen weten, dan moet je het maar ff replyen. Verder weet ik niets over hoeveel mensen na inloting niet besluit in te schrijven, iig weet ik wel dat ze tot oktober naplaatsen. Ik weet ook niet of je perse in Groningen tandheelkunde wilt doen, maar de kans dat er in Amsterdam (waar er meer dan 100 plaatsen) iemand uitvalt is groter dan de kans dat er in Groningen of Nijmegen iemand uitvalt. Verder zou ik graag willen weten in welke lotingklasse je zat en of je toch nog nageplaatst wordt. |
![]() |
|
To Mies:
(ik ben een slechte quoter dus ik doe het maar zo) Het maakt mij niet uit in welke instelling ik kom, maar ik hoop maar dat er nog 7 dropouts zullen komen in klasse D waar ik zit ![]() Belgie zie ik EIGENLIJK niet zo zitten vanwege hele lange reizen (ik zal wel moeten overwegen op kamers te gaan)
||
![]() |
Citaat:
Je kunt anders ook meedoen aan de tweede loting voor mondhygiëne in Groningen (daar zijn nog plaatsen over), mocht je dan nog worden nageplaatst voor tandheelkunde maakt dat de overstap wat minder groot (hoef je minder andere boeken enz. te kopen). |
Advertentie |
|
![]() |
|
|