Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2004, 12:56
Zazoo
Zazoo is offline
ik zit erover te denken om 2 banen te nemen in de vakantie. klopt het dat dat alleen ongunstig is met de belasting als ik meer dan 10,000 euro per jaar zou verdienen? dus dat ik gewoon 2 banen kan hebben zonder dat ik dan meer aan de belasting hoef te betalen dan als ik er maar 1 zou hebben?

sorry voor de onduidelijkheid, ik hoop dat jullie mijn vraag snappen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2004, 14:01
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het enige wat ik me kan indenken dat problematisch zou kunnen zijn is dat je onder de 18 je kinderbijslag zou kunnen kwijtraken. Maar dat geldt voor jou niet. Hoe het zit met je stufi weet ik niet.

Jah en verder... Belastingtechnisch moet je waarschijnlijk wat meer afstaan, maar dat kun je zo nazoeken op:

http://www.belastingdienst.nl
Oud 13-04-2004, 14:28
Verwijderd
Je kan je heffingskorting maar bij 1 werkgever gebruiken. Maakt over het hele jaar niet zoveel uit (je krijgt het waarschijnlijk toch wel terug) maar het maakt netto per maand wel uit.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 15:02
Zazoo
Zazoo is offline
weet je misschien ook hoeveel het uitmaakt ongeveer? in procenten bijvoorbeeld?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 13-04-2004 @ 15:28 :
Je kan je heffingskorting maar bij 1 werkgever gebruiken. Maakt over het hele jaar niet zoveel uit (je krijgt het waarschijnlijk toch wel terug) maar het maakt netto per maand wel uit.
Als je in schaal 2 zit betaal je 38% belasting o.i.d? Ik heb er pas een tweede baan bijgenomen. Nu ben ik bij de baan zonder heffingskorting ongeveer 1/3 van mijn loon kwijt aan de belasting. Leuker kunnen ze het inderdaad niet maken.
Maar ze maken het wel makkelijker: als je naar de belastingdienst- hulplijn belt, leggen ze je alles haarfijn uit.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 20:51
iamcj
iamcj is offline
Al heb je 30 banen, het maakt niet uit. Verdien je veel, betaal je veel. Verdien je weinig betaal je niets tot iets.

Wat wel uitmaakt is dat je 2e werkgever geen rekening mag houden met je heffingskorting en dus kan je de teveel betaalde belasting pas terugvragen aan het eind van het jaar.

Het is dus verstandig om degene waar je het meest verdient als 1e werkgever op te geven aan de belasting.

Stel je je verdien bij de ene 3000 euro en de ander 5000 euro en we stellen de belasting even op 30% en laten de arbeidskorting buiten beschouwing.

5000 euro is eerste werkgever. 30% belasting = 1500 euro.

Je hebt volgend jaar echter een heffingskorting van 1800 euro, die mag verrekend worden met je belasting.

1500-1800 euro. Over deze 5000 euro hoef je dus geen belasting te betalen en je hebt nog 300 euro heffingskorting over.

Je krijgt in dit geval alle 5000 euro uitbetaald.

Die andere moet alle belasting afdragen. 3000 * 30% = 900 euro.
Je krijgt dus maar 2100 euro uitbetaald.

Je hebt op dat moment dus 900 euro betaald, maar nog 300 euro hefftinskorting. Je hoeft dus maar 900 - 300 = 600 euro belasting te betalen.

Je werkgever heeft al 900 voor je betaald, dus je krijgt 300 terug.

Makkelijk he
Oud 13-04-2004, 22:41
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Enige waar je op moet letten is dat je inclusief RENTE van je kapitaal niet boven de 10.000 euro uit komt op jaarbasis. In de maand dat je daar overheen gaat dien je je OV-jaarkaart in te leveren en je stufi stop te zetten

grtz
ivo
Oud 14-04-2004, 00:15
Zazoo
Zazoo is offline
dank jullie wel allemaal . ik snap het
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-04-2004 @ 15:01 :
Het enige wat ik me kan indenken dat problematisch zou kunnen zijn is dat je onder de 18 je kinderbijslag zou kunnen kwijtraken.
en dat heeft mijn moeder geweten
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:36
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Dukko schreef op 16-04-2004 @ 16:31 :
en dat heeft mijn moeder geweten
Haha, jah, kan vervelend zijn. Maar dan verdien je ook genoeg...
Reageren

Regels voor berichten