Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2003, 22:24
Somebody Special
Somebody Special is offline
Hebben mannen nou een grotere blaasinhoud of gaan vrouwen gewoon vaker plassen?
Dit vraag ik mij dus serieus af!
Ik weet wel dat meiden vaak een kleinere plas doen dan jongens.
Mijn vriend gaat dus makkelijk 1x in de 2 uur plassen terwijl ik dan vaak 3 of 4x ga!

Ik heb in Google gezocht maar kan alleen vinden dan mannen een blaasinhoud van een halve liter hebben, weet iemand wat dit voor vrouwen is?
Oud 13-07-2003, 22:27
Verwijderd
De inhoud is even groot, voor zover ik weet. Vrouwen gaan alleen vaker plassen omdat ze vaker het gevoel hebben te moeten plassen, bij mannen blijft dat gevoel wat langer uit. Volgens mij kwam dat allereerst doordat mannen een langere urinebuis hebben dan vrouwen. Vrouwen kunnen het meestal ook langer ophouden; als ze moeten kunnen ze nog wel even wachten. Terwijl, wanneer een man het gevoel heeft te moeten plassen hij ook echt moet gaan plassen en niet erg lang meer kan wachten.

Daarnaast drinken vrouwen over het algemeen meer dan mannen, dus is hun blaas sneller vol. De inhoud is dus, over het algemeen, gewoon gelijk.

Bij mijn vriend en mij is het weer totaal andersom; hij gaat elke uur zeker 1 keer, ik misschien twee keer op een hele dag
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 22:34
Verwijderd
Gemiddeld genomen gaan vrouwen twee keer zo vaak naar de ec als mannen en blijven ze daar ook twee keer zo lang. Toch zijn er op openbare gelegenheden vaak 2 of 3 vrouwen-wc's en dan 1 of 2 mannen-wc's plus drie of vier urinoirs, terwijl het pas zou kloppen als vrouwen vier keer zo veel wc's hadden als mannen wc's/urinoirs hebben. Daarom is de rij voor de vrouwen-wc altijd veel langer.

Maar ontopic: geen idee. Zou best kunnen, want er moet toch ook nog een baarmoeder bij, in de buik...
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 22:39
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 13-07-2003 @ 23:34:
Gemiddeld genomen gaan vrouwen twee keer zo vaak naar de ec als mannen en blijven ze daar ook twee keer zo lang. Toch zijn er op openbare gelegenheden vaak 2 of 3 vrouwen-wc's en dan 1 of 2 mannen-wc's plus drie of vier urinoirs, terwijl het pas zou kloppen als vrouwen vier keer zo veel wc's hadden als mannen wc's/urinoirs hebben. Daarom is de rij voor de vrouwen-wc altijd veel langer.

Maar ontopic: geen idee. Zou best kunnen, want er moet toch ook nog een baarmoeder bij, in de buik...
Mja, mannen hebben ook wel wat dingetjes zitten en vrouwen hebben weer iets meer ruimte vanwege bredere heupen etc.

't Ligt natuurlijk ook wel aan de bouw; een grote vent en een klein fragiel meisje, dan zijn de blazen natuurlijk niet even groot. Maar algemeen gezien verschillen ze dus, volgens mij, niet zo veel. Alleen het 'volgevoel' verschilt. Een vrouw heeft een 'volgevoel' wanneer haar blaas nog niet echt vol zit, bij een man zit hij dan wat voller...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 18:18
miss sunshine1986
miss sunshine1986 is offline
Ik geloof idd dat mannen een grotere blaas hebben omdat wij in onze buik nog een baarmoeder hebben zitten...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 18:30
Ogthala
Ogthala is offline
Ik, als man, plas me een ongeluk.

M'n vrienden plagen me er dikwijls mee.

Ach ..
Oud 14-07-2003, 19:02
Verwijderd
Citaat:
miss sunshine1986 schreef op 14-07-2003 @ 19:18:
Ik geloof idd dat mannen een grotere blaas hebben omdat wij in onze buik nog een baarmoeder hebben zitten...
Dat is dus niet waar
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:18
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-07-2003 @ 20:02:
Dat is dus niet waar
Idd, mannen hebben ook nog een prostaat zitten enzo...
Oud 18-07-2003, 13:49
WackfordSqueers
WackfordSqueers is offline
Citaat:
miss sunshine1986 schreef op 14-07-2003 @ 19:18:
Nee, de baarmoeder is, als je niet zwanger bent, echt maar een heel klein dingetje. Ik heb het laatst gezien bij een practicum, en het stelt echt niets voor: 3 cm lang 2 cm breed (ongeveer)

Dat zou je niet denken, daarom geloofde ik ook niet dat het een baarmoeder was, maar het bleek echt waar te zijn.
Oud 18-07-2003, 14:48
squat
squat is offline
Ik hoef normaal gesproken maar 2 keer naar de wc per dag. Ik heb een keer een vraag op een repetitie "fout" gemaakt doordat ik in een berekening voor het aantal liters dat nationaal door de wc word gespoeld ervan uitging dat iedereen 2 x per dag naar de wc ging.
Sinds ik een litertje of 2-3 water drink moet ik echter wel vaker naar de wc.

NB: vrienden van mij zijn wel altijd onder de indruk van hoe lang en veel ik pis. Ik heb een erg grote blaas maar denk niet dat het komt doordat ik een man ben.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Hee Kay schreef op 18-07-2003 @ 15:48:
Ik hoef normaal gesproken maar 2 keer naar de wc per dag. Ik heb een keer een vraag op een repetitie "fout" gemaakt doordat ik in een berekening voor het aantal liters dat nationaal door de wc word gespoeld ervan uitging dat iedereen 2 x per dag naar de wc ging.
Sinds ik een litertje of 2-3 water drink moet ik echter wel vaker naar de wc.

NB: vrienden van mij zijn wel altijd onder de indruk van hoe lang en veel ik pis. Ik heb een erg grote blaas maar denk niet dat het komt doordat ik een man ben.
Ik ga dus ook 2 keer per dag naar de wc, en dan plas ik ook echt veel Meeste meisjes plassen altijd maar een beetje...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 16:59
Brown eye
Brown eye is offline
Volgens mij is de blaasinhoud gelijk hoor! De longinhoud is daarentegen bij jongens wel groter, maarja dat weet iedereen volgens mij wel!

Regels voor berichten