Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
gheh, ben 't met de stelling an sich eens, maar met de argumentatie wat minder. (kleding kan zeker wel als doorschemerluik van iemands innerlijk werken.)
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
of een stelling in de hedendaagse maatschappij over het algemeen opgaat, is niet interessant. Als jij er in gelooft, kun je zorgen dat de stelling voor jou opgaat, al ben je de enige persoon voor wie deze opgaat. Juist daaróm is het nuttig om over deze stelling te discussiëren, omdat het de ontwikkeling van het maatschappij-onafhankelijke individu bevordert. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar niet in zake een bepaald merk kleding of een bepaald item. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
"leuke stelling" en "maar gaat toch nooit op" |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
indien het u nog niet opgevallen was zou ik u er even atten op willen maken dat dit een scholierenforum is. Dat wil zeggen dat het grootste gedeelte van de bezoekers van dit forum jongeren zijn. Als u even had rondgekeken voordat u deze thread opende, was u misschien ook opgevallen dat men hier over het algemeen genomen redelijk beschaafd nederlands praat, uitzonderingen natuurlijk daargelaten, maar dat we hier nu niet bepaald het niveau halen van een professor in de letterkunde. Ik zag in u sig staan genialiteit geeft ons de keuze tussen domheid en genialiteit. Nu ben je volgens mij pas echt een genie, als je je ideëen begrijpelijk kunt uitleggen, dat is ook het eerste wat men mij leerde, als je een publiek wilt overhalen moet je kijken naar het gemiddelde niveau van het publiek en je daaraan aanpassen. Waar wil ik nu heen met al dit geblaat? Ik wilde u vriendlijk doch dringend vragen in een klein beetje normaal nederlands te bazelen. Bij voorbaat dank, Zaag Edit: neem een voorbeeld aan nare man, die gebruikt ook wel eens woorden die ik moet opzoeken maar zet deze wel in begrijpelijke zinnen.
Laatst gewijzigd op 03-08-2003 om 19:31. |
![]() |
||
Citaat:
en lui en volgens mij ben je helemaal niet bezig met de wereld te verbeteren, maar met aandacht op jezelf vestigen zoals de rest van de forummers (zo ook ikzelf) discussie? discussie?
|
Met kleding proberen jongeren vooral bepaalde opvattingen uit te drukken (opvattingen - innerlijk?). Of men probeert door kleding zich te identificeren met een bepaalde subcultuur.
Het maakt misschien geen deel uit van het uiterlijk maar het is wel één v/d eerste punten waar je op beoordeelt wordt. Stelling voor Ochlocraat: taalgebruik reflecteert het innerlijk? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ochlocraat: mooie stelling, hij gaat alleen niet op (was het maar zo) en praat aub gewoon normaal nederlands.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Kleding beantwoordt aan een heel fundamentele behoefte van de mens, namelijk de behoefte om zichzelf te onderscheiden van de groep, dus als bijzonder individu gezien te worden, en tegelijkertijd de zekerheid te hebben van het horen bíj die groep. Het is tweeledig. Als je nooit meer op kleding zou mogen oordelen zouden die functies wegvallen en zou de wereld een onleefbare plaats worden.
Dus, leuk altolulpraatje, vast goed bedoeld, maar wel onzin. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Klacht moslima omdat huisarts de toegang weigerde II arPos | 186 | 12-04-2010 20:55 | |
Lifestyle |
Wereldverbeteraar(s?) lifestyle Larry Flint | 276 | 03-02-2007 01:00 | |
Algemene schoolzaken |
Enquete over kleding! Helpers | 33 | 10-04-2006 10:27 | |
Verhalen & Gedichten |
Geef je mening over deze tekst lestat080 | 31 | 29-03-2004 16:23 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
sluierverbod (betoog) Nederlands bayirgul | 12 | 26-03-2004 10:59 |