Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, ik snap je probleem wel. Ik heb ook onzettend vaak dat ik niet weet wie ik ben. Dan probeer ik me op een bepaalde manier te gedragen om me aan te passen aan anderen; of gewoon omdat ik denk dat ik zo goed over kom op anderen. Dat heb ik heel vaak bij mensen waar ik me niet op m'n gemak voel, omdat ze zich zo intimiderend gedragen. Tot op een zeker niveau is het niet erg om je aan te passen, het is heel normaal om tegenover ieder individueel ander gedrag te vertonen omdat je weet wat die persoon wel en niet kan hebben enz. Maar het is heel vervelend als je niet meer spontaan kan zeggen wat je wilt omdat er een soort 'angst' is in je die je mond dichtsnoert, of waardoor je dingen zegt die eigenlijk niet uit jezelf komen.
Het enige wat mij nog wel eens wil helpen, is gewoon even stilstaan bij jezelf, bij de wereld. Je bent maar één van de miljarden mensen op aarde. Wat zou het iemand anders kunnen schelen hoe jij je gedraagt? Jij kijkt zelf toch ook niet heel kritisch naar anderen? En iedereen heeft toch zeker dezelfde angsten, al laten ze dat niet merken? Dus probeer gewoon spontaan te zeggen en doen wat er in je opkomt. Als je je heel kut voelt, VOEL je dan ook gewoon kut en laat anderen je lekker troosten. Jezelf zijn is niets anders dan dat: doen en zeggen wat er in je opkomt. Als die vader of dat broertje je pesten, kijk ze boos aan en laat merken dat je dit niet pikt door gewoon es lekker gemeen terug te doen. Laat woede je overnemen en schreeuw tegen dat kleine mormel dattie z'n kop nou eens moet houden, scheld 'm ook maar wat uit als je toch bezig bent. En misschien nog een trapje tegen de schenen voor een versterkend effect. ![]() Veel succes in ieder geval. ![]() Laatst gewijzigd op 24-07-2003 om 14:57. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb het ook regelmatig, maar probeer dan gewoon door te slaan naar het tegenovergestelde: arrogantie. Ik hef mijn kin op, ik beeld me in dat ik een of andere beroemdheid of topmodel ben en voor niets of niemand iets te vrezen heb. Maakt iemand een vervelend grapje? Ik glimlach een keer met een blik van ''ik weet wel beter''. Het is een kwestie van oefenen, maar uiteindelijk zul je zien dat het werkt. Je hoeft natuurlijk geen arrogante dingen te zeggen, dan jaag je iedereen alleen maar van je af, als je het in je hoofd maar bent.
Tegen mij zeggen ze trouwens ook vaak dat ik stil ben, maar wat maakt dat eigenlijk uit? Ben ik daardoor minder? Het is juist iets heel moois als iemand niet meteen alles prijsgeeft. Dit is niet echt een oplossing voor je ''identiteitsprobleem'' maar misschien wel voor je onzekerheid. Al zal die bij sommige mensen nooit helemaal weggaan (ook bij mij niet) Succes ermee! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Boekbespreking "La vie à reculons" designerfox | 5 | 18-04-2007 13:57 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Pijnlijke Eenvoud juliettebinoche | 59 | 11-01-2004 22:12 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien Verwijderd | 2 | 01-08-2003 18:39 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |