Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2003, 11:30
Optima
Optima is offline
Hoeveel aandacht heb jij nodig van je vriend/in?

dus wat verwacht jij op z'n minst? ( denk aan: telefoontjes, sms-jes, mailtjes, cadeaus, romantische uitstapjes, complimentjes etc etc)

is er zoiets van een minimum?
Oud 30-07-2003, 11:56
The0
The0 is offline
minimum zal voor iedereen anders liggen, zelfs maximum kan er nog wel zijn

Heb momenteen geen vriendin, maar heb toch wel beetje aandacht nodig denk ik. Anders krijg je zo'n idee dat je er maar een beetje bijhangt (om het maar in de plantenwereld te houden
Hoeven geen uren bellen per dag te zijn, maar gewoon es een lief smsje doet toch soms wel veel.
Oud 30-07-2003, 12:03
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Minstends elke ochtend ontbijt op bed met de krant en mn pantoffels

Nee, voor mij is het gevoel dat ik naar dr toe kan/ met haar kan communiceren op welke manier dan ook wel genoeg. Ik hoef geen extra aandacht in de vorm van lievve smsjes, complimentjes, etc.
(Al is dat natuurlijk wel heel leuk allemaal)
Oud 30-07-2003, 12:19
Warsocket
Warsocket is offline
niet echt een minnimum maar als ik haar bv 10x bel en ik krijg 10x te horen "ik ben bezig bel maar een andere keer" dan raak ik wel wat gefrustreerd
Oud 30-07-2003, 12:26
Verwijderd
Iets zegt me dat dit een kijk en vergelijk topic is.

Het absolute minimum is toch om de zoveel dagen wat van je laten horen. Het hoeft niet elke dag maar gewoon om de dag ofzo.
Een complimentje, een roos of een ander cadeautje (kijkt hebberig) dat moet uit hemzelf komen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 12:33
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 30-07-2003 @ 13:19:
niet echt een minnimum maar als ik haar bv 10x bel en ik krijg 10x te horen "ik ben bezig bel maar een andere keer" dan raak ik wel wat gefrustreerd
Jah, das wel vervelend jah!

Ik heb ook wel beetje aandacht nodig, als we elkaar een tijdje niet kunnen zien (werk, opvakentie, noem t maar op) dan es een belletje en elke dag een smsje...(dat kan hij ook vaak terug verwachten natuurlijk, het is geen eenrichtngsverkeer natuurlijk...

Als ik een jongen heb die ik bel/sms en ik hoor niks van hem als ik dat niet zou doen, heb ik er ook snel genoeg van eigenlijk...

Een mailtje hoeft niet want we zitten elke dag met elkaar op msn Op school is der geen msn dus dan mailen we soms wel...

Een romantisch uitstapje hoeft van mij nietzo vaak...Ik kan ook heerlijk genieten van tegen elkaar aanliggen op de bank, tv kijken enzo.

En complimentjes?Ach, daar vis ik niet naar hoor, als ik ze krijg is t leuk natuurlijk, maar zo steekt hij ook niet echt in elkaar denk ik om elke keer maar een compiment te geven...Af en toe wel wat zie je er leuk uit ofzo maar meer ook niet en dat hoeft van mij ook niezo, het moet ook geen slijmbal worden!
Oud 30-07-2003, 13:08
Verwijderd
Nou ja, ik verwacht niet zo ontzettend veel.. mailtjes, telefoontjes en smsjes heb ik in ieder geval niet nodig, al is het wel fijn

Complimentjes verwacht ik ook niet maar zijn wel leuk om te krijgen, maar een zinnetje als 'ik vind je lief' of 'ik heb je gemist' reken ik daar dan ook toe.. Als hij helemaal nooit zoiets zou zeggen zou ik toch een beetje onzeker worden, heb eigenlijk best veel bevestiging nodig..

Mja, zn aandacht en tijd is eigenlijk gewoon voldoende meestal
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 13:15
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Hmm, ik vind t wel leuk om wat aandacht te krijgen. Zelf zou ik ook wel veel aandacht (bellen, afspraakjes maken om elkaar te zien, msn enzo.) aan iemand geven, dus ik wil niet dat t een richtingsverkeer word. Maar het maakt niet zoveel uit wat dan precies is, zolang ik maar het gevoel heb dat haar gedachten inderdaad ook bij mij zijn.
Zelfs een gesprek op msn zonder echt te comuniseren geeft mij zelfs al een beetje voldoening. Maar t is gewoon t leukste om gewoon bij elkaar te zijn en iets leuks te doen.
Oud 30-07-2003, 13:30
Cinamon
Cinamon is offline
Ik persoonlijk heb niet zo veel aandacht nodig eigenlijk...
Natuurlijk vind het leuk als ik smsjes krijg of gebeld word of weet ik veel wat... Maar er bestaat bij mij al snel zoiets van ' overdoing it' Dat is dus als je me constant moet zien, bellen, smsen... (Constant qua bellen is zowat twee keer per dag ofzo en smsen 15 in een uur snappie)
Als ik maar weet wat iemand voor me voelt etc. dan is het goed en dan kunnen we nog vanalles samendoen ofzo maar alsjeblieft NIET TE VEEL!
Oud 30-07-2003, 13:44
LilDushi
LilDushi is offline
het maakt mij niet egt uit..alsz ik t gevoel heb dat ie nog om me geeft enso en geen oog op een ander heeft dang vind ik t al goed maar een beetje aandacht isz altijd leuk tog
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 16:38
miro
miro is offline
Ik heb toch wel redelijk veel aandacht nodig.

Maar dat krijg ik ook wel aangezien hij dag en nacht bij mij is. Als dat dan af en toe niet zo is wil ik wel een smsje of zo voor t slapen gaan krijgen.

Vooral als hij iets met vrienden gaat doen verwacht ik s avonds wel even een smsje hoe het geweest is enz.

Minimum is dus een smsje voor het slapengaan. En overdag wil ik ook nog wel gebeld worden (of ik bel natuurlijk) Maar dat gaat meestal toch niet op omdat ik m bijna elke dag zie. Hij is er ook heel goed van op de hoogte dat ik op zijn tijd wel complimentjes nodig heb.

Verder wil ik toch regelmatig leuke dingen met hem gaan doen. Verrassingen zijn al helemaal aan mij besteed.

Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 16:40.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 17:33
Verwijderd
Hmm, ik heb heel veel aandacht nodig. Nouja, het gaat meer om de manier waarop ik aandacht krijg. Hem elke dag zien is niet nodig, maar als we dan samen zijn wil ik wel dat het speciaal is enzo, ja hoe zeg je dat. Hij moet gewoon wel heel erg laten merken dat ie helemaal gek op me is, ik heb veel bevestiging nodig. En dat zit hem meer in de kleine dingen dan in elkaar elke dag zien ofzo. Snapje?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 17:59
Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 30-07-2003 @ 13:19:
jij blij dat ik altijd tijd voor je heb
Oud 30-07-2003, 22:59
Fantôme
Fantôme is offline
dit gaat niet alleen over je lover he?!
van vrienden vind ik een compliment leuk maar niet te vaak, dan word het ongeloofwaardig

dat ze me bij dingen betrekken en eerlijk tegen me zijn.
af en toe een verassing is ook leuk, niet per se om te krijgen, ook om te geven, houd de afwisseling erin he?!
Oud 31-07-2003, 01:21
AtHell
AtHell is offline
Het enige wat ik nodig heb is de illusie dat haar leven op het moment dat ze bij me is om mij draait. En vreemdgaan is bij mij een taboe verder is al het andere mooi meegenomen.
Oud 31-07-2003, 16:58
Soezen
Soezen is offline
Mijn vriend noemt me wel eens aandachtsgeil. Ik wil graag complimentjes en smsjes. Toch heb ik wel geleerd dat, dat niet altijd mogelijk is, dus moet ik me maar even inhouden..
Ik heb veel aandacht en bevestiging nodig, en dat kan natuurlijk irritant worden voor de partner...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 17:15
Roos
Roos is offline
Ik vind het wel irritant, als ik SMS, en hij smst niet terug

En natuurlijk wil ik af en toe wat liefs horen, maar dat is logisch. Betalingen doen we meestal ongeveer 50-50

Mijn vriendje is goed in leuke dingen verzinnen. Dan pakt hij de fiets en dan neemt -ie me achterop. Zonder dat ik weet wat we gaan doen, en dan gaan we iets leuks doen. Al is het maar een wandeling in het park. Of een concert in de Doelen. Dat soort dingen vind ik leuker dan cadeautjes ofzo
Oud 31-07-2003, 18:10
Verwijderd
Ja, wil m dus wel minimaal eigenlijk 1 keer per dag gesproken hebben of iig IETS van m gehoord hebben.

Ben nogal onzeker, maar hij ook. En vind t gewoon heerlijk om met m te praten.
Maar soms vind ik het ook niet erg om een dag niets van m te horen. Ligt een beetje aan mn bui.
Maarja, heb wel aandacht nodig. En heb t ook nodig om te horen dat ie van me houdt.
Ach, complimentjes zijn leuk, maar niet zo heel erg nodig. (behalve als ik heel onzeker ben, maarja dat kan ie niet ruiken van die afstand die tussen ons zit )

Ach, en leuke dingen.. elk moment met hem is fijn.
En cadeautjes.. vind t leuker om ze te geven dan te krijgen, gewoon ook om het feit dat ik nooit zo goed weet hoe ik moet reageren op het krijgen van een cadeautje. Als je ze geeft zie je dat die ander blij is en is t makkelijker
Koop dan ook regelmatig een cadeautje voor m of stuur m een kaartje. Dan stopt ie ook niet met knuffelen en dat is ook heerlijk! Daar doe je het voor!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 10:54
Margriet
Margriet is offline
Tja heb momenteel geen relatie maar heb niet al te veel aandacht nodig.. Hoef niet elke dag van 'm te horen (want dan voel ik me weer verplicht hetzelfde te doen en daar heb ik een hekel aan...)
Voor mij is 't genoeg hem gewoon eventjes te zien, soms een klein cadeautje te krijgen als aandenken aan hem, maar het belangrijkste is voor mij dat hij er is als ik 'm nodig heb..
Dat ik hem midden in de nacht kan bellen als ik helemaal ingestort ben en dat hij er dan ook is... Dat is denk ik voor mijn genoeg... Ben 't type van een hele vrije relatie (goh...)
Kus...
Oud 02-08-2003, 12:04
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Eigenlijk heb ik veel aandacht nodig...niet in de vorm van kadootjes of etentjes, maar hij moet vaak laten zien dat hij nog heel erg geïnteresseerd is in mij. Dus luisteren naar wat ik te vertellen heb (ik haat genegeerd worden, daar word ik gek van), me vaak zomaar een kusje komen geven, het trotse vriendje spelen enzovoort.
Maar anderzijds ook aanvoelen wanneer ik even met rust gelaten wil worden.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 16:01
Esmée
Esmée is offline
Ik heb veel aandacht nodig, maar hij gelukkig ook wel redelijk. We smsen sowieso elke dag, dat heb ik ook echt nodig, gewoon dat ik weet dat ie aan me denkt... hoeft niet altijd heel creatief te zijn of zo, als ik maar regelmatig even iets liefs hoor.
We bellen ook veel, en dan hangen we echt 3 kwartier aan de telefoon. Als zijn vrienden/huisgenoten erbij zijn, verwacht ik niet dat ie heel klef gaat doen maar dan moet ie wel af en toe even een blijkje van aandacht geven, anders voel ik me zo het aanhangsel Als we gewoon samen zijn, prive ergens, zijn we echt all over each other en dat vind ik ook echt het heerlijkste wat er is, buitenwereld buiten laten, gewoon alleen lekker met zn tweetjes en alleen aandacht voor elkaar
Dat is trouwens wel veranderd de laatste tijd, want ik was altijd iemand die veel vrijheid en ruimte nodig had, maar ik merk dat dat nu steeds minder wordt, waarschijnlijk omdat dit een wat serieuzere relatie is en ik straks voor een jaar wegga uit NL... dat veel bevestiging nodig heb dat ie t allemaal nog ziet zitten met mij.

Laatst gewijzigd op 02-08-2003 om 16:04.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 30-07-2003 @ 12:30:
Hoeveel aandacht heb jij nodig van je vriend/in?

dus wat verwacht jij op z'n minst? ( denk aan: telefoontjes, sms-jes, mailtjes, cadeaus, romantische uitstapjes, complimentjes etc etc)

is er zoiets van een minimum?
Hmm... ik verwacht in ieder geval dat hij me, wanneer hij een hele dag niet thuis is, een keertje belt zo tegen de middag of voor hij naar huis komt... Niet perse elke dag, als hij het een keer niet doet, vind ik het niet meteen afschuwelijk ofzo...

Daarnaast verwacht ik dat hij... mja... er gewoon voor me is wanneer ik dat echt nodig heb...

Verder niets eigenlijk, ja hij moet naar me luisteren en me dingen vertellen... en af en toe eens aan m'n achterkant zitten

Laatst gewijzigd op 02-08-2003 om 16:19.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 16:14
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Esmée schreef op 02-08-2003 @ 17:01:
We bellen ook veel, en dan hangen we echt 3 kwartier aan de telefoon.
ghehe als er een ding is dat ik niet graag met hem doe, is het telefoneren . We hebben allebei slechte telefoons, dus staan we toch hele tijd te gillen van "watte? Huh? Doe eens wat meer je best en praat harder".
Jaja.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 17:31
snoopy
snoopy is offline
nou, dit plantje heeft best wel wat water nodig....
nou ja... even serieus: ik ben van mening dat als je verliefd bent, je het dan ook leuk vindt om aandacht te geven. Dus als het een tijdlang mis (en dan bedoel ik meer dan een week, oid), dan begin ik wel te denken dat er iets mis is, ja!
Hoeveel moeite is het nou om af en toe te bellen/sms en ofozw...?
Oud 02-08-2003, 19:44
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 02-08-2003 @ 17:14:
ghehe als er een ding is dat ik niet graag met hem doe, is het telefoneren . We hebben allebei slechte telefoons, dus staan we toch hele tijd te gillen van "watte? Huh? Doe eens wat meer je best en praat harder".
Jaja.
Houden zo! (net telefoonrekening gekregen )
Oud 04-08-2003, 08:01
Optima
Optima is offline
hmm als ik dit zo lees voel ik me nog meer verwaarloost dan eerst
Oud 04-08-2003, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 04-08-2003 @ 09:01:
hmm als ik dit zo lees voel ik me nog meer verwaarloost dan eerst
hmm, ik heb gelijk.

Maar als je relatie toch zo slecht is, waarom doe je er dan niets aan? een paar maanden geleden had je ook een paar topics over "Hij is een lul en wat moet ik met hem." Als dat in die maanden niet veranderd is, wat doe je daar dan nog?
Of ben je bang om alleen te zijn?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 11:57
Optima
Optima is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 04-08-2003 @ 12:52:
ja
.

Het laatste wat ik wil is dat hij zich verplicht voelt om bepaalde dingen te doen, dus daarom ga ik hier niet vanalles opschrijven. Het gaat mij echt om het spontane.
helemaal met je eens. Soms bel ik mijn vriend, en dan is hij niet voor rede vatbaar of sjagerijnis ( wel erg vaak ) en zegt hij 'ik bel je wel terug' Maar dan heb ik zoiets van 'als het een verplichting is doe het dan niet'

en als hij dan niet belt, dan doet het eigenlijk nog meer pijn
Oud 04-08-2003, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Exaria schreef op 30-07-2003 @ 18:33:
Hmm, ik heb heel veel aandacht nodig. Nouja, het gaat meer om de manier waarop ik aandacht krijg. Hem elke dag zien is niet nodig, maar als we dan samen zijn wil ik wel dat het speciaal is enzo, ja hoe zeg je dat. Hij moet gewoon wel heel erg laten merken dat ie helemaal gek op me is, ik heb veel bevestiging nodig. En dat zit hem meer in de kleine dingen dan in elkaar elke dag zien ofzo. Snapje?
ja

En in de tijd dat we elkaar niet zien ook weten dat hij aan me denkt. Ik wil dan af en toe iets liefs horen. Gewoon dat hij ff belt of smst wanneer ik het totaal niet verwacht en ik dus ook weet dat hij het helemaal uit zichzelf doet, echt helemaal spontaan.
Helaas gebeurt dat niet zo vaak.. bijna nooit ofzo.

Het laatste wat ik wil is dat hij zich verplicht voelt om bepaalde dingen te doen, dus daarom ga ik hier niet vanalles opschrijven. Het gaat mij echt om het spontane.
Er is geen minimum. Ik bedoel: ik krijg het wel te weinig, maar ik vind dat het allemaal gemeend moet zijn.
Ik kan wel een hele lijst opstellen met "zoveel aandacht wil ik", maar als hij het niet uit zichzelf doet "meent" hij het ook niet.

Ik hoorde bijv. een keer van iemand die tegen haar vriendje zei "je moet me elke avond ff een weltrusten-smsje sturen." En als hij dat dan niet deed dan werd ze kwaad. Maarjah.. logisch dat hij het af en toe vergeet enzo, want het komt niet van hem zelf. En dat lijkt me totaal niet leuk. Dan liever geen weltrusten-smsje.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 12:30
Verwijderd
Ik heb niet veel aandacht nodig, maar ik wil wel geregeld bevestiging. Ik vind het eigenlijk bijzonder irritant als ik constant op m'n lip gezeten word. Ik leef mijn leven nog altijd voor mezelf en niet voor m'n vriendin, ze zal dus moeten accepteren dat er gewoon redelijk tijdstippen zijn waarop ik niet zoveel behoefte heb aan contact. Dat zal zij ook hebben en daar breng ik begrip voor op.

Het gaat echter wel om bepaalde momenten waarop de affectie moet blijken. Dat hoeft niet per se iets standaards te zijn als elke avond een nachtkus-SMSje of iets anders clichés, liever niet zelfs (ik ken mensen die niet kunnen slapen zonder SMSje van hun vriend(in), hoe zielig ben je dan!) maar wel even een telefoontje van een paar minuutjes als ze een tijdje weg is, of een kaartje, of in ieder geval iets anders waaruit blijkt dat ze aan me denkt (hoewel ik het haar natuurlijk absoluut niet kwalijk neem als ze ergens mee bezig is, bijvoorbeeld op vakantie met vriendinnen, en ze gaat daar helemaal in op en vergeet mij even).
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 19:27
bLoeSeMs
bLoeSeMs is offline
ik ben tot de conclusie gekomen dat ik wel veel aandacht nodig heb...
ik heb aandacht nodig als ik bij 'm ben. Dan wil ik bevestiging dat hij weet dat ik er ben en dat hij me lief vind.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten