Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2003, 17:34
Verwijderd
Gaat over kabel via Chello in Apeldoorn
Voor zover ik weet had ik al 6 maanden hetzelfde IP adres.

Gistrenavond tijdens het onweer kon ik opeens niet het internet op, want ipv een site kreeg ik het chello-aanmeldignsscherm te zien.

Ik probeerde in te loggen, maar dat lukte niet. Ik heb het maar zo gelaten omdat het vast een storing zou zijn door het onweer waar ze vaker last van hebben bij upc.

Hij werkte vandaag weer gewoon normaal zoals het hoort.
Hoe kwam ik dan achter de verandering? Simpel: Ik heb eeen programma genaamd Teamspeak waardoor je met andere gewoon kunt praten over internet. Daarvoor moet wel iemand de server zijn. In dit geval ben ik het.
Zelf moet je dan nog wel inloggen op je eigen server, anders kun je zelf niet meepraten en niks horen.

Enfin, ik wilde inloggen, maar het werkte niet.
Toen keek ik via msn-plus wat mij IP was en toen bleek dat ik opeens een compleet ander IP had, dat ook veel korter was.

Eerst had ik nog een IP dat op de laatse 3 cijfersbijna gelijk was aan een vriend van mij in de buurt die ook via chello kabel heeft.

Kan het door die storing komen dat ik opeens een ander IP heb ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2003, 17:38
Violence Fetishist
Violence Fetishist is offline
als upc jou een nieuw ip adres wil geven (via dhcp) dan doen ze dat gewoon, kan door van alles komen.

je betaalt niet voor een vast ip dus wat is het probleem?
Oud 17-07-2003, 17:50
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Bij ons in de straat is afgelopen nacht de bliksem ingeslagen...iedereen bij ons in de straat kon z'n kabelmodem afschrijven dus punt 1 haal met onweer je modem van de stroom

en het zou best kunnen dat hun dhcp server gereset is en dat alle leases opnieuw uitgedeeld zijn, maar over het algemeen wisselt je ip niet zo vaak of nooit.

-WJ

-- Edit --

Hoe kan ik dan nu op i'net? gewoon...de stekker eruit gehaald
Oud 17-07-2003, 17:59
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
tsjah nix aan te doen..

jij hebt geen rechten op een bepaald ip.. dus je kan beter je vriendjes je nieuwe IP ff doorgeven.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 18:06
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
meyer3 schreef op 17-07-2003 @ 18:50:
dus punt 1 haal met onweer je modem van de stroom

dit werkt alleen als je alle cables van je modem los haalt, hij niet binnen het bereik (1 meter) van je computer of enig stopcontact is, of iets anders dat stroom kan geleiden

Als je modem langer dan een half uur uitstaat (of was het de 2 minuten?) dan word je modem gereset en _kan_ je een ander IP krijgen. Niks aan te doen zo gaan die dingen

je kan je oude IP niet terug-eisen, daar hij nu al waarschijnlijk door iemand anders word gebruikt (IP-adressen zijn schaars)
Oud 17-07-2003, 18:34
Tuinkabouter !!
je kunt beter een ander ip krijgen als dat je 2 weken moet wachten op een nieuwe modem...en wij hebben nog een gouwe ouwe com21 met statisch ip
Oud 17-07-2003, 18:39
niemand
niemand is offline
Citaat:
meyer3 schreef op 17-07-2003 @ 18:50:
Bij ons in de straat is afgelopen nacht de bliksem ingeslagen...iedereen bij ons in de straat kon z'n kabelmodem afschrijven dus punt 1 haal met onweer je modem van de stroom
De kans dat dat idd gebeurt is zeer minimaal. Verder heb je ook nog zoiets als overspanningsbeveiliging.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 19:10
Verwijderd
Ja Chello doet dat.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 20:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Chello heeft een dynamisch IP, niet statisch.

Als je meer dan b.v. 20 minuten geen verbinding hebt met Chello, krijg je een nieuw IP adres. Als je nooit dissed wordt heb je in feite een IP adres wat niet gewijzigd wordt, maar door geintjes als dit kan dat dus altijd gebeuren.

Als je een statisch IP adres wilt, zul je ADSL moeten nemen.
Oud 17-07-2003, 20:20
Verwijderd
Dat ik opeens een nieuw IP vind ik helemaal niet erg. Het maakt verder niks uit.

Ik vond het alleen vaag dat ik na al die maanden opeens een nieuw IP had. Maar nu begrijp ik hoe dat komt(denk ik).

Volgende keer zal ik mijn modem voor de veiligheid wel uit het stopcontact halen, bedankt voor de tip
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 21:37
Orion
Orion is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 17-07-2003 @ 21:01:

Als je meer dan b.v. 20 minuten geen verbinding hebt met Chello, krijg je een nieuw IP adres. Als je nooit dissed wordt heb je in feite een IP adres wat niet gewijzigd wordt, maar door geintjes als dit kan dat dus altijd gebeuren.

Ik heb 2 jaar chello gehad en m'n modem zat aangesloten op zo'n schakelbaar stopcontact (dat gewoon elke avond uitging)

toch heb ik in die tijd maar 2 keer een ander ip adres gekregen ofzo.....

bovenstaande klinkt mij dus als prietpraat in de oren
Oud 17-07-2003, 21:40
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Orion schreef op 17-07-2003 @ 22:37:
Ik heb 2 jaar chello gehad en m'n modem zat aangesloten op zo'n schakelbaar stopcontact (dat gewoon elke avond uitging)

toch heb ik in die tijd maar 2 keer een ander ip adres gekregen ofzo.....

bovenstaande klinkt mij dus als prietpraat in de oren
wanneer was dat geleden en wat voor modem had je?

die 2 dingen kunnen een wereld van verschil uitmaken ^_^
Oud 18-07-2003, 09:18
Verwijderd
Ik was er gistrenavond ff niet helemaal bij met me hoofd.

Ik las ipv dat je een ander IP kreeg als je modem uitstond dat je een ander IP zou krijgen als je geen gebruik zou maken van internet

Dan snap ik compleet hoe het zit. Ik heb de modem sinds ik hem heb namelijk nooit uitgezet. Met het noodweer zal mijn vader hem er misschien hebben uitgehaald, want dat doet ie wel verder met onweer.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 09:21
Tuinkabouter !!
Citaat:
niemand schreef op 17-07-2003 @ 19:39:
De kans dat dat idd gebeurt is zeer minimaal. Verder heb je ook nog zoiets als overspanningsbeveiliging.
Maar als het dan inslaat via het die witte coaxkabel...niemand had er aan gedacht om die eruit te halen (ikke dus ook nie)

-WJ
Oud 19-07-2003, 12:31
Talon
Talon is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 17-07-2003 @ 21:01:

ik heb nog wel een statisch ip,
ik heb mijn kabel verbinding nog uit de tijd dat chello nog telekabel was, en toen kreeg ik er een com21 modem bij.
1x is toen mijn ip veranderd na een jaar, daar kreeg ik ook officieel bericht van. En sindsdien heb ik nu al jaren hetzelfde ip.

Dus het kan wel met chello. Alleen krijgen alle nieuwe klanten dynamische ip-adressen. En ze waren geloof ik van plan om de com21 modem's die ze nog uit hebben staan om te wisselen voor van die terrayon dingen. Maar dat is tot op heden nog niet gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 12:35
Verwijderd
Statische of Dynamische IP's heeft niks met modems te maken..
Ook jji hebt ene dynamisch IP,
alleen je krijgt pas ene nieuw als je modem 14 dagen uit staat..
Dan is het nog steeds dynamisch, alleen verwisseld het niet snel..
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 12:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Inderdaad. Statisch is statisch, blijft altijd hetzelfde. Daardoor kun je vaak ook je eigen hostname eraan verbinden, zoals XS4ALL doet: enlightenment.xs4all.nl zou ik kunnen aanmaken, als ik ADSL bij XS4ALL had.

Bij Chello zou het wel mogelijk moeten zijn een IP te forceren door deze statisch in te stellen, ipv een door DHCP aangewezen IP adres te verkrijgen. Wat voor conflicten je hierbij kunt/zal krijgen of wat de reaktie van Chello is, durf ik niet te zeggen.
Oud 19-07-2003, 12:57
Violence Fetishist
in bepaalde regio's van chello kun je nog een 'statisch' ip instellen. dit is voor zover ik weet alleen voor de show een statisch ip.

ik bedoel hiermee: je zal eerst via dhcp een ip moeten requesten om dit daarna in te vullen als static ip. dit heeft dus geen enkele zin, omdat je dan, wanneer je lease expired is, weer hetzelfde moet doen.

echte statische ip's heeft chello dacht ik nooit uitgegeven (aan particulieren in ieder geval).
Oud 19-07-2003, 13:02
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
rysdigital schreef op 19-07-2003 @ 13:57:

ik bedoel hiermee: je zal eerst via dhcp een ip moeten requesten om dit daarna in te vullen als static ip. dit heeft dus geen enkele zin, omdat je dan, wanneer je lease expired is, weer hetzelfde moet doen.
Hoezo is dit geen statisch IP? Ik heb ADSL via XS4All, en dat werkt exact hetzelfde. Je krijgt een IP-adres toegewezen via DHCP, maar dit is dan wel iedere keer hetzelfde IP-adres.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 13:17
Violence Fetishist
Citaat:
Chimera schreef op 19-07-2003 @ 14:02:
Hoezo is dit geen statisch IP? Ik heb ADSL via XS4All, en dat werkt exact hetzelfde. Je krijgt een IP-adres toegewezen via DHCP, maar dit is dan wel iedere keer hetzelfde IP-adres.
omdat het bij chello niet telkens hetzelfde is denk ik
Oud 19-07-2003, 13:19
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
rysdigital schreef op 19-07-2003 @ 14:17:
Als je je kabelmodem altijd aan laat staan zul je effectief gezien altijd hetzelfde IP houden. Maar als er een storing komt, je kabelmodem valt uit, of iets dergelijks, krijg je wel een ander IP aangewezen.

Echt statisch is het dus niet, maar in sommige gevallen zou je wel van semi-statisch kunnen spreken.
Oud 19-07-2003, 14:33
Verwijderd
Tis me nu in elk geval duidelijk hoe het zit(tja, computerleekje weet zelfs zulke dingen niet ).

Voor mij mag dit topic afgesloten worden, of het moet zo zijn dan een der fb´s het open wil laten staan voor discussie.
Thx voor de antwoorden in elk geval.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 14:35
Enlightenment
Enlightenment is offline
Een topic gaat dicht als er iets tegen de regels mee is of het fout loopt, doorgaans niet omdat de topicstarter antwoord op zijn/haar vraag heeft.

In dit geval blijft 'ie dus gewoon open, als niemand meer reageert verdwijnt het topic, als mensen nog behoefte hebben verder te discussiëren kan dat ook.

Oud 19-07-2003, 14:43
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
rysdigital schreef op 19-07-2003 @ 14:17:
Dan is het dus sowieso geen statisch IP, en zal Chello dat zo ook niet aanbieden. Vrijwel alle broadbandaanbieders gebruiken lange leasetijden voor dynamische IP-adressen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 14:44
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 19-07-2003 @ 14:19:
Als je je kabelmodem altijd aan laat staan zul je effectief gezien altijd hetzelfde IP houden. Maar als er een storing komt, je kabelmodem valt uit, of iets dergelijks, krijg je wel een ander IP aangewezen.
Vaak krijg je gewoon weer het nieuwe IP-adres. Die DHCP servers gaan pas IP-adressen recyclen op het moment dat ze tekort komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2003, 14:45
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 19-07-2003 @ 15:35:

In dit geval blijft 'ie dus gewoon open, als niemand meer reageert verdwijnt het topic, als mensen nog behoefte hebben verder te discussiëren kan dat ook.

Daar wou ik je ff een grote voor geven, slotjes zijn er niet voor om een topic waar 'het' antwoord gegeven is af te sluiten.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 19-07-2003 @ 15:35:
Een topic gaat dicht als er iets tegen de regels mee is of het fout loopt, doorgaans niet omdat de topicstarter antwoord op zijn/haar vraag heeft.

okey

Ik zei het alleen maar omdat het me opviel dat topics waarin in antwoord op de vraag werd gegeven vaak gesloten werden.
Al zal dit natuurlijk wel door het offtopic komen
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 16:40
Violence Fetishist
Citaat:
Chimera schreef op 19-07-2003 @ 15:43:
Dan is het dus sowieso geen statisch IP, en zal Chello dat zo ook niet aanbieden. Vrijwel alle broadbandaanbieders gebruiken lange leasetijden voor dynamische IP-adressen.
als je mijn oorspronkelijke post nog eens leest, zul je zien dat dat precies is wat ik zeg..
Oud 20-07-2003, 16:58
Riconoscente
Riconoscente is offline
dude dat moet je niet zeggen hier, gebruik dat om allemaal nieuwe nicks aan te maken!!!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 20:03
Caroo
Caroo is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 20-07-2003 @ 17:58:
dude dat moet je niet zeggen hier, gebruik dat om allemaal nieuwe nicks aan te maken!!!
omg,
FB+sen weten dat ook wel
Reageren

Regels voor berichten