Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2003, 12:05
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik weet niet of het hier precies hoort, zo niet verplaatse die hap maar ik dacht laatst aan t volgende;

Mijn vader is psychisch ziek geweest (ik weet niet zeker of hij er vanaf is) en ik ben net terug van de camping waar me dat heel erg aan herinnert...Als ik langs de plek waar we toen stonden, loop dan komen de beelden weer naar boven...Hoe hij liep en hoe mijn opa en oma deden...Wat we aten enz. Van de tijd daarvoor (toen ik klein was) weet ik niets meer...Dat is allemaal weg....

Soms voelt dat best leeg maar daar gaat t hier niet echt om...
Toen ik voor t eerst in 3 jaar weer langs die plek liep, deed t me weinig, maar toch herinnerde het weer aan die ene vakantie....

Ook een plek in t ziekenhuis doet me er aan denken...Toen ik met mijn ex daar een keer was omdat zijn moeder in t ziekenhuis lag moest hij ff weg en bleef ik daar staan...het was net of ik weer door die lange gang liep waar mijn vader aan t eind stond en naar me toe kwam...Samen met mijn broer en moeder loop ik naar hem toe en omhelzen we hem omste beurt...Iets wat ik helemaal niet wou...

Ik begin te huilen en schaam me als mijn ex er weer aan komt en veeg m'n tranen weg...Hij heeft niets door...

Blabla, wat ik vragen wil is het volgende;

Heb jij een plek die je aan vervelende of leuke (jah dat mag ook ) dingen doen herinneren?

Dat kan echt vanalles zijn...Een park?Een lift? Je kan t zo gek niet bedenken...

Ben benieuwd...
Oud 18-07-2003, 13:01
DeGexxte
DeGexxte is offline
midden in onze (nieuwe) tuin hebben we een afvoerputje. wanneer ik naar kijk, voel ik iets vreemds. krijg ik een gevoel dat ik iets al jaren ken. maar ík weet nie wat... VREEEEEEMD
Oud 18-07-2003, 13:42
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
DeGexxte schreef op 18-07-2003 @ 14:01:
midden in onze (nieuwe) tuin hebben we een afvoerputje. wanneer ik naar kijk, voel ik iets vreemds. krijg ik een gevoel dat ik iets al jaren ken. maar ík weet nie wat... VREEEEEEMD

Mhhhh, idd erg vaag
Oud 18-07-2003, 14:27
Phileine
Phileine is offline
Ik heb dat met heel veel plaatsen. En met dingen. Toen ik vijftien was had ik een vriendje die het moeilijk vond mij trouw te blijven. Geregeld ging hij uit met andere meisjes. Zo ook die dag, overdag was ik in Rotterdam. Toen ik 's avonds thuiskwam had hij gemaild, dat hij heel erg in de war was omdat hij met een ander meisje op stap was geweest en ze was zo leuk en blabla. Mijn ouders waren chinees halen.

Ik heb jarenlang geen chinees eten door mijn keel gekregen.

Ik heb dat ook met geuren. Toen die Impulse-deo pas uit was was ik een jaar of dertien. Zodra ik die geur weer ruik weet ik precies hoe ik mij toen voelde.
Oud 18-07-2003, 15:28
Kazanka
Kazanka is offline
De patatkraam Robbie's patat bij metrohalte Dijkzigt. Paar maanden geleden ging ik er ongeveer 3 keer per dag langs met een psychiatrische vriend...zal ik nooit vergeten
En nog velen anderen herinneringen aan die plek en omgeving..
Oud 18-07-2003, 15:30
MissManson
MissManson is offline
papa roach - broken home

Broken Home
All alone
I can't seem to fight these feelings
I'm caught in the middle of this
And my wounds are not healing
I'm stuck in between my parents
I wish I had someone to talk to
Someone I could confide in
I just want to know the truth
I just want to know the truth
Want to know the truth

Broken home
All alone
I know my mother loves me
but does my father even care
If I'm sad or angry
you were never ever there
when I needed you
I hope you regret what you did
I think I know the truth
Your father did the same to you

I'm crying day and night now
whats wrong with me
I cannot fight now
I feel like a weak link

Push it back inside
It feels bad to be alone
Crying by yourself living in a broken home
How couldI tell it So all y'all could feel it
Depression strikes hard like my old earth
Would tell it
To her son she told me I'm the one
Pain bottled up about to blow like a gun
Stories that I tell are nonfiction
And you can take it back
Cause it's already done
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 15:33
DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 18-07-2003 @ 15:27:

Ik heb dat ook met geuren. Toen die Impulse-deo pas uit was was ik een jaar of dertien. Zodra ik die geur weer ruik weet ik precies hoe ik mij toen voelde.
Met geuren heb ik dat ook heel erg.

Ik heb zon doucheschuimpje, die doet mij denken aan kerst.
In de winter ruik ik regelmatig aan zonnebrandcreme, dan ben ik weer eventjes terug in het zonnetje, onder een palmboompje...
Nu klink ik weer als een idioot, maar tis wel zo...
Oud 18-07-2003, 15:39
Verwijderd
Ik heb verschillende plekken met leuke en minder leuke herinneringen.
Niet leuke herinnering; een tijd terug is er een meisje wat ik kende overleden. De dienst van de begrafenis werd in een kerk nogal dicht bij mij in de buurt gehouden. Elke keer wanneer ik langs die kerk fiets *bijna elke keer wanneer ik naar de stad ga* moet ik daar weer aan denken. Ben ik niet zo heel erg blij mee, maar het is niet anders.

Leuke; het bos Ik ben daar *bijna* altijd gelukkig
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 15:45
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
MissManson schreef op 18-07-2003 @ 16:30:
papa roach - broken home
Dit nummer doet je ergens aan denken? Zou je daar meer over willen vertellen?
Oud 18-07-2003, 15:49
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
DeGexxte schreef op 18-07-2003 @ 16:33:
Nu klink ik weer als een idioot, maar tis wel zo...
Dat vind ik niet idioot, er zijn vast wel meer mensen die dat doen...

Ook heb ik t dat meerdere plekken mij aan mijn vader doet denken en zijn ziekte...
Maar ook heb ik fijne herinneringen...

De ontmoetingsplek van mijn vriend enzo...

Nog een vraagje erbij;

Is het zo dat je alleen deze herinneringen hebt als je langs die ene plek loopt?Of kunnen ze ook zomaar ineens in je op komen, als je bv in bed ligt?

Ik heb t meestal namelijk alleen als ik langs die plek fiets of loop...
Oud 18-07-2003, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 18-07-2003 @ 16:49:

Nog een vraagje erbij;

Is het zo dat je alleen deze herinneringen hebt als je langs die ene plek loopt?Of kunnen ze ook zomaar ineens in je op komen, als je bv in bed ligt?

Meestal als ik ergens langskom...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 16:10
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:

Hoeft niet echt die plaats te zijn, als ik een paar schoenen van mezelf zie staan ga ik al aan een aantal situaties denken waarbij ik dat paar droeg.
Oud 18-07-2003, 16:25
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 18-07-2003 @ 17:10:
Hoeft niet echt die plaats te zijn, als ik een paar schoenen van mezelf zie staan ga ik al aan een aantal situaties denken waarbij ik dat paar droeg.
Jah, dat kan ook, alleen bedoelde ik alleen de plek (maar dat eigenlijk alleen omdat ik die ene plek weer heb gezien)...

Je mag ook meer reacties geven (zoals die van de schoen ) Dat is allemaal goed...Alleen heb ik t niet zo met voorwerpen of geuren, alleen met plekken...

(Aantal keer het woord alleen getypt; 5)
Oud 18-07-2003, 16:30
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 18-07-2003 @ 17:25:
Jah, dat kan ook, alleen bedoelde ik alleen de plek (maar dat eigenlijk alleen omdat ik die ene plek weer heb gezien)...

Je mag ook meer reacties geven (zoals die van de schoen ) Dat is allemaal goed...Alleen heb ik t niet zo met voorwerpen of geuren, alleen met plekken...

(Aantal keer het woord alleen getypt; 5)

hmm juist jah..ik maakte een kleine misopvatting, maar de vraag of voorwerpen je aan situaties doen herinneren zou ook nog wel gesteld worden in de topic, dus heb ik deze alvast beantwoord
Oud 18-07-2003, 16:32
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 18-07-2003 @ 17:30:
hmm juist jah..ik maakte een kleine misopvatting, maar de vraag of voorwerpen je aan situaties doen herinneren zou ook nog wel gesteld worden in de topic, dus heb ik deze alvast beantwoord
Juh, oke oke
Alles mag dus, niet alleen een plek maar ook voorwerpen, geuren enz. maar dan verwacht ik wel een beetje zo uitgebreid mogelijk
Oud 18-07-2003, 16:39
Verwijderd
Poeh, ik heb heel wat plekken. En er kwamen door mijn vriendin nog veel meer bij Sommigen kregen ook een andere betekenis.

Het probleem is dat ik herinneringen altijd als beelden zie. Elke keer als ik ergens (langs)kom waar iets gebeurd was in het verleden, zie ik dus meerdere opvallende gebeurtenissen uit het verleden weer voorbij komen in mijn hoofd. Zo heeft elke plek zijn eigen reeks herinneringen.

Ik hoef maar van mijn huis naar de videotheek te lopen en er gaan allerlei dingen van gisteren tot 10 jaar geleden door mijn hoofd.

Hetzelfde met muziek. Ik verbind het allemaal met elkaar, kan ook wel eens verwarrend zijn :/
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 16:41
Lilything
Lilything is offline
mjuh zoveel....
vooral geuren doen me aan zoveel dingen denken.....
n bepaalde dag van lang geleden, een foto....

maar ook als ik ergens loop denk ik aan momenten wanneer ik daar s avonds liep en met wie ik daar liep. En ook een bepaalde plek op de plaats waar ik werk heeft n speciale waarde.....omdat ik daar iemand weerzag ooit....
Oud 18-07-2003, 16:44
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
******** schreef op 18-07-2003 @ 17:39:

Het probleem is dat ik herinneringen altijd als beelden zie. Elke keer als ik ergens (langs)kom waar iets gebeurd was in het verleden, zie ik dus meerdere opvallende gebeurtenissen uit het verleden weer voorbij komen in mijn hoofd. Zo heeft elke plek zijn eigen reeks herinneringen.
Jah!Precies! Dat heb ik dus net zo! Zelf ervaar ik dat niet zo als een probleem, maar meer dat het nou eenmaal zo is, kan de beelden die komen moeilijk wegstoppen...
Oud 18-07-2003, 17:57
DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:

Ik heb het wanneer ik ff tot rust kom. Bijv in weekenden, vakanties, vrije dagen. Zonder gezeik aan mn kop. Gewoon als ik ff kan rusten. Vaak dus ook in mn nest......
Oud 18-07-2003, 22:49
Fantôme
Fantôme is offline
zin in mijn waslijst?! (vast niet)

- het hele vu ziekenhuis (amsterdam) in zn algemeen omdat daar mn opa aan kanker was overleden evenals mn oom... enne. naja, mn opa eigenlijk aan tbc was overleden en zij dat niet wilden toegeven en het dus eigenlijk de bedoeling was dat wij het niet wisten (en als we het niet wisten was er een grote kans dat mijn moeder en ik nu niet meer leefden)

- Ziekenhuis, Den Helder, longafdeling... als gevolg van het eerste. ik krijg altijd rillingen als ik er langs loop, heel vaag....

- de plaats waar ik ooit verkr**** ben. geen uitleg nodig denk.

- als ik bepaalde mensen tegen kom die mij vroeger best erg gepest hebben (schelden... en ik elkaar meppen enzo)

- dat ene strandje hiero aan de waddenzee waar mijn oma zelfmoord heeft gepleegd

en meer schrijf ik niet want dan word het te veel gezeik
Oud 18-07-2003, 22:58
Verwijderd
Er zijn zoveel plaatsen waar ik een bepaalde herinnering(en) aan heb...het Museumpark in Rotterdam, alle scholen waar ik op heb gezeten, zwembaden waar ik heb gezwommen, muziekscholen, wijkgebouwen en kerken waar ik heb gespeeld, bepaalde ziekenhuizen, bepaalde huizen en andere gebouwen, enz. enz. enz. En dan nog alle muziek/geluiden, geuren en andere dingen er bij die herinneringen opwekken...veel dus. Ik kan de herinneringen ook zomaar hebben, waar dan ook, te goed voorstellingsvermogen op dat gebied, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 23:09
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
* op de plek waar ik en men ex wat kregen. Krijg ik nog een fijn gevoel.....

*op de plek van me eerste zoen....

*in V&D bij de lingerie afdeling (klinkt mischien heel raar.... is ut ook wel) daar hebben ze van die satijne pjama's en die doen me aan me oma denken.... altijd als ik daar loop moet ik er ff aanzitten... dan krijg ik of een fijn gevoel of een klote gevoel omdat me oma is overleden.

*op de plek waar men auwe scoutingclubhuis gestaan heeft en nu gewoon een grasveld is... daarzo heb ik vet veel goede herinderingen.

*als ik langs de sportschool fiets van me pa.... dan word ik altijd boos vooral als ik zen auto zie staan want dan weet ik dat die met zen pisvlek (vriendin) aan ut sporte is.....
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 13:43
Verwijderd
het zijn er zoveel, maar een paar opvallende hier dan maar:

verdrietig:

het spoor naast mijn oude school, waar een vriend van me overleed, ik kan daar niet langsfietsen zonder me naar te voelen

ook verdrietig, maar anders:

als ik mijn oude school zie. Daar heb ik mn lerares leren kennen en veel met haar gepraat, en nu wil ze geen contact meer

Opluchting:

het steegje naast school, hier had ik de comingout voor mn vriendinnen. Deze plek is verder niet zo ok want ik blowde er vaak enzo

ook opluchting:

roltrap bij H&M (whehe dat klinkt raar). Hier besefte mn beste vriendin namelijk dat ik verliefd was op een lerares (jaja waar je zoal over kunt praten tijdens het shoppen

liefde:

parkeerplaats voor mijn huis, hier zoende ik voor het eerst
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 14:22
C'est moi
C'est moi is offline
niet leuk bij ons achter in de polder...

wel leuk bijmij thuis nieuw huis nieuwe vriend nieuw toekomst?
Oud 21-07-2003, 15:39
*** is offline
De weg naar m'n werk (vroeger ook school), daarop bevindt zich een bruggetje, waar ik in de brugklas met een aantal afsprak, maar waarvan 1 iemand 2 jaar later zelfmoord heeft gepleegd. En op diezelfde weg ben ik een poosje geleden aangerand.

Een specifieke plek met goeie herinneringen heb ik niet geloof ik...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten