Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2003, 19:43
devilcat
devilcat is offline
want ik moet het echt snel weten of ik die pil dus gelijk meekrijg.
ik had het gisternacht met hem gedaan,
het condoom was niet gescheurd . maar ik ben niet aan de pil.
Ik wil graag het zekere voor het onzekere nemen.

iemand ervariing met de morning after pil?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 19:50
Verwijderd
Je kan desnoods nu nog de dienstdoende arts bellen, denk ik... (Je eigen huisarts bellen, dan krijg je vaak via dat bandje het nummer van de dienstdoende arts.)
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 19:56
Verwijderd
Je krijgt hem meteen, of je kan hem meteen halen bij een 24 uurs apotheek.

Ik heb 't een keer gedaan (we hadden seks gehad vlak voor ik had overgegeven, ik vertrouwde het voor geen meter) en werd toen best ziek, maar ja, beter dat dan zwanger he...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 20:14
devilcat
devilcat is offline
morgen ga ik naar de huisarts, om 0800 'sochtends.
Ik vraag dan om de morning after pil.
Omm 0800 is het 32 uur na mijn seksueelcontact..
dus ik ben ruim op tijd met innemen toch?
want ik las dat je binnn 72 uur de morning after pil moet nemen.

als ik dit doe, komt alles dan goed?

trouwens, ik ben denk ik sowieso niet zwanger, maar toch wil ik het zekere voor het onzekere nemen, en die morning after pil slikken, dan weet ik iig dat ik volgende maand gewoon ongesteld word.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 20:20
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef op 16-07-2003 @ 21:14:
morgen ga ik naar de huisarts, om 0800 'sochtends.
Ik vraag dan om de morning after pil.
Omm 0800 is het 32 uur na mijn seksueelcontact..
dus ik ben ruim op tijd met innemen toch?
want ik las dat je binnn 72 uur de morning after pil moet nemen.

als ik dit doe, komt alles dan goed?

trouwens, ik ben denk ik sowieso niet zwanger, maar toch wil ik het zekere voor het onzekere nemen, en die morning after pil slikken, dan weet ik iig dat ik volgende maand gewoon ongesteld word.
Oh ja, dan doe je alles helemaal goed hoor
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 20:40
devilcat
devilcat is offline
mOOIIIII

ha dit lucht mij op,\thx andijvie
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 08:36
devilcat
devilcat is offline
nou ik heb die pil gehaald vandaag.
De dokter zei dat het het beste is tussen 12 en 48 uur, gelukkig zit ik daar in [ ongeveer 33 uur]

ik voelme een beetje misselijk that's all.

Ik vroeg ook of het echt zo erg is om het tenemen, zij zei dat dat vroeger was maar dat het numinder erg is [ minder misselijkheid etc]

ik hoop dat ik niet ga overgeven, zal vast niet, heb nameljk nog nooit overgegeven in me leven
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 09:23
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef op 17-07-2003 @ 09:36:
nou ik heb die pil gehaald vandaag.
De dokter zei dat het het beste is tussen 12 en 48 uur, gelukkig zit ik daar in [ ongeveer 33 uur]

ik voelme een beetje misselijk that's all.

Ik vroeg ook of het echt zo erg is om het tenemen, zij zei dat dat vroeger was maar dat het numinder erg is [ minder misselijkheid etc]

ik hoop dat ik niet ga overgeven, zal vast niet, heb nameljk nog nooit overgegeven in me leven
Ik werd er alleen maar misselijk van, beetje een knagend misselijk gevoel. Maar dat had ook te maken met de spanning. Overgeven heb ik niet gedaan, gewoon de hele dag met dingen bezig geweest, zodat ik er niet continu aan zou denken. Wanneer de pil z'n werking heeft gedaan (wanneer je de volgende dag wakker wordt), voel je je een stuk lekkerder omdat je dan stukken zekerder bent

Veel succes vandaag
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 10:58
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
goed dat je toch erover nadenkt en t zekere voor t onzekere neemt.. en t zal vast wel meevallen als je huisarts zegt dat je er niet zo misselijk van word dan zal dat wel joh!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 21:59
KiMZz
KiMZz is offline
Wat doet de morning after pil dan precies dat je zo misselijk wordt? Ik dacht dat t een beetje dezelfde werking had als de pil maar dan sterker, zodat VOOR de eisprong de baarmoederhals dicht wordt gemaakt en NA de eisprong de baarmoederwand werd afgebroken, dat je dus ongesteld wordt...
Oud 17-07-2003, 22:01
Verwijderd
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 17-07-2003 @ 22:59:
Wat doet de morning after pil dan precies dat je zo misselijk wordt?
Ik denk dat het door de grote hoeveelheid hormonen komt.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 08:55
jij
jij is offline
je mag er wel geen gewoonte van maken om de morning after pil élke keer te slikken na een seksueel contact om 'toch maar het zekere voor het onzekere te nemen'.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 09:32
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 17-07-2003 @ 22:59:
Wat doet de morning after pil dan precies dat je zo misselijk wordt? Ik dacht dat t een beetje dezelfde werking had als de pil maar dan sterker, zodat VOOR de eisprong de baarmoederhals dicht wordt gemaakt en NA de eisprong de baarmoederwand werd afgebroken, dat je dus ongesteld wordt...
De pil zorgt ervoor dat je helemaal geen eisprong krijgt.

Je blijft als het ware hangen in fase 1, dus hoe je hormonaal evenwicht zit als je net ongesteld bent geweest. Neutraal. Het baarmoederslijmvlies begint weer langzaam op te bouwen. Door het stoppen met de pil, in de stopweek, krijg je door het gebrek aan kunstmatig toegevoegde opbouwhormonen een bloeding. Maar dat is geen menstruatie, er zit geen ei bij.

In fase 2 krijg je een evenwicht wat ervoor zorgt dat je baarmoederslijmvlies in rap tempo nog meer verdikt, en de slijmprop die de baarmoederhals ondoordringbaar maakt voor zaadjes langzaam oplost.

Dan krijg je fase 3: de eisprong, dat is een flinke stoot hormonen. Je voelt je dan ook echt anders. Helemaal hyper.

Als er geen bevruchting volgt, ben je weer een tijdje neutraal, fase 4, en dan komt na twee weken weer een stoot andere hormonen, die de menstruatie in gang zetten: de afbraak van het opgebouwde slijmvlies, het samentrekken van de baarmoeder en het openkrikken van de baarmoedermond. Fase 5, of liever gezegd 0.

Dat is de situatie als je niet aan de pil bent.

De MA pil knalt je acuut naar afbraakfase 0. Die overgang is heel plotseling, en dat zorgt voor de misselijkheid.

Ieder hormonale verandering zorgt voor misselijkheid. Ovuleren, menstrueren, net zwanger zijn en ook: beginnen met bevallen.

Laatst gewijzigd op 18-07-2003 om 09:38.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 12:42
mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Ik heb ook een morning after pill gehad, en werdt van de eerste dosis helemaal niet misselijk, en van de tweede SUPER misselijk.... dus je weet het niet.
Ik moest hem 2x slikken achter elkaar...in totaal 4 pilletjes geloof ik of 6 dat kan ook wel... met minimalen tussenpozen ertussen.
Mja, dat is nu ook al weer 2 jaar geleden dus kan alweer veranderd zijn.
Mijn morning after pill was gewoon een verhoogde dosis microgynon. dus hetzelfde als de pil maar dan een hoge dosis
Sterkte
Groetjes
Oud 19-07-2003, 16:14
charly not
charly not is offline
ik heb em een tijdje geleden ook geslikt, kwerd er inderdaad ook misselijk van maar ook best moe.
Maar ik heb eigenlijk nog n vraagje..
ik had toen der tijd gebeld naar de weekendarts of zo, en vandaag heb ik een rekening thuis gekregen. Alleen het is zo vaag, als ik ziekenfonds verzekerd ben dan moet ik wat dingen doorgeven en dan hoef ik niet te betalen. En als ik niet verzekerd ben, dan moet ik wel betalen. Alleen ik begrijp er echt weinig van, aangezien ik geen idee heb of ik ziekenfonds verzekerd ben en als ik dat wel zou zijn en de rekening dan dus niet hoef te betalen of mijn ouders dat dan wel te weten komen?
Ik kan maandag pas bellen met vragen enzo, en om door te geven of ik wel of niet verzekerd ben. Maar kunnen zij dat dan zien of ik dat ben? Zoiets staat toch geregistreerd denk ik? En van die nummers, polisnummers oid hebben zij dat ook?

uhm, iemand die snapt wat ik bedoel???!!!! En die dat toevallig weet???!
Heel graag
Oud 19-07-2003, 16:24
Verwijderd
Citaat:
charly not schreef op 19-07-2003 @ 17:14:
Alleen ik begrijp er echt weinig van, aangezien ik geen idee heb of ik ziekenfonds verzekerd ben en als ik dat wel zou zijn en de rekening dan dus niet hoef te betalen of mijn ouders dat dan wel te weten komen?
Misschien kun je volgende keer ietsje meer leestekens gebruiken...het leest nu wat lastig.

Het is toch niet raar dat je het zelf moet betalen als je niet verzekerd bent? Die mensen moeten die pillen ook ergens van betalen. Maar goed, iedereen (op een paar mensen na misschien) in Nederland is in principe verzekerd, niet verzekerd zijn is nl strafbaar hier. Je kunt ziekenfonds of particulier verzekerd zijn, dat is nog wel een verschil. De gegevens van verzekeringen (polisnummers, namen, adressen, geboortedata, enz.) ed staan idd in een computer en kunnen ze dus controleren. Als het goed is, komen je ouders als je in het ziekenfonds zit er niks van te weten, de rekening gaat dan nl direct door naar de verzekering. Als je particulier verzekerd bent, dan gaat de rekening eerst naar je huis en moet dan door de persoon zelf betaald worden, daarna stuur je hem door naar de verzekering en krijg je het bedrag waar het om gaat weer terug van de verzekering.

Ik hoop dat je het een beetje snapt zo. Ik zou maandag idd even bellen hoe, wie en wat ed. Misschien dat er iets anders is dan ik nu zeg, zou best kunnen, ik weet ook niet alles tenslotte. En goed aangeven dat je niet wilt dat je ouders het weten (dat neem ik iig aan), daar zullen ze best een oplossing voor weten als dat nodig is.

Laatst gewijzigd op 19-07-2003 om 16:27.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 16:32
Verwijderd
Ik heb zelf een huisapotheek, daar sta ik inschreven. Als ik daar dan een recept af kom halen, betaal ik alleen de eigen bijdrage, de rest gaat meteen door naar de verzekering. Ik ben particulier verzekerd via m'n ouders, maar ze krijgen nooit een nota met alle vergoedingen erop, door die huisapotheek dus.
Mijn vriend daarintegen is ook particulier verzekerd maar moet bij de apotheek gewoon eerst het volle bedrag betalen en kan vervolgens de kwitantie naar zijn verzekering opsturen, als hij het vergoed wil hebben.

Als jij gewoon het totale bedrag moest betalen (meestal zie je dat wel op de kwitantie van de apotheek staan), komen je ouders er niet achter omdat dat niet via de verzekering is gegaan. Betaal je niets of alleen een eigen bijdrage, dan gaat het wel via de verzekering en moet je er even achterkomen hoe dat via de verzekering gaat. Op je inschrijvingsformulier van de verzekering staat wat voor verzekering het is, ziekenfonds of particulier. Bij ziekenfonds krijgen je ouders volgens mij niets te zien, bij particulier misschien...

Maar wanneer ze het te zien krijgen, kan je toch gewoon heel serieus zeggen:'Oh, wees maar blij, anders waren jullie binnenkort opa en oma...' of zo... Als mijn ouders dat zouden horen, zouden ze niet langer zeuren en misschien zelfs tevreden zijn over hoe ik hetzelf zou hebben opgelost.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 16:40
Verwijderd
Ik ben ook particulier verzekerd, ook via mijn ouders, ik hoef nooit wat te betalen bij de apotheek (ook zelden (tot nooit) een eigen bijdrage, maar dat ligt aan de medicijnen, denk ik), de rekening gaat gewoon naar mijn ouders. (@Andijvie: weet je zeker dat dat bij jou ook niet is...? Kan dat het niet zo is, hoor, daar niet van.) Mijn vader stuurt de rekening dan dus door naar de verzekering.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-07-2003 @ 17:40:
Ik ben ook particulier verzekerd, ook via mijn ouders, ik hoef nooit wat te betalen bij de apotheek (ook zelden (tot nooit) een eigen bijdrage, maar dat ligt aan de medicijnen, denk ik), de rekening gaat gewoon naar mijn ouders. (@Andijvie: weet je zeker dat dat bij jou ook niet is...? Kan dat het niet zo is, hoor, daar niet van.) Mijn vader stuurt de rekening dan dus door naar de verzekering.
M'n moeder zei laatst nog dat ze het met opzet zo geregeld had dat de apotheek het meteen doorstuurt naar de verzekeraar, heeft ze geen gedoe meer.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 19-07-2003 @ 17:46:
M'n moeder zei laatst nog dat ze het met opzet zo geregeld had dat de apotheek het meteen doorstuurt naar de verzekeraar, heeft ze geen gedoe meer.
Hele slimme moeder heb jij.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 16:49
charly not
charly not is offline
Ik heb even gekeken.. en ik ben particulier verzekerd.
Ik bel gewoon maandag even om te kijken wat ik kan doen.
iig bedankt
Oud 21-07-2003, 12:43
devilcat
devilcat is offline
ik ben nog steeds niet ongesteld geworden.
Ik had de moring afterpil geslikt, de dag erna had ik wel wat bruins rood in me broek, en toen ging het weg,
Nu zit ik al op de 4de dag, als ik het morgen niet word heb ik een probleem volgens mij.

Het KAN haast niet dat ik zwanger zou zijn,

Wanneer werden jullie ongesteld na het slikken van de MApil?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 13:13
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef op 21-07-2003 @ 13:43:
Ik had de moring afterpil geslikt, de dag erna had ik wel wat bruins rood in me broek, en toen ging het weg,
Nu zit ik al op de 4de dag, als ik het morgen niet word heb ik een probleem volgens mij.

Ik werd twee dagen later ineens heel erg ongesteld, daarvoor wat bloederige afscheiding, maar niet echt ongesteldheid.
Bel even naar je huisarts en vraag of het iets betekent oid.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 13:24
devilcat
devilcat is offline
misschien kan het wel de stress zijn,
want ik voel wel kleine krampjes maar meer niet...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 13:26
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef op 21-07-2003 @ 14:24:
misschien kan het wel de stress zijn,
want ik voel wel kleine krampjes maar meer niet...
Gewoon even lekker thee drinken en op de bank hangen met een boek, dan komt het vanzelf wel
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 13:44
devilcat
devilcat is offline
ja want kan me niet voorstellen dat er wat zou moeten zijn..
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 14:23
poesiefox
poesiefox is offline
Het heeft bij mij nog twee weken geduurd. Ik werd normaal op tijd ongesteld.
Oud 21-07-2003, 17:23
charly not
charly not is offline
Citaat:
devilcat schreef op 21-07-2003 @ 13:43:

Ik had et zelfde, en ik werd redelijk op tijd ongesteld voor mijn doen. (aangezien het normaal echt nooit klopte, maar dit keer opeens wel!)
hehe, maar ik ken je probleem.. ik zat ook vet te stressen die dagen erna.. arg was echt balen .
Oud 21-07-2003, 18:23
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 21-07-2003 @ 15:23:
Het heeft bij mij nog twee weken geduurd. Ik werd normaal op tijd ongesteld.

he?! dus bij jou heeft het na het slikken van de morning after pil 2 weken geduurd tot je ongesteld werD???

kus
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 11:43
devilcat
devilcat is offline
nou mensen benongesteld geworden jipiie,

Ik werd het sochtends,
Ik dacht ha eindelijk.
Dus ik heb maar gelijk om 1030 mijn eerste pil ingenomen.

Weten jullie toevallig of ik dan savonds al bescermt ben??
{als je snapt wat ik bedoel.. want ik spreek vanavond weer met hem af..}

we doen het ook met condoom dat sowieso.

Kus
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 12:09
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef op 22-07-2003 @ 12:43:
nou mensen benongesteld geworden jipiie,

Ik werd het sochtends,
Ik dacht ha eindelijk.
Dus ik heb maar gelijk om 1030 mijn eerste pil ingenomen.

Weten jullie toevallig of ik dan savonds al bescermt ben??
{als je snapt wat ik bedoel.. want ik spreek vanavond weer met hem af..}

we doen het ook met condoom dat sowieso.

Kus
Je bent meteen veilig dan.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 13:18
devilcat
devilcat is offline
dus er hoeft geen 12 uur of what ever tussen te zitten?

Ik had hem om 10:30 in de ochtend geslikt.
En misschien doe ik het vanavond met hem.
Dan benik dus beschermt??..

Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 13:29
devilcat
devilcat is offline
er staat dat als je hem slikt op de eerste dag van je menstruatie dat ie dan veilig is.
vanacht om ...half twee ofzo was ik nog niet ongesteld geworden.
maar toen ik wakker werd om 10:00 wel, stel nou dat het kwam om 0300 snachts, zit ik dan nog wel op de eerste dag van de menstruatie??

arggg ik maak me te snel zorgen echt.

iig, ik zag het dus rond 1000 toen ik wakker werd en nam toen gelijk de pil.
om 2 uur snachts was ik het nog niet.

ik wil gewoon echt net zwanger worden
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 13:35
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef op 22-07-2003 @ 14:29:
er staat dat als je hem slikt op de eerste dag van je menstruatie dat ie dan veilig is.
vanacht om ...half twee ofzo was ik nog niet ongesteld geworden.
maar toen ik wakker werd om 10:00 wel, stel nou dat het kwam om 0300 snachts, zit ik dan nog wel op de eerste dag van de menstruatie??

arggg ik maak me te snel zorgen echt.

iig, ik zag het dus rond 1000 toen ik wakker werd en nam toen gelijk de pil.
om 2 uur snachts was ik het nog niet.

ik wil gewoon echt net zwanger worden
Een dag heeft 24 uur, als je om 3 uur ongesteld werd is het pas 'morgen' om drie uur vannacht.. Dat is het nog niet, dus heb je hem op de eerste dag van je menstruatie geslikt.

Je gebruikt zelfs nog een condoom, dat is helemaal goed dan
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 13:45
devilcat
devilcat is offline
ohja, haha ik bn dom
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 13:56
poesiefox
poesiefox is offline
Ja, met name omdat je het nog steeds met die stoere onbehouwen zuipende vreemdgaande bouwvakker doet.
Oud 22-07-2003, 16:18
devilcat
devilcat is offline
slik...
guess ur right...
maar liefde is zo ZOOO ZOOOO verwarrend..
snik
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten