Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
niet vertellen, dat is haar zaak. Ik vind dat nogal veel moet kunnen in een relatie zolang je open bent tegen elkaar, dat is zij dus niet. Tja het ligt er beetje aan, als hij het wel echt serieus neemt is het knap lullig, ik zou het er met haar over hebben. Want blijkbaar heeft ze niet echt door dat hij ook gevoelens heeft etc. Moet zeggen dat ik toen ik 15 was jongens ook meer als ding zag dan dat het in me op kwam dat ik ze nogal eens kon kwetsen. (ik ging weliswaar niet vreemd) Dus misschien een troost, het zal wel goed komen met haar. Maar als iemand mij even verbaal onder handen had genomen en ff duidelijk gemaakt dat t echt niet kon had er misschien wel een lichtje gaan branden. (maar ja mijn vriendinnen waren nog 10X erger) Het drong pas tot mij door toen de rollen een keer omgedraait waren. Misschien moet ze eerst zelf eens flink gekwetst worden.
Ik zou een keer een zeer grondig gesprek houden met haar waarin jezelf absoluut niet terughoudt, als ze een echte vriendin is snapt ze ook wel dat je haar verder wel okay vind en dat deel niet in de weg zal staan van verdere vriendschap
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik ga niet zo heel goed met haar vriend om dus om het te vertellen is ook weer zoiets. Maar (ze is btw een jaar ouder als mij) ze zit er niet echt mee als ze vreemd is gegaan. Afgelopen vrijdag was ze vreemd gegaan, ik sprak haar zaterdagochtend en toen vertelde ze het een soort trots. En zaterdagavond ging ze weer vreemd. Niet moelijk om met haar vreemd te gaan trouwens iig ik was er die zaterdag bij dan. Hij pakt haar op dr bek vraagt of ze mee naar boven gaat en hup.
Maar opzich zeggen wij alles wel tegen elkaar. Ik heb ook al gezegd tegen dr dat ze gewoon zielig bezig is, en dat ze moet kiezen wat ze wil. En dat ze zo wel een lekkere reputatie aan het opbouwen is. En dat ze het niet kan maken tegenover dr vriend. Maar dan zegt ze dat ze niet wil kiezen en dat ze zoveel van um houd. Als ik zeg dat dat best wel meevalt hoeveel ze van hem houd. Aangezien ze wel 2 keer vreemd kan gaan in een weekend zit ze een beetje stom te lachen. |
![]() |
|
![]() |
Als ze je weer zoiets vertelt mag je best wel zeggen wat je er van vindt en je mag ook wel zoiets zeggen als: 'Het lijkt wel alsof je er trots op bent, dat begrijp ik niet echt, want het is niet bepaald iets om trots op te zijn.' Eerlijk je mening geven moet gewoon kunnen in een vriendschap, je hoeft niet altijd achter alles te staan wat zij doet.
Wat ik niet zou doen is me er in gaan mengen en met die vriend gaan praten. Laat dat maar aan haar over. Je kunt natuurlijk wel zeggen dat je je erg ongemakkelijk voelt als je ze samen ziet, door wat je weet. Dat mag ze dan best weten. Maar me er mee gaan bemoeien zou ik niet doen.
|
oke zal ff normaal reageren......
Ik vind het goed van je dat je het tegen dr zegt, maarja als ze niet naar je luisterd doe je er niets aan. Verder moet je het niet tegen dr vriend zeggen want dan ben jij degene die fout is dalijk. Tenzij je wat voor die vriend van je beste vriendin voelt, dat kan liefde zijn of omdat je heel goed met hem bevriend bent. Dan zie ik enigzins er nog wat in om het HEM te vertellen. Als het niet zo is moet je ze maar laten gaan hoor.... je hebt het haar verteld en je best gedaan en gewaarschuwd. Als ze niet wil luisteren is jammer voor dr, dr gevolgen zijn voor haar zelf! |
![]() |
|
![]() |
Ja slet klinkt lullig. maar het is wel zo. Maar met haar vriend heb ik niesow veel contact dus ik zal het ook niet aan hem vertellen. Maar als ik er wat van zegt dan lacht ze dr alleen maar een beetje om. Alsof het er echt geen reet uitmaakt. Gister kreeg ze bijv. een smsje van dr vriend hijs op vakantie en hoevel hij haar wel niet miste en zow. Zeg ik tegen haar doet je dat nou nog wat dat smsje want hijs wel op vakantie maar jij pakt gewooon een ander. En dan krijg ik zown vaag antwoord van ja dat weet ik ook wel
|
![]() |
|
![]() |
Dan zeg je toch gewoon dat jij geen zin meer hebt om die verhalen van haar aan te horen omdat je je kapot ergert aan haar gedrag en dat ze ook niet bij jou hoeft aan te komen als ze straks ruzie heeft met haar vriend, of als het uit is, want dat je dan ook geen medelijden met haar hebt.
Dan heeft ze heus wel door dat je het meent. Elke keer als ze er weer over begint dan kap je haar gewoon af en zeg je dat je er niets over wil horen. Kennelijk maken woorden alleen niet genoeg duidelijk.
|
![]() |
1) Het is jouw zaak niet.
2) Als je het wel als jouw zaak voelt, beëindig de vriendschap dan. Vriendschap veronderstelt een gelijkwaardig niveau. Daaraan voldoet jullie vriendschap niet meer, en dus is er geen sprake meer van vriendschap. Het kan dan ook niet veel moeite kosten om ervan af te zien. En: wie eens steelt, is altijd een dief. Je vriendin zal dus altijd zo blijven. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Of vriendschap opheffen. Of vreemdgaan negeren. ...alsof het niks kost
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar een vriendschap geef je niet zomaar op een probleem negeer je niet zomaar
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb nu zoiets van je gaat je gang maar, maar dan hoef ik er niets meer over te horen. Dus als ze erover begint zeg ik gewoon dat ze erover op moet houden. Of ik zou het haar nog 1 keer duidelijk kunnen maken dat dit niet kan. Maar ik bemoei me er denk ik maar niet meer mee. Het is idd niet mijn zaak. Maar als je ze dan samen ziet vind ik het zo lullig voor hem
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Een gedeelte uit mijn leven.. U*NiQ | 3 | 28-09-2005 18:06 | |
Verhalen & Gedichten |