Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2003, 22:38
LegallyBrunette
LegallyBrunette is offline
Mijn beste vriendin heeft ongeveer al 5 maanden een vriend. Maar ze gaat steeds vreemd. Al 7 keer ondertussen, hij weet het van de eerste 2 keer. Ik weet dat ze het helemaal zelf moet weten. Maar dit kan ze niet maken tegenover hem vind ik. En ik vind het lullig om hen zo smaen te zien terwijl zei hem zo enorm overdonderd. Ik heb al is gezegd tegen dr dat ze gewoon moet kiezen wat ze wil. Maka het uit maar ga niet zo door. Of hou het aan en ga niet meer vreemd. Maar ze schijnt het zelf allemaal nogal 'leuk' te vinden.

Eigenlijk is het niet aan mij om me hier mee te bemoeien. Maar ik wil dr toch wel laten merken dat dit gewoon helemaal nergens op slaat. En dat ze moeten kiezen wat ze wil.

Wat moet ik doen??
Ik kan het moeilijk tegen haar vriend gaan vertellen
Of moet ik met dr gaan praten dat ze het niet meer moet doen. Maar waarom zou ze naar mij lusiteren??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2003, 00:10
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
je zou subtiel kunnen hinten in een gesprek over hun relaties dat die vriendin het misschien niet zo heel serieus neemt. Aan de andere kant: Ze groeit er vast wel over heen ofzo. Een keer. Blijft natuurlijk nadelig voor die vriend nu, maarjah.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 08:22
Rubke18
Rubke18 is offline
Geef eens wat meer informatie hoe jou relatie met die vriend en jou is. Ik denk als hij ook een vriend van jou is dat je ook eerlijk tegen hem moet zijn, misschien wel ten koste van je vriendin....

sterkte
Oud 21-07-2003, 09:27
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Als die vriend van haar ook een heel goede vriend van jou is, dan vind ik dat je gewoon eerlijk tegen hem moet zijn. Ga dan maar eens een keertje met haar praten. Enneh, anders zou ik toch nog eens proberen duidelijk te maken aan die vriendin dat ze zo niet verder kan gaan. Niet subtiel, want dat helpt vast niet, maar gewoon duidelijk zeggen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Rubke18 schreef op 21-07-2003 @ 09:22:
Geef eens wat meer informatie hoe jou relatie met die vriend en jou is. Ik denk als hij ook een vriend van jou is dat je ook eerlijk tegen hem moet zijn, misschien wel ten koste van je vriendin....

sterkte
idd.
misschien moet je haar dan de keuze geven. Zo van:
Of jij verteld t, en als je het niet doet, ja, dan doe ik het dus.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 09:53
Rubke18
Rubke18 is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 21-07-2003 @ 10:31:
idd.
misschien moet je haar dan de keuze geven. Zo van:
Of jij verteld t, en als je het niet doet, ja, dan doe ik het dus.
Wow ik wordt een gequote door een zeer mooie meid
Oud 21-07-2003, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Rubke18 schreef op 21-07-2003 @ 10:53:
Wow ik wordt een gequote door een zeer mooie meid
[fluistermode]ssssssssst... zo mooi ben ik niet hor[/fluistermode]
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 10:53
Verwijderd
Waarom gaat ze dan vreemd? Vraag dat eens aan haar. Vraag of ze daar echt een eerlijk antwoord op wil geven.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 10:57
poesiefox
poesiefox is offline
Ik zou zeggen: niet mee bemoeien. Het is hun relatie, niet de jouwe.
Oud 21-07-2003, 12:06
Ninnoc
Ninnoc is offline
niet vertellen, dat is haar zaak. Ik vind dat nogal veel moet kunnen in een relatie zolang je open bent tegen elkaar, dat is zij dus niet. Tja het ligt er beetje aan, als hij het wel echt serieus neemt is het knap lullig, ik zou het er met haar over hebben. Want blijkbaar heeft ze niet echt door dat hij ook gevoelens heeft etc. Moet zeggen dat ik toen ik 15 was jongens ook meer als ding zag dan dat het in me op kwam dat ik ze nogal eens kon kwetsen. (ik ging weliswaar niet vreemd) Dus misschien een troost, het zal wel goed komen met haar. Maar als iemand mij even verbaal onder handen had genomen en ff duidelijk gemaakt dat t echt niet kon had er misschien wel een lichtje gaan branden. (maar ja mijn vriendinnen waren nog 10X erger) Het drong pas tot mij door toen de rollen een keer omgedraait waren. Misschien moet ze eerst zelf eens flink gekwetst worden.

Ik zou een keer een zeer grondig gesprek houden met haar waarin jezelf absoluut niet terughoudt, als ze een echte vriendin is snapt ze ook wel dat je haar verder wel okay vind en dat deel niet in de weg zal staan van verdere vriendschap
Oud 21-07-2003, 13:46
MM2
MM2 is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 21-07-2003 @ 11:57:
Ik zou zeggen: niet mee bemoeien. Het is hun relatie, niet de jouwe.
Heel wijs. Speel de domme en laat het met rust, anders kom jij verhinderd in hun zaken terecht, dat betekent dat jij ruzie zou kunnen krijgen met je vriendin. Ik zou op zijn hoogst vragen waarom ze het doet, maar verder niet. Laat niet je eigen oordeel blijken, dat zou een foute boel zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 13:49
Rubke18
Rubke18 is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 21-07-2003 @ 11:39:
[fluistermode]ssssssssst... zo mooi ben ik niet hor[/fluistermode]
Ohw ja JE BENT HEEL MOOI
Oud 21-07-2003, 14:11
LegallyBrunette
Ik ga niet zo heel goed met haar vriend om dus om het te vertellen is ook weer zoiets. Maar (ze is btw een jaar ouder als mij) ze zit er niet echt mee als ze vreemd is gegaan. Afgelopen vrijdag was ze vreemd gegaan, ik sprak haar zaterdagochtend en toen vertelde ze het een soort trots. En zaterdagavond ging ze weer vreemd. Niet moelijk om met haar vreemd te gaan trouwens iig ik was er die zaterdag bij dan. Hij pakt haar op dr bek vraagt of ze mee naar boven gaat en hup.
Maar opzich zeggen wij alles wel tegen elkaar. Ik heb ook al gezegd tegen dr dat ze gewoon zielig bezig is, en dat ze moet kiezen wat ze wil. En dat ze zo wel een lekkere reputatie aan het opbouwen is. En dat ze het niet kan maken tegenover dr vriend.
Maar dan zegt ze dat ze niet wil kiezen en dat ze zoveel van um houd. Als ik zeg dat dat best wel meevalt hoeveel ze van hem houd. Aangezien ze wel 2 keer vreemd kan gaan in een weekend zit ze een beetje stom te lachen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 14:58
Verwijderd
Wat een slet
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 15:07
Angeles
Angeles is offline
Als ze je weer zoiets vertelt mag je best wel zeggen wat je er van vindt en je mag ook wel zoiets zeggen als: 'Het lijkt wel alsof je er trots op bent, dat begrijp ik niet echt, want het is niet bepaald iets om trots op te zijn.' Eerlijk je mening geven moet gewoon kunnen in een vriendschap, je hoeft niet altijd achter alles te staan wat zij doet.

Wat ik niet zou doen is me er in gaan mengen en met die vriend gaan praten. Laat dat maar aan haar over. Je kunt natuurlijk wel zeggen dat je je erg ongemakkelijk voelt als je ze samen ziet, door wat je weet. Dat mag ze dan best weten. Maar me er mee gaan bemoeien zou ik niet doen.
Oud 21-07-2003, 15:20
Some
Some is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-07-2003 @ 15:58:
Wat een slet
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 15:24
Some
Some is offline
oke zal ff normaal reageren......

Ik vind het goed van je dat je het tegen dr zegt, maarja als ze niet naar je luisterd doe je er niets aan. Verder moet je het niet tegen dr vriend zeggen want dan ben jij degene die fout is dalijk. Tenzij je wat voor die vriend van je beste vriendin voelt, dat kan liefde zijn of omdat je heel goed met hem bevriend bent. Dan zie ik enigzins er nog wat in om het HEM te vertellen. Als het niet zo is moet je ze maar laten gaan hoor.... je hebt het haar verteld en je best gedaan en gewaarschuwd. Als ze niet wil luisteren is jammer voor dr, dr gevolgen zijn voor haar zelf!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 15:28
LegallyBrunette
Ja slet klinkt lullig. maar het is wel zo. Maar met haar vriend heb ik niesow veel contact dus ik zal het ook niet aan hem vertellen. Maar als ik er wat van zegt dan lacht ze dr alleen maar een beetje om. Alsof het er echt geen reet uitmaakt. Gister kreeg ze bijv. een smsje van dr vriend hijs op vakantie en hoevel hij haar wel niet miste en zow. Zeg ik tegen haar doet je dat nou nog wat dat smsje want hijs wel op vakantie maar jij pakt gewooon een ander. En dan krijg ik zown vaag antwoord van ja dat weet ik ook wel
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 15:42
Angeles
Angeles is offline
Dan zeg je toch gewoon dat jij geen zin meer hebt om die verhalen van haar aan te horen omdat je je kapot ergert aan haar gedrag en dat ze ook niet bij jou hoeft aan te komen als ze straks ruzie heeft met haar vriend, of als het uit is, want dat je dan ook geen medelijden met haar hebt.

Dan heeft ze heus wel door dat je het meent. Elke keer als ze er weer over begint dan kap je haar gewoon af en zeg je dat je er niets over wil horen. Kennelijk maken woorden alleen niet genoeg duidelijk.
Oud 21-07-2003, 15:42
de abt van sion
de abt van sion is offline
1) Het is jouw zaak niet.
2) Als je het wel als jouw zaak voelt, beëindig de vriendschap dan. Vriendschap veronderstelt een gelijkwaardig niveau. Daaraan voldoet jullie vriendschap niet meer, en dus is er geen sprake meer van vriendschap. Het kan dan ook niet veel moeite kosten om ervan af te zien.
En: wie eens steelt, is altijd een dief. Je vriendin zal dus altijd zo blijven.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 15:49
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 21-07-2003 @ 16:42:
En: wie eens steelt, is altijd een dief. Je vriendin zal dus altijd zo blijven.
En vriendschappen met alle dieven zouden verbroken moeten worden. Verstoot ze uit de maatschappij. Het zijn geen mensen.
Oud 21-07-2003, 15:52
de abt van sion
Citaat:
Embraced Pale Death schreef op 21-07-2003 @ 16:49:
En vriendschappen met alle dieven zouden verbroken moeten worden. Verstoot ze uit de maatschappij. Het zijn geen mensen.
Dat zijn jouw (onzinnige) woorden. Het is in ieder geval niet mijn interpretatie. Wat ik zeg, is: als jij dat belangrijk vindt, en er last van hebt, kun je die vriendschap beter opheffen. Er zijn genoeg mensen die zoiets niet belangrijk genoeg vinden om een vriendschap of te heffen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 15:57
Embraced Pale Death
Citaat:
de abt van sion schreef op 21-07-2003 @ 16:52:
Dat zijn jouw (onzinnige) woorden. Het is in ieder geval niet mijn interpretatie. Wat ik zeg, is: als jij dat belangrijk vindt, en er last van hebt, kun je die vriendschap beter opheffen. Er zijn genoeg mensen die zoiets niet belangrijk genoeg vinden om een vriendschap of te heffen.
Ik vind dat je het te zwart-wit ziet.

Of vriendschap opheffen.
Of vreemdgaan negeren.

...alsof het niks kost
Oud 21-07-2003, 16:00
de abt van sion
Citaat:
Embraced Pale Death schreef op 21-07-2003 @ 16:57:
Ik vind dat je het te zwart-wit ziet.

Of vriendschap opheffen.
Of vreemdgaan negeren.

...alsof het niks kost
Dat is niet waar. Het probleem van de topicstartster is niet het probleem van haar vriendin. Het is haar eigen probleem. Dat moet ze ofwel oplossen, ofwel ermee instemmen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 16:03
Embraced Pale Death
Citaat:
de abt van sion schreef op 21-07-2003 @ 17:00:
Dat is niet waar. Het probleem van de topicstartster is niet het probleem van haar vriendin. Het is haar eigen probleem. Dat moet ze ofwel oplossen, ofwel ermee instemmen.
Dat is waar
maar
een vriendschap geef je niet zomaar op
een probleem negeer je niet zomaar
Oud 21-07-2003, 16:31
illogical
illogical is offline
dat die vriend het 2 keer heeft gepikt van haar :/

ik zou me er niet mee bemoeien... ze komt zichzelf nog wel es tegen als ze zo doorgaat
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 19:52
LegallyBrunette
Ik heb nu zoiets van je gaat je gang maar, maar dan hoef ik er niets meer over te horen. Dus als ze erover begint zeg ik gewoon dat ze erover op moet houden. Of ik zou het haar nog 1 keer duidelijk kunnen maken dat dit niet kan. Maar ik bemoei me er denk ik maar niet meer mee. Het is idd niet mijn zaak. Maar als je ze dan samen ziet vind ik het zo lullig voor hem
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten