Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Je kunt niet de hele verantwoordelijkheid overdragen op 1 geslacht.
Bij het krijgen van een kind en bij geslachtsgemeenschap in het algemeen zijn twee mensen nodig (bij hetero's: twee van een ander geslacht). En mannen luisteren vaak niet naar de vrouw of komen met smoesjes aan. Nee, mannen vooral (!) moeten hun verantwoordelijkheid kennen in dit. Ook omdat je als vrouw nauwelijks verschil merkt of iemand nu een condoom aan heeft of niet. De verantwoordelijkheid moet bij beide sexen liggen en niet alleen bij de vrouw (of de man). (en vrouwen moeten ook al maandverband kopen en ook nog eens iedere dag de pil slikken, dus laat die eikels ook maar eens opdraaien voor die condooms ![]() Overigens,... nu we het er toch over hebben. Hoorde laatst dat ze tienermoeders minder subsidie wilde geven ofzoiets. Ze wilden tienermoeders dus straffen. Ja, hallo... HOE zijn die meisjes zwanger geworden?! Daar is dus toch ook echt een jongen bij aan te pas gekomen. En denk maar niet dat iedereen zomaar het vaderschap op zich neemt zoals vele tienermoeders gedwongen de rol van moeders opgelegd wordt (want de man is in die 9 maanden vaak pleiten en de vrouw heeft zich inmiddels hormonaal zich helemaal aan dat kind gehecht). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dit is dus absolute onzin, dan krijgt t kind een kutleven(ja ok had die moeder maar op moeten passen) maar ik ken iemand die is 17 ofzo en moet deze maand bevallen,die wilde t kind antzettend graag,vriend ook en familie was er ook blij mee, dus dan gaat de regering hun "straffen" ![]() waar wordt dan de grens getrokken met tienermoeders, zou ik ijv er nog tussen passen of ben ik geen tiener meer maar volwassenen? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Even voor de duidelijkheid ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ow ja, even voor de duidelijkheid: met deze stelling bedoel ik dus alleen het voorkomen van zwangerschap (dat is de definitie van anti-conceptie) en niet het voorkomen van overdraagbare aandoeningen.
Zijn er ook mensen hier die het er wel mee eens zijn en daar goede redenen voor hebben!? Die zou ik heel graag willen horen. Of zijn er mensen die mogelijke argumenten voor de stelling kunnen bedenken, daar zou ik heel erg mee opschieten! Ik vind zelf dat zowel de vrouw als de man voor anti-conceptiemiddelen moet zorgen, want het is een verantwoordelijkheid voor beide. Hoewel het natuurlijk alleen de vrouw is die zwanger kan worden, is het zeker ook de taak van de man om dit te voorkomen want het overlaten aan de vrouw, dat kan je niet maken en dat vind ik een vorm van asociaal en vooral egoďstisch gedrag. Iedereen moet de gevolgen van zijn of haar daden overzien en dus ook de nadelige gevolgen van zijn of haar daden proberen te voorkomen: of je nou man of vrouw bent!
|
![]() |
het is voor een man onmogelijk te zeggen dat het de volledige verantwoordelijkheid is van de vrouw.
het kind dat mogelijk word geboren is voor de helft van hem afkomstig! wat zal dat kind later zeggen! de argumenten voor volledige verantwoordelijkheid zal je vooral moeten zoeken in religieuze hoek. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Zwangerschapstopic Bloem | 500 | 05-11-2006 19:54 | |
Seksualiteit |
Verantwoordelijkheid anticonceptie Thee Muts | 98 | 05-11-2006 12:45 | |