Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2003, 15:08
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Straatverbod voor verliefde ex-studente

Uitgegeven: 23 juli 2003 15:51

ZWOLLE - De verliefde oud-studente S.V. mag een jaar lang niet in de buurt komen van haar voormalige studiecoördinator van de Hogeschool Windesheim in Zwolle. Ook verbood de voorzieningenrechter woensdag de 45-jarige vrouw uit Hardenberg de docent brieven en e-mails te sturen of anderszins contact met hem te leggen.

De rechter heeft de dwangsom op 500 euro per keer bepaald, met een maximum van 12.500 euro. De oud-theologiestudente is hevig verliefd op de studiecoördinator en bestookte hem daarom de afgelopen twee jaar met brieven, e-mails en zelfs een boek vol erotische fantasieën. De docent voelt zich bedreigd en had daarom in kort geding een contact- en straatverbod geëist.
------------------------------------------------------------------------------------

Vinden jullie dat een rechter zo mag oordelen over het liefdesleven van een vrouw van 45? Of vind je dat de rechter zich niet zo zou mogen bemoeien met het leven van deze vrouw?

Ikzelf vind dat de rechter wel goed zat, aangezien die arme studiecoördinator het er wel moeilijk mee zou kunnen hebben.
Oud 23-07-2003, 15:12
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
ik vind het eigenlijk niet echt boeiend
Oud 23-07-2003, 15:17
Verwijderd
neuj ik vind dit niet egt boeiend.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 15:21
StijnSpoortNiet
hou je kop dan ook
Oud 23-07-2003, 15:22
Verwijderd
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 23-07-2003 @ 16:21:
hou je kop dan ook
hmz opzich hield ik mijn kop ook, ik typte alleen wat of zeg jij alles hard op wat je typt?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 15:24
Verwijderd
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 23-07-2003 @ 16:08:
Vinden jullie dat een rechter zo mag oordelen over het liefdesleven van een vrouw van 45? Of vind je dat de rechter zich niet zo zou mogen bemoeien met het leven van deze vrouw?
Ehm...die rechter doet dat niet omdat hij dat zelf zo interessant vindt, hoor Als iemand lastiggevallen wordt door een ander kan de rechter op verzoek van de lastiggevallene een voorziening treffen (i.c. een straatverbod). Dat is geen bemoeienis met het liefdesleven, dat is gewoon het (proberen) een einde (te) maken aan een onrechtmatige toestand, namelijk het inbreuk maken op het recht op eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 15:30
StijnSpoortNiet
Citaat:
jellerd schreef op 23-07-2003 @ 16:22:
hmz opzich hield ik mijn kop ook, ik typte alleen wat of zeg jij alles hard op wat je typt?
Niet alles TE letterlijk nemen
Oud 23-07-2003, 15:41
StijnSpoortNiet
Citaat:
nare man schreef op 23-07-2003 @ 16:24:
Ehm...die rechter doet dat niet omdat hij dat zelf zo interessant vindt, hoor Als iemand lastiggevallen wordt door een ander kan de rechter op verzoek van de lastiggevallene een voorziening treffen (i.c. een straatverbod). Dat is geen bemoeienis met het liefdesleven, dat is gewoon het (proberen) een einde (te) maken aan een onrechtmatige toestand, namelijk het inbreuk maken op het recht op eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer.
Met alle respect, maar zo'n vermoeden had ik al, het gaat me er eigenlijk meer om of er geen wettelijke maatregel zou moeten komen tegen dit soort 'gevoelskwesties'. Waar ik dus tegen ben, maar ik kan me voorstellen dat personen er WEL voor zijn.
Oud 23-07-2003, 15:42
michael1
michael1 is offline
Stalking.
Soms moet er een rechter aan te pas komen,om degene met een plaat voor zijn kop tot de orde te roepen.
Dus heel terecht ja.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 21:15
guess what
guess what is offline
tuurlijk is dit terecht. Als ik mailtjes en brieven en boeken met erotische gedachten zou krijgen zou ik me ook bedreigd voelen en zeker als het aanhoudt verdere stappen ondernemen, wat dan misschien wel zal leiden tot een kort geding.
Oud 24-07-2003, 13:22
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 23-07-2003 @ 16:41:
Met alle respect, maar zo'n vermoeden had ik al, het gaat me er eigenlijk meer om of er geen wettelijke maatregel zou moeten komen tegen dit soort 'gevoelskwesties'.
Ja maar dan is de lijn zoek, wat dit soort zaken kunnen weer over gaan in kidnapping o.i.d. en ook moordzaken zijn veelal gevoelskwesties...
Oud 25-07-2003, 21:35
Nieni
Nieni is offline
Het lijkt mij dat die man goed duidelijk moe(s)t maken dat de gevoelens die de studente voor hem heeft, niet wederzijds zijn. Of hij dat gedaan heeft, kan ik uit dit stukje niet opmaken.

Een straat- en contactverbod eisen vind ik dan wel weer een beetje overdreven, hoewel die man er misschien wel erg mee zat. Als je 2 jaar je 'liefde' bestookt met brieven en mails, tja...dan spoort dat natuurlijk ook niet. Het lijkt mij dat je dan eens moet gaan denken: "Goh, dit werkt niet."

Nou ja, kortom: ik heb hier niet echt een mening over.
Oud 25-07-2003, 21:41
McCaine
McCaine is offline
Dit is stalking en als zulks een vorm van bedreiging. Dit valt dus niet onder vrije meningsuiting en daarom heeft de rechter gelijk.
Reageren

Regels voor berichten