Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2004, 17:09
James Stenbeck
James Stenbeck is offline
Ik wil dit jaar niet gaan studeren, maar ik wil ook niets anders doen. Dus ik denk dan laat ik me alvast inschrijven bij de studie, dan kan ik het tijdens het jaar nog afkappen.

Ik heb voor deze studie 1 jaar studie A gedaan, nu doe ik studie B. In jaar 1 daarvan heb ik 33 punten gehaald. Derhalve kan ik me laten inschrijven voor jaar 2.

Ik vroeg me af of ik me voor 1 februari nog kan laten uitschrijven, zonder daarmee een jaar studiefinanciering te verspillen, iets te hoeven terugbetalen, en zonder een heel jaar collegegeld te hoeven betalen.

Ik weet namelijk dat er een dergelijke regeling is, maar ik weet niet of die alleen geldt voor mensen uit het eerste jaar en of je dan wel alsnog een heel jaar collegegeld moet betalen.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2004, 19:35
Lente
Lente is offline
ik ben gestopt in het tweede jaar en ik kon me bij de universiteit toen niet uitschrijven. kreeg dus ook geen collegegeld terug. lijkt mij dat het overal zo is.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 20:48
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Ik weet alleen dat het voor het eerste jaar geldt.
Oud 18-08-2004, 23:10
Exhale_02
Exhale_02 is offline
Citaat:
James Stenbeck schreef op 18-08-2004 @ 18:09 :
Ik wil dit jaar niet gaan studeren, maar ik wil ook niets anders doen. Dus ik denk dan laat ik me alvast inschrijven bij de studie, dan kan ik het tijdens het jaar nog afkappen.

Ik heb voor deze studie 1 jaar studie A gedaan, nu doe ik studie B. In jaar 1 daarvan heb ik 33 punten gehaald. Derhalve kan ik me laten inschrijven voor jaar 2.

Ik vroeg me af of ik me voor 1 februari nog kan laten uitschrijven, zonder daarmee een jaar studiefinanciering te verspillen, iets te hoeven terugbetalen, en zonder een heel jaar collegegeld te hoeven betalen.

Ik weet namelijk dat er een dergelijke regeling is, maar ik weet niet of die alleen geldt voor mensen uit het eerste jaar en of je dan wel alsnog een heel jaar collegegeld moet betalen.

Schrijf je je voor 1 februari uit, dan krijg je de helft van je collegegeld terug. Dus niet alles!

Je bent een half jaar studiefinanciering kwijt. En het ligt aan het verdere verloop van je studieloopbaan of je dit later wel of niet moet terugbetalen.

www.ib-groep.nl doorspitten, wil ook wel helpen
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 09:39
Verwijderd
vologens mij krijg je alleen je collegegeld terug als je een diploma hebt gehaald. Althans, voor de universiteit Leiden geldt dat volgens mij...
Die februariregel is alleen voor eerstejaars...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 13:08
James Stenbeck
James Stenbeck is offline
Citaat:
*E.T.* schreef op 19-08-2004 @ 10:39 :
vologens mij krijg je alleen je collegegeld terug als je een diploma hebt gehaald. Althans, voor de universiteit Leiden geldt dat volgens mij...
Die februariregel is alleen voor eerstejaars...
dat is true

en alleen voor eerstejaars? kut zeg
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 17:25
Nobucta
Nobucta is offline
Ben je dan ff heel erg suf bezig.
Het eerste jaar van je studie moet je minimaal 21 studiepunten, of 30 ects halen. Doe je dat niet, dan moet je de stufi terugbetalen. Collegegeld krijg je terug als je voor 1 februari stopt, hoewel dat per school kan verschillen.

Maar mocht je echt 60 zijn; dan kun je daar niet eens voor in aanmerking komen, ga dan AOW aanvragen oid.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 09:37
Verwijderd
ik ga nu naar het 3e jaar en twijfel nog steeds of ik dit wel wel....het is namelijk nogal een overkill aan creativiteit.
meer theorie zou al zo fijn zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 10:39
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
Nobucta schreef op 19-08-2004 @ 18:25 :

Maar mocht je echt 60 zijn; dan kun je daar niet eens voor in aanmerking komen, ga dan AOW aanvragen oid.
de hovo is dan altijd nog een optie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten