Citaat:
Leonoor schreef op 19-02-2006 @ 10:10 :
Ah, nu snap ik het.
Kunnen ze het niet zelfstandig of in kleine groepjes maken en dat je het daarna klassikaal bespreekt (Wat heb je daar ingevuld? Waarom? Enz.)? Of desnoods in vier groepjes een aantal letters in laten vullen als allemaal nog steeds te veel is en dat iedereen daarna bij de klassikale bespreking de nog missende letters invult.
|
Das leuk!
Ik dacht er net aan om eventueel foto's van de kernwoorden op het bord te hangen. De leerlingen konden die eerst in stilte bekijken. Dan konden zij er enkele uitpikken. Ze kunnen eventueel vertellen wat ze herkennen. Bv. "Ik zie daar insekten op een foto, ik droomde wel eens over insekten nl..." En dan daarna het tekstje lezen. Dan spring ik in op hun herkenning en fantasie. En komt de uitleg ook aan bod.
En inderdaad eventueel kan ik dan nadien de overige letters per twee laten lezen en invullen (partneroefening)?
thx!