Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2012, 02:27
sanasoufi
sanasoufi is offline
Ik heb zo'n anderhalf jaar geleden rechtsonder mijn verstandskies laten verwijderen. Hij was geïmpacteerd en zat er horizontaal onder. Hoe dan ook het verwijderen viel mee en zelfs daarna had ik weinig last. Ik kon dus gelijk na het verwijderen gewoon eten (wel met pijn vanzelfsprekend). Bij de kaakchirurg is mij toen verder niets verteld...het was gehecht en de kaakchirurg zei vrolijk je kan na een paar uur weer eten. Er werd me een foldertje in mijn hand gedrukt waarin stond wat ik moest doen als het zou nabloeden. Verder was er dus niets gezegd over schoonhouden o.i.d. Dus alles lijkt/leek in orde.

Vandaag valt het me echter op dat op de plaats waar er was getrokken er een soort blaasje/wondje zit? Geen gat meer dus...ik durf het verder niet aan te raken, maar het doet geen pijn. Alleen is dit normaal? Is het niet de bedoeling dat het tandvlees daar gewoon weer strak moet zijn?

Ik begin een beetje bang te worden dat er misschien etensresten in zitten nu mij geen spuit was meegegeven om het schoon te houden en er was ook niets over gezegd. Maar had ik dit dan niet gelijk moeten merken?

stomme koninginnedag....nu kan ik pas dinsdag een afspraak met de tandarts maken....dus vandaar kan iemand mij vertellen wat jullie zien? Zien jullie ook een wond of is het gewoon normaal tandvlees?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2012, 07:44
Verwijderd
Mijn verstandskiezen zijn er vorig jaar uitgehaald, van de een is het nu denk ik bijna een jaar geleden, de ander iets langer dan een half jaar. Ik merk wel duidelijk verschil, de kant waar ze een jaar terug uit zijn getrokken is nu geheeld, de andere kant voel ik nog deels een beetje een soort kuiltje.

Maar eigenlijk lijkt het me dat als het geen pijn doet het ook niet echt erg is. Maar ik snap ook niet precies wat je nu met een blaasje of wondje bedoeld? Dat zijn nogal twee verschillende dingen lijkt me . Heb je er helemaal niet aangezeten? Ook niet met je tong bijvoorbeeld?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2012, 10:54
Martiño
Martiño is offline
Bel dinsdag even met je tandarts en vraag of je zo snel mogelijk op consult kan. Niet omdat het perse ernstig is, maar omdat jij je nu eenmaal zorgen maakt.

Het doet geen pijn, en het gaat al anderhalf jaar goed. Dat betekent waarschijnlijk dat er niks aan de hand is. Het is normaal dat het tandvlees daar een beetje anders aanvoelt dan normaal. Je hebt altijd een klein littekentje, zeker als de kaakchirurg er in moest snijden.

Ik raad je sowieso niet aan om het internet af te struinen naar mogelijke verklaringen, daar word je alleen maar ongeruster van. Laat de diagnose aan de tandarts over.

Regels voor berichten