Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2003, 16:50
nirvana
nirvana is offline
Ik heb al iets meer dan 4 maanden een hele lieve vriend, ik was verliefd op hem en hij ook op mij, we hebben opzich een vrij sterke relatie, alleen ik ben niet meer verliefd.
eerst dacht ik dat 'the spark'er gewoon af was en dat het zou overgaan in 'houden van' maar de laatste tijd merk ik dat ik me gewoon irriteer, en niet wil dat hij zo klef is. ik heb het idee dat ik verliefd ben geworden op een ander beeld van hem.
Nu heb ik dus na lang nadenken besloten dat ik het moet uitmaken, maar het probleem is dat ik hem zo waardeer en weet dat ik hem zo erg ga kwetsen. Nog een probleem is dat ongeveer al onze hobbies gemeenschappelijk zijn en ik hem overal tegen kom, hij zit ook nog bij me op school en in mijn vriendengroep. ik wil hem ook niet kwijt als vriend maar ik ben bang dat het voor hem te moeilijk gaat zijn om bij mij te zijn.
wat kan ik doen om hem zo min mogelijk te kwetsen (ik maak het (natuurlijk) persoonlijk uit) en wat kan ik doen om te zorgen dat we vrienden blijven?
ik wil hem niet kwijt als vriend, en ik wil niet alles waar ik mun tijd aan besteed moeten opgeven of dat hij het moet opgeven
xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2003, 16:52
Qimm
Qimm is offline
Ow hee, het beeld uit tegenovergestelde richting. Mijn (nu dus ex-) vriend hield ook niet meer van mij. Dat heeft hij me uit gelegd. Het doet natuurlijk donders veel pijn. Maar je kan het beter nu eerlijk zeggen. Dat scheelt echt wel.
Nu is het ruime een maand later en ik voel me best goed. Nog wel een beetje verdrietig dat het over is. Ik hield nog wel heel veel van hem.
Wees eerlijk Meer kan ik je er niet mee helpen. Das de beste manier.
Oud 19-07-2003, 16:56
Verwijderd
Wees idd eerlijk, meer kan je niet doen. Hem aan een lijntje houden doet, denk ik, meer pijn...voor jou, maar ook voor hem, als hij er achter komt.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 17:16
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik had dat ook met m'n eerste echte vriend, we zagen elkaar zo vaak dat hij me heel erg begon te irriteren en ook t vrijen, knuffelen enz voelde niet meer zoals eerst...

Ik heb t ook persoonlijk uitgemaakt en we zien elkaar nu nooit meer, dan gaat t veel makkelijker dan dat je dezelfde hobbys en ook nog es vrienden hebt!

Zeg gewoon alles...Dat je niet meer klef bent en dat t is doodgebloed als je t zo ziet iig..

Wees iid eerlijk en zo snel mogelijk, want hij heeft waarschijnlijk niets door, dus t zal erg moeilijk worden!

Veel succes ermee!
Oud 19-07-2003, 17:18
Verwijderd
Leg het hem goed uit en vertel wat jou het beste lijkt. Het hem niet uitleggen is niet eerlijk. Natuurlijk zal hij je naderhand niet om je nek vliegen en bedenken voor het eerlijke verhaal, maar het kan in ieder geval iets schelen in zijn pijn. Hou hem niet aan het lijntje.

Overigens heb ik zoiets ook gehad met mijn huidige vriend. De verliefdheid ebte wat weg en ik begon ook zijn imperfecte kanten te zien - die zag ik dus niet toen ik verliefd was. Ik heb geprobeerd zijn imperfectie op sommige gebieden te accepteren en er mee te leven, omdat hij me te dierbaar was. Ik heb het hem ook uitgelegd... dat heeft echt geholpen... Verliefdheid blijft niet en de perfectie ook niet, maar het wordt wel weer goed wanneer je elkaars imperfectie kan accepteren. Als je nu echt het gevoel hebt dat het gewoon niet zal gaan, je irriteert je te erg aan hem, mateloos... dan gaat het waarschijnlijk niet lukken... Forceer niets. Als je nu denkt dat het echt niet zal gaan, dan zal het echt niet gaan...

Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 23:04
hajo
hajo is offline
één voordeel: als je het uitmaakt en je ziet die persoon daarna elke dag, wordt je er veel en veel sterker van dan dat als je die persoon niet meer zou zien. Daarbij is de kans dat je weer normaal met elkaar leert om te gaan stukker groter.
Oud 19-07-2003, 23:16
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
één voordeel: als je het uitmaakt en je ziet die persoon daarna elke dag, wordt je er veel en veel sterker van dan dat als je die persoon niet meer zou zien. Daarbij is de kans dat je weer normaal met elkaar leert om te gaan stukker groter.
ik denk wel da da zow is...mijn ex heeft ook uitgelegd hoe het zat...we zijn nog steeds goede vrienden..ook al zie ik haar bijna nooit
Oud 20-07-2003, 15:28
Buffy
Buffy is offline
gewoon recht door zee zijn... er om heen draaien heeft echt geen zin. vertel hem dat je verliefde gevoelens voor hem over zijn en dat je denkt dat jullie beter af zijn als vrienden.
mijn ex heeft het ook uitgemaakt door eerlijk te vertellen dat hij verliefd was op een andere griet en we zijn na een paar weekjes ruzie (ik was kwaad... ik was nog wel verliefd op hem) weer vrienden gworden.

iig veel suc6 ermee
Oud 20-07-2003, 15:33
nirvana
nirvana is offline
Overigens heb ik zoiets ook gehad met mijn huidige vriend. De verliefdheid ebte wat weg en ik begon ook zijn imperfecte kanten te zien - die zag ik dus niet toen ik verliefd was. Ik heb geprobeerd zijn imperfectie op sommige gebieden te accepteren en er mee te leven, omdat hij me te dierbaar was. Ik heb het hem ook uitgelegd... dat heeft echt geholpen... Verliefdheid blijft niet en de perfectie ook niet, maar het wordt wel weer goed wanneer je elkaars imperfectie kan accepteren. Als je nu echt het gevoel hebt dat het gewoon niet zal gaan, je irriteert je te erg aan hem, mateloos... dan gaat het waarschijnlijk niet lukken... Forceer niets. Als je nu denkt dat het echt niet zal gaan, dan zal het echt niet gaan...

ik dacht eerst ook dat miun verliefdheid gewoon was overgegaan en dat het nu meer gewoon werd, maar ik kende hem niet super goed toen ik verliefd werd, dus ik had een heel ander beeld van hem.

ik weet wel ongeveer wat ik moet gaan zeggen...het wordt alleen zo moeilijk om een afspraak te maken om het te gaan zeggen...hij past nu met een vriend op het huis van zun tante, en als ik daar heen ga is die vriend er ook...en ze vieren min of meer samen vakantie, (omdat hun vakantie naar frankrijk niet door ging) dus ze maken niet zonder elkaar afspraken...
das dus nog een probleem.
het gaat zo moeilijk worden om het te zeggen..bij mun vorige vriend vond ik het al moeilijk, en daar was ik niet op verliefd geweest en gaf ik niet zoveel om als om deze.

zucht..bedankt voor de reacties trouwens
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 15:36
Verwijderd
Dan bel je hem op of je gaat langs en zeg je dat je hem even 'onder vier ogen' wilt spreken...dat kan toch gewoon? Op elk moment is er een excuus te verzinnen, dan is er weer dit, dan weer dat, enz. (Ik bedoel het niet zo kwaad als het waarschijnlijk klinkt. )
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 16:45
nirvana
nirvana is offline
nou het is gebeurd...ik heb het uitgemaakt, en het snijd in mijn hard hoeveel ik hem heb gekwetst

hij was zo overstuur, hij wou het niet geloven, het was vreselijk. ik had hem nog nooit zien huilen, en ik wou gewoon dat zijn gevoelens voor mij wat zwakker in de loop van tijd waren geworden. bij zijn vorige vriendin had hij het pas na een half jaar goed verwerkt en hij is (zei hij) nog meer verliefd op mij, dan op haar toen.

zucht
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 08:28
Optima
Optima is offline
je doet er beter aan

iemand kan niet gelukkig worden, ookal houd hij ontzettend veel van je en wil je niet kwijt, als er niet van HEM gehouden wordt.
Oud 22-07-2003, 13:26
nirvana
nirvana is offline
ik weet het...

ach fantastisch hij heeft vanochtend een mailtje geschreven of ik er niet nog over na wou denken enzo. dat het niet afgelopen kon zijn en dat ik van hem hield....heb terug geschreven dat hij het moest accepteren en dat ik bij mun beslissing bleef..

dit is niet meer echt waar het om ging...meer een verslag van mijn liefdes leven...misschien moet ik maar is kappen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 13:28
Qimm
Qimm is offline
What doesn't kill him, makes him stronger.

Het is ook oneerlijk om de schijn op te gaan houden.
Oud 23-07-2003, 01:34
Firestone
Firestone is offline
Weet je echt heel zeker dat het voor jou over is? of is het het vier-maanden-dipje (wat ik lees herken ik echt gewoon precies, had ik ook na vier maanden) want het is echt kut om het uit te maken en er even later achter te komen dat je nog verliefd bent.. ik wens je alle sterkte.. en als je het uit maakt vertel hem dan gewoon waar het op staat, je bent neit meer verliefd.. jammer, niks aan te doen, even goeie vrienden. dit zal hij meer respecteren dan een andere suffe (verzonnen) reden.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 01:35
Firestone
Firestone is offline
oh.. ik ben te laat.. nouja.. toch veel geluk met mijn post ^_^
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 14:30
sweetsy15v
sweetsy15v is offline
ik heb het ook gehad na vier maanden (vorige maand)
ik zag hem niet zoveel (door examens enzo ook)
en durfde het niet uitmaken enzo
maar nu ben ik heel blij dat ik het toen niet heb gedaan

totaal nutteloze en vage post sorry
Oud 27-07-2003, 11:16
The0
The0 is offline
Wel uitmaken, ik heb het ook gedaan en ik ben ook nog vrienden met haar. Was precies hetzelfde, dacht eerst ook 'the spark' maar het bleek gewoon dat ik niets meer voor haar voelde.

Hou de eer aan jezelf en maak het uit, zo hou je hem alleen maar aan het lijntje en lieg je nog tegen hem ook. Mocht hij er later (als je het uitmaakt) achter komen dat je dat gedaan hebt, ben je je vriendschap in ieder geval kwijt.

Goed uitleggen en uitmaken in zijn gezicht (dus geen sms msn email). Hij zal het wel begrijpen denk ik.

succes
Reageren

Regels voor berichten