Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2003, 17:36
little nemo
little nemo is offline
...vandaag gelezen dat de politie in tilburg veel strenger op zal treden tegen criminelen, vooral bij misdrijven als diefstal en geweldsdelicten

wat ik zou willen weten: wat vinde jullie goede manieren om zowel op het gebied van algemene als bijzondere preventie de criminaliteit hier te laten dalen?? maw, wat moet de politie en het OM doen om criminaliteit te voorkomen en de kans op herhaling zo klein mogelijk te maken??

owja, k zit niet te wachten op de zoveelste ze moeten wel/niet gemartelt worden-discussie, daarvan hebben we dr al zoveel gehad.

dus gewoon reele oplossingen, graag kort en bondig geformuleerd en goed gefundeerd.
Oud 25-07-2003, 17:42
Verwijderd
tuurlijk is dat goed, als ze alles maar goed vinden en niks durven en mogen doen, denk je dat dat goed is voor de criminaliteit? echt niet, ik vind dat ze bij de politie in nederland bij voorbaat al meer moeten toelaten, wetten zwaarder maken enz. dat ook de politie meer macht krijgt
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 17:51
little nemo
little nemo is offline
leuk...maar WAT moet er dan veranderen?? dat was een beetje mn vraag...
Oud 25-07-2003, 18:01
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
little nemo schreef op 25-07-2003 @ 18:51:
leuk...maar WAT moet er dan veranderen?? dat was een beetje mn vraag...
Ze een toekomstperspectief zonder criminaliteit bieden.
Oud 25-07-2003, 18:03
Barthezz2003
Barthezz2003 is offline
Ik vind dat er nu eindelijk wel een keer strenger mag worden opgetreden. En dan bedoel ik echt streng. Niet zo als bij de laatste keer van: Ow we zullen ze maar een werkstraf geven, dan zullen ze het vast niet meer doen. Daarmee waarschuwen we andere ook wel.
Maar dat heeft ook niet geholpen. En nu is er weer een jongen vermoord door een stel van die buitenlanders (Niet dat ik iets tegen buitenlanders heb, over nederlanders die zoiets flikken denk ik hetzelfde). Voor mijn part krijgen die gasten levenslang. Die mensen komen weer vrij en dan doen ze het toch wel weer. Die stoppen echt niet nadat ze een paar uur hebben gewerkt.
Maar er klopt gewoon geen f*ck van het hele systeem in Nederland. Maja, er zullen nog wel 50 mensen vermoord moeten worden op de manier waarop Bart Raaymakers is vermoord voordat die klote regering eens gaat nadenken.
Oud 25-07-2003, 18:14
Joostje
Joostje is offline
Strenger is goeder
Oud 25-07-2003, 18:19
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Barthezz2003 schreef op 25-07-2003 @ 19:03:
Ik vind dat er nu eindelijk wel een keer strenger mag worden opgetreden. En dan bedoel ik echt streng. Niet zo als bij de laatste keer van: Ow we zullen ze maar een werkstraf geven, dan zullen ze het vast niet meer doen. Daarmee waarschuwen we andere ook wel.
Maar dat heeft ook niet geholpen. En nu is er weer een jongen vermoord door een stel van die buitenlanders (Niet dat ik iets tegen buitenlanders heb, over nederlanders die zoiets flikken denk ik hetzelfde). Voor mijn part krijgen die gasten levenslang. Die mensen komen weer vrij en dan doen ze het toch wel weer. Die stoppen echt niet nadat ze een paar uur hebben gewerkt.
Maar er klopt gewoon geen f*ck van het hele systeem in Nederland. Maja, er zullen nog wel 50 mensen vermoord moeten worden op de manier waarop Bart Raaymakers is vermoord voordat die klote regering eens gaat nadenken.
ja dit is wel erg makkelijk he. hoe kan je voorkomen dat ze het nog eens doen als ze vrijkomen?? en hoe moet het systeem dan wel?? je kan btw niet alles voorkomen, mensen worden nou eenmaal soms vermoord
Oud 25-07-2003, 18:22
Zaina
Zaina is offline
Die laatste zin
Oud 25-07-2003, 18:26
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Zaina schreef op 25-07-2003 @ 19:22:
Die laatste zin
niet dan? ik bedoel dat het nou eenmaal onmogelijk is om alles te voorkomen, hoe streng je ook controleerd en straft. face it, mensen maken nou eenmaal mensen dood.
Oud 25-07-2003, 18:41
Zaina
Zaina is offline
Toch denk ik dat als je strenger straft er minder kans is op geweld. En het sneller afhandelen van misdaden. Als dat niet helpt is er op z'n minst sprake van meer gerechtigheid.

Geweld zal altijd idd blijven bestaan met zware of lichtere straffen. We zullen wel zien ofdat het in Tilburg helpt, als ze het daadwerkelijk gaan uitvoeren denk ik van wel
Oud 25-07-2003, 18:59
geen punt.
geen punt. is offline
Het nieuwsbericht:

Tilburg gaat harde kern Antillianen keihard aanpakken
TILBURG - De gemeente Tilburg, de politie en het welzijnswerk in Tilburg gaan de harde kern van Antilliaanse criminele jongeren keihard aanpakken. Dat beloofde burgemeester J. Stekelenburg van Tilburg donderdag. "Er is een groepje harde criminelen dat de samenleving ontwricht. Die gaan we duidelijk maken dat we hun gedrag niet tolereren", aldus de burgemeester.

Ongeveer 2 procent van de Tilburgse bevolking is van Antilliaanse komaf. In 2002 was 10 procent van de aangehouden verdachten van geweldsdelicten in Tilburg van Antilliaanse afkomst, zo blijkt uit politiecijfers. Uit diezelfde rapportages blijkt dat met name Antilliaanse jongeren voor veel problemen zorgen. Ze plegen veel misdaden en gebruiken daarbij relatief veel geweld.

Raaijmakers

Stekelenburg had politie, welzijnswerk en Antilliaanse organisaties bijeengeroepen naar aanleiding van de dood van Bart Raaijmakers. Afgelopen vrijdag werd de 18-jarige jongeman door twee Antilliaanse mannen, een man uit Suriname en een man uit West-Afrika na een beroving in de Dalenstraat in Tilburg doodgestoken.

Stekelenburg wil de criminele Antillianen dicht op de huid zitten. "Als een incident plaatsvindt, moeten ze er rekening mee houden dat we ook bij hen op de stoep kunnen staan om te kijken of zij er bij betrokken zijn", aldus Stekelenburg. Dat dit mogelijk op het randje is, maakt de burgemeester niet uit.

"Je moet niet de punten en komma's van de wetgeving hanteren om ze aan te pakken. Ze gebruiken zelf de hardste wapens om hun daden te plegen, en opereren totaal zonder scrupules, dan moeten wij niet schromen dit ook te doen. We kunnen ze niet met de handen op de rug aanpakken."

Meer menskracht

Volgens de gemeente is in het verleden veel gedaan om de problemen van Antillianen op te lossen. Desondanks kunnen de verschillende organisaties de problemen niet onder controle krijgen. Een betere regie, nauwere betrokkenheid van de politie en betere communicatie moeten er voor zorgen dat minder Antillianen in de toekomst het verkeerde pad op gaan. De Tilburgse politie maakt menskracht speciaal vrij voor probleemgevallen in de Antilliaanse gemeenschap.

Het gaat dus vooral om de Antillianen.

Naar mijn mening is het wel nodig. Sinds dinsdag heb ik m'n vertrouwen in de mensheid en m'n fiets daar verloren... (als je begrijpt wat ik bedoel)
Oud 25-07-2003, 19:07
little nemo
little nemo is offline
...nou ja, toch wel leuk dat je nog vertrouwen in de mensheid had
Oud 25-07-2003, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 25-07-2003 @ 19:41:
Toch denk ik dat als je strenger straft er minder kans is op geweld. En het sneller afhandelen van misdaden. Als dat niet helpt is er op z'n minst sprake van meer gerechtigheid.

Geweld zal altijd idd blijven bestaan met zware of lichtere straffen. We zullen wel zien ofdat het in Tilburg helpt, als ze het daadwerkelijk gaan uitvoeren denk ik van wel
Laten we wel wezen, ik sta niet in beginsel afwijzend tegenover zwaardere straffen. Als uit criminologisch onderzoek blijkt dat door een harde aanpak de criminaliteit duurzaam afneemt, ben ik daar natuurlijk erg blij mee. Want natuurlijk wil ik ook dat er minder strafbare feiten gepleegd worden. Sommige middelen zijn daarbij onaanvaardbaar (doodstraf, lijfstraffen etc) maar als hardere straffen duidelijk aantoonbaar werken dan sta ik er volledig achter.

Echter, de huidige inzichten in de criminologie en penologie zijn echter precies tegengesteld. Het is zo dat er een bepaalde groep is die door keihard straffen minder delicten gaat plegen. Maar de overgrote meerderheid zal op de lange duur juist zelf steeds gewelddadiger worden. En juist dan zullen boeven alleen nog maar delicten plegen waarbij ze zeker zijn van hun resultaat, om het risico van arrestatie te spreiden.

Ik denk trouwens wel dat in dit geval keihard straffen helpt. Het gaat hier wel om doodslag, ik zou er geen enkel bezwaar tegen hebben als deze jongens allevier als medeplegers veroordeeld zouden worden tot een gevangenisstraf van twaalf jaar. Het gaat hier namelijk om een duidelijke en goed te isoleren groep en daarbij kan zo'n doelgerichte aanpak best helpen. Maar in algemenere gevallen, waarbij geen mensen gedood worden of zwaar lichamelijk letsel oplopen maar 'gewoon' beroofd worden, zal harder straffen dus niet helpen.

Je moet goed inzien dat het middel van hoge straffen echt puur en alleen korte-termijn is. Het middel heeft namelijk een verzadigende werking: op een bepaald punt is de nieuwe, hoge straf geaccepteerd als status quo en moet er nóg weer harder gestraft worden, etc. Ondertussen neemt de algemene gewelddadigheid van de samenleving hand over hand toe omdat mensen meer gewend raken aan de harde aanpak.

Verder moet natuurlijk wel in het oog worden gehouden wat little nemo al zegt (misschien een beetje cru), namelijk dat sommige strafbare feiten gewoon niet te voorkomen zijn. Hoe hoog de straf, hoe goed de voorgaande onderzoeken ook, er zullen altijd mensen blijven die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn. Dat was decennia geleden ook al zo, toen de maatschappij nog rustig en godvrezend was, het gezin de hoeksteen van de samenleving was en niemand nog wist wat allochtoon betekende. Er zullen altijd mensen met een geestelijke stoornis blijven die ineens doorslaan. Dat is niet te voorkomen.

Terugkomend op de kernvraag van deze draad weet ik niet wat voor specifieke straffen voor deze specifieke groep nut zouden hebben. Algemeen hogere straffen kunnen soms helpen, maar dat dus maar in zeer beperkte mate zoals ik hierboven uiteen heb gezet. Ik ben altijd voorstander geweest van de cultuurgerichte aanpak. Daarom word ik ook altijd zo geïrriteerd als ik word uitgemaakt voor links tuig wat zijn ogen sluit voor de werkelijkheid. Ik heb altijd gepleit voor de doelgerichte, functionele, utilistische aanpak. Eigenlijk is het enige verschil met mij en LPF-tuig, dat het LPF-tuig de wetenschappelijke onderbouwing altijd wegwuift als 'intellectueel links gezeur' en dat het LPF-tuig geen waarde hecht aan in onze maatschappij in de loop der eeuwen tot stand gekomen algemene normatieve kaders.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 22:46
one*girl
one*girl is offline
Citaat:
Het gaat dus vooral om de Antillianen.
Kijk dit vind ik nou weer NERGENS op slaan, ik bedoel oke hun hebben die gozer vermoord enzo maar hoezo moeten Antillianen weer eens zwart worden gemaakt? en hoezo hoor ik niks van die 2 andere??? naar mijn mening waren niet alle 4 dus antillianen... en zeg me nou niet dat alleen maar de 2 Antillianen dus die gozer in mekaar hadden geslagen en dus uiteindelijk hadden neergestoken en dat die 2 andere dus niks deden want blijkbaar waren hun ook op uit om hun te beroven.

Maar men wilt nou eenmaal JUIST de Antillianen aanpakken omdat ze een ''bedreiging beginnen te worden voor de maatschappij'', ik bedoel niet alleen maar omdat een paar slecht zijn moet men alle Antillianen die de fout ingaan gelijk hard gaan aanpakken of shit..

En hoezo word er niks gemeld van de 13 jarige gozer die doodgeschoten werd in Rotterdam een tijd geleden, of die 16 jarige anti? oke we weten dus niet wie de dader van de 13 jarige is, maar wel wie die van die 16 jarige is en gaan we die groep nou harder aanpakken nee dus, en waarom omdat de Antillianen weer slecht zijn.. hun zijn nou eenmaal de moordenaars..
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 22:55
Verwijderd
Lieve schat, kalmeer een beetje, je moet het even in z'n verband zien.

Natuurlijk wordt er niet mee bedoeld dat alle Antillianen in Tilburg aangepakt gaan worden. Het gaat er om dat er een groep Antilliaanse jongeren is die allemaal in meer of mindere mate bekend zijn bij Justitie. Die specifieke jongeren moeten hard worden aangepakt, niet Antillianen in het algemeen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 23:58
niceman1984
niceman1984 is offline
Ze moeten gewoon WERKKAMPEN invoeren in het hoge noorden achter de zeedijk in het slik werken (dat deden die arbeiders van vroeger slimbo's, ik woon in het hoge noorden en me overgrootvader van me moederskant moest daar vroeger keihard werken met 16 uur per dag voor een hongerloontje voor de WOII) hele andere leven wat jullie verwende kiddo's hebben tegenwoordig.

Geen tv, computer, mobiele telefoontje,idols of merkkleren nee dat waren andere tijden nostalgische tijden nu is het allemaal kil en zakelijk mensen hebben geen tijd meer voor elkaar maar nu dwaal ik af ik ga maar weer es een breezer drinken en naar MTV of TMF kijken.

Laatst gewijzigd op 26-07-2003 om 00:03.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 00:09
Verwijderd
Precies, dat zal ze goed doen, dat kortharig werklustig managerstuig
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 00:15
Martian
Martian is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 26-07-2003 @ 00:58:
Ze moeten gewoon WERKKAMPEN invoeren in het hoge noorden achter de zeedijk in het slik werken (dat deden die arbeiders van vroeger slimbo's, ik woon in het hoge noorden en me overgrootvader van me moederskant moest daar vroeger keihard werken met 16 uur per dag voor een hongerloontje voor de WOII) hele andere leven wat jullie verwende kiddo's hebben tegenwoordig.

Geen tv, computer, mobiele telefoontje,idols of merkkleren nee dat waren andere tijden nostalgische tijden nu is het allemaal kil en zakelijk mensen hebben geen tijd meer voor elkaar maar nu dwaal ik af ik ga maar weer es een breezer drinken en naar MTV of TMF kijken.
als je 16 uur moet werken heb je WEL tijdvoor elkaar? wtf. Hadden ze toen ook 30 uur per etmaal dan?

en hoezo 'jullie'? jij weet niks van mij, en waarom val jij er niet onder?

En hoe gaan deze werkkampen de criminaliteit te lijf?
Oud 26-07-2003, 00:17
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-07-2003 @ 01:09:
Precies, dat zal ze goed doen, dat kortharig werklustig managerstuig
Ik heb het over de criminelen die moorden plegen en ect maar aan de andere kant zijn managers, multinationals (de grootsten) en managers netzogoed ook criminelen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 00:17
Verwijderd
Precies! Michael Moore's Corporate Cops

Vet programma
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 00:18
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Martian schreef op 26-07-2003 @ 01:15:
En hoe gaan deze werkkampen de criminaliteit te lijf?
Weet jij wel wat voor 'luxe' leven je hebt tegenwoordig in zo'n cel je zit in zo'n keurig strak hokje je hebt zelfs een comfortabele bed en TV!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 00:20
niceman1984
niceman1984 is offline
kameraad Stalin wist wel raad mee met zulk soort tuig excuteren naar Siberie lekker werken in werkkampen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 00:23
Verwijderd
Citaat:
niceman1984 schreef op 26-07-2003 @ 01:18:
Weet jij wel wat voor 'luxe' leven je hebt tegenwoordig in zo'n cel je zit in zo'n keurig strak hokje je hebt zelfs een comfortabele bed en TV!
Wat lul je nou? Je weet er duidelijk niks van. Ga maar eens proefzitten in een penitentiaire inrichting, dat is echt geen lolletje. Ik heb zelf proefgezeten in een inrichting voor moeilijk opvoedbare jongeren (samen met m'n pa) en ik werk momenteel ook bij een jeugdinrichting van Justitie. Die cellen zijn echt geen pretje. Het is namelijk niet zo dat meer luxe het verblijf aangenaam maakt. Ook al heb je een TV, een radio en een lekker bed, je kunt er niet uit.

Als je iemand in het Hilton of het Krasnapolsky opsluit zal hij het twee weken lang heel tof vinden, maar daarna is het voor hem net zo goed een vreselijke gevangenis.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 00:31
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-07-2003 @ 01:23:
Ook al heb je een TV, een radio en een lekker bed, je kunt er niet uit.
in sommige landen heb je niet eens een tv en radio mischien niet eens een bed en een slechte hygienische cel vol met ratten !! jongetje je bent veel te verwend Stalin wist wel raad hehe naar Siberie ermee!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 00:31
Verwijderd
Citaat:
niceman1984 schreef op 26-07-2003 @ 01:31:
in sommige landen heb je niet eens een tv en radio mischien niet eens een bed en een slechte hygienische cel vol met ratten !! jongetje je bent veel te verwend Stalin wist wel raad hehe naar Siberie ermee!
Als je op die manier begint kunnen we beter alle boeven meteen doodmaken, want dan is ook een Stalincel veel te duur.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2003, 00:34
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 26-07-2003 @ 01:31:
We mogen blij zijn dat wij hier in Nederland wel op een humane manier met gevangenen om kunnen gaan. Het blijven immers mensen.
Oud 26-07-2003, 00:36
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 26-07-2003 @ 01:34:
We mogen blij zijn dat wij hier in Nederland wel op een humane manier met gevangenen om kunnen gaan. Het blijven immers mensen.
Tuurlijk maar er zitten ook echte sick freaks tussen zoals die stiefvader van de meisje van nulde als je die verhaal hoort, ik had die vent allang laten excuteren naar Siberie en laten verhongeren in de winter midden in Siberie een langzame pijne dood verdient die vent en zo zullen er wel meer van deze lui zijn in dit veilige polderlandje
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 01:14
Verwijderd
anders ga je ff op vakantie naar de toendra's, voor twintig jaar ofzo
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 12:22
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-07-2003 @ 02:14:
anders ga je ff op vakantie naar de toendra's, voor twintig jaar ofzo
Ja dat lijkt me vet tof ver weg van de westerse wereld heerlijk zo'n kluizenaarsleven in zo'n hutje met een moestuin
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 13:48
NN
NN is offline
Ik ben voor streng optreden, maar niet echt voor hoge(re) straffen. Ik vind dat een straf niet in de eerste plaats vergelding moet betekenen, maar eerder het opvoeden en begeleiden van de crimineel (d.m.v. onderwijs, werk, e.d.) om er voor te zorgen dat recidive zal uitblijven.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 14:06
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
NN schreef op 26-07-2003 @ 14:48:
Ik ben voor streng optreden, maar niet echt voor hoge(re) straffen. Ik vind dat een straf niet in de eerste plaats vergelding moet betekenen, maar eerder het opvoeden en begeleiden van de crimineel (d.m.v. onderwijs, werk, e.d.) om er voor te zorgen dat recidive zal uitblijven.
hoe zie je dat dan voor je?? wat voor opvoeding en begeleiding??
Oud 26-07-2003, 17:41
Martian
Martian is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 26-07-2003 @ 13:22:
Ja dat lijkt me vet tof ver weg van de westerse wereld heerlijk zo'n kluizenaarsleven in zo'n hutje met een moestuin
ik zou je bijna sponsoren
Oud 26-07-2003, 17:41
Martian
Martian is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 26-07-2003 @ 01:18:
dat vroeg ik niet, ik vroeg hoe dat de criminaliteit te lijf gaat.

Cool, je hebt op geeneen van mijn 3 vragen een antwoord, je ontwijkt ze gewoon. Vet, zo'n ideologie
Oud 26-07-2003, 17:51
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 26-07-2003 @ 01:36:
Tuurlijk maar er zitten ook echte sick freaks tussen zoals die stiefvader van de meisje van nulde als je die verhaal hoort, ik had die vent allang laten excuteren naar Siberie en laten verhongeren in de winter midden in Siberie een langzame pijne dood verdient die vent en zo zullen er wel meer van deze lui zijn in dit veilige polderlandje
IDD

zulke gasten zijn te gek om ooit nog terug te komen in de maatschappij,gewoon excuteren dat vind ik de beste oplossing

die gasten die dit hebben geflikt ook,ik zat trouwens afgelopen week tijdens mijn vakantie tegenover 2 gasten uit tilburg diegene die is doodgestoken is een goede bekende/vriend van hun toen ze op de weg heen waren hoorden ze wat er gebeurt was prettige vakantie verder

en die gasten die dit hebben gedaan wil ik het liefst openbaar excuteren,als andere softe begeleidende wegen bij zulke figuren geen nut hebben dan maar dit,en dan is het geen gezeik over armoede die gasten kregen ruzie (of beter gezegd die 4 moordenaars kregen ruzie met hem omdat hij er wat van zei dat ze het fietspad blokkeerden) maar ja blijkbaar steek je dan iemand gewoon dood.......
Oud 26-07-2003, 17:53
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
one*girl schreef op 25-07-2003 @ 23:46:
moeten Antillianen weer eens zwart worden gemaakt?
Dat lijkt mij overbodig
Oud 26-07-2003, 18:47
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 26-07-2003 @ 13:22:
iedereen blij, mooi
Oud 26-07-2003, 18:59
Verwijderd
Deze link is speciaal voor iedereen die de meest gruwelijke straffen wenst in te voeren.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 19:03
Verwijderd
Citaat uit een artikel op www.nosnieuws.nl:

(...)

Hatemail
De burgemeester heeft naar aanleiding van de dood van de 18-jarige Bart Raaijmakers een aantal hatemails ontvangen. Daarin krijgt hij het verwijt de criminaliteit in de stad niet te hebben aangepakt. Eén van de afzenders zegt te hopen dat Stekelenburgs ziekte Tilburg verlost van "een gevaarlijk links persoon", die van Tilburg "een multicultureel ghetto en een moordstad heeft gemaakt".

De identiteit van een aantal afzenders is bekend. Volgens een woordvoerder van de gemeente Tilburg wordt geen actie ondernomen tegen de daders. Wel heeft Stekelenburgs vrouw de e-mail beantwoord waarin wordt gerefereerd aan de ziekte van haar man. Ze noemt het schandelijk dat iemand hem dood wenst.

Wat een laffe actie, eigenlijk bijna net zo laf als de moord op Bart Raaijmakers.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 19:45
Verwijderd
Daar kan ik nou erg kwaad om worden. Inderdaad vreselijk laf, dom en kortzichtig.

Het grappige is ook dat dat soort mails altijd komt van mensen die zelf ook iemand dood zouden schoppen als het erop aan komt, die zelf ook asociaal gedrag vertonen (dit is het sprekende voorbeeld ervan), zelf ook regels negeren, etcetera etcetera.

Want laten we wel wezen, mensen die dat soort mails versturen zijn zelf ook gewoon laag tuig.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 21:03
little nemo
little nemo is offline
neej niet weer een discussie over lijfstraffen...
en nare, je moeder is laag tuig
Oud 26-07-2003, 21:12
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 26-07-2003 @ 22:03:
neej niet weer een discussie over lijfstraffen...
en nare, je moeder is laag tuig
Nà jouw moedàh
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 22:21
waaromniet?
waaromniet? is offline
Wat gaat de politie strenger doen? Een arrestatieteam op een winkeldief afsturen? Harder doorknuppelen op een dakloze die ergens slaapt waar dat niet toegestaan is? Alle fietsers die zonder licht rijden meenemen naar het bureau?! Kortom, welk nuttig harder optreden kan de politie doen? Dat justitie sneller en agressiever op zaken zit kan ik me nog iets bij voorstellen, maar de taak is van de politie is het constateren, niet het veroordelen.
Oud 27-07-2003, 08:10
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 26-07-2003 @ 23:21:
Wat gaat de politie strenger doen? Een arrestatieteam op een winkeldief afsturen? Harder doorknuppelen op een dakloze die ergens slaapt waar dat niet toegestaan is? Alle fietsers die zonder licht rijden meenemen naar het bureau?! Kortom, welk nuttig harder optreden kan de politie doen? Dat justitie sneller en agressiever op zaken zit kan ik me nog iets bij voorstellen, maar de taak is van de politie is het constateren, niet het veroordelen.
neej, gewoon wetten handhaven, sneller straffen en straffen echt uitvoeren. zeg maar zoals de wetgever t bedoeld had. dus k denk niet dat iemand hier op tegen kan zijn. ze zullen niet zelf gaan straffen dat mag toch helemaal niet, gekkie

nare: jouw moeder man!! mijne echnie
btw...fijn om es n echt intellectuele discussie te kunnen voeren
Oud 27-07-2003, 10:59
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 26-07-2003 @ 20:45:
Daar kan ik nou erg kwaad om worden. Inderdaad vreselijk laf, dom en kortzichtig.

Het grappige is ook dat dat soort mails altijd komt van mensen die zelf ook iemand dood zouden schoppen als het erop aan komt, die zelf ook asociaal gedrag vertonen (dit is het sprekende voorbeeld ervan), zelf ook regels negeren, etcetera etcetera.

Want laten we wel wezen, mensen die dat soort mails versturen zijn zelf ook gewoon laag tuig.
Precies.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 11:00
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 27-07-2003 @ 09:10:
neej, gewoon wetten handhaven, sneller straffen en straffen echt uitvoeren. zeg maar zoals de wetgever t bedoeld had. dus k denk niet dat iemand hier op tegen kan zijn. ze zullen niet zelf gaan straffen dat mag toch helemaal niet, gekkie
Lik-op-stuk-beleid, zero tolerance, zeg maar hoe je het noemen wilt. Heeft Tilburg daar wel genoeg agenten voor?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 11:40
Joostje
Joostje is offline
Straffen geven is toch aan justitie, niet van de politie?
Oud 27-07-2003, 12:36
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 27-07-2003 @ 09:10:
Wetten handhaven klinkt heel simpel maar is in de praktijk helemaal niet zo simpel als het lijkt. De wetgever heeft namelijk de bedoeling gehad om wetten te maken met een vrije beslissingsruimte voor de rechter. Je kunt niet zomaar zeggen dat alle delicten uit het WvSr bestraft worden met de maximumstraf. Daar moet een rechterlijke beoordeling aan te pas komen.

Daarom moet er dus ook eerst criminologisch onderzoek naar de daders en hun omstandigheden komen. Je kunt wel zomaar hoger gaan straffen en daar zal voor een aantal mensen ook wel een afschrikkende werking vanuit gaan, maar voor een zeer grote groep ook niet. De jongens die dit hebben gedaan hangt een gevangenisstraf van twintig jaar of levenslang boven hun hoofd, en toch was dat geen reden om hun daad niet te plegen. Ze denken gewoon niet na over de gevolgen. Waarschijnlijk hadden ze hun daad ook begaan als er dertig jaar opstond, of de doodstraf.

Sneller uitvoeren klinkt zo makkelijk maar is een praktisch probleem. Dat vloeit namelijk voort uit het feit dat er gewoon weinig mensen zijn die bij de politie gaan, dat er elk jaar maar een beperkte hoeveelheid rechtenstudenten afstudeert en dat er dus niet zoveel juristen en rechters zijn. De duur van strafprocedures en tenuitvoerleggingen van straffen heeft ook te maken met de waarborgen voor de verdachte, en je weet wel dat die onaangetast moeten blijven.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 13:51
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 26-07-2003 @ 19:59:
Deze link is speciaal voor iedereen die de meest gruwelijke straffen wenst in te voeren.
Ik heb gekeken. Ik heb eigenlijk niets op met die jankenbalken van Amnesty, maar er stonden wat interessante wtenswaardigheden.

Maar wanneer wordt nu eigenlijk de doodstraf in Nederland ingevoerd?
Oud 27-07-2003, 14:37
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-07-2003 @ 14:51:
jankenbalken van Amnesty
Ik ben geen jankenbalk
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 15:37
little nemo
little nemo is offline
nare: erm....ik ben t wel met je eens hoor, maar uit mijn stuk bleek t tegendeel alleen niet. en natuurlijk helpt strenger straffen niet in preventie, zeker niet met geweldsdelicten. alleen er moet wel gestraft worden voor vergelding, en deze straf moet dan natuurlijk ook wel echt een straf zijn.

daarnaast moeten er ook maatregelen opgelegd worden of leerstraffen ed gegeven worden om recidive te voorkomen. te denken valt dan aan het verplicht volgen van een zinnige opleiding en een hoge voorwaardelijke straf

wat mij veel beter lijkt, is om de werkloosheid en armoede in een stad (als tilburg) goed in kaart te brengen, hier de bevolkingsopbouw naast te leggen, zodat je weet waar de probleemjongeren zitten. vervolgens moet je zorgen dat je de zogenaamde 'risicojongeren' (jongeren die nog geen criminelen zijn, maar hier wel door hun leefomgeving en inkomen een goede kans op maken).
deze groep probeer je dan dmv onderwijs en controle op het goede pad te houden en normen en waarden (clichecliche) bij te brengen zodat er gewoon minder probleemjongeren bij komen
Reageren

Regels voor berichten