Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn lieftallige vriendje had kattensnoepjes (voor de ene kat) en kattenmelk (voor de andere kat) en chocoladerozijnen (voor de apen) gekocht, ter ere van onze 21 maanden durende relatie en dierendag.
En zo waar voor het eerst dat één van de twee de snoepjes ook echt lust. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Wel, Leonoor, de huidige stand van zaken ten aanzien van dieren is deze, dat er slechts een klein groepje uitverkoren dieren/diersoorten is dat, zo niet vertroeteld, dan toch alleszins redelijk bejegend wordt (huisdieren, bedoel ik), terwijl anderzijds een aanzienlijk grotere groep nodeloos gemaltraiteerd en gedood wordt. Als wij dierendag beschouwen als een dag die de dieren, in het algemeen, tot voordeel moet strekken, -en daarmee ons aanmatigen dat wij ons iets aan dierenwelzijn gelegen laten- is het meer raadzaam niet (althans: niet uitsluitend of hoofdzakelijk) aan die dieren aandacht te besteden wier omstandigheden, in dat licht, toch geen verandering behoeven, maar juist aan die dieren wier omstandigheden bepaaldelijk als afbreuk doend aan dierenwelzijn zijn aan te merken. Dus, door reflectie op deze stand van zaken -en het aan de hand van de uitkomsten van die reflectie geëigende maatregelen treffen- doet men de dieren, zogezegd, een grotere lol dan door een extra koekje voor de hond te kopen.
|
Verwijderd
|
Zin 1: 46 woorden
Zin 2: 71 woorden Zin 3: 40 woorden ...zit er geen maximum aan het aantal woorden per zin oid? Ik snap het nog steeds maar half, volgens mij had wat je wilt zeggen ook gewoon in één zin gekunt, maar goed. Wat ik al zei, 't is hier altijd dierendag, ik eet bv. al nooit vlees. De rest wat ik vermoed dat je bedoeld...mjah, d'r is zoveel in de wereld wat ik anders zou willen... |
![]() |
|
Verwijderd
|
MickeyV bedoelt te zeggen dat onze huisdieren niet een extra tussendoortje nodig hebben ofzo, maar dat we op dierendag juist moeten denken aan de dieren die zoiets wél nodig hebben.
Hoe dan ook, ik ben altijd goed voor de dieren in onze tuin (de vogeltjes, konijntjes, enz.) en onze katten; bovendien ben ik vegetariër, dus ik doe eigenlijk niets bijzonders vandaag. |
![]() |
|
![]() |
Leonoor, perseus, pluim!
![]() (wat die zinnen aangaat, Leonoor: als ik alles in één zin had moeten stoppen hadden we volgens jouw berekening een zin van circa 160 woorden gekregen, waarmee ik je denk ik evenmin geriefd had). ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Onze kat wist niet eens dat het dierendag was,
![]() dus 5 oktober heeft ie iets extra's gekregen. Eigenlijk is het voor hem bijna iedere dag dierendag, hij is super verwend. Groetjes, Misty & kat Poekie (PS: kijk een op zijn site http://www.poekie.onzekat.nl ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Het is bijna Dierendag! 429258 | 8 | 04-10-2011 00:12 | |
Flora & Fauna |
Gisteren dierendag shuraa | 3 | 06-10-2009 14:00 | |
Flora & Fauna |
het grote DIERENDAG topic!! bloemkool | 14 | 05-10-2004 19:57 | |