Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2005, 18:59
Green Day
Green Day is offline
Ballon-
Gevormd, ben jij, waarachtig
gevuld als een kalkoen
heb je maat 180
Ja Erica, schoon deerne van mij die je bent
Je hebt truien die gelijken
op een schoon kampeertent

en onderbroeken die heel usa kunnen bedekken
al zitten die wel vol poepvlekken
maar laat me dat er niet bij betrekken
ik zie je namelijk liever niet vertrekken

Dus Erica laten wij deze nacht
ons aan elkaar geven
teder en zacht
Laat me mijn stok in je vetrimpels steken
want deze nacht wordt er één zonder gebreken

ik hoop dat ik het juiste gaatje vind
en niet het gat der wind
anders komt er nooit een kind

Made by Green Day and 3rd Rock

Laatst gewijzigd op 02-08-2005 om 19:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2005, 19:13
3rd Rock
3rd Rock is offline
strofe 2 en 4 zijn van mij....lijkt me logisch daar die lager van niveau zijn
Oud 02-08-2005, 20:22
Halogeen
Halogeen is offline
hihi , ik houd wel spot.

Trouwens Green day, ook voor jou gelden de regels van maximaal 1 nieuw topic / dag. Lees anders nog even snel de regels door .
Oud 02-08-2005, 21:08
Boate Bob
Boate Bob is offline
Spot is een ding, dit wordt persoonlijk. Dit is gewoon té makkelijk.. Je kiest een bekend persoon, liefst een dikkerd, maakt er een leuk rijmpje over.
Als je nou nog inhoudelijk over haar werk/ meningen / acties zou rijmen . Dit slaat niet eens op haar als persoon! Je zou hier elke naam boven kunnen zetten.

Nou, HAHA ik lag me kapot. Zielig hoor.

Afgezien van de inhoud: De vorm waarin deze rijmende giertank wordt leeggespoten is niet lelijk, qua uiterlijk kan het er mee door.
Daarmee onderscheidt het zich dan weer van die andere poep die hier soms wordt gepost.
Oud 02-08-2005, 21:14
Green Day
Green Day is offline
Citaat:
Boate Bob schreef op 02-08-2005 @ 22:08 :
Spot is een ding, dit wordt persoonlijk. Dit is gewoon té makkelijk.. Je kiest een bekend persoon, liefst een dikkerd, maakt er een leuk rijmpje over.
Als je nou nog inhoudelijk over haar werk/ meningen / acties zou rijmen . Dit slaat niet eens op haar als persoon! Je zou hier elke naam boven kunnen zetten.

Nou, HAHA ik lag me kapot. Zielig hoor.

Afgezien van de inhoud: De vorm waarin deze rijmende giertank wordt leeggespoten is niet lelijk, qua uiterlijk kan het er mee door.
Daarmee onderscheidt het zich dan weer van die andere poep die hier soms wordt gepost.
Ik provoceer That's good

Het begon als inside humor..moeilijk uit te leggen..is een reden geweest om het gedicht hier mogelijk níet neer te plaatsen. Toch besloten daartoe..Je mening is je goed recht
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 21:20
vidaaa
vidaaa is offline
Ik dacht dat het niveau zo hoog was geworden op DoP de laatste tijd, dat zegt iedereen tenminste, maar als zelfs forumbazen dit gaan waarderen dan valt dat toch wel hard tegen.
Oud 02-08-2005, 21:20
Boate Bob
Boate Bob is offline
Je provoceert inderdaad, toch niet echt op een hoog niveau.

En dat mijn mening mijn goed recht is; danku, daarvan was ik reeds op de hoogte .
Oud 02-08-2005, 21:25
Green Day
Green Day is offline
Citaat:
Boate Bob schreef op 02-08-2005 @ 22:20 :
Je provoceert inderdaad, toch niet echt op een hoog niveau.

En dat mijn mening mijn goed recht is; danku, daarvan was ik reeds op de hoogte .

Ik zou nog een paar niveau's hoger/lager kunnen maaaar..dat doen we maar niet. Dan krijg ik weer een ban aan mn broek en daar ben ik op uitgekeken. Bovendien was dit iets wat ik in 10 seconden in elkaar knutselde, samen met een vriend
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 21:32
Boate Bob
Boate Bob is offline
Citaat:
Green Day schreef op 02-08-2005 @ 22:25 :
Bovendien was dit iets wat ik in 10 seconden in elkaar knutselde, samen met een vriend
En dat valt te zien
Oud 04-08-2005, 18:16
Verwijderd
Ok, op vraag van de ts, die werkelijk kritiek zou kunnen/willen gebruiken. Dan doen we een poging.

Gelieve alle 'geniaal' en *kots*-commentaren achterwege te laten als deze niet gevolgd worden door een fatsoenlijke onderbouwing. Alle andere replies of opmerkingen over onzin of offtopic geleuter worden verwijderd.

We zullen zien.

Mijn oordeel.

Citaat:
Boate Bob schreef op 02-08-2005 @ 22:08 :
Hier ben ik het zeker mee eens. De spot had uitgewerkt kunnen zijn, dit is beledigend naar elk persoon die ook maar enigszins met zijn gewicht sukkelt.

De vorm zelf, ik merk dat je taalgebruik (Greenday) potentieel heeft, maar ik hou niet zo van het sexueel getinte in de 3e (en 4e) strofe. Misschien mijn sexuele frustratie, maar toch.

De strofes van 3rd rock vind ik nogal... tja. Flauw, gemakkelijk, kinderlijk, belachelijk. Het laat me denken aan kindertjes die graag stiekem vuile woordjes zeggen en dan giechelend in een hoekje zitten te blozen. En ik hou niet van kindertjes en hun gedrag.

Ik denk dat Greenday zijn schrijftalent dan wel voor betere dingen zou kunnen gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 18:25
Green Day
Green Day is offline
Citaat:
Mutant schreef op 04-08-2005 @ 19:16 :
Ok, op vraag van de ts, die werkelijk kritiek zou kunnen/willen gebruiken. Dan doen we een poging.

Gelieve alle 'geniaal' en *kots*-commentaren achterwege te laten als deze niet gevolgd worden door een fatsoenlijke onderbouwing. Alle andere replies of opmerkingen over onzin of offtopic geleuter worden verwijderd.

We zullen zien.

Mijn oordeel.

Hier ben ik het zeker mee eens. De spot had uitgewerkt kunnen zijn, dit is beledigend naar elk persoon die ook maar enigszins met zijn gewicht sukkelt.

De vorm zelf, ik merk dat je taalgebruik (Greenday) potentieel heeft, maar ik hou niet zo van het sexueel getinte in de 3e (en 4e) strofe. Misschien mijn sexuele frustratie, maar toch.

De strofes van 3rd rock vind ik nogal... tja. Flauw, gemakkelijk, kinderlijk, belachelijk. Het laat me denken aan kindertjes die graag stiekem vuile woordjes zeggen en dan giechelend in een hoekje zitten te blozen. En ik hou niet van kindertjes en hun gedrag.

Ik denk dat Greenday zijn schrijftalent dan wel voor betere dingen zou kunnen gebruiken.
Danke (ook voor het heropenen) hier kan ik tenminste wat mee..Zie eventueel ook mn "zuchtje in de storm" Maar om crossposting te voorkomen zal ik hier geen link neerzetten
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 18:28
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Vertel me liever eens wie die Erica Terpstra is
Oud 04-08-2005, 18:41
3rd Rock
3rd Rock is offline
erica terpstra is een voormalig 2e kamerlid (ik meen VVD) en de huidige voorzitster van het NOC/NSF. Ook is ze voormalig topzwemster. nu weegt ze meer dan 100kg. google maar even voor een foto.

verder weet ik dat Green Day beter kan, en ikzelf ook, al ben ik geen DoP-poster
Oud 04-08-2005, 18:43
botervleug
botervleug is offline
Ik vind de discussie veel interessanter dan het gedicht. wat kan, wat mag. hoever kan je gaan met proveceren, en wat is niveau eigenlijk?

ik vind ook dat het inside humor is die eigenlijk voor jezelf had moeten worden gehouden. om mensen te overtuigen dat iedereen wel eens schijt hoef je niet direct schijt aan de muren te smeren, om het maar eens plastisch uit te drukken.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 18:48
3rd Rock
3rd Rock is offline
niveau is imho betrekkelijk. iets kan van een laag dichtniveau zijn, maar van een hoog lachniveau of andersom. of dubbel hoog en dubbel laag.

en hoe ver je kan gaan? wat mij betreft mag iedereen zo ver gaan als diegene zelf wil. grenzen zijn er niet echt vind ik. Iemand ziektes toewensen is iets wat op mijn persoonlijke grens ligt. en als iemand zich persoonlijk aangevallen voelt door iets wat ik typ mag diegene dat tegen me zeggen, op t forum of via pm, en dan zal ik het verwijderen, aanpassen of laten staan. dit doe ik naar gelang de gegeven argumenten.

met deze "ode" ben ik niet van mening dat ik er iemand op het forum mee kwets, maar als dat wel zo is mag Green Day mijn strofes schrappen en ik weet zeker dat GD daar zeker aan mee zal werken.
Oud 04-08-2005, 18:50
Green Day
Green Day is offline
Citaat:
botervleug schreef op 04-08-2005 @ 19:43 :

ik vind ook dat het inside humor is die eigenlijk voor jezelf had moeten worden gehouden.
Wellicht wel..maar dat zijn juist de leermomenten
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 18:59
Green Day
Green Day is offline
Citaat:
3rd Rock schreef op 04-08-2005 @ 19:48 :
niveau is imho betrekkelijk. iets kan van een laag dichtniveau zijn, maar van een hoog lachniveau of andersom. of dubbel hoog en dubbel laag.

en hoe ver je kan gaan? wat mij betreft mag iedereen zo ver gaan als diegene zelf wil. grenzen zijn er niet echt vind ik. Iemand ziektes toewensen is iets wat op mijn persoonlijke grens ligt. en als iemand zich persoonlijk aangevallen voelt door iets wat ik typ mag diegene dat tegen me zeggen, op t forum of via pm, en dan zal ik het verwijderen, aanpassen of laten staan. dit doe ik naar gelang de gegeven argumenten.

met deze "ode" ben ik niet van mening dat ik er iemand op het forum mee kwets, maar als dat wel zo is mag Green Day mijn strofes schrappen en ik weet zeker dat GD daar zeker aan mee zal werken.

Indeed..kwetsen is nooit een doel geweest..geloof me, ik ken vele subtielere gemenere manieren om mensen massaal te kwetsen en ik ben niet van plan ze te gebruiken ( en dat heeft niets met nobelheid te maken, geloof ik) Maar een discussie los maken, lijkt me alleen maar gunstig. Dit gedicht zet de mensen hier kennelijk aan het denken..dus heeft het gedicht meer effect dan vooraf gedacht. Dat geeft, los van de vraag of het een slecht, goed of matig gedicht is, het een bepaald gewicht mee, want het onderscheidt haar van andere gedichten die in potentie misschien beter zijn. Persoonlijk vind ik de discussie wel interessant En voor alle duidelijkheid..ik heb niets tegen Erica, ik heb niets tegen dikke(re) mensen. Persoonlijk zie ik gewicht e.d. als iets triviaals, hoewel het zich wel goed leent voor een gedicht met een iets wat onzinnig thema. Het is me nu duidelijk dat voor de meeste mensen iets totaal anders geldt Kennelijk hebben veel mensen het wel moeilijk met het onderwerp, wanneer het op wat minder subtiele manier gebracht wordt

Ik heb er zelf een aantal vrij dicht bij me staan en denk niet dat ze het zouden hebben afgekeurd. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat zij me kennen en weten hoe ik er over denk..De informatie die jullie missen en die we dus buiten deze discussie laten.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 18:59
de ren
de ren is offline
Ik vind spot wel leuk en het is misschien simpel, maar ik heb er wel om moeten lachen.
Oud 04-08-2005, 19:01
3rd Rock
3rd Rock is offline
ow, en ik heb ook niets tegen erica of dikke mensen. om erica kan ik lachen, ze doet zo gek altijd en is zo enthousiast. en mijn vriendin is ook niet echt mager...dus
Oud 04-08-2005, 20:07
Isil
Isil is offline
Citaat:
3rd Rock schreef op 04-08-2005 @ 20:01 :
ow, en mijn vriendin is ook niet echt mager...dus
klopt.

maar ik vind de strofe's van GreenDay wel sterker dan die van jou hoor!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 20:08
3rd Rock
3rd Rock is offline
ja, maar ik ben ook een hele slechte "dichter"
Oud 05-08-2005, 19:51
Kevin D.
Kevin D. is offline
Nou

ik vind hem natuurlijk niet helemaal leuk voor haar. Maar het is toch met een bepaalde humor opgezet, waardoor het gedicht een mooie goede waarde krijgt.
Voor 1 van je eerste gedichten is dit wel een topper.
Oud 09-08-2005, 22:27
Verwijderd
Je kan ook wel zien in dit gedicht dat de versen om en om zijn geschreven. Zoals hier eerder vermeld.

Een techniek die mij wel aanstaat een duo-gedicht. Dit is een van de moeilijkste technieken. En die hebben jullie prachtig beschreven.

Over de inhoud heb ik wel mijn twijfels.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten