Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2003, 15:56
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Je kent het wel, je bent (nog) een klein onschuldig wezen en die boze, grote mensen vertellen je verhalen waar je na zoveel jaar achterkomt dat het niet waar blijkt te zijn.

Mij is vroeger veteld dat als je op het rode knopje van de afstandsbediening drukte de t.v. zou ontploffen. Heb ik ook nog een zeer lange tijd geloofd, tot mijn 14e d8 ik

en jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2003, 16:04
beuk
beuk is offline
Dat de korsten van je boterham het gezondst zouden zijn.
Oud 25-07-2003, 16:04
Verwijderd
ik Heb zelf een jongetje van 9 wijsgemaakt dat als je de baard in de keel hebt, er daadwerkelijk allerlei haren gaan groeien in je keel, daardoor wordt je stem lager. Tegen de tijd dat je baardgroei zich gaat ontwikkelen komen die haren door je huid heen naar buiten. Soms wordt het heel erg en dan groeien er ook haren uit je neus, je bakkebaarden en uit je oren.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 16:05
poesiefox
poesiefox is offline
Dat je vogeltjes kon temmen door zout op hun staartje te strooien.
Oud 25-07-2003, 16:05
duifeltje
duifeltje is offline
dat de stofjes die je ziet zweven in licht, muggen zijn.
en dat als de t.v. te lang op stand by srond, hij dan zomaar zou ontploffen.
ik dacht ook altijd dat als je benzine tankte en je reed weg, dat de slang op de één of andere manier gewoon aan de auto bleef zitten.
en mijn zus had gezegd dat als je aan het rode lintje tekt wat bij onze auto achter alle stoelen zit dat je stoel dan gelanceerd werd.
maf, maf, maf.................
Oud 25-07-2003, 16:15
Verwijderd
niet te dicht bij de sloot komen, dan kwam de Bullebak je halen
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 16:21
Verwijderd
Citaat:
duifeltje schreef op 25-07-2003 @ 17:05:
en dat als de t.v. te lang op stand by srond, hij dan zomaar zou ontploffen.
Voor zo ver ik weet is dat wel waar...moet je hem alleen wel heel lang op standby laten staan...dan kan iig de beeldbuis doorbranden en dat kan een ontploffing tot gevolg hebben.

Mijn vader beweerde dat wij uit een (bloem)kolenveld kwamen...mjah, dat geloofde ik zelfs als vierjarige niet. Verder zou ik niks weten eigenlijk...ja, dat de paashaas () en sinterklaas bestonden, maar das zo standaard. Ik was heel verdrietig toen mijn ouders me vertelde dat de paashaas niet bestond...sinterklaas kon me niet zoveel schelen. Schijnt.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 16:23
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-07-2003 @ 17:21:
Voor zo ver ik weet is dat wel waar...moet je hem alleen wel heel lang op standby laten staan...dan kan iig de beeldbuis doorbranden en dat kan een ontploffing tot gevolg hebben.

Mijn vader beweerde dat wij uit een (bloem)kolenveld kwamen...mjah, dat geloofde ik zelfs als vierjarige niet. Verder zou ik niks weten eigenlijk...ja, dat de paashaas () en sinterklaas bestonden, maar das zo standaard. Ik was heel verdrietig toen mijn ouders me vertelde dat de paashaas niet bestond...sinterklaas kon me niet zoveel schelen. Schijnt.
Toen ik zes was vertelde mijn moeder dat sinterklaas een verklede man was. En dat zij zelf de paaseieren verstopte. Ik heb nog heel lang gedacht dat ze dat in een paashaaspak deed.
Oud 25-07-2003, 16:29
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
uhmzz dat ons kuikentje gewoon dood was gegaan..... toen ik 9 was hoordeik dat men vader erop was gaan staan

zelf heb ik me nichie wijsgemaakt dat je van appels grote boorsten kreeg... zij allemaal appels eten terwijl ze dat niet lust......

dat me opa de politie elke week 100 gulden gaf en hij daarom door rood mogt rijden....
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 16:30
Linlilalove55
Linlilalove55 is offline
TOen ik een zusje kreeg, ik was 2 ofzo.. dat ze uit de rode kool kwamen.. Een paar maanden later aten we rode kool en ik zei al prakkende: Dus vandaag eten we babytjes??? ???
Oud 25-07-2003, 16:46
Soezen
Soezen is offline
Dat sinterklaas bestond..
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 16:49
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Sjoe schreef op 25-07-2003 @ 17:46:
Dat sinterklaas bestond..
Sinterklaas uiteraard ja
Oud 25-07-2003, 16:56
Verwijderd
sinterklaas is het enige wat ik me kan herinneren.

Tja en de tandenfee, maar dat werdt meteen verdraait dat papa in een blauw jurkje mijn tanden onder mijn kussen vandaan haalde en er geld of snoep voor terug legde
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 16:58
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ow, dit is heel erg, maar ik ga t toch opschrijven...

Toen ik klein was, was er een meisje waar ik vlakbij woonde en daar keek ik best wel tegenop...Ze vertelde me een keer dat als je op de wc zit er iemand onderin de wc mee kon kijken en als diegene vond dat je dik was, beet ie in je kont....Ik was steeds bang om naar de wc te gaan...

Maar toen was ik heelll klein, is dat een goed excuus
Oud 25-07-2003, 17:07
Qimm
Qimm is offline
Bullebakken!

Jaaa dat waren volgens mijn vader enge monsters die het het water leefden waar wij altijd gingen wandelen. En als je dan te veel lawaai maakte of steentjes in het water gooide dan kwamen ze eruit omdat ze boos waren en dan kwamen ze je achterna Oei wat was ik bang voor die monsters!
Mijn vader heeft een verschrikkelijke overtuigings kracht Die kan je vanalles wijsmaken met een stalen gezicht, niet leuk!
Oud 25-07-2003, 17:16
markeerstift
markeerstift is offline
mijn mama en papa maakte ons wijs dat als je de koelkast open liet staan deze zou ontploffen..
ik dacht blijkbaar als enige van de 3 dat het echt zo was, kdacht zelfs dat als papa de boodschappen in de koelkast ging zetten hij dan een of ander knopje induwde waardoor hij iets langer open kon staan

kwam pas op mn 13e erachter dat dit niet zo was.. doe m nou nog steeds steeds snel dicht.. en als iemand m open laat staan erger ik me dood en doe ik m maar dicht

kvind m op zich wel slim.. vertel ik later ook tegen mn kindje
Oud 25-07-2003, 17:22
Brutus
Brutus is offline
dat al die hoeren in tsjechie die langs de weg stonden op de bus wachtten
Oud 25-07-2003, 17:31
Verwijderd
Dat te lang achter elkaar computeren slecht voor je is
of is dat wel waar?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 17:37
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
Citaat:
FlorisvdB Dat te lang achter elkaar computeren slecht voor je is
of is dat wel waar?

zo'n droge humor I like it

dat als ik met mijn tenen vanonder het laken sliep er 's nachts enge mensjes gingen komen om aan mijn tenen te trekken.Ik lig nog steeds ,als een bolletje opgerold, in bed
Oud 25-07-2003, 17:40
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
lotjesnotje schreef op 25-07-2003 @ 17:29:

dat me opa de politie elke week 100 gulden gaf en hij daarom door rood mogt rijden....
die vinnik cool
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 17:43
Verwijderd
Dat als je iemand slaat je handjes boven je graf uitgroeien later oid...en dat dat koud was in de winter. Het eerste heb ik nooit gelooft en is natuurlijk ook niet waar, het tweede geloof ik nog steeds en is natuurlijk ook waar.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 17:51
*maai*
*maai* is offline
Op de basisschool dacht ik altijd dat je moest overblijven als er geen stoelen meer waren in het klaslokaal. De kinderen die geen stoel hadden moesten naar het overblijflokaal (het lokaal waar je dus tussen de middag blijft om te eten als je ouders niet thuis zijn). Het is me eigenlijk nooit opgevallen dat er nooit iemand geen stoel had, en toch rende ik altijd heel hard de klas in als de bel ging.
Oud 25-07-2003, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 25-07-2003 @ 18:43:
Dat als je iemand slaat je handjes boven je graf uitgroeien later oid...en dat dat koud was in de winter. Het eerste heb ik nooit gelooft en is natuurlijk ook niet waar, het tweede geloof ik nog steeds en is natuurlijk ook waar.
Mnee, je handen groeiden boven het graf uit als je je ouders sloeg. *ik zeik hè?*
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 18:04
BBEM
BBEM is offline
dat sinterklaas bestond en dat rode auto's op de een of andere manier sneller waren dan niet-rode auto's
Oud 25-07-2003, 18:06
DaBoY
DaBoY is offline
Niks Mij werd altijd gewoon de waarheid vertelt.

Ok met sommige dingen niet, maar als ze het niet wilde vertellen ging ik zelf wel uitzoeken hoe het zat
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2003, 18:07
DaBoY
DaBoY is offline
Citaat:
Linlilalove55 schreef op 25-07-2003 @ 17:30:
TOen ik een zusje kreeg, ik was 2 ofzo.. dat ze uit de rode kool kwamen.. Een paar maanden later aten we rode kool en ik zei al prakkende: Dus vandaag eten we babytjes??? ???
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 18:28
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 25-07-2003 @ 18:54:
Mnee, je handen groeiden boven het graf uit als je je ouders sloeg. *ik zeik hè?*
Je zeikt niet, ik dacht eerst al dat het dat was...maar ik vond het zo raar...kon me niet voorstellen dat die situaties er waren. Maar goed, je hebt iig gelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 18:59
super_kuikentje
super_kuikentje is offline
Heb je ff

Door ouders:

Als een vrouw zwanger was was ze door de ooievaar geprikt en moest daarom in bed blijven of zelfs soms naar het ziekenhuis.

Korstjes van brood zijn het beste voor je

als de klok 12 uursloeg en je trok een gekke bek bleef je voor altijd zo staan

Alle sinterklaas paashaas en dergelijke shit.

Door vriendjes:
Als je siroop later dan water erin dee je dood ging (Heeft die klootzak dus echt geflikt bij mij , Nachten niet geslapen )

Door mezelf:
Ik geloofde vroeger altijd dat aan het einde van je bed een raar mens achtig ding zat

Ik zag vroeger als heeeel klein babytje dingen die er niet waren (Best wel freaky als je er over denkt)

Dat alle boeven in 1 soort auto rijden en dat elke auto die ongeveer dezelfde route ree als ons en achter ons aan een boef was die ons achtervolgten

dat er elfjes bestonden alla de fearies uit een aflevering van Bassie en adriaan (Wij zijn de fearies wij zijn de fearies en we zijn heel klein ,Maar wij kunnen als wij dat willen ook heel anders zijn )

Man dat ik dit nog weet
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 18:59
the tourist
the tourist is offline
Dat Sinterklaas bestond, niet meer.

Zover ik weet
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 19:09
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 25-07-2003 @ 17:05:
ik dacht ook altijd dat als je benzine tankte en je reed weg, dat de slang op de één of andere manier gewoon aan de auto bleef zitten.
dat dacht je zelf, dat werd je niet wijsgemaakt

Mijn ouders waren vrij eerlijk en ik kan eigenlijk niks bedenken
Oud 25-07-2003, 19:47
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
Linlilalove55 schreef op 25-07-2003 @ 17:30:
ah gut
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 19:49
Black Reina
Black Reina is offline
vroeg eens aan mn moeder toen ik nog heel klein was waar de babietjes vandaan kwamen "ja die maken we gewoon" .. ik maar denken dat ze met zn 2en in de schuur bij de werkplaats stonden te timmeren aan een ei ik was o zo slim

dat als je de korsten van je brood op at je goed kon fluiten
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 19:57
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
dat er een nagel in je buik groeit wanner je op je nagels bijt. omdat die dan via de mond in je buik komen ofzo.

Dat sinterklaas bestond natuurlijk alleen daar kwam ik achter dat het niet zo is ongeveer 2 jaar voordat ze het me voorzichtig kwamen vertellen.

en owja ik liep vroeger de hele dag met me mond open rond, en dus vertelde ze mij dat ik dat niet moest doen want snachts als je gaat slapen, kwamen dan de kaboutertjes door je mond naar binnen, maar in je mond konden ze hun voeten niet vegen dus namen ze alles mee naar binnen en werdt je ziek. En als ze via je neus naar binnen kwamen konden ze dat wel dus daarom moest je je neus dichthouden tegen de kabouters.

ik heb zelf ooit kinderen wijsgemaakt dat er een slang in de boom zat in onze tuin, toen ze op bezoek kwamen hebben ze de hele tijd staan wijzen en gillen, ze geloofden het echt. In de boom zat namelijk een hele lange tak die wat doorgebogen was dus die leek van afstand op een hangende slang zo naar beneden. Uiteindelijk gingen die kinderen naar binnen en vroeger aan hun pa of er slangen in de boom konden zitten, dat kon dus niet. Maar je had ze eens moeten zien gillen, me broertje speelde mee als zo'n slangen terminator die eff de slang zou gaan vangen hahaha
Oud 25-07-2003, 20:06
Balance
Balance is offline
ik kan alleen sinterklaas bedenken, verder niets.

wél herinner ik me dat wij een buurjongetje 8 jaar lang voor hebben gehouden dat wij een hond in de (kelder)kast hadden. Hij was als de dood voor honden en werd dus panisch zodra wij de kastdeur ook maar een klein beetje opendeden
Soms deden we dat en keken ik of mijn vader even naar binnen. Dan maakten we blaffende geluiden (wat hij niet zag omdat wij ons hoofd een klein stukje in de kast staken) en wilde hij dat we de deur onmiddelijk dicht deden.
Nu kan ie er om lachen hoor (hij is nu 11) en elke keer als ie bij ons thuis komt zegt ie 'laat me raden: jullie hebben een hond in de kast?' (dus hij heeft d'r geen trauma's aan overgehouden ofzo )
Oud 25-07-2003, 20:49
REIE
REIE is offline
Dat als ik geen spruitjes at ik werd overgeslagen door de sint.
Dat stoomtreinen alleen op kolen rijden.
Dat de oppas een gaatje in haar nek had waar de door haar ingeslikte legoblokjes weer uitkwamen.
Dat een vriend van mijn vader speciaal voor mij tijdschriften aan mijn vader meegaf, terwijl mijn vader die in een volle doos van die oude tijdschriften had gekregen.
Dat er kabouters zaten in paddestoelen.

Ik heb ook wel eens samen met een vriend diens broertje wijsgemaakt dat een potloodventer iemand was die rijk werd door kleine dingetjes, zoals potloden, te verkopen. Raad nu maar eens wat het kind wou worden...
Oud 25-07-2003, 20:50
Warsocket
Warsocket is offline
dat je van rukken doof wordt
Oud 25-07-2003, 20:52
Verwijderd
Afgezien van mijn sterke geloof in Sinterklaas heb ik nooit iets zomaar voor waar aangenomen. Ik liet me als kind niets wijsmaken.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 20:56
wissie
wissie is offline
Sinterklaas natuurlijk

En dat de sinterklaas cadeau's door de sint zelf werden gebracht, terwijl het mijn opa was die aanbelde en dan snel wegrende
Ik had dat al vrij snel door, maar mijn broertje niet. Toen ik het hem vertelde was hij in shock, dat het al die tijd opa was geweest

Verder niet veel bijzonders geloof ik. Oh ja, mijn opa deed het altijd voorkomen alsof groente pijn had als je het sneed. We gingen altijd samen eten koken als ik daar was, en daar ging hij de groente snijden en deed ie de stem van de groente 'nee, ik wil leven, vermoord me niet'. Jee, dit klinkt echt heel erg vreemd zo, maar het was wel humoristisch voor een 5 jarige
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 20:57
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
- dat sinterklaas bestond
- dat je als je kinderen wilde en je het echt heel graag wilde, je die vanzelf kreeg
- dat zwarte pieten het hele jaar door overal op de loer waren
- dat je van eten groot en sterk wordt

Niks hiervan bleek echt te kloppen, de hypocrieten!
Oud 25-07-2003, 21:01
Verwijderd
Mijn ouders maakte ons (mn broertje en mij) wij dat wanneer het onweerde er foto's in de lucht gemaakt werden.

En mn vader zei dat wanneer we vervelend waren onze handjes boven het graf zouden groeien of dat we muizenhuig zouden krijgen (iets heel engs wat je alleen op je 13e kon krijgen). En uiteraard snapten we dat pas na onze 13e dat het was om ons koest te houden.

Tevens.. Mn moeder waarschuwde mn broertje en mij altijd als we vervelend waren met de woorden: "Als jullie vervelend blijven doen gaan jullie met blote voeten naar bed!" Wij hierdoor helemaal overstuur terwijl we altijd al zonder sokken o.i.d naar bed gingen...

liefs, Hanne
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 21:26
Verwijderd
Echt grappig om allemaal te lezen. Wat een bedriegers kunnen (groot)ouders zijn!
Mij werd wijsgemaakt dat je van het eten van broodkorstjes goed kon fluiten. Ik maar eten en eten, maar fluiten kon ik niet goed
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 25-07-2003 @ 21:57:
- dat je van eten groot en sterk wordt
In zekere zin is dat ook wel zo
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 21:31
Vevay
Dat een paard een koefant is.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 21:32
Otis
Otis is offline
ALs ik rare bekken trok zou dat nog een eens zo blijven staan en moest ik het leven door met het uiterlijk van een gehandicapt iemand..Aldus mijn moeder .
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 21:43
Verwijderd
Ik zelf heb wel eens mensen wijs gemaakt dat ik 38 ben, maar er veel jonger uit zie doordat ik naar een plastisch chirurg ben geweest.

En ze geloofden het ook nog (nog steeds btw).
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 21:54
Talon
Talon is offline
dat liegen slecht is
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 22:20
lana
lana is offline
Dat wanneer ik een lelijk gezicht trok, als de wind zou draaien, dat ie vast zou blijven zitten

Oh ja, ik maakte de buurtkinderen altijd wijs dat mijn vader een politieman was terwijl hij gewoon buschauffeur was (hij had ook zo een donkerblauw pak met een pet)

Laatst gewijzigd op 25-07-2003 om 22:35.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 22:31
Verwijderd
De gebruikelijke dingen als Sinterklaas enzo.

Maar ook dat er een speciaal knopje in onze auto zat om het licht op groen te zetten.

Dat je de wc deur snel dicht moet doen omdat er anders monsters uit de riolering kunnen komen.

Dat je bij mensen met een bel en een deurklopper altijd de deurklopper moet gebruiken, de bel was namelijk een ontploffingsknop ofzo

Ohw en dat ons konijn terug naar de boerderij moest omdat zijn ouders hem zo misten (lees: hij was ziek/ging dood)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 22:42
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Veel teveel, maar van het meeste leer je
Oud 25-07-2003, 23:06
rockyj
rockyj is offline
Mijn broer had me wijsgemaakt dat als je last had van lintwormen, je homo was. Ik kreeg daar toen last van en was in zware paniek. Liep er ook geloof ik een maand mee rond voordat ik me moeder ervan vertelde

(was een jaar of 6 geloof ik)
Reageren

Regels voor berichten