Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() en ontopic, uhh, ik heb geen ervaring, dus kan jullie alleen succes wensen |
![]() |
|
ja dat vraag ik ook wel aan m, maar het ging me hier meer om ervaringen van anderen
![]() en ik zit momenteel ff in een vreemde situatie...hij neemt niet op/antwoord geen smsjes, ook niet van een vriend/huisgenoot ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
haha, ja dat heb ik dus ook.
We hebben afgesproken dat we elkaar de hele maand gewoon niet zien...wel het beste denk ik..ben benieuwd hoe dat gaat. ik zelf ben geen moslim en hij is ook best wel geemancipeerd dus dat scheelt. maar anyway, succes!
|
Sparklingcider, thnx voor je reactie! De mijne (haha) is geloof ik ook best wel geemancipeerd, flipt niet bijna als ik zelf iets wil betalen hehe (ken dus ook een jongen die dat wel doet) En zijn zussen die van mijn leeftijd zijn dragen ook geen hoofddoek enzo. Hij respecteert mijn 'nederlanddse opvattingen' en ik zijn afrikaanse.Ik weet nu eigenlijk nog niet wat ik wel en niet mag bij hem tijdens de Ramadan omdat het dit weekend niet zo goed ding tussen ons door een misverstand...Maar morgen spreek ik m weer en dan zal ik het er eens over hebben. Hij is sowieso geloof ik niet zo'n superstrenge moslim, om het maar even simpel te zeggen...
Waar komt jouw vriend oorspronkelijk vandaan, en hoelang zijn jullie samen? Als je er ooit nog wat over kwijt wilt mag je me altijd mailen! En jij ook succes! x Ellen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() oncomfortabel, zeg dat wel, eten a la, maar niet drinken... En dan had ik nog een vraagje ![]() |
![]() |
||
Citaat:
de zon komt op rond 7.30 en gaat weer onder rond 17.15. Tussen die tijd mag je dus alleen je mond spoelen met water, maar niks drinken. Maar buiten die tijd mag je wel gewoon eten en drinken. Een klasgenoot van me weigert om voor 7.30 z'n bed uit te komen als hij pas laat naar school hoeft en eet 's ochtends dus niets. Hij moet wachten tot 17.15 om weer iets te mogen eten of drinken en zegt dat hij d'r echt amper wat van merkt. Het schijnt dus wel te doen te zijn.
||
![]() |
Citaat:
Aan het einde van de Ramadan wordt er wel een soort 'feest' gevierd, wij kennen dit als het suikerfeest, op zich zou het dan wel sociaal zijn om aan iemand je respect te betuigen dat ie het heeft volgehouden. Maar echt feliciteren? Ik weet eigenlijk niet of moslims dat onderling doen? Dus moslims op dit forum: verduidelijk!
|
Lijkt me eigenlijk wel goed voor je relatie, een maand niet vozen
![]() Ik zou zeggen, gebruik de maand om veel te praten, leuke dingen te doen samen, en lekker tegen mekaar aan te zitten enzo. Knuffelen mag vast wel, da's niet lustvol. Gewoon lekker bezig zijn met hoe lief je elkaar vind en hoe leuk het is om gewoon lekker samen te zijn.
||
![]() |
Citaat:
ramadan kareem mabrouk ramadan ramadan moubarak (Dit zijn allemaal Arabische termen!) Op de officiele manier kan ook t volgende erbij worden gezegd: wa koel 3am wa antoem bikhir ie dgoel 3lik bl saha ou bl khir t3ied ou t3adoe inshAllah etc etc. (de 3 is n klank die in het europese alfabet niet voorkomt) Terug hoor je dan te zeggen: Barak Allahoevik Allahi barak vik (vrij vertaald: bedankt/ hetzelfde) Maar goed, het gaat uiteindelijk om de intentie, of je nou gefeliciteerd zegt of het op de bovenstaande manier zegt, zo verschrikkelijk veel maakt t niet uit. Groetjes! |
![]() |
|
Mijn vriendin is dan niet de vriendin van hem, maar zo doen ze wel. Dus zij zoenen wel. Ik weet niet of hij streng is, ik denk het niet. Maar hij drinkt niet nu.
Sorry, beetje loze reactie Offtopic: was de Ramadan niet zondag al begonnen? Want een meisje uit mn klas zei dat zij met het schema van Bosnie meedoen, en daar beginnen ze al op zaterdag, een dag eerder. (reken, reken, zaterdag + 1 dag = zondag) ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
offtopic,
ik weet niet of het al gezegd is, maar binnen de moslimcultuur, mogen zwangere vrouwen toch wel, overdag eten en drinken, wegens de gezondheid van de baby? ontopic: mijn vriend is niet moslim. mij lijkt het ook wel moeilijk... maar aan de andere kant, lijkt me tegenover hem en zijn familie respect van jou kan heel belangrijk. ik zou het wel proberen, en het er anders met hem over hebben, hoe het zit met snachts... of het dan wel mag, en of hij het dan ook wil. als hij nee zegt, moet je dat denk toch respecteren.
|
![]() |
ja idd dus ook niet vrijen, en als je het niet zeker weet, gewoon NIET doen, houdt je in!! zo respecteer je dat hij moslim is en zijn geloof, ook, als de ramadan klaar is mag je lekker mee doen met het suikerfeest (denk ik) kan je genoeg aan em zitten
|
![]() |
princesita,
Moslim zijn is een heel mooi geloof,maar er zijn mensen die er zoveel meer van maken dat het eigelijk is met andere woorden fundelisten maar het lijkt er niet echt op dat je vriend dat is. Maar ik moet je wel eerlijk zeggen, sommige mannen zijn heeel streng. maar dat is niet echt omdat ze moslim zijn maar een cultuur verschil. En nederlandse mannen kunnen ook behoorlijk streng zijn. maar je moet je hart volgen en als jij denkt dat dit goed is wat je doet moet je ervoor al mee doorgaan,maar het is goed om ook is na mensen om je heen te luisteren wat ze wel of niet vinden want ze willen uiterraad het beste met je voor,maar ook zijn er vaak mensen die bang zijn voor alles wat anders is dan het plaatje dat zij voor ogen hebben en zullen er vaak alles aandoen om je ervan te overtuigen dat het geen waar je nu mee bezig bent niet het juiste is hier moet je heel erg opgespits zijn zonder het aan die anderen duidelijk te maken dat je dat door hebt. wat ik je het beste kan zeggen van je gevoel uittegaan en kijken of hij je behandeld zoals je wilt behandeld worden doorje vriendje en of je je fijn voelt bij hem en hij bij jouw dat is het alle belangrijkst. liefs mij. |
![]() |
|
Weet je hoe dat gaat?
Nu zijn ze lekker vrij e.d. Maar over een paar jaar trouwt hij toch met een meisje uit zijn land (marokko, algerije?). Dat is ook zo met turkse jongens (dit is me zelf verteld door een turkse jongen uit me klas). Meisjes moeten per sé maagd blijven, maar jongens mogen wel met meisjes naar bed. Dat kan niet met een meisje uit de eigen gemeenschap maar wel met zo'n NL meisje die daar niet eens moeilijk over doet! Die doen het gewoon! Dus princesita, weet dat je niet voor lang bent..... |
![]() |
||
Citaat:
T valt alleen moeilijker te controleren. ![]() (overigens kan een meisje ook ontmaagd worden tijdens paardrijden (en dan bedoel ik dit niet op een seksuele manier ![]() Affijn, wb de ramadan: kan toch na zonsondergang aan m gaan zitten? ![]()
||
Citaat:
en ik geloof ook als je ongesteld bent, maar dat weet ik niet zeker of dat voor iedere moslim geldt. Iig paste een vriendin van mij dat toe ![]() ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dat die turkse jongen uit jouw klas dat vertelde, wil nog niet zeggen dat dat voor álle Turkse/Marokkaanse/Algerijnse jongens geldt.. al ben ik het wel met je eens dat het misschien in veel van de gevallen zo gaat. En zoals inderdaad al gezegd is: moslim-mannen 'mogen' ook geen sex voor het huwelijk... En verder erger ik me dood aan die laatste zin van je. Jij kent haar niet, jij kent haar vriend niet, je weet niet hoe lang zijn familie al in Nederland is, je weet niet hoe gelovig hij is, je weet niets van haar afkomst, je weet niets van de hele situatie. Je insinueert nu dat hij haar gebruikt en dat elk Nederlands meisje die iets met een Turk/Marokkaan/noem het maar heeft, gebruikt wordt. Dat je zulke dingen denkt, prima. Maar hou ze dan lekker voor je, of breng het in ieder geval wat subtieler..
|
![]() |
Oh en een vraagje aan Princesita: je zegt dat hij uit Noordwest Afrika komt. Is hij Marokkaan? Algerijn?
Ik vind het namelijk zo vreemd dat je het over 'noordwest afrika' hebt maar niet vermeldt wáár hij vandaan komt..
||
![]() |
Citaat:
Maar er wordt hier geinsinueerd dat mannen voor hun huwelijk zoveel sex mogen hebben als ze willen en vrouwen maagd moeten blijven. Die insinuatie bevalt me niet.
|
Oh sorry, mag je best weten hoor! Hij komt uit Togo, woont sinds 7,5 jaar hier...Is trouwens meer west afrika, sorry...
Ik wist dus eerst niet of ik hem nou mocht zoenen of andere dingen met hem doen (seks doe ik sowieso nog niet na 1 maand trouwens) en hij zei ook dat dat niet mocht. Maar vrijdag waren we samen, en we konden toch niet van elkaar afblijven, hij begon me toch te zoenen (dus ik heb t wel van hem af laten hangen!). Volgens de vriend van mijn zus (=vriend van hem, ook moslim) mag het wel 's avonds...dus dan waren we niet zo heel fout bezig zeg maar... @SimShalom: Fijn dat je me waarschuwt, maar als ik heel realistisch denk, denk ik ook niet dat hij de liefde van mijn leven is. Ik vind hem nu echt heel leuk, maar dat kan over een paar maanden weer over zijn. En als het wel de liefde van mijn leven zou zijn en hij zou me verlaten om de reden die jij aangaf, is dat erg vervelend voor mij, maar daar zal ik dan ook wel weer ooit overheen komen. groets, Ellen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Kinderen Zwangere vrouwen Vrouwen die ongesteld zijn (dit wordt als onrein beschouwd, je mag dan ook niet bidden. De dagen moeten na de ramadan echter wel ingehaald worden) Mensen die ziek zijn Vrouwen die borstvoeding geven Mensen die op reis zijn |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|