Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Hoe gaan die overleggen dan? Met microfoontje of loopt de scheids naar de 4de man toe? Als dat laatste het geval is duurt een wedstrijd zo 100min. en dat lijkt me echt spelbederf ![]()
||
Citaat:
en bovendien, het gaat dan wel om een doelpunt-het allerbelangrijkste binnen het voetbal.
|
![]() |
voetbal: camera's bij de doellijn is inderdaad een goed idee. En als er een opstootje is waar wel beelden van zijn, maar die door het arbitrale trio niet is waargenomen omdat het spel ergens anders is ofzo, dan kan de 4e man ingrijpen op basis van de tv-beelden. Maar verder niet te veel tv-beelden gebruiken. Zoals het op het WK in 2002 ging (grote schermen in stadion) is niet goed!
verder mogen ze van mij buitenspel afschaffen. tennis: dubbele fout NIET afschaffen, komt het spel niet ten goede, omdat er minder risico's genomen worden. (werd eerder ook al gezegd, ik ben het er dus mee eens!) formule1: maximaal 1 testrijder, en maximaal aantal testdagen per seizoen voor ELK team! (dat eerste wordt misschien ingevoerd, dat tweede geldt nu alleen voor teams die op vrijdag testen)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Formule 1: Winaar vorige race krijgt gewicht erbij.
Het enige wat ik overweegbaar vind is: Als een speler een overtreding maakt en het slachtoffer moet aan de zijlijn behandelt worden voor een blessure, moet de overtreder mee. Anders wordt je in feite beloont voor een overtreding
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Alleen nu maar hopen dat ze niet met 2 gelijktijdig tackelen ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Mijn 'verbeteringen' voor het voetbal:
1. De regel die Ketjing ook al zei (ik was er zelf anders niet op gekomen), dat de veroorzaker van een blessure zelf ook het veld uit moet als de geblesseerde buiten de lijnen verzorgt moet worden (mits er duidelijk sprake is van een overtreding). 2. Verbetering van het arbitrale systeem. De scheidsrechters (en de grensrechters) lijken tegenwoordig steeds meer problemen te hebben bij het op de juiste manier beoordelen van de situatie. Volgens mij komt dat zo, omdat het spel soms te snel gaat, waardoor de scheids en grensrechters het soms niet meer bij kunnen benen. Zo'n probleem kan opgelost worden met bijvoorbeeld een extra scheidsrechter (1 scheids per helft). Ik weet dat niet een geweldige oplossing is, want de 2 scheidsrechters zullen situaties anders inschatten en dus ook meningsverschillen hebben. Maar misschien is het wel het proberen waard. In ieder geval ben ik er op tegen dat electronische hulpmiddelen gebruikt gaan worden, net zoals ik tegen kunstgras ben. Dat verpest de charme van het voetbal! |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Inderdaad..nu wordt er gemiddeld bij sommige wedstrijden maar 25 zuiver gespeeld..... De meeste wedstrijden die nu worden gespeeld halen bij lange na echt niet de officiele 45 minuten..dit systeem werkt zo'n beetje als het basketbal: bal uit, tijd stil.... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
deze regel word nog aardig goed opgevolgd ook!! FOOIJDONK is blij ![]() ![]()
|
Weet iemand toevallig ook hoe die testen gegaan zijn met 2veldscheidsrechters in Italië tijdens de bekerduels (meen dat het 2jaar terug was), Dat zou natuurlijk ook wel een idee zijn denk ik.
Dan heb je op elke helft een veld en grensrechter. Ingekorte speeltijd: alsjeblieft niet zeg!! Het zijn gvd geen f'jes meer die anders te moe zijn, dit zijn fullprofs die elke dag trainen, die mogen er best wel wat voor doen, en voor de supporters zou het er ook niet leuker op worden denk ik want kaartjes zullen duurder worden omdat minder mensen eten&drinken kopen in het stadion omdat de wedstrijd in een uur en kwartier is gespeelt (+rust). Nee ingekorte speeltijd NEVER!!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
is dat niet erg fraudegevoelig? dan kan een tegenstander dus zeer overdreven 'pijn hebben', wat lang duurt, bij een lichte overtreding van bijvoorbeeld de sterspeler. En wat gebeurt er dan als de keeper de schuldige is? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Aan de andere kant, (lange) spelers zullen nu zo'n beetje bij het doelgebied op de bal staan wachten, waardoor er een voorzet vanuit de verdediging gegeven kan worden, de spits kopt de bal direct de goal in. Door de toename van lange ballen zal het spel juist weer minder aantrekkelijk worden... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Niet leuk dan van die spitsen die de hele wedstrijd op de 16 meter blijven staan ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 |