Advertentie | |
|
![]() |
|
nou allebei de kaarten zijn gemaakt voor DirectX 9.0
dus dat is het probleem niet, en het gaat uiteraard om de nieuwe games, en op verzoek zet ik hier onder even mijn specificaties P4 1700 256 MB DDR intern geheugen Geforce 2 MX 400 64 MB Dell Dimension 4400
|
@Rambo:
DirectX9 games spelen met die hardware kun je vergeten, denk ik. Ik zou gewoon een goedkope GF4 Ti4200 64MB kopen voor €80. Eventueel begin 2004 een sneller systeem kopen met de dan uitkomende R420 van ATi, waarmee je perfect DirectX9 games kunt spelen. @ice-dive: Mits je geheugen DDR is, zou je een Radeon 9500 Pro of 9700 non-pro kunnen overwegen, indien je ongeveer 180 tot 225 euro ervoor over hebt. Sluit wel mooi aan bij je systeem. CPU kun je beetje overclocken, dan kun je prima HL2 en Doom3 spelen. ![]()
|
Ik vraag me af of je dat wel moet doen. Ik zou wachten tot Athlon 64 of Intel Prescott, stukken sneller.
En Dell kenndende stoppen ze leuke Willamettes op een OEM plankje, soms zelfs met SDR geheugen erin. Wat voor chipset heeft je moederbord?
||
Citaat:
Ook is het onzin dat hij 'DirectX 9' games niet kan spelen. Tuurlijk, HL2 op 1280x1024 met FSAA en alle effecten op maximum gaat 'ie niet fatsoenlijk trekken, maar de mijne misschien ook niet ![]() Volgens de Benchmarks is de 9700 duidelijk sneller, en bovendien is de beeldkwaliteit beter dan die van de FX. Met die kaart zullen games als HL2 in ieder geval prima speelbaar zijn. De 4200 kaart is echt goedkoop, games worden steeds meer afhankelijk van de videokaart, en met een dergelijke kaart kun je fatsoenlijk gamen wel vergeten. |
![]() |
|
Dit is mijn systeempje
Microprocessor Microprocessor type Intel® Pentium® 4 microprocessor that runs at 1.50, 1.60, 1.70, 1.80, 1.90, 2.0, 2.20, or 2.40 GHz internally and 400 MHz externally L1 cache 8 KB first-level L2 cache integrated 256-KB or 512-KB at full microprocessor speed System Information System chip set Intel 845 with DDR memory support DMA channels four Interrupt levels 15 System BIOS chip 4 Mb (512 KB) System clock 400-MHz data rate Expansion Bus Bus types PCI and AGP Bus speed PCI: 33 MHz; AGP: 66 MHz AGP connector one AGP connector size 172 pins AGP connector data width (maximum) 32 bits AGP bus protocols 4x/2x modes at 1.5 V PCI connectors four PCI connector size 120 pins PCI connector data width (maximum) 32 bits Memory Architecture DDR SDRAM Memory connectors two Memory capacities 128-, 256-, and 512-MB non-ECC DDR SDRAM Minimum memory 128 MB Maximum memory 1 GB Memory type DDR (non-ECC) BIOS address F8000h Drives Externally accessible two 5.25-inch bays two 3.5-inch bays Internally accessible two bays for 1-inch–high IDE hard drives Available devices ATA-66 or ATA-100 Ultra DMA hard drive, CD drive, Zip drive, DVD drive, DVD+RW drive, and CD-RW drive Ports and Connectors Externally accessible: Serial 9-pin connector; 16550C-compatible Parallel 25-hole connector (bidirectional) Video 15-hole connector Keyboard 6-pin mini-DIN connector or USB connector Mouse 6-pin mini-DIN connector or USB connector USB two front-panel and two back-panel USB–compliant connectors Headphone front-panel miniature connector Audio1 three miniature connectors for line-in, line-out, and microphone Internally accessible: Primary IDE channel 40-pin connector on PCI local bus Secondary IDE channel 40-pin connector on PCI local bus Floppy drive 34-pin connector 1 Present only on computers with integrated audio capabilities. Audio2 Audio controller ADI 1885 2 Present only on computers with integrated audio capabilities. Video Video controller AGP 4X Controls and Lights Power control push button Power light green light on power button—blinking green in sleep state; solid green for power on state; solid amber for possible internal power problem Hard-drive access light green Diagnostic code lights four bicolor (amber and green) located on back panel Power DC power supply: Wattage 250 W Heat dissipation 534 BTU (fully-loaded computer without monitor) Voltage (switch-selectable on back panel) 90 to 135 V at 50/60 Hz; 180 to 265 V at 50/60 Hz; 100 V at 50/60 Hz for Japanese computers Backup battery 3-V CR2032 coin cell Physical Height x Width x Depth 42.5 x 18.1 x 44.7 cm (16.7 x 7.1 x 17.6 inches) Weight 12.7 kg (28 lb) Environmental Temperature: Operating 10º to 35ºC (50º to 95ºF)3 Storage –40º to 65ºC (–40º to 149ºF) Relative humidity 20% to 80% (noncondensing) Maximum vibration: Operating 0.25 G at 3 to 200 Hz at 1/2 octave/min Storage 0.5 G at 3 to 200 Hz at 1/2 octave/min Maximum shock: Operating bottom half-sine pulse with a change in velocity of 50.8 cm/sec (20 inches/sec) Storage 23-G faired-square wave with a velocity change of 508 cm/sec (200 inches/sec) Altitude: Operating –15.2 to 3048 m (–50 to 10,000 ft)3 Storage –15.2 to 10,670 m (–50 to 35,000 ft) 3 At 35°C (95°F), the maximum operating altitude is 914 m (3000 ft).
||
Citaat:
|
laten we het hopen dat het dus niks uitmaakt
maar volgens mij had het wel te maken met de snelheid van je AGP slot.. want AGP 8x, gaat dus 8 keer sneller als AGP 1... (jaja ![]() dus ik denk dat het geen verkoopstunt is, maar ik vraag me nu dus af... als ik een AGP 8x kaart erin doe of dan geen snelheids verlies krijg van mijn videokaart... want anders neem ik dus een kaart die gemaakt is op 4X AGP
|
AGP 8x is dubbel zo snel als AGP 4x. Maar wát is dubbel zo snel?
Antwoord: de bus is tweemaal zo snel, dus de maximale snelheid is dubbel zo snel. Of de videokaart die snelheid nodig heeft en sowieso gebruikt, is een tweede vraag. Op dit moment haal je hooguit zo'n 2% winst uit AGP 8x, erg veel nut heeft het niet dus en ook met AGP 4x kun je prima van een Radeon 9700 gebruik maken, alhoewel ik dat niet in balans met jouw computer vind. Je chipset is dus een i845 (DDR) en dat is een prima chipset. Je zou dus een keus moeten maken tussen een GF4 Ti4200 64MB, een ATi Radeon 9500 Pro en een ATi Radeon 9700 non-pro. Ik zou voor de 1e of 2e gaan, en volgend jaar een nieuwe comp+videokaart kopen.
||||
Citaat:
Als je een systeem voor iemand samenstelt, zorg je dat dit een mooi gebalanceerd systeem is; de mensen vertrouwen namelijk op jouw (in)competente kennis en inzicht in het uitzoeken van de hardware. Citaat:
Helemaal zeker weten doet niemand voorlopig, aangezien er nog geen echte DirectX9 games zijn; die doen eind 2003 hun intrede als het HL2-Doom3 feest losbarst. Citaat:
![]() De grijze balkjes is een Athlon 1GHz systeem, de gekleurde balkjes is een Athlon XP 2700+ (2.13GHz) systeem. Zoals je ziet is alles boven de Ti4200 64MB eigenlijk verloren zaak voor het middelmatige systeem. Een snellere videokaart heeft duidelijk ook een snel systeem nodig. En een Intel Willamette is géén snelle proc. Mijn advies: koop Ti4200; begin volgend jaar een fijn nieuw goedkoop systeempje zelf samenstellen.
|
|