Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2003, 19:50
Laudate Dominum
Laudate Dominum is offline
Beste mensen,
Sinds kort heb ik mijn oog laten vallen op een (beeldschoon) maar jammergenoeg erg gereformeerd meisje.
Ik zie dit als een gigantisch struikelblok, omdat ik dit zelf niet ben.
Heeft 1 van jullie misschien tips uit ervaring (of niet) om dichter bij haar te komen.
B.v.d,
Jer
Oud 23-07-2003, 19:56
Órelindë
Órelindë is offline
Kben zelf oo kgelovig en heb/had *zelf geen idee * een vriend die niet geloofde. Het ging wel prima op dat gebied, je hoeft niet overal de zelfde mening over te hebben. Maar je kan wel proberen open te staan voor wat zij denkt en gelooft en voelt. Niet omdat je zelf moet gaan geloven, maar uit eigen ervaring weet ik dat het waarschijnlijk voor het meisje zelf wel een belangrijk onderwerp en onderdeel is van haarzelf. Probeer haar er om te respecteren!
Oud 23-07-2003, 20:18
Mindfields
Mindfields is offline
zou ik niet doen, zit je zonder sex tot dat je getrouwd bent
Oud 23-07-2003, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 23-07-2003 @ 21:18:
Nou... volgens mij neemt men dat tegenwoordig niet meer zo serieus.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 20:25
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
laudate dominum schreef op 23-07-2003 @ 20:50:
Beste mensen,
Sinds kort heb ik mijn oog laten vallen op een (beeldschoon) maar jammergenoeg erg gereformeerd meisje.
Ik zie dit als een gigantisch struikelblok, omdat ik dit zelf niet ben.
Heeft 1 van jullie misschien tips uit ervaring (of niet) om dichter bij haar te komen.
B.v.d,
Jer
Hoezeer ben jijzelf gelovig dan? Ik heb ook zeer kortstondig mailcontact gehad met een gereformeerd meisje, beeldschoon, wel modern, maar helaas, toen mijn denkbeelden iets van die van haar bleken af te wijken heeft ze me nooit meer teruggemaild. Ok, ok, misschien was ze wel onder de trein gekomen, weet ik veel, maar toch opvallend
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 20:27
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 23-07-2003 @ 21:25:
Hoezeer ben jijzelf gelovig dan? Ik heb ook zeer kortstondig mailcontact gehad met een gereformeerd meisje, beeldschoon, wel modern, maar helaas, toen mijn denkbeelden iets van die van haar bleken af te wijken heeft ze me nooit meer teruggemaild. Ok, ok, misschien was ze wel onder de trein gekomen, weet ik veel, maar toch opvallend
HEIL SATAN! HEIL SATAN! IK OFFER BABY'S!!
*send*
Oud 23-07-2003, 20:30
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Parallel schreef op 23-07-2003 @ 21:18:
dus ?
Oud 23-07-2003, 20:31
Laudate Dominum
Citaat:
Riconoscente schreef op 23-07-2003 @ 21:25:
Ikzelf ben dus NIET gelovig. Maar sta er opzich wel voor open. Maar moet ik natuurlijk wel merken dat zij me waardeert als ik probeer haar te begrijpen ( wat vandaag niet echt bleek)
Oud 23-07-2003, 20:35
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 23-07-2003 @ 21:30:
dus ?
Houd je mond, maagd!
Oud 23-07-2003, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 23-07-2003 @ 21:35:
Houd je mond, maagd!
Plaag onze lieve Desje toch niet zo...!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 20:37
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Parallel schreef op 23-07-2003 @ 21:35:
Houd je mond, maagd!
Zeg jongedame, ik ben 12 jaar ouder dan u. Ik bepaal dat dus wel zelf
Oud 23-07-2003, 20:51
Unexplained
Unexplained is offline
Heb ik ervaring mee, niet doen.

Niet zozeer om te discrimineren, maar vaak is het ook een enorm cultuurverschil. En mocht je een strenge tegenkomen dan kun je neuken ook wel vergeten.

Bovendien is er iets mis in het verstandelijk beredeneervermogen, als je religieus bent.
Oud 23-07-2003, 20:58
m@rie
m@rie is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 23-07-2003 @ 21:51:
Heb ik ervaring mee, niet doen.

Niet zozeer om te discrimineren, maar vaak is het ook een enorm cultuurverschil.En mocht je een strenge tegenkomen dan kun je neuken ook wel vergeten .

Bovendien is er iets mis in het verstandelijk beredeneervermogen, als je religieus bent.

Ik ben het wel eens met wat Unexplained zegt. Ik denk dat gereformeerden voor een groot deel van de ideeen/denkbeelden( ) uitgaan die in de bijbel staan. Dit kan (naar mijn mening..) erg botsen. Ik zou dus geen relatie aangaan met dat meisje als ik jou was.....
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 21:20
Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Ik zou zo zeggen, laat die meid met rust, en breng haar niet van haar geloof af.
Oud 23-07-2003, 21:47
Dory
Dory is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-07-2003 @ 21:23:
hehe, grapjas

als ze echt zo gereformeerd is als mijn oma (streng dus) is dat echt niet leuk

klein voorbeeld: mijn ouders gingen trouwen, die oma is van vaderskant en mijn moeder is katholiek. Uit den boze dus, en mijn oma is niet op het kerkelijk huwelijk gekomen.

nog eentje: wij mochten niet op een bruiloft van een streng gereformeerde oom en tante komen, omdat mijn moeder dna geen hoed op doet.

Verder sluit ik mij aan bij Parallel

nee, ik zou eerst eens uitzoeken wat precies de principes van dat meisje zijn m.b.t. dr geloof.
Oud 23-07-2003, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-07-2003 @ 21:23:
Ik wel. Ben zelf ook vrij streng gelovig (Ned. Hervormd) en heb dat principe nog wel.

Ontopic: Het kan voor haar best wel moeilijk zijn dat jij niet gelovig bent, al kan het voor haar wel heel veel schelen als je er wel voor open staat (ik bedoel hiermee niet dat je moet gaan geloven) en jullie er samen goed over kunnen praten, ook al denk je er allebei anders over.
Tips kan ik je verder niet geven, zit momenteel beetje in dezelfde situatie alleen dan voor mij andersom, ik ben wel gelovig, die jongen die ik leuk vind is wel gelovig opgevoed, maar doet er verder zelf niet zoveel aan.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 22:15
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
m@rie schreef op 23-07-2003 @ 21:58:

Ik ben het wel eens met wat Unexplained zegt. Ik denk dat gereformeerden voor een groot deel van de ideeen/denkbeelden( ) uitgaan die in de bijbel staan. Dit kan (naar mijn mening..) erg botsen. Ik zou dus geen relatie aangaan met dat meisje als ik jou was.....
Wat ik zei is natuurlijk niet helemaal waar. Sommige gereformeerden neuken nog wel, in het huwelijk.
De manier waarop... De vrouw moet op haar rug liggen en 3 minuten naar het plafond staren met de gedachten "toe maar even" en "het plafond moet nodig gewit worden, schat".
Oud 23-07-2003, 22:17
Faery
Faery is offline
Oehhhh, grrrristenkutjes!
Oud 23-07-2003, 22:20
AtHell
AtHell is offline
OOOOJEEEEtje zeg,

Een gerrrrrreforrrrrrmeerrrrrrdeGrrrrrrristen.

Ja niets aan te doen, geef het op, move on, ga verder.
Oud 23-07-2003, 22:21
Verwijderd
Ik zou zeggen, probeer die meid te verlokken tot de aardse geneugten. Die Gristenhonden proberen ook telkens zieltjes te winnen, dat mag jij ook best doen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 22:24
AtHell
AtHell is offline
Speel 'win het zieltje'

Ok dus dan vraag je haar of ze op je roze pony wil rijden ?
Oud 23-07-2003, 22:28
Verwijderd
dan vraag je of ze al een keer een stralenkrans in haar gezicht heeft gehad
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 22:29
AtHell
AtHell is offline
Verbaasd reageren met "Weet je echt niet wat fellatio is? Ik zal het op mij nemen om het je te leren mijn kind".

Echt, ze valt voor je binnen no-time.
Oud 23-07-2003, 22:30
Verwijderd
precies. en na die tijd kan ze altijd alles opbiechten in zo'n telefoonhokje, niks aan de hand. klaar voor de volgende beurt
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 23:03
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 23-07-2003 @ 21:51:
En ben je wel erg kinderachtig als je het nodig vindt dit soort flauwe provocaties te uiten.
Oud 24-07-2003, 01:51
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
off-topic: ik moet er niet aan denken om een relatie te hebben met iemand die niet religieus is

on-topic: tja, wat kun je doen? als je echt heel veel om haar geeft en openstaat voor het geloof zou je je (dat kan in het christendom) kunnen bekeren, en met haar trouwen.
als ik in jouw positie zat, had ik dat gedaan.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 01:54
annabegins
annabegins is offline
jeetje wat heeft iedereen hier een respect voor andersdenkenden zeg!

ontopic:
ik denk dat je eerst voor jezelf moet nagaan hoever jouw denkbeelden en die van haar uit elkaar liggen. als jij bijvoorbeeld perse sex wil en zij is zo streng dat ze dat niet wil... tja dan gaat t moeilijk worden.
maar kan jij omgaan met de manier waarop zij leeftvolgens haar geloof, en zij kan jouw levenswijze accepteren: dan is er vrij weinig aan de hand lijkt me
Oud 24-07-2003, 07:22
Riconoscente
Riconoscente is offline
Unexplained: ik denk dat je religie op heel veel verschillende manieren kunt zien, gereformeerden baseren hun geloof, denk ik, op goede basiswaarden, zoals liefde en mededogen maar zijn in dat geloof ietwat te ver doorgeslagen maar niet door missende intellectuele vermogens, vooral door ingeboezemde angst. Ik denk niet dat het nodig is mensen te beledigen om angst, je kunt ze beter tonen hoe goed het is om niét te vrezen, in plaats van met kwetsende woorden te komen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 07:56
Quiana
Quiana is offline
Is het niet zo dat er ergens in de bijbel staat
dat een gelovige geen ongelijk span moet vormen?
(dus geen relatie met een ongelovige moet nemen,
omdat de normen en waarden dan anders liggen ed, geloof ik)

(Weet niet of het voor haar opgaat,
maar ik herinner me wel iets in die trant.)

Als ze echt erg gereformeerd is, denk ik eigenlijk
dat het ontzettend veel moeite gaat kosten
om meer dan vrienden ed te worden...
Plus dat het in een relatie zelf ook moeilijk kan worden,
met verschillende opvattingen over sex ed bijv.
Oud 24-07-2003, 08:22
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 23-07-2003 @ 23:15:
Wat ik zei is natuurlijk niet helemaal waar. Sommige gereformeerden neuken nog wel, in het huwelijk .

ja

sommigen hč?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 09:10
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Splodge schreef op 24-07-2003 @ 00:03:
En ben je wel erg kinderachtig als je het nodig vindt dit soort flauwe provocaties te uiten.
Citaat:
Riconoscente schreef op 24-07-2003 @ 08:22:
Unexplained: ik denk dat je religie op heel veel verschillende manieren kunt zien, gereformeerden baseren hun geloof, denk ik, op goede basiswaarden, zoals liefde en mededogen maar zijn in dat geloof ietwat te ver doorgeslagen maar niet door missende intellectuele vermogens, vooral door ingeboezemde angst. Ik denk niet dat het nodig is mensen te beledigen om angst, je kunt ze beter tonen hoe goed het is om niét te vrezen, in plaats van met kwetsende woorden te komen.
Ik heb niets tegen een bepaalde levenshouding. Zeker niet als dat gebaseerd is op liefde en mededogen.
Maar als men er heilig van overtuigd is dat er een God bestaat, dan mist met het inzicht in hoe de wereld daadwerkelijk in elkaar zit. Als iemand zou zeggen "het zou kunnen dat er een god is" (agnost), dan zou ik daar volledig respect voor hebben. Maar om zonder ook maar enig wetenschappelijk bewijs de hypothese dat er een god zou kunnen zijn verheffen tot waarheid duidt op óf een gemis aan intellect óf een gedeelde psychose. Ik geen van beide gevallen wil ik met zo'n persoon omgaan.
Oud 24-07-2003, 10:07
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 24-07-2003 @ 10:10:
Ik heb niets tegen een bepaalde levenshouding. Zeker niet als dat gebaseerd is op liefde en mededogen.
Maar als men er heilig van overtuigd is dat er een God bestaat, dan mist met het inzicht in hoe de wereld daadwerkelijk in elkaar zit. Als iemand zou zeggen "het zou kunnen dat er een god is" (agnost), dan zou ik daar volledig respect voor hebben. Maar om zonder ook maar enig wetenschappelijk bewijs de hypothese dat er een god zou kunnen zijn verheffen tot waarheid duidt op óf een gemis aan intellect óf een gedeelde psychose. Ik geen van beide gevallen wil ik met zo'n persoon omgaan.
Het heet niet voor niets een geloof. En zelfs de algemene christelijke geloofsbeleidenis, waarin de christenen aangeven waar ze in geloven, begint met "ik geloof." Dus volgens mij weet jij niet helemaal goed waar je het over hebt. Bovendien ben je wel erg kortzichtig als je gelijk niet meer met mensen om wilt gaan als ze ergens in geloven. Ik heb een beetje een hekel aan mensen die altijd alles maar wetenschappelijk verklaard willen hebben. De wetenschap heeft het immers ook vaak genoeg fout. Zorg gewoon dat je goed nadenkt over waar je in gelooft en ook dat je kritisch blijft op je geloof. En een boodschap waar iedereen wat aan heeft: kijk ook naar goede elementen uit andere levensbeschouwingen, misschien kan je er wat mee.
Oud 24-07-2003, 10:23
poesiefox
poesiefox is offline
Ik vrees dat ik niet zou kunnen samenleven met iemand die waar dan ook in gelooft, hindoe, boeddhist, new age, refo, katholiek, moslim, jood of zevende dag adventist, kaboutertjes, elfjes, wicca, winti, voodoo, het boze oog, watergeesten, het orakel van Delphi, Baal, Anubis, Ra, of de eeuwige jachtvelden, you name it, I lowth it.

Je ziet: ik discrimineer niet,
Oud 24-07-2003, 10:29
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-07-2003 @ 23:21:
Ik zou zeggen, probeer die meid te verlokken tot de aardse geneugten. Die Gristenhonden proberen ook telkens zieltjes te winnen, dat mag jij ook best doen.
gregrehe dat zeg ik ook altijd
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 15:31
Verwijderd
Citaat:
eris schreef op 23-07-2003 @ 22:47:
hehe, grapjas

als ze echt zo gereformeerd is als mijn oma (streng dus) is dat echt niet leuk

klein voorbeeld: mijn ouders gingen trouwen, die oma is van vaderskant en mijn moeder is katholiek. Uit den boze dus, en mijn oma is niet op het kerkelijk huwelijk gekomen.

nog eentje: wij mochten niet op een bruiloft van een streng gereformeerde oom en tante komen, omdat mijn moeder dna geen hoed op doet.
Grapjas niet zozeer hoor... de voorbeelden die je noemt zijn nogal bekend, mijn oom is ook zo erg. Die is echt doorgeslagen in zn geloof.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 19:56
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-07-2003 @ 23:21:
He jij bent zo ongeloofelijk cool

Laatst gewijzigd op 26-07-2003 om 19:58.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 20:29
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Splodge schreef op 24-07-2003 @ 11:07:
Het heet niet voor niets een geloof. En zelfs de algemene christelijke geloofsbeleidenis, waarin de christenen aangeven waar ze in geloven, begint met "ik geloof." Dus volgens mij weet jij niet helemaal goed waar je het over hebt. Bovendien ben je wel erg kortzichtig als je gelijk niet meer met mensen om wilt gaan als ze ergens in geloven. Ik heb een beetje een hekel aan mensen die altijd alles maar wetenschappelijk verklaard willen hebben. De wetenschap heeft het immers ook vaak genoeg fout. Zorg gewoon dat je goed nadenkt over waar je in gelooft en ook dat je kritisch blijft op je geloof. En een boodschap waar iedereen wat aan heeft: kijk ook naar goede elementen uit andere levensbeschouwingen, misschien kan je er wat mee.
De wetenschap heeft het absoluut wel eens verkeerd.
Maar de waarschijnlijkheid dat deze theorie op waarheid gestoeld is, is te verwaarlozen. Aangezien het 500 jaar wetenschap waardeloos maakt. Af-en-toe een inconsistentie is nog tot daar aan toe, en dat wordt ook wel weer opgelost binnen een korte periode, maar de kans dat dit waar is, is kleiner dan dat een paard met een gebroken been (en dat ook nog dood is) de paardenrace wint..
Oud 26-07-2003, 20:51
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 26-07-2003 @ 21:29:
De wetenschap heeft het absoluut wel eens verkeerd.
Maar de waarschijnlijkheid dat deze theorie op waarheid gestoeld is, is te verwaarlozen. Aangezien het 500 jaar wetenschap waardeloos maakt. Af-en-toe een inconsistentie is nog tot daar aan toe, en dat wordt ook wel weer opgelost binnen een korte periode, maar de kans dat dit waar is, is kleiner dan dat een paard met een gebroken been (en dat ook nog dood is) de paardenrace wint..
Je snapt de bedoeling van mijn vorige bericht niet. Ik probeer je niet van de waarheid van de bijbel te overtuigen, (daar ben ik zelf trouwens ook niet van overtuigd) ik probeer je enkel en alleen wat respect bij te brengen voor waar anderen in geloven en wat hen houvast biedt. En ik probeer je te doen inzien dat gelovig zijn geen teken van zwakte is.
Oud 27-07-2003, 00:36
Dory
Dory is offline
Citaat:
Splodge schreef op 26-07-2003 @ 21:51:
Je snapt de bedoeling van mijn vorige bericht niet. Ik probeer je niet van de waarheid van de bijbel te overtuigen, (daar ben ik zelf trouwens ook niet van overtuigd) ik probeer je enkel en alleen wat respect bij te brengen voor waar anderen in geloven en wat hen houvast biedt. En ik probeer je te doen inzien dat gelovig zijn geen teken van zwakte is.

Ik vind van wel, als je daardoor alle anders-denkenden meteen afwijst, zoals, zie mijn vorge post, erg streng gelovigen nog wel eens willen doen.
Oud 27-07-2003, 02:14
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 24-07-2003 @ 11:23:
I lowth it.
Loathe
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 21:44
kolkiewolkie
kolkiewolkie is offline
*is christen en is het helemaal met Splodge eens*

voor de threadstarter: ondanks dat die meid (streng)gelovig is opgevoed heeft ook zij zeer waarschijnlijk dingetjes meegekregen genaamd 'hormonen'. Die gaan vanzelf werken en dan komen er vanzelf bepaalde behoefte's . So far for the sexual part.

Anderzijds zijn er meer dingen (naast sex) belangrijk als je aan zulke dingen begint. Maar dat is in elke relatie eigenlijk zo. Kun je met mekaar leven ondanks de verschillen en kun je wederzijds respect voor mekaar opbrengen dan ist helemaal , zo niet dan ist . Dit betekent naar mijn mening dat jij enerzijds haar geloof moet respecteren (zit wel ok volgens mij) maar dat zij ook jou way of life moet respecteren (zo denk ik er dan over). Is dat niet laatste niet mogelijk (en daar lijkt het helaas op) dan zijn er 2 mogelijkheden, afhankelijk van hoe graag je haar wil:
1) niet mee verder ==>> pass mij d'r emailadres dan even
2) uitleggen dat je haar toch best wel heel erg graag mag, dat je er voor openstaat (geloof) maar dat je daar wel iets voor terugverlangt, namelijk respect dat jij er wat anders over denkt. Vind zij dit helemaal ok (openminded girl dus ) dan ist voor nu opgelost, is dit niet het geval dan val je weer terug op mogelijkheid 1. Vergeet dan dat 2e gedeelte van de zin want mensen die niet een beetje flex denkwerk in hun bol hebben daar kan ik niks mee .

the keyword is dus praten. Maar dat is in elke (serieuze) relatie wel handig.
Oud 27-07-2003, 21:47
Thomas
Thomas is offline
Ik heb ook bijna 2 jaar een gereformeerde vriendin gehad en in mijn optiek maakt het niet zoveel verschil. Je zult je in sommige situaties wel aan moeten passen aan haar familie, maar dat zal geen probleem zijn omdat je dit voor haar doet. Als zij zelf niet echt gelovig is dan lijkt het me niet echt een probleem. Is ze echter ook zelf streng gelovig dan lijkt me toch een echt struikelblok binnen de relatie.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 03:11
Verwijderd
DAt vraagt respect van twee kanten, als jij respecteerd dat zij geloofd, en dus waarschijnlijk naar de kerk gaat e.d. en zij respecteerd dat jij daar niets van moet hebben en niet dramt dat ze je mee wil hebben kan het best goedgaan. (MOet ze natuurlijk niet streng grefo zijn want dat kun je vergelijken met een bokkige ezel.. zeg maar... no offence enzo)
Ik geloof, ga naar de kerk, niet te vaak maar k dat is 't punt niet. Mijn vriend is ehm, anti-kerk. (Katholiek gedoopt, en gaat 1 keer in de twee jaar voor de kerstdienst naar de kerk) EN hij heeft er een absolute hekel aan, en dat kan ik me voorstellen met die banken die ze in zijn kerk hebben maar goed. Hij drinkt, ik niet (nahja zelden... ) en we zijn beiden geen maagd. Iedereen is anders, dus dat ze gereformeerd is hoeft nog niet meteen te betekenen dat je straks in ketenen met d'r mee naar de kerk moet ofzo...
Mjah. Alles kan als je de juiste instelling hebt en mekaar niks op gaat dwingen. Leer d'r eerst beter kennen zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 12:30
jbtq
jbtq is offline
Als ik jou was zou ik het niet doen. Ik wel eens verkering gehad met een refo. We hadden het samen goed, maar de ouders zagen het totaal niet zitten en hebben, met succes, alles gedaan om ons uit elkaar te krijgen. En daarbij hebben ze echt alles uit de kast gehaald. Zelf mijn idee om met hun samen naar de kerk te gaan werd van de hand gedaan, immers anders zagen andere mensen ons samen. Kort gezegt ikzou het zeker niet doen. De relatie heeft totaal maar 3 maanden geduurd
Oud 28-07-2003, 17:12
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
eris schreef op 27-07-2003 @ 01:36:
Ik vind van wel, als je daardoor alle anders-denkenden meteen afwijst, zoals, zie mijn vorge post, erg streng gelovigen nog wel eens willen doen.
Daar ben ik uiteraard ook tegen. Ik probeer namelijk te zeggen dat ik het zwak vind om iemand op basis van zijn overtuiging gelijk zwak te vinden en af te wijzen. Als gelovigen dat doen is dat natuurlijk net zo slecht als wanneer ongelovigen dat doen.

Het enige dat ik met mijn berichtjes probeer te bereiken is dat mensen Christelijk voor de verandering is niet gelijk koppelen aan extreem streng en het afkeuren van mensen met andere levensbeschouwingen, want de Christenen die dat doen maken maar een heel klein deel uit van de Christengemeenschap.
Oud 28-07-2003, 18:25
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 26-07-2003 @ 20:56:
He jij bent zo ongeloofelijk cool

En jij zo ongelofelijk gay .

Oud 28-07-2003, 18:30
Verwijderd
Probeer eens met haar te praten over haar geloof, ga niet te heftig in discussie maar luister eerst eens vooral naar wat ze te zeggen heeft, denk er dan over na, en als je iets echt niet begrijp dan vraag je de volgende keer verder. Ik vind gelovigen altijd erg interessant, ik begrijp niet hoe ze zoiets zomaar zekerweten kunnen geloven. Ook van mensen die zeggen 'er is zeker weten géén god!', want ja, het bestaan van God is nooit bewezen, maar het ontbreken ervan óók niet. Het bestaan van eeuwige liefde is ook nooit bewezen, en toch zijn er een hoop mensen die zeker weten dat het bestaat. Maargoed, ik was jou raad aan het geven, niet mijn denkbeelden aan het loslaten.

Ik raad je ook aan om, als je haar écht leuk vind en zij niet erg strenggelovig blijkt te zijn (lees: als ze bereid is een relatie te hebben en eventueel ooit te trouwen met een niet-gelovige), je eens in te lezen. Gewoon naar de bieb, pak een zoekcomputer, toets 'gereformeerd' in en klik 'informatieve boeken' aan, en leen wat je vindt. Of lees het ter plekke, als je geen biebkaart hebt.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 13:20
Omen
Omen is offline
Citaat:
AtHell schreef op 28-07-2003 @ 19:25:
En jij zo ongelofelijk gay .

Oud 29-07-2003, 16:07
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
kolkiewolkie schreef op 27-07-2003 @ 22:44:
Is dat niet laatste niet mogelijk (en daar lijkt het helaas op) dan zijn er 2 mogelijkheden, afhankelijk van hoe graag je haar wil:
1) niet mee verder ==>> pass mij d'r emailadres dan even
Ik neem aan dat ze dat niet heeft, een email adres. Anders zal het toch wel meevallen met de strengte van haar geloof?
Veel van die mensen hebben geen televisie.. Dan wel een computer? naah..
Oud 29-07-2003, 16:56
Laudate Dominum
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 29-07-2003 @ 17:07:
Ik neem aan dat ze dat niet heeft, een email adres. Anders zal het toch wel meevallen met de strengte van haar geloof?
Veel van die mensen hebben geen televisie.. Dan wel een computer? naah..
'

Klopt, ze heeft geen internet.
Reageren

Regels voor berichten