Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
*send*
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Heb ik ervaring mee, niet doen.
Niet zozeer om te discrimineren, maar vaak is het ook een enorm cultuurverschil. En mocht je een strenge tegenkomen dan kun je neuken ook wel vergeten. Bovendien is er iets mis in het verstandelijk beredeneervermogen, als je religieus bent.
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik ben het wel eens met wat Unexplained zegt. Ik denk dat gereformeerden voor een groot deel van de ideeen/denkbeelden( ![]() |
![]() |
||
Citaat:
als ze echt zo gereformeerd is als mijn oma (streng dus) is dat echt niet leuk klein voorbeeld: mijn ouders gingen trouwen, die oma is van vaderskant en mijn moeder is katholiek. Uit den boze dus, en mijn oma is niet op het kerkelijk huwelijk gekomen. nog eentje: wij mochten niet op een bruiloft van een streng gereformeerde oom en tante komen, omdat mijn moeder dna geen hoed op doet. Verder sluit ik mij aan bij Parallel ![]() nee, ik zou eerst eens uitzoeken wat precies de principes van dat meisje zijn m.b.t. dr geloof.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ontopic: Het kan voor haar best wel moeilijk zijn dat jij niet gelovig bent, al kan het voor haar wel heel veel schelen als je er wel voor open staat (ik bedoel hiermee niet dat je moet gaan geloven) en jullie er samen goed over kunnen praten, ook al denk je er allebei anders over. Tips kan ik je verder niet geven, zit momenteel beetje in dezelfde situatie alleen dan voor mij andersom, ik ben wel gelovig, die jongen die ik leuk vind is wel gelovig opgevoed, maar doet er verder zelf niet zoveel aan. |
![]() |
||
Citaat:
De manier waarop... De vrouw moet op haar rug liggen en 3 minuten naar het plafond staren met de gedachten "toe maar even" en "het plafond moet nodig gewit worden, schat".
||
Citaat:
|
![]() |
|
off-topic: ik moet er niet aan denken om een relatie te hebben met iemand die niet religieus is
on-topic: tja, wat kun je doen? als je echt heel veel om haar geeft en openstaat voor het geloof zou je je (dat kan in het christendom) kunnen bekeren, en met haar trouwen. als ik in jouw positie zat, had ik dat gedaan. |
![]() |
|
jeetje wat heeft iedereen hier een respect voor andersdenkenden zeg!
ontopic: ik denk dat je eerst voor jezelf moet nagaan hoever jouw denkbeelden en die van haar uit elkaar liggen. als jij bijvoorbeeld perse sex wil en zij is zo streng dat ze dat niet wil... tja dan gaat t moeilijk worden. maar kan jij omgaan met de manier waarop zij leeftvolgens haar geloof, en zij kan jouw levenswijze accepteren: dan is er vrij weinig aan de hand lijkt me
|
Unexplained: ik denk dat je religie op heel veel verschillende manieren kunt zien, gereformeerden baseren hun geloof, denk ik, op goede basiswaarden, zoals liefde en mededogen maar zijn in dat geloof ietwat te ver doorgeslagen maar niet door missende intellectuele vermogens, vooral door ingeboezemde angst. Ik denk niet dat het nodig is mensen te beledigen om angst, je kunt ze beter tonen hoe goed het is om niét te vrezen, in plaats van met kwetsende woorden te komen.
|
![]() |
|
Is het niet zo dat er ergens in de bijbel staat
dat een gelovige geen ongelijk span moet vormen? (dus geen relatie met een ongelovige moet nemen, omdat de normen en waarden dan anders liggen ed, geloof ik) (Weet niet of het voor haar opgaat, maar ik herinner me wel iets in die trant.) Als ze echt erg gereformeerd is, denk ik eigenlijk dat het ontzettend veel moeite gaat kosten om meer dan vrienden ed te worden... Plus dat het in een relatie zelf ook moeilijk kan worden, met verschillende opvattingen over sex ed bijv.
|||
Citaat:
Citaat:
Maar als men er heilig ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Ik vrees dat ik niet zou kunnen samenleven met iemand die waar dan ook in gelooft, hindoe, boeddhist, new age, refo, katholiek, moslim, jood of zevende dag adventist, kaboutertjes, elfjes, wicca, winti, voodoo, het boze oog, watergeesten, het orakel van Delphi, Baal, Anubis, Ra, of de eeuwige jachtvelden, you name it, I lowth it.
![]() Je ziet: ik discrimineer niet, ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd op 26-07-2003 om 19:58. |
![]() |
||
Citaat:
Maar de waarschijnlijkheid dat deze theorie op waarheid gestoeld is, is te verwaarlozen. Aangezien het 500 jaar wetenschap waardeloos maakt. Af-en-toe een inconsistentie is nog tot daar aan toe, en dat wordt ook wel weer opgelost binnen een korte periode, maar de kans dat dit waar is, is kleiner dan dat een paard met een gebroken been (en dat ook nog dood is) de paardenrace wint..
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind van wel, als je daardoor alle anders-denkenden meteen afwijst, zoals, zie mijn vorge post, erg streng gelovigen nog wel eens willen doen.
|
![]() |
*is christen en is het helemaal met Splodge eens*
voor de threadstarter: ondanks dat die meid (streng)gelovig is opgevoed heeft ook zij zeer waarschijnlijk dingetjes meegekregen genaamd 'hormonen'. Die gaan vanzelf werken en dan komen er vanzelf bepaalde behoefte's ![]() ![]() Anderzijds zijn er meer dingen (naast sex) belangrijk als je aan zulke dingen begint. Maar dat is in elke relatie eigenlijk zo. Kun je met mekaar leven ondanks de verschillen en kun je wederzijds respect voor mekaar opbrengen dan ist helemaal ![]() ![]() 1) niet mee verder ==>> pass mij d'r emailadres dan even ![]() 2) uitleggen dat je haar toch best wel heel erg graag mag, dat je er voor openstaat (geloof) maar dat je daar wel iets voor terugverlangt, namelijk respect dat jij er wat anders over denkt. Vind zij dit helemaal ok (openminded girl dus ![]() ![]() the keyword is dus praten. Maar dat is in elke (serieuze) relatie wel handig.
|
![]() |
Ik heb ook bijna 2 jaar een gereformeerde vriendin gehad en in mijn optiek maakt het niet zoveel verschil. Je zult je in sommige situaties wel aan moeten passen aan haar familie, maar dat zal geen probleem zijn omdat je dit voor haar doet. Als zij zelf niet echt gelovig is dan lijkt het me niet echt een probleem. Is ze echter ook zelf streng gelovig dan lijkt me toch een echt struikelblok binnen de relatie.
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
DAt vraagt respect van twee kanten, als jij respecteerd dat zij geloofd, en dus waarschijnlijk naar de kerk gaat e.d. en zij respecteerd dat jij daar niets van moet hebben en niet dramt dat ze je mee wil hebben kan het best goedgaan. (MOet ze natuurlijk niet streng grefo zijn want dat kun je vergelijken met een bokkige ezel.. zeg maar... no offence enzo)
Ik geloof, ga naar de kerk, niet te vaak maar k dat is 't punt niet. Mijn vriend is ehm, anti-kerk. (Katholiek gedoopt, en gaat 1 keer in de twee jaar voor de kerstdienst naar de kerk) EN hij heeft er een absolute hekel aan, en dat kan ik me voorstellen met die banken die ze in zijn kerk hebben ![]() ![]() Mjah. Alles kan als je de juiste instelling hebt en mekaar niks op gaat dwingen. Leer d'r eerst beter kennen zou ik zeggen |
![]() |
|
Als ik jou was zou ik het niet doen. Ik wel eens verkering gehad met een refo. We hadden het samen goed, maar de ouders zagen het totaal niet zitten en hebben, met succes, alles gedaan om ons uit elkaar te krijgen. En daarbij hebben ze echt alles uit de kast gehaald.
![]() ![]()
||
Citaat:
Het enige dat ik met mijn berichtjes probeer te bereiken is dat mensen Christelijk voor de verandering is niet gelijk koppelen aan extreem streng en het afkeuren van mensen met andere levensbeschouwingen, want de Christenen die dat doen maken maar een heel klein deel uit van de Christengemeenschap.
|
Verwijderd
|
Probeer eens met haar te praten over haar geloof, ga niet te heftig in discussie maar luister eerst eens vooral naar wat ze te zeggen heeft, denk er dan over na, en als je iets echt niet begrijp dan vraag je de volgende keer verder. Ik vind gelovigen altijd erg interessant, ik begrijp niet hoe ze zoiets zomaar zekerweten kunnen geloven. Ook van mensen die zeggen 'er is zeker weten géén god!', want ja, het bestaan van God is nooit bewezen, maar het ontbreken ervan óók niet. Het bestaan van eeuwige liefde is ook nooit bewezen, en toch zijn er een hoop mensen die zeker weten dat het bestaat. Maargoed, ik was jou raad aan het geven, niet mijn denkbeelden aan het loslaten.
Ik raad je ook aan om, als je haar écht leuk vind en zij niet erg strenggelovig blijkt te zijn (lees: als ze bereid is een relatie te hebben en eventueel ooit te trouwen met een niet-gelovige), je eens in te lezen. Gewoon naar de bieb, pak een zoekcomputer, toets 'gereformeerd' in en klik 'informatieve boeken' aan, en leen wat je vindt. Of lees het ter plekke, als je geen biebkaart hebt. |
![]() |
||
Citaat:
Veel van die mensen hebben geen televisie.. Dan wel een computer? naah..
||
Citaat:
Klopt, ze heeft geen internet.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Ik val op gereformeerde meisjes; waar vind ik ze? Maakmeklaar | 45 | 03-10-2012 18:26 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geloof jij? DBZ | 88 | 07-08-2009 17:32 | |
Het kleine vragen over geloven topic Verwijderd | 500 | 20-07-2008 21:50 | |
Turkije aan het hoofd van een islamitische reformatie? Gatara | 11 | 03-03-2008 12:45 | |
Moslims halen gereformeerden bijna in Rabbi Daniel | 92 | 02-11-2003 16:56 | |
Mogen gereformeerden geen televisie kijken? Insane Juggalo | 36 | 31-03-2003 17:54 |