Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2003, 14:39
emi
emi is offline
Denken jullie dat een relatie beter verloopt als beiden ongeveer dezelfde intelligentie hebben en daarmee op dezelfde lijn zitten? Het zit namelijk zo.. Ik had een vriendje die vmbo heeft gedaan, zelf doe ik vwo en heb daar niet bepaald moeite mee. Hij heeft het echter uitgemaakt omdat hij niet tegen mijn sarcasme kon, ik denk omdat hij het voornamelijk niet begreep.
Zal het komen doordat hij een stuk minder intelligent is dat het uit is gegaan of vinden jullie dit onzin?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2003, 14:44
Verwijderd
Ik denk het wel. Ik moet er niet aan denken dat ik een relatie zou hebben met iemand die mijn gevoel voor humor niet begrijpt (en dat is inderdaad inclusief sarcasme en wrede grappen). De vriend van een vriendin van mij heeft mavo gedaan en die begrijpt sarcasme inderdaad niet. Mijn ex echter en een van mijn beste vriendinnetjes hebben ook allebei mavo gedaan en die begrijpen het prima.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 14:45
DopeBean
DopeBean is offline
Heyzz
zat zelf op VMBO ( VMBO RULEZZZ ) maar kan niet goed opschiete met een vriendin die vwo doet dus misschien heeft de intelligentie idd betrekking op een relatie
Oud 28-07-2003, 14:48
Sorcha-Solar
Sorcha-Solar is offline
heeft er wel mee te maken, maar je inteligentie heeft niets te maken met je niveau op school
ik doe dan wel vmbo(alleen maar omdat ik te lui was voor havo *stom*)
mijn vriendin doet vwo en we zitten wel op etzelfde niveau en op dezelfde lijn
maar dat kan dus ook gewoon aan mij liggen, omdat vmbo onder mijn niveau ligt (en das geen egotripperij, ben dus zonder ooit huiswerk maken over met allemaal 8en)
en ik ben harstikke sarcastisch, zij minder
onze humor komt verder heel erg overeen
Oud 28-07-2003, 14:51
Verwijderd
Intelligentie en houden van heeft in prinipe niet veel met elkaar te maken, echter waarop jullie relatie gebasseerd is en wat jullie samen doen.

Mijn ouders zijn ook al ruim 20 jaar samen de een een universitaire titel, de ander ongeveer mavo.

Ik denk dat het meer er aan ligt wat jullie karakters zijn, en of die samen passen. Verder kan het wel eenvoudiger zijn om een relatie in tact te houden. Wanneer het bijvoorbeeld aankomt op een goed gesprek, met enorme diepgang over zaken waarover jij bijvoorbeeld veel meer geleerd hebt en zelf nog beleerd wil worden. Dan is het weer wat anders en kun je je gaan irriteren aan het feit dat je niet op 1 niveau ligt. Maar zoals ik al zei, het is maar net wat je er zelf van maakt.

liefs, Hanne
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 14:56
emi
emi is offline
Agja, het is uit... en ik moet me daar bij neerleggen geloof ik

Ja natuurlijk gaat het om houden van, maar misschien dat intelligentie invloed erop heeft.... Ik weet dat intelligentie niets met school heeft uit te staan, maar het was meer als voorbeeld bedoeld. Ik kan vwo met 2 vingers in mijn neus(ga naar havo door omstandigheden), hij moet nog een iets doen om zijn vmbo te halen. Alleen daarnaast zitten we ook op een totaal andere lijn... Goed, onzinnige reply weer, maar ik verveeeeeeeeel me
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 14:57
Verwijderd
Nou, dan ben je hem dus beter kwijt dan rijk. Stel je voor dat je je leven lang opgescheept zat met iemand die je niet begrijpt
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 15:05
emi
emi is offline
hehe agh.... hij is nu verliefd op iemand anders (kalverliefde) en dat vertelde die mij dus, en eigenlijk is hij ook best dom en kinderachtig... hij zegt verliefd te zijn op een meisje (die wel op zijn niveau zit maar een vriend heeft) maar heeft weer gezoend met een ander meisje die hij toch ook wel leuk vindt en zooooo..

*ikkomoverhemheenikkomoverhemheenikkomoverhemheenikkomoverhemheenikkom overhemheen*
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 15:06
lieve
lieve is offline
Hey,
juist zoals velen denk ik dat inteligentie idd een invloed heeft op je relatie.
Als je elkaar soms niet verstaat, kan dat al een serieus communicatieprobleem geven in je relatie.

Zoals bijvoorbeeld van die sarcastische mopjes... die hij dan bijvoorbeeld niet verstaat. Dat kan best frustrerend zijn voor beide. Of als je iets aan het uitleggen bent, en hij verstaat het gewoon niet wat je bedoelt...
Oud 28-07-2003, 19:04
Verwijderd
Jawel, maar natuurlijk niet volledig. Mijn ex-vriend deed MAVO, en worstelt zich nu door een MBO-opleiding, maar dat het uit is ligt echt niet aan dat opleidingsverschil. Het is alleen wel zo dat ik me ontzettend erger aan mensen die ik dom vind, maar zo veel invloed heeft je opleidingsniveau daar in elk geval niet op. Weliswaar vind ik 90 % van de VMBO-i'ers dom, en 85 % van de VMBO-p'ers, en 80 % van de VMBO-t'ers, maar ach, ik vind ook 75 % van de HAVO'ers ergerlijk dom, en 70 % van de VWO'ers. Ongeveer dan.
Ik kan me wel voorstellen dat mensen die niet zo graag intellectueel doen als ik, mij ontzettend irritant vinden.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 19:16
Bruut
Bruut is offline
ik denk van wel.. ik kan gewoon niet praten met een meisje die een lage intelligentie heb(niet dat ik zelf einstein ben ofzo ).. voor 1/2/3 avonden gaat het wel, maar als het echt mn vriendin zou zijn, en je moest steeds dingen uitleggen enzo, dan denk ik dat het snel uit zou zijn !
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 28-07-2003 @ 20:04:
Jawel, maar natuurlijk niet volledig. Mijn ex-vriend deed MAVO, en worstelt zich nu door een MBO-opleiding, maar dat het uit is ligt echt niet aan dat opleidingsverschil. Het is alleen wel zo dat ik me ontzettend erger aan mensen die ik dom vind, maar zo veel invloed heeft je opleidingsniveau daar in elk geval niet op. Weliswaar vind ik 90 % van de VMBO-i'ers dom, en 85 % van de VMBO-p'ers, en 80 % van de VMBO-t'ers, maar ach, ik vind ook 75 % van de HAVO'ers ergerlijk dom, en 70 % van de VWO'ers. Ongeveer dan.
Ik kan me wel voorstellen dat mensen die niet zo graag intellectueel doen als ik, mij ontzettend irritant vinden.
Idd.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 19:24
sinsere
sinsere is offline
Er is ook een verschil tussen intellectueel doen of intellectueel zijn. Tegen mensen die doen alsof, kan ik echt niet. En verder hebben mijn vriend, vrienden en vriendinnen allemaal ongeveer hetzelfde niveau. Deels omdat ik ze op school heb leren kennen en het dus logisch is dat je ongeveer op hetzelfde niveau zit en deels omdat ik me daar meer tot aangetrokken voel.
Oud 28-07-2003, 21:31
Verwijderd
Ik heb nog nooit problemen gehad met niveau-verschil. Het gaat erom dat ik goed met iemand kan praten, gewoon gezellig over vanalles praten, uren achter elkaar. En een beetje dezelfde humor hebben.
M'n ex deed MBO en hij heeft nog een keer een praktische opdracht voor me uitgewerkt. Ja okee, ik ben lui en hij was zo superlief om me te helpen toen ik de avond voordat ik het in moest leveren ermee aan kwam zetten.

En trouwens, het heeft ook met interesse in iemand te maken. Iemand kan op papier nog zo intelligent zijn, maar als ik niet over m'n studie met 'm kan praten omdat hij daar gewoon niet in geinteresseerd is (maw: hij is dan gewoon niet in mij geinteresseerd ), dan heb je nog nix aan die intelligentie.
Of als ik dan uit interesse in hem wat aan hem vraag over computers en ik word afgekat omdat hij het zo irritant vindt om iets uit te leggen.

Of iemand die intelligent is en tijdenlang praat over hoe goed hij wel niet was op de middelbare school, dat hij nix uitvoerde en tienen haalde, etc, etc. Ieuw.

Ik zeg nu niet dat ik nix met een intelligent persoon wil of dat ik een voorkeur heb voor iemand die minder intelligent is.
Ik probeer juist te zeggen dat het me gaat om de persoon zelf, het totaalbeeld.
Ik erger me ook vaak aan mensen die iemand die vmbo (of wat dan ook) doet als "dom" of "minder intelligent" bestempelen.
Of mensen die het hebben over "domme breezersletjes". Je kunt helemaal niet weten hoe "dom" die mensen zijn, want je kent ze niet. Als je op zo'n uiterlijke vertoning afgaat dan ben je zelf dom.. Stel je ziet ergens een groepje dronken meisjes en je noemt ze dom.. en later blijkt dat ze derde jaars sterrenkunde zijn ofzo.. tsja..

(Dit is trouwens niet speciaal aan iemand gericht ofzo, ook niet aan iemand uit dit topic, maar ik moest het gewoon ff kwijt. )
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Sorcha-Solar schreef op 28-07-2003 @ 15:48:
heeft er wel mee te maken, maar je inteligentie heeft niets te maken met je niveau op school
Citaat:
sarahbressers schreef op 28-07-2003 @ 20:04:
Jawel, maar natuurlijk niet volledig.
Ik erger me wel eens aan domme mensen, maar dat heeft niet per se met iq te maken en al zeker niet met opleidingsniveau.

Qua relatie vind ik het wel fijn als degene met wie ik een relatie heb en ik ongeveer op hetzelfde niveau zitten, hoewel ook dat weer niet alleen te maken heeft met iq en weer zeker niet met opleidingsniveau.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 21:43
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Het kan me weinig schelen welke richting hij gevolgd heeft of welk beroep hij uitoefent. Maar hij moet wél intelligent zijn. Ik knap dus echt ongelofelijk af op domme jongens, ook al kunnen die daar ook niets aan doen. Een ex van mij was heel lief en knap enzo, maar echt niet zo slim. Ik werd er helemaal gek van, ik begon me er echt slecht bij te voelen, voelde me onbegrepen.
Hij had vooral geen emotionele en sociale intelligentie: wist niet wanneer ik wat voelde enz..en kon z'n gevoelens niet uiten.
Damn dat beïnvloedt wel degelijk je relatie.

Nu weet ik dat ik qua intelligentie een stap achter sta op m'n huidige vriend. Hij is echt té intelligent, stom om te zeggen maar het is zo. En soms ben ik ook wel een beetje bang dat hij misschien ooit op mij zal afknappen omdat ik nooit zijn intelligentiepeil zal halen.
Ik kan wel mee in discussies en weet hem wel te vatten met argumenten, maar hij is overbegaafd.

Maar in ieder geval heeft hij nog nooit blijk gegeven dat hij me als zijn intellectueel mindere beschouwt.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 21:46
Zero Squall
Zero Squall is offline
Citaat:
emi schreef op 28-07-2003 @ 15:39:
Denken jullie dat een relatie beter verloopt als beiden ongeveer dezelfde intelligentie hebben en daarmee op dezelfde lijn zitten? Het zit namelijk zo.. Ik had een vriendje die vmbo heeft gedaan, zelf doe ik vwo en heb daar niet bepaald moeite mee. Hij heeft het echter uitgemaakt omdat hij niet tegen mijn sarcasme kon, ik denk omdat hij het voornamelijk niet begreep.
Zal het komen doordat hij een stuk minder intelligent is dat het uit is gegaan of vinden jullie dit onzin?
Of iemand sarcasme snapt of niet heeft niet veel met intelligentie te maken maar meer met de bepaalde soort humor iemand heeft. Sommige snappen sarcastische grappen nou eenmaal sneller dan andere.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 21:47
Verwijderd
Wat heeft sarcasme te maken met intelligentie btw...? Dat mis ik even.

Ik heb ook mavo gedaan, mijn vriend ook. Dat zegt nogal weinig over onze intelligentie. Ik snap de humor van een vriend van mijn vriend beter dan de meeste anderen en hij is afgestudeerd aan de universiteit.

(Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik na de mavo havo heb gedaan en nu hbo doe. En mijn vriend na de mavo mbo en daarna hbo. )

Echt niet elke vmbo'er is dom, zoals veel mensen schijnen te denken. Sommige mensen zitten ook door andere redenen dan hun intelligentie op het vmbo. Verder is intelligentie meer dan je iq, wat ~Sjeherazade~ al zei ed...gelukkig wel.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Zero Squall schreef op 28-07-2003 @ 22:46:
Of iemand sarcasme snapt of niet heeft niet veel met intelligentie te maken maar meer met de bepaalde soort humor iemand heeft. Sommige snappen sarcastische grappen nou eenmaal sneller dan andere.
Precies wat ik dacht toen ik de eerste post goed doorlas (na mijn eerste post).
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 21:51
Verwijderd
Omwille van de politieke correctheid zal ik zeggen dat ik in beginsel niet oordeel op opleiding, maar mijn ervaring met meisjes tot nu toe is gewoon dat ik met mensen met hetzelfde niveau als ik het beste kan opschieten (universiteit dus). Laatste klas VWO is ook goed, maar daaronder moet het niet snel komen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 21:51
Zero Squall
Zero Squall is offline
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 21:52
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Zero Squall schreef op 28-07-2003 @ 22:46:
you got it dude!
Oud 28-07-2003, 21:54
Zero Squall
Zero Squall is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-07-2003 @ 22:51:
Omwille van de politieke correctheid zal ik zeggen dat ik in beginsel niet oordeel op opleiding, maar mijn ervaring met meisjes tot nu toe is gewoon dat ik met mensen met hetzelfde niveau als ik het beste kan opschieten (universiteit dus). Laatste klas VWO is ook goed, maar daaronder moet het niet snel komen.
Bullshit dat komt gewoon omdat jij je te goed voelt voor andere soort mensen die misschien een lager niveau dan jou hebben. Jij straalt hier op het forum een soort arrogantie uit die mij niet zo bevalt. je moet is leren dat jij niet beter bent dan andere mensen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 21:54
Poor twisted me
Citaat:
nare man schreef op 28-07-2003 @ 22:51:
tsssss ik denk dat je niet iedereen met lagere opleiding over dezelfde kam moet scheren, ik denk toch dat er ook mensen met lagere opleiding zijn waarmee jij ook goed kunt "opschieten" Maar je moet niet denken dat iedereen daar hetzelfde is
Oud 28-07-2003, 21:58
Poor twisted me
Citaat:
Zero Squall schreef op 28-07-2003 @ 22:54:
Bullshit dat komt gewoon omdat jij je te goed voelt voor andere soort mensen die misschien een lager niveau dan jou hebben. Jij straalt hier op het forum een soort arrogantie uit die mij niet zo bevalt. je moet is leren dat jij niet beter bent dan andere mensen.
jij hebt daar een punt vind ik, Nare doet net alsof alleen mensen met zogenaamde "hogere" intelligentie hem zullen begrijpen, en alsof hij alleen maar met hun kan omgaan.

Zo ik heb dit nu gepost ik kom van een lagere opleiding nu gaat nare vast de spelfouten in me post zoeken.
Als iemand iets post wat nare niet bevalt gaat ie zeuren over taalfouten, of dat je stoned achter je pc zit
terwijl je nare zelf moet zoeke tussen de sigarendamp in zijn nederige studeerkamer achter zijn pc.
Oud 28-07-2003, 22:00
Zero Squall
Zero Squall is offline
Volgens mij post nareman alleen als ie eerst ze getikte stukje door de spellings controle haalt van word.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 22:03
Poor twisted me
Citaat:
Zero Squall schreef op 28-07-2003 @ 23:00:
Volgens mij post nareman alleen als ie eerst ze getikte stukje door de spellings controle haalt van word.
dat zou wel kunnen ja, maar ik kan er niet tegen als mensen over een taalfoutje gaan zeuren hier. Ik spreek net zo vloeiend nederlands als nare dat weet ik zeker, en ik haal misschien ook nog wel meer aanslagen per minuut als nare. Maar ik geef er niks om als er een taalfoutje instaat mensen kunnen het toch lezen? en als ze het begrijpen is het goed.
Oud 28-07-2003, 22:05
Poor twisted me
*nare man is vast ze woordenboeken aan het zoeken*

nare ik vind trouwens dat je heel veel probeert te zeggen met moeilijke woorden, maar uiteindelijk staat er nog iets dat zelfs een 3jarige kleuter wel kan vertellen.
Oud 28-07-2003, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 28-07-2003 @ 22:47:
Wat heeft sarcasme te maken met intelligentie btw...? Dat mis ik even.

Ik heb ook mavo gedaan, mijn vriend ook. Dat zegt nogal weinig over onze intelligentie. Ik snap de humor van een vriend van mijn vriend beter dan de meeste anderen en hij is afgestudeerd aan de universiteit.

(Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik na de mavo havo heb gedaan en nu hbo doe. En mijn vriend na de mavo mbo en daarna hbo. )

Echt niet elke vmbo'er is dom, zoals veel mensen schijnen te denken. Sommige mensen zitten ook door andere redenen dan hun intelligentie op het vmbo. Verder is intelligentie meer dan je iq, wat ~Sjeherazade~ al zei ed...gelukkig wel.
Als je sarcasme niet begrijpt, ben je gewoon dom.
Met citaat reageren
Poor twisted me
maar efff on-topic

Ik zie het nog niet echt voor me dat ik met iemand zou gaan van de universiteit, gewoon weg omdat ik niet om van die studentjes val, die de hele dag zitten te leren of discusseren over het rechtensysteem in nederland. Lijkt me geen zak aan, ik vind dat soort mensen gewoon saai Bovendien vind het het allemaal van die rijke lui's kindjes.
dikkoppen
die helemaal gepusht worden door hun ouders om maar het hoogst haalbare te halen. En natuurlijk zitten hun ouders in het bestuur van school als dat er nog eff bij kan

Laatst gewijzigd op 28-07-2003 om 22:11.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Hij zegt toch niet dat hij beter is dan anderen...? Dat heb ik hem nog nooit ergens zien zeggen, volgens mij... Wat hij zegt is zijn mening en zijn gevoel en dat is zijn goed recht, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Nare hoort dan ook bij de forumelite :]
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 22:11
Zero Squall
Zero Squall is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-07-2003 @ 23:09:
Hij zegt toch niet dat hij beter is dan anderen...? Dat heb ik hem nog nooit ergens zien zeggen, volgens mij... Wat hij zegt is zijn mening en zijn gevoel en dat is zijn goed recht, lijkt me.
Hij laat duidelijk merken dat hij mensen die minder " intelligent" zijn minder vindt ook al zegt ie het niet straight hij laat het wel duidelijk merken en dat bevalt me gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 22:12
Poor twisted me
ik vind het niet kloppen om zo iemand meteen minder intelligent te noemen, het kan ook veel te maken hebben met doorzettingvermogen trouwens.
Oud 28-07-2003, 22:13
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 28-07-2003 @ 23:12:
ik vind het niet kloppen om zo iemand meteen minder intelligent te noemen, het kan ook veel te maken hebben met doorzettingvermogen trouwens.
En ook met andere dingen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Zero Squall schreef op 28-07-2003 @ 23:11:
Hij laat duidelijk merken dat hij mensen die minder " intelligent" zijn minder vindt ook al zegt ie het niet straight hij laat het wel duidelijk merken en dat bevalt me gewoon niet.
Ik vind mensen die minder intelligent zijn, ook minder. Is daar iets mis mee? Ik hoor hier ook iemand zeggen dat studenten niks zijn, omdat die (stuk voor stuk natuurlijk) saaie rijkeluis kindjes zijn. Als dát geen vooroordeel is, weet ik het ook niet. Dan staan nare man en ik meer in ons recht als wij domme mensen minder leuk vinden dan slimme mensen :]
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 22:22
Thomas
Thomas is offline
Kortom: het heeft zeker invloed, maar het is niet allesomvattend.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 22:28
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 28-07-2003 @ 23:09:
maar efff on-topic

Ik zie het nog niet echt voor me dat ik met iemand zou gaan van de universiteit, gewoon weg omdat ik niet om van die studentjes val, die de hele dag zitten te leren of discusseren over het rechtensysteem in nederland. Lijkt me geen zak aan, ik vind dat soort mensen gewoon saai Bovendien vind het het allemaal van die rijke lui's kindjes.
dikkoppen
die helemaal gepusht worden door hun ouders om maar het hoogst haalbare te halen. En natuurlijk zitten hun ouders in het bestuur van school als dat er nog eff bij kan
Nu ben jij erger dan Nare Man..

Er zijn ook mensen die studeren en die het zelf moeten betalen.
Of mensen die studeren en die nog steeds net zo leuk feesten als daarvoor, tussen allemaal mensen die niet studeren.
Of mensen die er heel erg hard hun best voor moeten doen.

Je verwijt mensen bepaald gedrag, maar je doet het zelf 10 keer erger.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 22:43
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
ik heb wat gehad met een super lief meisje, dat duidelijk minder slim (of dommer) is dan mij

het is niet aan te raden, het liep bij mij stuk na 3 maanden want we konden over zoveel dingen niet praten, alleemaal te intelligente onderwerpen =P je komt erachter dat je slechts een beetje sex hebt en over mensen en kleren ofzo praat en dat is op de lange termijn niet genoeg (voor mij in ieder geval niet)
Oud 28-07-2003, 22:46
Verwijderd
Zeggem, Squall c.s., jullie schilderen nu wel een heel verkeerd beeld van mij. Ik zeg alleen dat ik in de praktijk gewoon het beste in relaties kan opschieten met mensen van mijn eigen niveau. Wat is daar mis aan? Dat jij verder uit mijn posts denkt af te kunnen leiden dat ik me beter voel dan andere mensen, is een interpretatie van jouw kant.

Nee, ik haal mijn posts niet door een spellingscontrole, ik typ gewoon foutloos en snel. Ik beheer mijn moerstaal gewoon goed, iets wat lijkt mij van elke Nederlander verwacht mag worden. Nee, ook word ik niet door mijn ouders gepusht en ben ik geen standaard verengingsstudentje. Mijn ouders zijn niet rijk en hebben zelf niet op de universiteit gezeten. Totale onzin dus om te beginnen over rechtenstudentjes van een bepaald type
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 22:53
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 28-07-2003 @ 23:09:
dikkoppen
Dit had ik nog niet eens gelezen...dit vind ik eigenlijk nog erger dan wat nare man post... Nogal bevooroordeeld ofzo?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 22:55
Verwijderd
En bovendien, wat voor naars post ik dan? Ik zeg alleen dat meisjes met een VWO-opleiding vaker goed met mij blijken te kunnen opschieten dan meisjes met een lagere opleiding. Dat heeft niks met arrogantie of vooroordelen te maken, dat is gewoon een droge feitelijke constatering.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 22:55
poesiefox
poesiefox is offline
Het gaat niet om iemands intelligentieniveau, maar om iemands ontwikkeling, hoe breed zijn interesses zijn, wat hij aan kennis in huis heeft. Of hij zich behoorlijk kan uitdrukken, of hij beschaafd is, vlug van begrip. Anders is hij saai, of begrijpt hij me niet.

Dat eisenpakket tref je nu eenmaal eerder aan bij de wat slimmeren onder ons.
Oud 28-07-2003, 23:16
emi
emi is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef op 28-07-2003 @ 23:43:
ik heb wat gehad met een super lief meisje, dat duidelijk minder slim (of dommer) is dan mij
hoe kun je jezelf nou slimmer noemen dan iemand als je dan MIJ typt... het is dan ik..

Ik wist niet helemaal goed hoe ik het uit moest leggen (en ik weet het nu nog steeds niet echt), maar mijn vriend snapte mijn sarcastische opmerkingen niet, maar was ook duidelijk minder intelligend dan ik. Maargoed.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 23:22
Casull
Casull is offline
Citaat:
emi schreef op 29-07-2003 @ 00:16:
hoe kun je jezelf nou slimmer noemen dan iemand als je dan MIJ typt... het is dan ik..

Ik wist niet helemaal goed hoe ik het uit moest leggen (en ik weet het nu nog steeds niet echt), maar mijn vriend snapte mijn sarcastische opmerkingen niet, maar was ook duidelijk minder intelligend dan ik. Maargoed.
'Tis dat dit sarcasme van je is...
Oud 28-07-2003, 23:24
emi
emi is offline
dit was geen sarcasme...
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 23:38
Verwijderd
Citaat:
emi schreef op 29-07-2003 @ 00:16:
nou, misschien zou zij wel 'als mij' typen, en dan is hij toch slimmer
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 00:02
Omen
Omen is offline
Ik ben ook niet de slimste, ik zit op MBO, maar het gaat bij mij alleen maar om de seks Of ik moet iemand tegen komen die wel heel erg special moet zijn.
Maar zo iemand vind ik nooit, ik doe me dan gewoon een ander persoon voor!

Laatst gewijzigd op 29-07-2003 om 00:05.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 06:13
Verwijderd
Ik heb heel wat kennissen die minder slim zijn dan ik en over het algemeen kan ik goed met ze praten, over niet te moeilijke onderwerpen. Ik denk dat je in een relatie ook intellectueel aan je trekken moet komen, als iets je hoog zit en je kan het er niet met je vriend over hebben omdat hij het niet begrijpt dat is lastig. Nu denk ik ook dat dit niet alleen is bij minder slimme mensen, ook hyperintelligente mensen hebben soms dit probleem. Een jongen uit mijn klas is heel intelligent maar als wij het ergens over hebben of ik mijn standpunt ergens over geef begrijpt hij me gewoon niet dus ik denk dat je zowel een connectie moet hebben, op dezelfde lijn moet zitten als dat je ongeveer even slim "moet" zijn
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 11:31
Boef
Boef is offline
'k heb liever een relatie met mensen die ongeveer op het gelijke niveau zitten, omdat ik me aan echt domme mensen snel kan ergeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten