Advertentie | |
|
![]() |
|
Er is ook een verschil tussen intellectueel doen of intellectueel zijn. Tegen mensen die doen alsof, kan ik echt niet. En verder hebben mijn vriend, vrienden en vriendinnen allemaal ongeveer hetzelfde niveau. Deels omdat ik ze op school heb leren kennen en het dus logisch is dat je ongeveer op hetzelfde niveau zit en deels omdat ik me daar meer tot aangetrokken voel.
|
Verwijderd
|
Ik heb nog nooit problemen gehad met niveau-verschil. Het gaat erom dat ik goed met iemand kan praten, gewoon gezellig over vanalles praten, uren achter elkaar. En een beetje dezelfde humor hebben.
M'n ex deed MBO en hij heeft nog een keer een praktische opdracht voor me uitgewerkt. Ja okee, ik ben lui en hij was zo superlief om me te helpen toen ik de avond voordat ik het in moest leveren ermee aan kwam zetten. ![]() En trouwens, het heeft ook met interesse in iemand te maken. Iemand kan op papier nog zo intelligent zijn, maar als ik niet over m'n studie met 'm kan praten omdat hij daar gewoon niet in geinteresseerd is (maw: hij is dan gewoon niet in mij geinteresseerd ![]() Of als ik dan uit interesse in hem wat aan hem vraag over computers en ik word afgekat omdat hij het zo irritant vindt om iets uit te leggen. Of iemand die intelligent is en tijdenlang praat over hoe goed hij wel niet was op de middelbare school, dat hij nix uitvoerde en tienen haalde, etc, etc. Ieuw. Ik zeg nu niet dat ik nix met een intelligent persoon wil of dat ik een voorkeur heb voor iemand die minder intelligent is. Ik probeer juist te zeggen dat het me gaat om de persoon zelf, het totaalbeeld. Ik erger me ook vaak aan mensen die iemand die vmbo (of wat dan ook) doet als "dom" of "minder intelligent" bestempelen. Of mensen die het hebben over "domme breezersletjes". Je kunt helemaal niet weten hoe "dom" die mensen zijn, want je kent ze niet. Als je op zo'n uiterlijke vertoning afgaat dan ben je zelf dom.. Stel je ziet ergens een groepje dronken meisjes en je noemt ze dom.. en later blijkt dat ze derde jaars sterrenkunde zijn ofzo.. tsja.. (Dit is trouwens niet speciaal aan iemand gericht ofzo, ook niet aan iemand uit dit topic, maar ik moest het gewoon ff kwijt. ![]() ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Qua relatie vind ik het wel fijn als degene met wie ik een relatie heb en ik ongeveer op hetzelfde niveau zitten, hoewel ook dat weer niet alleen te maken heeft met iq en weer zeker niet met opleidingsniveau. |
![]() |
|
Het kan me weinig schelen welke richting hij gevolgd heeft of welk beroep hij uitoefent. Maar hij moet wél intelligent zijn. Ik knap dus echt ongelofelijk af op domme jongens, ook al kunnen die daar ook niets aan doen. Een ex van mij was heel lief en knap enzo, maar echt niet zo slim. Ik werd er helemaal gek van, ik begon me er echt slecht bij te voelen, voelde me onbegrepen.
Hij had vooral geen emotionele en sociale intelligentie: wist niet wanneer ik wat voelde enz..en kon z'n gevoelens niet uiten. Damn dat beïnvloedt wel degelijk je relatie. Nu weet ik dat ik qua intelligentie een stap achter sta op m'n huidige vriend. Hij is echt té intelligent, stom om te zeggen maar het is zo. En soms ben ik ook wel een beetje bang dat hij misschien ooit op mij zal afknappen omdat ik nooit zijn intelligentiepeil zal halen. Ik kan wel mee in discussies en weet hem wel te vatten met argumenten, maar hij is overbegaafd. Maar in ieder geval heeft hij nog nooit blijk gegeven dat hij me als zijn intellectueel mindere beschouwt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat heeft sarcasme te maken met intelligentie btw...? Dat mis ik even.
Ik heb ook mavo gedaan, mijn vriend ook. Dat zegt nogal weinig over onze intelligentie. Ik snap de humor van een vriend van mijn vriend beter dan de meeste anderen en hij is afgestudeerd aan de universiteit. (Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik na de mavo havo heb gedaan en nu hbo doe. En mijn vriend na de mavo mbo en daarna hbo. ![]() Echt niet elke vmbo'er is dom, zoals veel mensen schijnen te denken. Sommige mensen zitten ook door andere redenen dan hun intelligentie op het vmbo. Verder is intelligentie meer dan je iq, wat ~Sjeherazade~ al zei ed...gelukkig wel. ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Omwille van de politieke correctheid zal ik zeggen dat ik in beginsel niet oordeel op opleiding, maar mijn ervaring met meisjes tot nu toe is gewoon dat ik met mensen met hetzelfde niveau als ik het beste kan opschieten (universiteit dus). Laatste klas VWO is ook goed, maar daaronder moet het niet snel komen.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Zo ik heb dit nu gepost ik kom van een lagere opleiding nu gaat nare vast de spelfouten in me post zoeken. Als iemand iets post wat nare niet bevalt gaat ie zeuren over taalfouten, of dat je stoned achter je pc zit ![]() terwijl je nare zelf moet zoeke tussen de sigarendamp in zijn nederige studeerkamer achter zijn pc.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
*nare man is vast ze woordenboeken aan het zoeken*
nare ik vind trouwens dat je heel veel probeert te zeggen met moeilijke woorden, maar uiteindelijk staat er nog iets dat zelfs een 3jarige kleuter wel kan vertellen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
maar efff on-topic
Ik zie het nog niet echt voor me dat ik met iemand zou gaan van de universiteit, gewoon weg omdat ik niet om van die studentjes val, die de hele dag zitten te leren of discusseren over het rechtensysteem in nederland. Lijkt me geen zak aan, ik vind dat soort mensen gewoon saai ![]() dikkoppen ![]() die helemaal gepusht worden door hun ouders om maar het hoogst haalbare te halen. En natuurlijk zitten hun ouders in het bestuur van school ![]()
Laatst gewijzigd op 28-07-2003 om 22:11. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn ook mensen die studeren en die het zelf moeten betalen. Of mensen die studeren en die nog steeds net zo leuk feesten als daarvoor, tussen allemaal mensen die niet studeren. Of mensen die er heel erg hard hun best voor moeten doen. Je verwijt mensen bepaald gedrag, maar je doet het zelf 10 keer erger. ![]() |
![]() |
|
ik heb wat gehad met een super lief meisje, dat duidelijk minder slim (of dommer) is dan mij
het is niet aan te raden, het liep bij mij stuk na 3 maanden want we konden over zoveel dingen niet praten, alleemaal te intelligente onderwerpen =P je komt erachter dat je slechts een beetje sex hebt en over mensen en kleren ofzo praat en dat is op de lange termijn niet genoeg (voor mij in ieder geval niet)
|
Verwijderd
|
Zeggem, Squall c.s., jullie schilderen nu wel een heel verkeerd beeld van mij. Ik zeg alleen dat ik in de praktijk gewoon het beste in relaties kan opschieten met mensen van mijn eigen niveau. Wat is daar mis aan? Dat jij verder uit mijn posts denkt af te kunnen leiden dat ik me beter voel dan andere mensen, is een interpretatie van jouw kant.
Nee, ik haal mijn posts niet door een spellingscontrole, ik typ gewoon foutloos en snel. Ik beheer mijn moerstaal gewoon goed, iets wat lijkt mij van elke Nederlander verwacht mag worden. Nee, ook word ik niet door mijn ouders gepusht en ben ik geen standaard verengingsstudentje. Mijn ouders zijn niet rijk en hebben zelf niet op de universiteit gezeten. Totale onzin dus om te beginnen over rechtenstudentjes van een bepaald type ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En bovendien, wat voor naars post ik dan? Ik zeg alleen dat meisjes met een VWO-opleiding vaker goed met mij blijken te kunnen opschieten dan meisjes met een lagere opleiding. Dat heeft niks met arrogantie of vooroordelen te maken, dat is gewoon een droge feitelijke constatering.
|
![]() |
|
![]() |
Het gaat niet om iemands intelligentieniveau, maar om iemands ontwikkeling, hoe breed zijn interesses zijn, wat hij aan kennis in huis heeft. Of hij zich behoorlijk kan uitdrukken, of hij beschaafd is, vlug van begrip. Anders is hij saai, of begrijpt hij me niet.
Dat eisenpakket tref je nu eenmaal eerder aan bij de wat slimmeren onder ons.
||
![]() |
Citaat:
Ik wist niet helemaal goed hoe ik het uit moest leggen (en ik weet het nu nog steeds niet echt), maar mijn vriend snapte mijn sarcastische opmerkingen niet, maar was ook duidelijk minder intelligend dan ik. Maargoed. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik ben ook niet de slimste, ik zit op MBO, maar het gaat bij mij alleen maar om de seks Of ik moet iemand tegen komen die wel heel erg special moet zijn.
Maar zo iemand vind ik nooit, ik doe me dan gewoon een ander persoon voor!
Laatst gewijzigd op 29-07-2003 om 00:05. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb heel wat kennissen die minder slim zijn dan ik en over het algemeen kan ik goed met ze praten, over niet te moeilijke onderwerpen. Ik denk dat je in een relatie ook intellectueel aan je trekken moet komen, als iets je hoog zit en je kan het er niet met je vriend over hebben omdat hij het niet begrijpt dat is lastig. Nu denk ik ook dat dit niet alleen is bij minder slimme mensen, ook hyperintelligente mensen hebben soms dit probleem. Een jongen uit mijn klas is heel intelligent maar als wij het ergens over hebben of ik mijn standpunt ergens over geef begrijpt hij me gewoon niet dus ik denk dat je zowel een connectie moet hebben, op dezelfde lijn moet zitten als dat je ongeveer even slim "moet" zijn
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Hebben games een goede of slechte invloed op jongeren? Mirne | 18 | 12-10-2021 20:08 | |
Algemene schoolzaken |
Intelligentietoetsen Bamboestokje | 9 | 07-02-2013 13:48 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
God bestaat/bestaat niet, bewijzen? vedetje | 502 | 03-09-2008 16:34 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Rassen zijn helemaal niet gelijk. Isa | 247 | 28-12-2003 14:06 | |
Seksualiteit |
Wat is uw seksuele IQ? slisje | 46 | 22-06-2002 02:15 |