Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2004, 11:57
Poesket
Poesket is offline
Heimwee, erg lastig als je het hebt. Ik heb het zelf ook, naar mijn eigen spulletjes, eigen omgeving en misschien mensen.

Hebben jullie het ook? WAt doen jullie eraan? Tips?

Ze zijnhartelijk welkom het is nemelijk erg lastig en vole me er snel behoorlijk naar door.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2004, 12:10
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Zorgen dat je, voor zover mogelijk, het net zo leuk krijgt in de nieuwe/andere omgeving.

Erg moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 12:16
Miracle
Miracle is offline
Afleiding?
Niet teveel alleen zijn.

Ik heb er soms ook wel eens last van, maar zolang ik druk bezig ben denk ik er niet aan. Pas als er minder leuke dingen gebeuren die thuis niet gebeurd zouden zijn ed.
Oud 11-01-2004, 12:28
Nona
Nona is offline
Als ik van huis ben en ik heb heimwee geef ik mezelf elke dag even de tijd om aan thuis te denken en een beetje verdrietig te zijn. Even bellen, foto's kijken, treurig zijn, maar daarna ook weer verder en je op iets anders richten. Elke dag heel even tijd voor jezelf, de rest van de dag met andere (leuke of aandachtvragende) dingen bezig zijn.
Oud 11-01-2004, 12:54
Maarten
Maarten is offline
Verken je nieuwe wereld en je zult vast iets leuks ontdekken
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 13:04
Mother Earth
Mother Earth is offline
Ik had vroeger ook last van heimwee, bijv. op kamp. Bij mij hielp het gewoon om te denken dat het ook wel eens lekker was om van huis weg te zijn en gewoon te genieten om een keer niet door mn broertje geirriteerd te worden enzo
Oud 11-01-2004, 16:17
Dolores
Dolores is offline
Ik heb zelf bijna nooit last van heimwee, maar een vriendin van me wel, en bij haar helpt het altijd als ze even heel verdrietig gaat doen zeg maar. Dus gewoon even uithuilen en ff naar foto's of wat kijken, en daarna heeft ze dan meestal wel een opgelucht gevoel. Dus eigenlijk ongeveer hetzelfde als wat Kruimel ook al zei.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 16:20
Verwijderd
Ik heb eigenlijk altijd wel heimwee geweest. Was ik bij een vriendinnetje aan het logeren ofzo, belde ik 's avonds laat naar huis of ze me alsjeblieft kwamen halen. Best wel suf. Op schoolkamp in groep acht en in de brugklas ook. Ik wilde alleen naar huis. Als ik heimwee heb, is het meestal omdat ik me ongemakkelijk voel ergens. Dat ik me niet prettig voel ofzo. Weetniet precies. Heb er nu niet zoveel last meer van. Ging bij mij vanzelf over op de een of andere manier. Maar foto's kijken bijvoorbeeld hielp wel een beetje bij mij.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 16:23
jet
jet is offline
ik heb tot mijn dertiende heimwee gehad.. ik kong nergens blijven slapen. tot ik in de tweede op tweedaagse werk 'week' ging. ik heb er geen last van gehad omdat t zo leuk was! maar inderdaad afleiding en niet alleen zijn. afgelopen keer dat ik een week weg was op school, was ik 1 avond alleen en toen kreeg ik het wel weer een beetje
ik heb trouwens wel nog steeds als ik op vakantie ben last van heimwee... na een tijdje
Reageren

Regels voor berichten