Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2002, 14:15
evagirl
evagirl is offline
ik wil graag op fitness..en dan wil ik gaan wanneer ik wil ..maari k ben pas 16..kan je als je zo jong bent wel zo vaak je wilt gaan fitnessen of mag dat niet van de sportschool? dankjewel dikke kus van mij!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 14:21
wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Volgens mij maakt het niet uit hoe vaak je naar de sportschool gaat, mits je maar een geldig abbonement hebt. Je moet het natuurlijk wel voorzichtig opbouwen, en zorgen dat je je eigen grenzen kent.
Oud 24-11-2002, 15:17
Destrøyer
Destrøyer is offline
Je doet het pas teveel als je spierpijn krijgt...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 15:24
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
fout

als je heel lang niets aan sport gedaan hebt, en je gaat dan een uurtje fitnessen heb je de volgende dag ook wel spierpijn hoor

Oud 24-11-2002, 15:25
Destrøyer
Destrøyer is offline
Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef:
fout

als je heel lang niets aan sport gedaan hebt, en je gaat dan een uurtje fitnessen heb je de volgende dag ook wel spierpijn hoor

dan heb je het dus teveel gedaan
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 15:43
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Reptile schreef:
Dan heb je toch ervoor te weinig gedaan,
of te weinig opgewarmd ofzo..
Oud 24-11-2002, 15:58
Destrøyer
Destrøyer is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Dan heb je toch ervoor te weinig gedaan,
of te weinig opgewarmd ofzo..
als je spierpijn krijgt betekent dat dat je je spieren overbelast hebt; wat dus aanduidt dat je niet genoeg voorbereid/teveel in 1x gedaan hebt
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 18:40
Gothic
Gothic is offline
je info zegt dat je 15 bent...

Je kan prima fitnessen als je zo jong bent
Oud 24-11-2002, 18:50
Marshall
Marshall is offline
spierpijn zegt nix van 'teveel doen' maar meer van intensief doen.. en spierpijn is trouwens positieve pijn.. dus is helemaal niet slecht voor je... & fitness mag je zo vaak doen als je zelf wil zolang je je training maar afstemt op je lichaam
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 15:54
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
Reptile schreef:
not true...
dan doe je op dat moment niet te veel, ma dan heb je daarvoor gewoon te weinig gedaan...
Oud 25-11-2002, 16:05
Erbenda
Erbenda is offline
Ik ben ook zestien en ga gewoon onbeperkt naar de fitness. Ze hebben hier op de sportschool nog nooit een probleem van gemaakt, ze waren alleen maar enthousiast omdat ik zo vaak ga.
Gewoon zo vaak gaan als je wilt!!!
Oud 25-11-2002, 16:13
NeuroticA_NL
NeuroticA_NL is offline
het lijkt me handig dat je het eerst een beetje opbouwd, en dus in het begin niet te vaak heen gaan. je kan je spieren ook overbelasten, dan ben je ook niet blij.
Oud 25-11-2002, 16:15
Verwijderd
tuurlijk kan dat. wij doen het met school. en ik begon ook oen ik 15 was.

't is echt heel leuk hoor en goed voor je spiertjes natuurlijk..
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Reptile schreef:
als je spierpijn krijgt betekent dat dat je je spieren overbelast hebt; wat dus aanduidt dat je niet genoeg voorbereid/teveel in 1x gedaan hebt
Nee, klopt niet...

Kheb vandaag nog mn LO mondeling gehad

Als je net begint met sporten zul je in het begin altijd last krijgen van spierpijn, omdat je spieren nog niet gewend zijn aan die inspanning. Je moet natuurlijk een goede warming-up doen, goed stretchen, en een goede cooling down.. maar dit vooral om blessures te voorkomen.

Het is gewoon iets wat je moet trainen, en wat je moet opbouwen. Als je in het begin dus spierpijn hebt is dat niet erg, maar als je het elke keer houdt dan ga je toch te snel en moet je iets rustiger opbouwen. Informeer goed over wat acceptabel is voor jouw lichaam, en luister ook goed naar je lichaam..

Veel succes met trainen!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 19:33
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
al die kleine jochies die zoveel mogelijk willen fitnessen omdat ze allemaal zo groot willen worden

als je spieren wilt kweken zul je spieren ook rust moeten geven,zeker als je net begint met trainen

spieren moeten zich herstellen en daar heb je rust voor nodig dus als ik jou was zou ik niet als een bezetene gaan trimmen op al die apparaten en met die gewichten maar juist heel licht en rustig beginnen, beter goed dan zwaar trainen

Rat
Oud 03-12-2002, 00:45
Dotcom
Dotcom is offline
Het is juist goed als je spierpijn hebt de volgende dag: Dit betekent dat je pezen scheurtjes vertonen, wat opgevuld wordt met ander weefsel waardoor je spieren groeien.

Let wel: Je borstomvang zal weinig tot niet toenemen als je begint te sporten op jonge leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 10:12
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Dotcom schreef:
Het is juist goed als je spierpijn hebt de volgende dag: Dit betekent dat je pezen scheurtjes vertonen, wat opgevuld wordt met ander weefsel waardoor je spieren groeien.
Daaag!
Oud 03-12-2002, 15:42
Drizzt
Drizzt is offline
Citaat:
Markiex schreef:
Daaag!
Wel waar hoor. Als je spierpijn hebt, zijn er kleine scheurtjes ontstaan in het spierweefsel. Na enige tijd herstelt dit. Je lichaam is niet gek en bereidt zich voor op toekomstige inspanning van hetzelfde niveau, dus telkens wanneer het weefsel herstelt worden de verbindingen iets sterker gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 16:08
Markiex
Markiex is offline
Wat jij zegt Drizzt klopt maar Dotcom zit er naast, vandaar.
Er ontstaan geen scheurtjes in je pezen, (misschien bij overbelasting micro-scheurtjes) en er wordt ook niks opgevuld.
Oud 03-12-2002, 16:29
Dotcom
Dotcom is offline
Citaat:
Markiex schreef:
Wat jij zegt Drizzt klopt maar Dotcom zit er naast, vandaar.
Er ontstaan geen scheurtjes in je pezen, (misschien bij overbelasting micro-scheurtjes) en er wordt ook niks opgevuld.
Wat is het verschil tussen wat ik zeg en hij zegt dan
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Dotcom schreef:

Let wel: Je borstomvang zal weinig tot niet toenemen als je begint te sporten op jonge leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 20:02
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Dotcom schreef:
Wat is het verschil tussen wat ik zeg en hij zegt dan
jij hebt het over scheurtjes in je pezen en hij heeft het over scheurtjes in je spierweefsel.
Oud 04-12-2002, 16:35
Balance
Balance is offline
idd, spierpijn is niet slecht.

Althans, dat zei mijn fysio toen ik laatst ging klagen dat ik toch wel genoeg had geoefend en de volgende dag spierpijn zou hebben:
'nou, das hartstikke goed hoor, spierpijn! Dan weet je dat je lichaam hard heeft moeten werken!'

beetje jammer op dat moment...
Oud 04-12-2002, 16:49
REIE
REIE is offline
Je moet gewoon goed stretchen als je spierpijn wilt voorkomen! Overigens is heftige krachttraining slecht als je nog in de groei bent, het gewicht van de spieren kan de groei op negatieve wijze beinvloeden (dat je scheef groeit). Conditietraining is niet slecht voor je groei. Doe alles maar gewoon met mate...

REIE
Oud 08-12-2002, 12:07
the_conquer
the_conquer is offline
Ik zou het niet doen, mede doordat je lijf nog niet uitgegroeit is.
Oud 08-12-2002, 14:48
Verwijderd
Hee 15 is best wel gevaarlijk hoor, bij de meesten sport school hier moet je minimaal 17/18 zijn of toch wel uitgegroeid zijn.
Je moet ook niet elke dag gaan, als jij bv op maandag je benen traint moet je dat nooit op dinsdag ook doen, dan kunnen je spieren zich niet volledig herstellen, er moet minimaal 24 uur tussen zitten. Maar aangezien jij een meisje bent, zul je toch niet zo zwaar trainen, maar eigenlijk moet je alles heel licht trainen, dat je gewoon niet zoveel voelt en wel veel cardio, dat is goed.
Ik ben nu 17, en zat 10 maanden op fitness en ben nu weer begonnen maar train nu kracht en uithoudings vermogen, dat is veel herhalen maar dan niet zo heel zwaar.
Als je trouwens spierpijn hebt dan is dat een teken dat je wel zwaar hebt getraind, is goed als je breed wilt worden.
Dan krijg je kleine scheurtjes in je spieren, die gaan zich herstellen met littekenweefsel en dat komt er dan weer boven op.
Maar 3 dagen per week is goed hoor, en dan gewoon 3 dagen verschillende spier groepen aan pakken zoals: benen,biceps,triceps, rug,schouders,buik,borst

succes!!!!!!!!

ps: je mag nog niet voluit trainen omdat je in de groei bent, dan kunnen je spieren niet voluit groeien, dus niet te ver en niet hard gaan he, anders krijg je later spijt
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 18:09
SuPaHWoMaN
SuPaHWoMaN is offline
Mag je ook beginne als je 13 bent...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 19:24
Verwijderd
Citaat:
SuPaHWoMaN schreef op 04-08-2003 @ 19:09:
Mag je ook beginne als je 13 bent...
Volgens mij wel, alleen body building mag niet omdat dat slecht is voor je groei enzo. Meestal zijn er ook begeleiders die je precies uit kunnen leggen wat je wel en niet mag doen, dus ga je inschrijven en praat daar met begeleiders
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 19:30
Somebody Special
Somebody Special is offline
Fitness vanaf je 16e en krachttraning vanaf je 18e.
Een goede sportschool weigert mensen onder de toegestane leeftijd.
Oud 04-08-2003, 19:57
the_conquer
the_conquer is offline
met 16 zou ik er zeker niet aan beginnen en dat zou iedere fatsoenlijke sportschool met me eens horen te zijn.

Overigens op te veel fitness is een simpele uitdrukking die hier ook gebruikt kan worden.

te is nooit goed, behalve bij tevreden en tequilla*

* te veel te tequilla is weer niet goed.
Oud 04-08-2003, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 04-08-2003 @ 20:30:
Fitness vanaf je 16e en krachttraning vanaf je 18e.
Een goede sportschool weigert mensen onder de toegestane leeftijd.
Ja? Oh... vriendin van me doet het vanaf haar 12de...
Mja, ik weet het ook niet, misschien doet ze het wel illegaal...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 22:34
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Vanaf je 16e mag je fitnessen ja.
Oud 04-08-2003, 22:43
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-08-2003 @ 21:04:
Ja? Oh... vriendin van me doet het vanaf haar 12de...
Mja, ik weet het ook niet, misschien doet ze het wel illegaal...
Er zijn sportscholen die alles doen voor geld, er zijn sportscholen die alles doen om mensen advies te geven.
De sportschool waar zij sport zal hier niet op letten en is hierdoor naar mijn idee geen goede school.
Het is slecht om te fitnessen als je in de groei bent en aangezien de meesten met 16 de echte groeispurt wel gehad hebben mag het dan.
Oud 05-08-2003, 10:25
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Je kan vanaf elke leeftijd gaan fitnessen, maar egt krachttraining pas vanaf je 16, ik ben er op me 15 al mee begonnen deden ze niet zo heel moeilijk over, als je conditie gaat trainen kun je dat wel lke dag doen, als je kracht gaat trainen, moe tj eniet langer dan een uur per dag gaan en max 5 dagen in de week en dan elke dag een andere spiergroep....

Citaat:
ps: je mag nog niet voluit trainen omdat je in de groei bent, dan kunnen je spieren niet voluit groeien, dus niet te ver en niet hard gaan he, anders krijg je later spijt
Hmm ik ga vanaf me 15 al voluit ik fitnis rond de 3 keer per week.... maar hoezo mag je niet voluit gaan, dan schiet het ook niet egt op lijkt mij.... ik ben redelijk sterk voor me leeftijd zit met een aantal apparraten rond de 50 kilo, kheb wel eens last van me schouder maar dan doe ik iets rustiger maar zou dit dan zowieso al te zwaar zijn volgens jou....?
Oud 05-08-2003, 11:18
squat
squat is offline
Overtrainen. Zoek het op op google. Ik had het niet tegen de persoon boven me maar in het algemeen.

Laatst gewijzigd op 05-08-2003 om 11:28.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten