![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kheb vandaag nog mn LO mondeling gehad ![]() Als je net begint met sporten zul je in het begin altijd last krijgen van spierpijn, omdat je spieren nog niet gewend zijn aan die inspanning. Je moet natuurlijk een goede warming-up doen, goed stretchen, en een goede cooling down.. maar dit vooral om blessures te voorkomen. Het is gewoon iets wat je moet trainen, en wat je moet opbouwen. Als je in het begin dus spierpijn hebt is dat niet erg, maar als je het elke keer houdt dan ga je toch te snel en moet je iets rustiger opbouwen. Informeer goed over wat acceptabel is voor jouw lichaam, en luister ook goed naar je lichaam.. Veel succes met trainen! |
![]() |
|
al die kleine jochies die zoveel mogelijk willen fitnessen omdat ze allemaal zo groot willen worden
als je spieren wilt kweken zul je spieren ook rust moeten geven,zeker als je net begint met trainen spieren moeten zich herstellen en daar heb je rust voor nodig dus als ik jou was zou ik niet als een bezetene gaan trimmen op al die apparaten en met die gewichten maar juist heel licht en rustig beginnen, beter goed dan zwaar trainen Rat
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
idd, spierpijn is niet slecht.
Althans, dat zei mijn fysio toen ik laatst ging klagen dat ik toch wel genoeg had geoefend en de volgende dag spierpijn zou hebben: 'nou, das hartstikke goed hoor, spierpijn! Dan weet je dat je lichaam hard heeft moeten werken!' beetje jammer op dat moment... ![]()
|
Je moet gewoon goed stretchen als je spierpijn wilt voorkomen! Overigens is heftige krachttraining slecht als je nog in de groei bent, het gewicht van de spieren kan de groei op negatieve wijze beinvloeden (dat je scheef groeit). Conditietraining is niet slecht voor je groei. Doe alles maar gewoon met mate...
REIE
|
Verwijderd
|
Hee 15 is best wel gevaarlijk hoor, bij de meesten sport school hier moet je minimaal 17/18 zijn of toch wel uitgegroeid zijn.
Je moet ook niet elke dag gaan, als jij bv op maandag je benen traint moet je dat nooit op dinsdag ook doen, dan kunnen je spieren zich niet volledig herstellen, er moet minimaal 24 uur tussen zitten. Maar aangezien jij een meisje bent, zul je toch niet zo zwaar trainen, maar eigenlijk moet je alles heel licht trainen, dat je gewoon niet zoveel voelt en wel veel cardio, dat is goed. Ik ben nu 17, en zat 10 maanden op fitness en ben nu weer begonnen maar train nu kracht en uithoudings vermogen, dat is veel herhalen maar dan niet zo heel zwaar. Als je trouwens spierpijn hebt dan is dat een teken dat je wel zwaar hebt getraind, is goed als je breed wilt worden. Dan krijg je kleine scheurtjes in je spieren, die gaan zich herstellen met littekenweefsel en dat komt er dan weer boven op. Maar 3 dagen per week is goed hoor, en dan gewoon 3 dagen verschillende spier groepen aan pakken zoals: benen,biceps,triceps, rug,schouders,buik,borst succes!!!!!!!! ps: je mag nog niet voluit trainen omdat je in de groei bent, dan kunnen je spieren niet voluit groeien, dus niet te ver en niet hard gaan he, anders krijg je later spijt |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
met 16 zou ik er zeker niet aan beginnen en dat zou iedere fatsoenlijke sportschool met me eens horen te zijn.
Overigens op te veel fitness is een simpele uitdrukking die hier ook gebruikt kan worden. te is nooit goed, behalve bij tevreden en tequilla* * te veel te tequilla is weer niet goed.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mja, ik weet het ook niet, misschien doet ze het wel illegaal... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
De sportschool waar zij sport zal hier niet op letten en is hierdoor naar mijn idee geen goede school. Het is slecht om te fitnessen als je in de groei bent en aangezien de meesten met 16 de echte groeispurt wel gehad hebben mag het dan.
||
![]() |
Je kan vanaf elke leeftijd gaan fitnessen, maar egt krachttraining pas vanaf je 16, ik ben er op me 15 al mee begonnen deden ze niet zo heel moeilijk over, als je conditie gaat trainen kun je dat wel lke dag doen, als je kracht gaat trainen, moe tj eniet langer dan een uur per dag gaan en max 5 dagen in de week en dan elke dag een andere spiergroep....
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Fitness BK44 | 3 | 25-12-2014 18:45 | |
Eten & Drinken |
Eet ik te veel? LW | 13 | 06-08-2011 16:15 | |
Psychologie |
Persoonlijkheidsstoornis of te veel fantasie? phantom43 | 45 | 28-11-2006 17:21 | |
Lichaam & Gezondheid |
Buik blijft bol Carl2 | 20 | 29-05-2006 12:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
Vraagje (Fitness) Cootje | 17 | 31-10-2004 15:22 | |
Lichaam & Gezondheid |
(Te) Sterk Evangelion | 13 | 17-02-2003 17:40 |