Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
er zijn 2 delen bij je verhaal opzich
1. je pc schrijft dus 97MB wat dus duid op een probleem bij het bestand dat hij schrijft en niet de grote van de schijf of je hebt wel heel erg pech dat je net 5 verkeerde schijven hebt maar die kans zal niet zo groot zijn. Dus ik verwacht dat dit probleem niet bij de cd's ligt. 2. grote van MB's op cdroms Vroeger werd nog wel de zelfde berekening als bij harddisks. Maar das ondertussen niet meer het geval(zover ik weet). Dus 800MB = 800MB en 700MB = 700MB. b=bit B=byte = 8bits M(iljoenijd een hoofdletter, anders is het mili ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik vind al dat hoofdletter gedoe maar onzin ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Mijn PC geeft ook 97 MB aan in de verkenner, als ik op eigenschappen van de cd-writer klik. In het programma (Roxio) zelf ziet t er naar uit dat ie t wel aan kan. Maar zodra je wilt schrijven, zegt ie dat dat niet kan, vanwege een gebrek aan schijfruimte. En ik kan m niet controlleren in de cd-rom drive (dus niet de schrijver), want daarvoor zou ie eerst beschreven en afgesloten moeten zijn. Citaat:
En dat betekent dus? Want een file van 689 MB had ik eerst geprobeerd met een 800MB cd-rommetje, maar dat deed ie dus niet. Toen een 700MBtje erin gedaan en deed ie t wel. Dus hij had makkelijk op die van 800MB geschreven kunnen worden.
||
![]() |
Citaat:
Maar kun je wel andere dingen branden of alleen deze 97mb niet. maar het zou kunnen dat deze brander geen 800mb cd's aankan waardoor je dus problemen met schrijven krijgt. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind t vreemd dat de eigenschappen van mijn schrijver aangeven dat het 97 MB is in de Verkenner zelf al - zonder dus dat ik opdracht heb gegeven tot het schrijven. En waarom in godsnaam 97 MB? Waarom niet 700 MB (als ie max. 700 MB aan zou kunnen)?
|
![]() |
wat is er eigenlijk 97mb?
draai eens scandisk mss is er wel een fout in de data waardoor je een foute grote meting krijgt. Als ook dat geen verandering opleverd download eens NEro en probeer het daar eens mee. www.nero.com kun je een demo downloaden. |
![]() |
||||
Citaat:
Het schijfje waar je op schrijft. Het zou eigenlijk 800MB moeten aangeven, maar het geeft dus 97MB aan. Citaat:
Heb ik gedaan, maar er is geen probleem te vinden. En alle cd's zijn hetzelfde ![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Bedoel je dat als je alle gegevens in het programma laad dat het programma(en ook andere) aangeven dat de te schrijven data slechts 97mb is. Als dit het probleem is denk ik niet dat het aan de cd's ligt sinds dat het dan al een probleem van of de data (wat verwacht) of de programma's. ( ff in andere woorden klinkt het wat anders ![]() ![]() Stel je voor dat ik zeg dat ik jou 700 euro ga geven en ik geef je slechts 97euro en vervolgens ga je kijken hoeveel dat je hebt zul je niet op de 700euro komen die ik je geen. Het is dan niet bij de overdracht fout gegaan maar voordat jij het in handen hebt. Als je dan zoals we nu doen het probleem bij jou (die de 97euro telt) gaan zoeken zullen we niet met een oplossing kunne komen. ) |
![]() |
||
Citaat:
Het probleem van Gatara heeft hier ook niks mee te maken. het verhaal is wat onduidelijk, maar kennelijk wordt er maar 97 MB weggeschreven? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Heb die echter niet getest, want ik ben via de legale weg aan firmware gekomen ![]() Btw, heb jij niet toevallig schijfjes van 800MB? Zoja, kun je dan even testen wat ie bij jou qua eigenschappen aangeeft in de verkenner? ![]()
Laatst gewijzigd op 01-08-2003 om 10:41. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zeg in Roxio dat ie op de schijf een file moet branden van 711MB. Dat laat ie zonder problemen zien. Als ik dan ga zeggen "branden", maakt ie de cd-rom open en meldt dat er niet voldoende schijfruimte is. Als ik in de verkenner (explorer) kijk op de eigenschappen van de schrijver, en dan de eigenschappen van die schrijver bekijkt, zegt ie dat er 0B gebruikt zijn en dat er nog 97MB op zit. Dus m.a.w.: de schrijver herkent een schijf van 97MB, maar dat zou dus eigenlijk 800MB moeten zien. Bij een 700MB schijf - die ik ook heb - is dit niet het geval en herkent de schrijver gewoon dat het 700MB is.
|
Spreekt hier iemand Fins?
Kwam dit tegen op een Finse site en volgens mij heeft die persoon eenzelfde probleem als ik heb: Kas keegi oskab üdelda, et mäukse 800-se tooriku peale see kirjutab? Minul TDK 800-se kohta näitas kirjutatavat ruumi 97mb ja peale kirjutamist sellele ei tundnud oma käekirja ära? 700-seid kirjutab väga normaalselt ![]()
||
![]() |
Citaat:
Om hier (vrij) zeker van te zijn zou je mss Crystal Method een PM moeten sturen of hij het ff wil testen. Succes. |
![]() |
|
Als hij dezelfde brander heeft is het redelijk makkelijk dat te testen.
Ik denk ook dat je brander gewoon geen 90min CD's aan kan, de datadichtheid is groter op die CD's. En een DVD brander is minder geschikt voor CD's branden dan een recente LiteOn.
|
![]() |
|
|