Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2003, 23:37
hajo
hajo is offline
Waarom kies jij voor een studie???
omdat je die studie leuk lijkt?
omdat het je naar een beroep brengt dat je leuk lijkt?
omdat het je uitdagend lijkt?
omdat het de makkelijkste lijkt?
Waarom?

ikzelf ga nederlands studeren omdat mijn grote passie "taal" is en "woorden", maar de beroepen die je aangeboden krijgd met die studie doen me niks, en uitdagend lijkt het me ook niet onzettend (nou jah, alles waar je aan begint brengt een zeker uitdaging), en opzich makkelijk of moeilijk maakt me ook niet echt uit. Dus ik doe het echt omdat het over iets gaat dat me ontzettend boeit, en niet zozeer omdat de studie me leuk lijkt.
Maar waarom kiezen jullie nou voor de studie waar je voor kiest?
(graag studie + motivatie)
Advertentie
Oud 04-08-2003, 23:48
Verwijderd
Lerarenopleiding (vo en bo) was m'n eerste keus, maar das lichamelijk te zwaar voor me...nu ga ik pedagogiek doen. Ik kies studies omdat zowel de studie als het beroep me leuk, interessant en uitdagend lijken.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 08:07
Qamra
Qamra is offline
Het leek me leuk en errug interessant.. En tot nu toe valt het ontiegelijk tegen.. Mwoeah ik zie wel, ik weet écht niets anders
Oud 05-08-2003, 08:42
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
hajo schreef op 05-08-2003 @ 00:37:
die je aangeboden krijgd met die studie
Nederlands was het toch?
Oud 05-08-2003, 09:55
watervlo
watervlo is offline
Milieutechnologie

Omdat ik het milieu belangrijk vind. Bovendien ben ik goed in exacte vakken, en dat moet ook wel.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 13:38
darthraver
darthraver is offline
Omdat het me leukt lijkt, het me een uitdaging lijkt, ik het interessant vind en het me, als alles goed gaat, naar een leuk beroep brengt . (geneeskunde)
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 13:44
thunder110
thunder110 is offline
De combinatie van onderwerpen.
Oud 05-08-2003, 14:51
Verwijderd
Citaat:
hajo schreef op 05-08-2003 @ 00:37:
Waarom kies jij voor een studie???
omdat je die studie leuk lijkt?
omdat het je naar een beroep brengt dat je leuk lijkt?
omdat het je uitdagend lijkt?
omdat het de makkelijkste lijkt?
Waarom?
Ik kies voor psychologie, omdat we die studie leuk lijkt, uitdagend en... het beroep lijkt me ook leuk
Ik heb ook nog Nederlands overwogen, maar doe het toch maar niet, waarom niet? Psychologie lijkt me uitdagender en het beroep trekt me veel meer... hoop ik.
Verder wilde ik ook wel erg graag Slavische Talen gaan studeren, maar daar zie ik ook vanaf omdat ik bang ben dat het bij mij alleen een tijdelijke interesse is...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 15:20
Verwijderd
Omdat ik heel, heel, heel erg rijk wil worden natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 16:15
Blisss
Blisss is offline
Studie lijkt me leuk, werk dat ik er later mee kan krijgen lijkt me leuk, afwisselend, uitdagend. De carrièrekansen lijken me goed en dat je er veel geld mee kán verdienen is natuurlijk een leuke bijkomstigheid, maar dat is uiteraard niet de voornaamste reden voor de keuze. Studie: international economics and business (= ongeveer economie, met verschil dat deze studie internationaler georiënteerd is)
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 19:16
Ichonama
Ichonama is offline
Ik ga economie doen, omdat het ongeveer het enigste is wat me zo intereseert dat ik er echt wat voor wil gaan doen. Andere dingen leker me wel leuk, maar niet zodanig dat ik er vertrouwen in had dta het ook echt wat zou worden.
Oud 05-08-2003, 21:30
watervlo
watervlo is offline
Citaat:
Blisss schreef op 05-08-2003 @ 17:15:
Studie lijkt me leuk, werk dat ik er later mee kan krijgen lijkt me leuk, afwisselend, uitdagend. De carrièrekansen lijken me goed en dat je er veel geld mee kán verdienen is natuurlijk een leuke bijkomstigheid, maar dat is uiteraard niet de voornaamste reden voor de keuze. Studie: international economics and business (= ongeveer economie, met verschil dat deze studie internationaler georiënteerd is)
typisch vvd geleuter
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 21:50
@Moon
@Moon is offline
k ga economie studeren en met die studie kan je accountant worden wat me best wel leuk lijkt. Ik houd namelijk van cijferwerk. Bovendien kan je toch wel makkelijk aan een baan komen en het verdient namelijk ook best wel lekker
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 09:09
Blisss
Blisss is offline
Citaat:
watervlo schreef op 05-08-2003 @ 22:30:
typisch vvd geleuter
goede beargumentatie: Typisch hbo-niveau , slaat namelijk evenmin ergens op...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 10:30
Verwijderd
Ik heb de lerarenopleiding Engels gekozen omdat het vak me leuk leek en ik toch een liefde heb voor taal. Dat het een redelijk zeker beroep is, is mooi meegenomen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 10:41
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
communicatiebeheer, optie: Pers en Voorlichting

Omdat ik geen saaie businessvrouw wil worden. Ik wil elke dag opstaan en er niet (of toch niet erg) tegen opzien om te gaan werken. Ik heb nood aan afwisseling ,uitdagingen en sociale contacten.
Oud 06-08-2003, 11:43
Nona
Nona is offline
Psychologie.

omdat je die studie leuk lijkt? Ja, enorm leuk zelfs.
omdat het je naar een beroep brengt dat je leuk lijkt? Ook dat ja.
omdat het je uitdagend lijkt? Ja, maar dat was niet de voornaamste reden. Dat is een leuke bijkomstigheid.
omdat het de makkelijkste lijkt? Nee, zeker niet. Mijn interesse in het onderwerp maakt het wat makkelijker voor me, maar ik denk dat de studie opzich heel zwaar is.
Oud 07-08-2003, 10:48
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 05-08-2003 @ 14:44:
De combinatie van onderwerpen.
Hear, hear.

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul.
Oud 07-08-2003, 10:57
GinnyPig
GinnyPig is offline
De studie in z'n algemeen ligt me heel erg; ik heb wel een zeker aanleg voor exacte vakken. Verder wou ik een studie doen in me woonplaats (amsterdam), dus moest ik alleen nog kiezen tussen de VU en de UvA. Het is uiteindelijk de UvA geworden, vanwege de sterrenkunde-vakken.

Ik ben verder gewoon heel kort het rijtje studie afgegaan, maar vrijwel geen 1 andere studie zag ik mezelf de komende jaren volgen,.

Ik studeer trouwens natuur- en sterrenkunde.
Oud 10-08-2003, 13:31
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
In de eerste plaats omdat ik het erg leuk vind. Een uitdaging zal het vast en zeker wel zijn (ondanks dat ik goed ben in natuurkunde en wiskunde).

Ik zie mezelf graag lesgeven aan de Universiteit later en/of bij een onderzoekslaboratorium werken. In ieder geval de research&development kant op.

Overigens begn ik in september met natuurkunde en wiskunde.

Groetjes
Ben(die er wel erg naar uitkijkt
Oud 10-08-2003, 15:41
wissie
wissie is offline
Omdat de studie mij leuk lijkt

Dat is voor mij de enige juiste motivatie, omdat ik anders de disciplpine nooit op zou kunnen brengen om een studie af te maken.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 17:01
Miess
Miess is offline
Twijfelde tussen geneeskunde en technische wiskunde. Heb voor technische wiskunde gekozen omdat daar meer verschillende beroepsperspectieven bij zijn en omdat je als wiskundig ingenieur veel meer grip hebt op je werktijden. Ik wil later nl. erg graag kinderen en wil geen vader zijn die 's morgens het huis uit gaat voordat de kinderen wakker zijn en 's avonds laat weer terug is als ze gaan slapen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten