Advertentie | |
|
![]() |
|
Studie lijkt me leuk, werk dat ik er later mee kan krijgen lijkt me leuk, afwisselend, uitdagend. De carrièrekansen lijken me goed en dat je er veel geld mee kán verdienen is natuurlijk een leuke bijkomstigheid, maar dat is uiteraard niet de voornaamste reden voor de keuze. Studie: international economics and business (= ongeveer economie, met verschil dat deze studie internationaler georiënteerd is)
|
![]() |
|
![]() |
Ik ga economie doen, omdat het ongeveer het enigste is wat me zo intereseert dat ik er echt wat voor wil gaan doen. Andere dingen leker me wel leuk, maar niet zodanig dat ik er vertrouwen in had dta het ook echt wat zou worden.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
communicatiebeheer, optie: Pers en Voorlichting
Omdat ik geen saaie businessvrouw wil worden. Ik wil elke dag opstaan en er niet (of toch niet erg) tegen opzien om te gaan werken. Ik heb nood aan afwisseling ,uitdagingen en sociale contacten.
|
Psychologie.
omdat je die studie leuk lijkt? Ja, enorm leuk zelfs. omdat het je naar een beroep brengt dat je leuk lijkt? Ook dat ja. omdat het je uitdagend lijkt? Ja, maar dat was niet de voornaamste reden. Dat is een leuke bijkomstigheid. omdat het de makkelijkste lijkt? Nee, zeker niet. Mijn interesse in het onderwerp maakt het wat makkelijker voor me, maar ik denk dat de studie opzich heel zwaar is.
|
![]() |
De studie in z'n algemeen ligt me heel erg; ik heb wel een zeker aanleg voor exacte vakken. Verder wou ik een studie doen in me woonplaats (amsterdam), dus moest ik alleen nog kiezen tussen de VU en de UvA. Het is uiteindelijk de UvA geworden, vanwege de sterrenkunde-vakken.
Ik ben verder gewoon heel kort het rijtje studie afgegaan, maar vrijwel geen 1 andere studie zag ik mezelf de komende jaren volgen,. Ik studeer trouwens natuur- en sterrenkunde.
|
![]() |
In de eerste plaats omdat ik het erg leuk vind. Een uitdaging zal het vast en zeker wel zijn (ondanks dat ik goed ben in natuurkunde en wiskunde).
Ik zie mezelf graag lesgeven aan de Universiteit later en/of bij een onderzoekslaboratorium werken. In ieder geval de research&development kant op. Overigens begn ik in september met natuurkunde en wiskunde. Groetjes Ben(die er wel erg naar uitkijkt ![]()
|
![]() |
Twijfelde tussen geneeskunde en technische wiskunde. Heb voor technische wiskunde gekozen omdat daar meer verschillende beroepsperspectieven bij zijn en omdat je als wiskundig ingenieur veel meer grip hebt op je werktijden. Ik wil later nl. erg graag kinderen en wil geen vader zijn die 's morgens het huis uit gaat voordat de kinderen wakker zijn en 's avonds laat weer terug is als ze gaan slapen.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
hoeveel vrije tijd blijft er over bij een studie de abt van sion | 159 | 15-12-2007 06:42 | |
Werk, Geld & Recht |
hoe oud ben je en hoeveel verdien je??? Sabine888 | 290 | 21-06-2007 17:20 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Algemene schoolzaken |
[Centraal] Waarom kiezen voor [...] The0 | 1 | 12-02-2004 13:31 | |
Algemene schoolzaken |
waarom kies je voor welke studie? researcher | 6 | 20-09-2003 08:19 |