Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2003, 21:42
Gothic Queen
Gothic Queen is offline
De competitie is nog niet begonnen en Vitesse heeft alweer 4,5 miljoen euro schuld,dit omdat de ploeg geen hoofdsponsor heeft en minder seizoenkaarten verkocht heeft dan verwacht.
De gemeente Arnhem is niet van plan om nogmaals in deze bodemloze put hun geld weg te smijten dus de kans bestaat dat voordat de competitie begint de KNVB Vitesse geen toestemming geeft de competitie te starten,Vitesse wil graag van zijn duurdere spelers Martel,Peeters en Claessens af maar er is nog te weinig interesse,over andere spelers valt niet te overleggen aldus trainer Edward Sturing want dan zal hij er mee stoppen dat is een voorwaarde dat in zijn contract is opgenomen.

Het is sowieso vreemd dat zowel de gemeente Arnhem als de KNVB Vitesse groen licht hebben gegeven met de gegevens die slechts een prognose waren,het moet nu maar eens afgelopen zijn,vreemd genoeg trok Vitesse ook de transfervrije Konterman aan,kost geen euro natuurlijk maar ook deze speler zal geen slecht salaris hebben,de enige straf voor dit wanbeleid is de ploeg terugzetten naar de amateurs anders is het gewoon competitievervalsing
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2003, 21:46
Verwijderd
ja, het is genoeg geweest met vite$$e.
Zoveel schulden en problemen allemaal gehad en nu weer dit.
Lekkere begroting heb je dan gemaakt als je na een maand al weer weet dat je 4.5 miljoen euro tekort komt. En dan idd wel nog Konterman halen....

Vitesse Failliet.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 22:10
Zaina
Zaina is offline
Gezeik ook altijd met dat team..
Oud 29-07-2003, 22:51
Mitros
Mitros is offline
Ze moeten de geschiedenis van Vitesse eens verfilmen, lijkt me een pracht drama
Maar het lijkt me duidelijk dat het nu toch echt afgelopen moet zijn.
Laat Vitesse maar dat tekort zelf aanzuiveren voordat het seizoen begint, dan mogen ze meedoen, anders gewoon uit de competitie halen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 23:37
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Laat ze maar naar GG terug gestuurd worden.
Oud 30-07-2003, 01:13
Verwijderd
Het wordt hoog tijd dat men *alle subsidie* wat betreft het professioneel voetbal terugtrekt. In tijden van bezuinigingen bij de overheid kan het toch niet zo zijn dat men miljoenenbedrijven als Vitesse, FC Twente, NAC en al die andere ploegen uit Nederland gaat sponsoren (Vitesse heeft dit jaar ruim dertig (!) miljoen euro aan indirecte sponsoring mogen ontvangen van de gemeentelijke overheid!), omdat ze anders niet tegen beste teams van Europa mogen uitkomen? Laat Nederland nou gewoon eens realiseren dat het een Mickey Mouse-competitie heeft en dat dat ook zo blijven mag. Dat het echt wel mogelijk is om binnen Nederland een competitie te houden waarbij teams niet eens de mogelijkheid mogen hebben om überhaupt een verlies van boven bijv. een miljoen te lopen. Je kan het niet zozeer Vitesse kwalijknemen dat ze een tekort hebben. Het is gewoon zo dat als je als subtopper of lager niet sjoemelt met je begrotingen, dat je eindigt als De Graafschap of RBC. (Relatief) eerlijk, maar onderaan.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 06:43
Verwijderd
Het blijkt dus maar weer dat Vitesse een bodemloze put is. Ze hebben best een leuke ploeg, maar ja, als het financieel niet gaat moet je ermee ophouden. Als ze die 4,5 miljoen niet snel aflossen (en zonder hulp van de gemeente) moeten ze maar gewoon naar de amateurs gezet worden. Wanneer je zo met geld omgaat verdien je het niet om eredivionist te zijn...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 08:33
pepijn 14
pepijn 14 is offline
Ja en het probleem is, is dat de gemeente al een enorme lening aan ze heeft gegeven en ze ook geen goede spelers meer hebben om voor veel geld te verkopen om de schulden een beetje te minderen, het ziet er gewoon hopeloos uit. ik vind niet dat ze nog meer geld moeten mogen lenen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 12:11
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
hppa schreef op 30-07-2003 @ 02:13:
Het wordt hoog tijd dat men *alle subsidie* wat betreft het professioneel voetbal terugtrekt. In tijden van bezuinigingen bij de overheid kan het toch niet zo zijn dat men miljoenenbedrijven als Vitesse, FC Twente, NAC en al die andere ploegen uit Nederland gaat sponsoren (Vitesse heeft dit jaar ruim dertig (!) miljoen euro aan indirecte sponsoring mogen ontvangen van de gemeentelijke overheid!), omdat ze anders niet tegen beste teams van Europa mogen uitkomen? Laat Nederland nou gewoon eens realiseren dat het een Mickey Mouse-competitie heeft en dat dat ook zo blijven mag. Dat het echt wel mogelijk is om binnen Nederland een competitie te houden waarbij teams niet eens de mogelijkheid mogen hebben om überhaupt een verlies van boven bijv. een miljoen te lopen. Je kan het niet zozeer Vitesse kwalijknemen dat ze een tekort hebben. Het is gewoon zo dat als je als subtopper of lager niet sjoemelt met je begrotingen, dat je eindigt als De Graafschap of RBC. (Relatief) eerlijk, maar onderaan.
Overheid verdiend ook weer geld aan het voetbal hor.. Voetballers betalen ook een flink percentage belasting over hun meestal niet onaardige salarissen.. T zou misschien fair zijn om uit te rekenen hoeveel dat is en dat geld dan weer terug in het voetbal te pompen.. Als zou dat een nog explosievere salarisstijging tot gevolg hebben vrees ik..\en h
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 16:57
R-J-N
R-J-N is offline
Citaat:
hppa schreef op 30-07-2003 @ 02:13:
Het is zowiezo oneerlijk tegenover de rest van het bedrijfsleven...en de samenlveing, want wie denk je dat al die miljoenen betalen??? Alle Nederlanders te samen, sommigen zullen er geen probleem mee hebben, maar er zullen ook wel heleboel denken van: "Ik zie mijn belasting geld liever naar gezondheid of onderwijs gaan"

Plus, volgens mij zijn alle clubs voor de wet gezien nu bedrijven, en ze krijgen volgens mij allemaal subsidie en leningen etc. Maar als mijn baas (eigen onderneming) zijn handje gaat ophouden de overheid doodleuk zegt, jij komt niet in aanmerking voor subsidie, beetje krom is dat wel, allebei voor de wet geien bedrijven.

Maar mijn mening is, dat de voetbalclubs, maar ook andere sportverenigingen subsidie moeten kunnen krijgen voor het sociaal-culturele element wat het vertegenwoordigd, prima. MAAR, op voorwaarde dat de verenigingen "zuiver" bezig zijn en zich dus ook niet in de schulden werken (herhaaldelijk).
Oud 30-07-2003, 18:42
marc24
marc24 is offline
ARNHEM - De gemeente Arnhem wil dat Vitesse snel een interim-directeur aanstelt om de financiële problemen bij de club op te lossen. Het gemeentebestuur heeft dat woensdag per brief aan Vitesse laten weten. Ook moet er een nieuw bestuur komen, dat wordt benoemd door een speciale commissie waarin ook de gemeente Arnhem zitting heeft.

Bron:www.nu.nl
Oud 01-08-2003, 14:47
Ketjing
Ketjing is offline
Ik snap het niet is het nou zo moeilijk om in je begroting rekening te houden met teruglopende seizoenkaartaantallen en sponsorbedragen? De eerste stap is er eindelijk, het bestuur is opgerot. Nu een goed bestuur met een rampenplan om Vitesse weer boven water te krijgen

Vitesse NIET Failliet
Oud 01-08-2003, 17:37
Gothic Queen
Gothic Queen is offline
Jammer dat de KNVB weer zo laks is,geen straf voor een ploeg die een vals toekomstbeeld geeft om te mogen spelen
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 17:44
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Gothic Queen schreef op 01-08-2003 @ 18:37:
Jammer dat de KNVB weer zo laks is,geen straf voor een ploeg die een vals toekomstbeeld geeft om te mogen spelen
De KNVB durft gewoon niet, als ze Vitesse aanpakken, moeten ze ook nog ongeveer 10 andere clubs aanpakken
Reageren

Regels voor berichten