Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2003, 10:26
Jessy
Jessy is offline
Ok ... there we go.

Een week geleden ging ik mijn vriendin opzoeken die in Rotterdam woont. (zelf woon ik in Ede).
Na een gezellige dag shoppen zou ik de laatste trein weer naar huis nemen.
Toen ik het huis verliet van mijn vriendin om naar het station te lopen, merkte ik na een paar minuten dat ik gevolgd werd.
Het was al donker en er waren niet veel mensen op straat.
Ik sloeg wat zijweggetjes in om het zeker te weten, en ja, de persoon achter me ging precies dezelfde weg. Ik liep wat sneller en kwam op het station aan.
Ik ging zitten en de man (zo'n 35 jaar schat ik ) blééf me maar aanstaren.
ik werd er bloednerveus van, maar probeerde me ergens anders op te concentreren.
Eindelijk kwam de trein eraan, maar je raad het al ; tot overmaat van ramp moest hij dezelfde trein hebben.
Het was niet druk in de trein, omdat het de laatste was.
Ik liep een paar coupe's door en probeerde hem kwijt te raken zodat hij niet wist waar ik ging zitten.
Hij was nergens te bekennen. Hij zal wel in een andere coupe zitten dacht ik opgelucht.

Nog geen 5 minuten later kwam hij binnen en ging een paar stoelen verderop zitten. Hij heeft me de hele weg doordringend aangekeken. Ik werd er gek van en vroeg of er misschien iets was.
Hij zei niks, maar wendde zijn blik af. Ik ging maar wat lezen, en toen ik een kwartier later opkeek zat hij wéér zo te staren. het was echt freaky !!!

Eindelijk was de trein er en ik stapte uit.
De man ook.
Ik bekeek hem eens goed, maar kon niet echt iets vreemds ontdekken ofzo ... hij was normaal gekleed en zag er gewoon/verzorgd uit.
Hij keek terug, en zei 'fijne avond nog'.

Het kwam er niet gemeend uit. Het kwam er ijs en ijskoud uit.
met donkere doordringende ogen.
ik snap er niks van, het leek wel of hij echt een intense hekel aan mij had .. en ik ken die persoon niet eens

Ik had verwacht dat hij me verder zou volgen, maar na die "fijne avond nog" vervolgde hij (tot mijn verbazing) zijn eigen weg.
Hij stapte in zijn auto en reed weg.
Ik heb het nummerbord onthouden en ben daarna als een gek naar mijn auto gerend en weggereden.

Ik keek steeds in mijn spiegel of ik niet gevolgd werd maar kon niks ontdekken.
Ik kwam thuis, en ben gaan slapen.

de volgende dag ging ik 's morgens naar mijn werk en liep de parkeerplaats op om mijn auto te halen.
Stond diezelfde auto van die man ook op die parkeerplaats !!!
Aaaaaaaaaargh!!

Kortom wat ik nu wil zeggen is dat ik vanaf die avond elke keer nachtmerries heb.
Ik kan niet slapen en als ik al in slaap val, word ik badend in het zweet wakker.
Ik durf 's avonds (soms ook overdag) amper nog over straat.
Ik weet dat hij in de buurt woont en als ik gewoon een boodschap moet halen kijk ik steeds over mijn schouder of ik niet gevolgd wordt.
Ik leef voortdurend in angst.

Nu is mijn vraag: wat kan ik tegen die nachtmerries doen
en wat zouden jullie doen in mijn situatie?

ik kan ook niet naar de politie ofzo, want die persoon heeft mij in feite niks gedaan.

pleaze help

Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 12:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2003, 10:40
Ireentje
Ireentje is offline
Wat vervelend voor je meissie Ik zou er eens met je familie en vrienden over praten, gewoon vertellen wat er gebeurt is en waarom je nu bang bent. Je zou kunnen proberen te zorgen om niet te vaak alleen te lopen (hoewel dit eigenlijk onzin is want iedereen moet eigenlijk zo over straat kunnen lopen maar toch..) en er op te letten of die man je daadwerkelijk volgt. Als dit nog een keer voorkomt zou je naar de politie kunnen stappen en je verhaal doen. Ik weet verder ook niet wat zij eraan kunnen doen, maar ik snap wel dat je je bedreigd voelt. Ook zou je naar de drogist (ik weet niet of ze dat zo verkopen maar ik denk het wel) kunnen gaan om lichte slaaptabletjes te halen. Wat ook schijnt te helpen is je kussen optijd verschonen/omdraaien, en je dekens te luchten raampje openzetten enz.

Vertel het iig aan iemand. succes!!

Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 10:43.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 10:42
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
dat is heftig..!

het enigste wat ik kan zeggen is dat je met iemand erover moet praten om maatregelen te nemen. probeer je angst te overwinnen (ik heb makkelijk praten). praten is denk ik het beste.

in jou situatie is het moeilijk om te zeggen wat iemand anders zou doen. iedereen reageert toch wel anders dan dat hij/zij zegt.
ik kan nou wel zeggen dat ik kei hard weg ren, maar voor hetzelfde geld stap ik erop af en vraag ik wat er is.
maar wat ik zou doen is (denk ik) op hem afstappen en vragen waarom hij mij achtervolgt en aan zit te staren. als hij dan niks wil zeggen, negeer ik hem gewoon. praat hij wel, probeer zijn irritante gedoe te ontrafelen.
Oud 30-07-2003, 11:14
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
Ok , DIT vind ik eng. Ik moet zowel voor mijn werk als voor school elke dag met de trein en moest zoiets mij overkomen flip ik hoogstwaarschijnlijk. Ik zou inderdaad je ouders "waarschuwen" misschien voel je je dan al wat veiliger. Moest je hem zien op een openbare plek( dus er zijn behoorlijk wat mensen aanwezig) en hij volgt je zou ik hem misschien ook eens aanspreken....
Oud 30-07-2003, 18:14
Nona
Nona is offline
Ik weet niet of dat legaal is in Nederland, maar misschien moet je eens overwegen een busje pepperspray mee te nemen. Dan weet je in ieder geval zeker dat je je kan verweren, mocht hij je echt lastig gaan vallen.
Oud 30-07-2003, 18:28
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Kan je in Duitsland en belgie zo kopen in elke sigarenwinkel dus als je op vakantie gaat koop wat pepperspray ofzow.

In Nederland kan je legaal van die Smurfenspray kopen daar word je belager helemaal blauw van en blijft een dag of 2 zitten

Of koop een pistool

ff serieus: Ik zou er echt even met je ouders/familie/vrienden over praten en er evt. mee naar de politie gaan, maar jah dan krijg je zon reactie van hun: Eh jah er is niks gebeurd en er zijn geen bewijzen dat er iets gaat gebeuren dus we kunnen niks doen.

Ga er ff serieus met iemand over praten.
Erg naar voor je!
Oud 30-07-2003, 20:02
Verwijderd
in nederland is pepperspray illegaal dus daar heeft ze weinig aan...

voor de topicstarter: ik zou met iemand gaan praten, misschien die vriendin of andere vrienden of familie, iig mensen die je vertrouwd. kweet t verder ook niet.

*nutteloze post*
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:52
Laudate Dominum
Laudate Dominum is offline
Misschien is het leuk dat nieuwe buren een kennismakingsfeestje geven zodat ze volledig inburgeren in de nieuwe omgeving
Oud 30-07-2003, 23:04
Verwijderd
Ik heb ook een tijdje nacht gehad van nachtmerries en grote angsten voor dingen uit die nachtmerries..( in die nachtmerries werdt ik verkracht of misbruikt of vermoord door mijn beste vriend..en zag ik mijn eigen begravenis..)
Door veel praten met mijn beste vriend heb ik er nu geen last meer van. Het duurde wel eventjes ik denk 2 weken maar sinds die gesprekken daar over heb ik geen enkele nachtmerrie meer gehad.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 23:18
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Als die man in de buurt woont, haal dan gewoon een vriend op met een beetje stoere uitstraling zoek hem op en vraag wat hij moet....(niet meteen bedreigen ofzo maar duidelijk zeggen dat hij moet kappen)

lijkt mij 1 van de beste manieren want zoals je zelf zegt naar de politie kun je niet.
Oud 31-07-2003, 01:07
Daangerous
Daangerous is offline
tgaat r volgens mij meer om dr nachtmerries, als die vent iets had willen doen, had ie het toen wel gedaan, je kunt zeggen dat je aangifte kunt doen, maar als je erover na denkt slaat dat natuurlijk nergens op...

Tegen nachtmerries kun je niet zoveel doen denk ik, wat je droomt is een soort reflectie van hoe je je op het moment voelt, en waar je mee bezig bent. Dus je zult er overdag wat aan moeten doen. Ik denk eerlijk gezegd dat het wel overwaait, dat is bij bedreiging vaker het geval volgens mij. Dat wil nog niet zeggen dat het fijn is natuurlijk.
Ik kan er verder niet echt veel nuttigs over zeggen eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 12:34
Jessy
Jessy is offline
-update-

Ik heb het inmiddels wel verteld aan mijn ouders enzo ..

die doen er een beetje luchtig over

Sinds die dag dat ik die auto op de parkeerplaats zag staan heb ik goed opgelet of ik hem zag op de parkeerplaats.

Nu kwam ik donderdag van mijn werk en zag hem net de auto uit stappen.
Ik schrok me de pleuris en heb met mijn auto eerst een paar rondjes gereden voordat ik hem parkeerde.

toen ik zag dat hij weg was heb ik de auto eens bekeken.
niks bijzonders, al viel het me wel op dat er een deuk inzat, die zat er eerst nog niet in. maar jah kan iedereen overkomen toch.
Wou net weggaan kwam ie net aanlopen !!!! en ik zat lekker bij die auto te snuffelen .....aaaaargh

Ik liep weg en ik voelde de ogen in mn rug branden.
misschien had ik wat moeten zeggen maar ja ...wat

"lekker weertje vandaag he" ? "O en trouwens, wat deed u vreemd laatst in de trein"?

Naja. nachtmerries zijn al minder, ik moet niet bang zijn voor 2 lege, starende ogen.

Zal ik het maar gewoon vergeten?
is moeilijk, iemand die je elk steegje en elke bocht volgt zonder reden .. VAAG!!

it just doesn't make any sense
nu blijf ik maar denken dat hij op "een goed moment" wacht ofzo.

scary
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 12:40
Nona
Nona is offline
Nou ja, toch naar van die smurfenspray op zoek gaan dan? Dan voel je je misschien iets veiliger...

Trouwens, best kut dat je ouders je niet serieus namen. Ik ken het probleem, zeker mijn vader doet dat snel. Misschien kan het helpen met allebei apart of 1 van beiden te praten...
Oud 01-08-2003, 13:32
Verwijderd
Volgensmij kan je voor zoiets wel degelijk naar de politie gaan. Dit is bijna stalken. Ik zou gewoon een keertje naar de politiegaan, het verhaal vertellen, kenteken afgeven en hun verhaal aanhoren. Zij kunnen je vast wel vertellen wat te doen. En is het misschien een idee om een keer met een (grote) vriend op die man af te stappen en te vragen wat hij wil? Misschien dat ie dan afdruipt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten