Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar als je XP draait zou het kunnen dat je xp firewall moeilijk gaat doen. Verder heb ik hem nog niet getweakt en ben ook niet van plan om het te doen. Wat wil je met tweaken bereiken dat je ook met een nieuwe router bereikt want dat snap ik ff neit. Laatst gewijzigd op 21-07-2003 om 21:25. |
![]() |
||
Citaat:
Alleen vraagje, iedere pc die ik aan het Internet wil hangen moet die configuratie CD draaien kun je dat niet doen met IP adressen? Stel dat er een vriend langskomt met zn laptop, dan wordt zijn configuratie toch gewijzigd..? Denk niet dat hij daar zin in heeft.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je nu je DHCP aan zet(mss met een deel vaste ips) in je router is er geen probleem dan is het alleen als je vriend een vast ip heeft dat het binnen het bereik van de vaste ips valt en alles komt goed. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Wat voor router heb je er nu tussen hangen?
Misschien is het handig om een nederlandstalige handleiding te downloaden op de site van de fabrikant, meestal zijn de bijgeleverde versies alleen in het engels en is alles nét ff wat anders. Op www.mycom.nl zijn een aantal handleidingen te vinden volgens mij. Daarmee heb ik mijn router (edimax) ook geconfigureerd. Succes!
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zou is kijken of je bepaalde poorten op je router heb geblokked. Bij mij kon je de op de router namelijk echt elke poort afzonderlijk configureren. Niet dat ik daar aangezeten heb, maar ok. Heb je nu verder wel alles zoals je het wil hebben of is er nog steeds iets niet helemaal goed?
||
Citaat:
[ Thomson Speedtouch 510] ===crosscable==>[8-poorts Switch]===> Pc's @ Enlightenment: Hoe zie ik welke poorten MSN gebruikt en hoe zet ik die open? Ik weet wel hoe ik op de ingebouwde pagina van mn routermodem kom. |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat het in ieder geval de moeite waard is om het uit te proberen want wij hebben ook een gewone kabel voor zover ik weet. Maar dat was ook een kabel die we erbij geleverd kregen. Ik zit nu alleen even te twijfelen waar ik die bij gekregen heb. Volgens mij bij de adsl modem.
||
Citaat:
Heb ook een gewone crosscable gekregen, n grijze van ongeveer een meter lang, hij zat bij mn ADSL modem. |
![]() |
||
Citaat:
![]() "Both incoming and outgoing TCP connections use this range of ports: 6891 to 6900." En hier zie je volledig overzicht van de poorten die gebruikt worden: http://support.microsoft.com/default...;en-us;q324214
Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 02:00. |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik denk eerder dat het zit in die poorten. Enlightenment heeft de poorten al voor je gevonden ![]() Ik neem tenminste aan dat je jouw modem en je switch/router (wat heb je precies?) ook via een 'web' menu kan instellen. Zou best kunnen dat die poorten geblokked zijn.
|
![]() |
|
|