Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2003, 20:52
Verwijderd
Ik vind dat echt wazig. Wie doet nou zoiets? Ik kan dat echt niet begrijpen, amar goed, er lopen wel meer gekken rond op deze aardbol.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2003, 20:56
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
gebeurt elke zomer .......;

ik vrees trouwens dat je topic niet lang open zal blijven
Oud 30-07-2003, 21:38
Verwijderd
heb gelezen dat t verhaal ging dat t projectontwikkelaars waren, maar dat lijkt mij wel erg ver gezocht. Ik denk dat t gewoon (als t aangestoken is) mensen zijn geweest die niet hebben nagedacht wat de gevolgen zouden kunnen zijn geweest
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 21:51
Martian
Martian is offline
Ik zal de topicstarter even helpen...

Citaat:
Man bekent aansteken bosbranden Frankrijk

Uitgegeven: 30 juli 2003 21:18

DRAGUIGNAN - Een 29-jarige man heeft woensdag toegegeven dat hij in Zuid-Frankrijk zeven bosbranden heeft gesticht. Hij zei dat hij woedend was omdat hij was afgewezen bij de vrijwillige brandweer.

De verdachte Stephane Jousse riskeert tien jaar celstraf. Hij handelde uit wrok, aldus de openbaar aanklager woensdagavond. Vijf branden stichtte hij deze maand, de andere twee een jaar geleden.

Aansteker

De politie arresteerde Jousse in Nice, terwijl hij een aansteker in zijn hand had. Omwonenden hadden de autoriteiten gewaarschuwd omdat hij zich verdacht ophield in de buurt van een vuurhaard nabij zijn woonplaats Figanieres.

bron
Oud 30-07-2003, 22:15
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Sim0ne schreef op 30-07-2003 @ 22:38:
heb gelezen dat t verhaal ging dat t projectontwikkelaars waren, maar dat lijkt mij wel erg ver gezocht. Ik denk dat t gewoon (als t aangestoken is) mensen zijn geweest die niet hebben nagedacht wat de gevolgen zouden kunnen zijn geweest
Ik heb gelezen dat het ging om mensen die tegen het toerisme waren. Toch jammer dat nou nooit iemand leert dat geweld niet de manier is om je mening kenbaar te maken. *pruilt*
Oud 30-07-2003, 22:34
SatanSlut
SatanSlut is offline
ik stak ze aan mooie bbq toch?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 09:08
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
De verdachte Stephane Jousse riskeert tien jaar celstraf.
Netjes.
Oud 31-07-2003, 09:34
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Nixje schreef op 30-07-2003 @ 21:52:
Wie doet nou zoiets? Ik kan dat echt niet begrijpen, amar goed, er lopen wel meer gekken rond op deze aardbol.
Spelende scholieren die ipv op het forum in een bos gaan spelen, en daar stoer willen doen, en zo dom zijn om een sigarette op te steken.
Oud 31-07-2003, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef op 31-07-2003 @ 10:34:
Spelende scholieren die ipv op het forum in een bos gaan spelen, en daar stoer willen doen, en zo dom zijn om een sigarette op te steken.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Damn, betrapt
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 20:31
Martian
Martian is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 31-07-2003 @ 10:34:
Aangestoken. Als in expres. Het was geen ongeluk.
Oud 03-08-2003, 09:21
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
SatanSlut schreef op 30-07-2003 @ 23:34:
ik stak ze aan mooie bbq toch?

ik vind het ook niet kunnen, wat is er trouwens zo leuk aan om de boel in de fik te steken endat er ook nog mensenlevens verloren gaan?!
Oud 03-08-2003, 16:51
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Helaas zijn er mannen (en vrouwen!) die meer dan de gemiddelde persoon kicken op het aansteken van grote branden en het zien branden van die branden. Die mannen hebben een probleem maar kunnen geholpen worden. Pyromanen, zoals wij hen plegen te noemen, zijn vaak mensen met een lage intelligentie die in hun jeugd te weinig aandacht en/of liefde hebben gekregen. Met therapie zijn zij uitstekend te helpen. Ik zou het zonde vinden en tevens ethisch niet verantwoord als de Franse regering hen enkel uit wraak en uit belangrijkheid van zaak extra zwaar zou straffen. Deze mensen verdienen een milde straf met een verplichte dwangverpleging. Een mooi pleonasme om mee af te sluiten, niet?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Nixje schreef op 30-07-2003 @ 21:52:
Ik vind dat echt wazig. Wie doet nou zoiets? Ik kan dat echt niet begrijpen, amar goed, er lopen wel meer gekken rond op deze aardbol.
ooit gehoord van pyromanen
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 09:09
Verwijderd
Ik vind dat het nu helemaal allemaal uit de hand loopt, bosbranden in Portugal, Frankrijk zelfs in Nederland en allemaal aangestoken - ik vind echt te gek voor woorden. Is er dan niemand normaal meer?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 09:25
deesmees
deesmees is offline
je kunt nergens meer op vakantie zonder dat er wat gebeurt lijkt het wel!!!!!!
In frankrijk vallen eerst de bomen uit de grond door storm ofzo en nu weer die branden en in de rest van de landen is het al niet veel beter
Nee ik zit goed hier thuis
Oud 04-08-2003, 10:52
Verwijderd
Ach, gelukkig wordt de grond er behoorlijk vruchtbaar van. Je kunt een bos beter platbranden dan kappen, dan is het waardeloos.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 11:09
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-08-2003 @ 11:52:
Ach, gelukkig wordt de grond er behoorlijk vruchtbaar van. Je kunt een bos beter platbranden dan kappen, dan is het waardeloos.
De grond mag misschien dan wel weer vruchtbaarder worden, het duurt wel weer jaren voordat er weer een fatsoenlijk bos op staat. Maar ik ben het wel met je eens dat je het beter kan laten branden dan het te kappen
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Soveelah schreef op 04-08-2003 @ 12:09:
De grond mag misschien dan wel weer vruchtbaarder worden, het duurt wel weer jaren voordat er weer een fatsoenlijk bos op staat. Maar ik ben het wel met je eens dat je het beter kan laten branden dan het te kappen
Ja, het is natuurlijk triest dat zoiets wordt aangestoken door iemand uit wrok tegen de brandweer. De gevolgen van zo'n enorme bosbrand zijn natuurlijk totaal uit verhouding met het doel wat hij ermee wilde bereiken. Iemand die dit doet heeft denk ik wel een geestelijke stoornis in meer of mindere mate.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 13:30
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-08-2003 @ 13:25:
Ja, het is natuurlijk triest dat zoiets wordt aangestoken door iemand uit wrok tegen de brandweer. De gevolgen van zo'n enorme bosbrand zijn natuurlijk totaal uit verhouding met het doel wat hij ermee wilde bereiken. Iemand die dit doet heeft denk ik wel een geestelijke stoornis in meer of mindere mate.
Mjah idd, zoiemand mag van mij TBS krijgen of jaren lange opsluiting, gestoord om de natuur voor zo een lange tijd zó te beschadigen
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 19:49
kees17
kees17 is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 04-08-2003 @ 12:09:
Er bestaat geen verschil tussen het kapen en een bos in de brand steken(natuurtechnisch gezien). Er zijn mensen die zeggen dat de mens zich niet met de natuur moet bemoeien. Maar we maaien rietvelden elk jaar omdat je niks doet een elzenbroekbos krijgt in plaats van een rietveld. Een bos moet je zien als de laaste fase van de succesie wat ooit is begonnen als een zandvlakte of iets degelijke. De meeste natuurgebieden in nederland worden beheert anders was er alleen maar bos in nederland en geen heidevelden(die soms ook in de brand worden gestoken, door natuurbeheerders, maar meestal worden ze afgeplacht)rietvelden of hooilanden. Maar als je echte oer natuur zonder in vloed van de mens in nederland wilt hebben moet moet je het gewoon af laten branden(en de zee dijken door steken). Maar omdat we op die plek bos willen hebben hoef je het alleen maar om de zoveel jaar uit te dunnen, en je houdt hout over waar je weer veel nuttige dingen mee kan doen. Terwijl dit verloren gaat bij het in de fik steken.
Oud 04-08-2003, 19:52
Verwijderd
Dat is zeker waar, maar dan bekijk je het vanuit het perspectief van de mens. Wij hebben veel aan het hout wat kappen oplevert en wat bij een brand verloren zou gaan, maar daar heeft dat bos niets mee te maken. Of een boom nu gekapt wordt of verbrandt, het uiteindelijke effect is vrijwel hetzelfde. Het is alleen economisch nogal zonde omdat er veel hout verloren gaat en veel mankracht en water in gaat zitten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten