Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2003, 18:57
???
??? is offline
ja ik weet het is een beetje oud nieuws maar ik kon er niks over vinden op dit forum???

wat vinden jullie daar nou van???

ik vind dat het niet kan
ik vind dat ze de wetten in nederland ook veel strenger moeten maken.

ik vind dat je alleen de kans mag hebben om abortus te plegen als je zwanger bent door een verkrachting of het kind of jij gevaar loopt of je kindje erg gehandicapt zou zijn.

ik vind als je jezelf zo "volwassen" voelt om met je vriend(in) naar bed te gaan dat je dan ook voor de gevolgen in moet staan.
ik bedoel tegenwoordig hoef je niet meer zwanger te worden.
pil, condoom en mocht er iets mis gaan omdat je de pil bent vergeten of condoom is gescheurt ofzo dan is er toch nog de morning after pil?!

(als het nou in een 3e wereld land is dan vind ik het anders maar waar zijn tegenwoordig geen condooms te koop???)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2003, 18:58
Joostje
Joostje is offline
ik vind dat ze goed werk verrichten, door mensen zelf de keus te geven een ongewenste zangerschap op te heffen. Ga zo door!
Oud 22-07-2003, 19:06
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Pil is niet 100% veilig, en het lijkt me sterk dat je dat binnen enkele dagen al merkt. Ook vind ik dat een embryo beter geaborteerd kan worden dan dat het als ongewenst kind slecht en niet liefdevol opgevoed wordt.
Oud 22-07-2003, 19:50
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
en toch heb ik op een witte school wel drie vriendinnen arbortus zien nemen. Of hadden ze maar moeten stoppen met school om voor het kind te zorgen?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 19:53
???
??? is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 22-07-2003 @ 20:50:
en toch heb ik op een witte school wel drie vriendinnen arbortus zien nemen. Of hadden ze maar moeten stoppen met school om voor het kind te zorgen?
sorry hoor maar zoals ik al zei als jij je zo volwassen voelt om (onveilig) met iemand naar bed te gaan moet je ook zo volwassen zijn om de consequenties ervan in te zien!!!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 19:54
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
??? schreef op 22-07-2003 @ 20:53:
sorry hoor maar zoals ik al zei als jij je zo volwassen voelt om (onveilig) met iemand naar bed te gaan moet je ook zo volwassen zijn om de consequenties ervan in te zien!!!
Uhm, je moet nu niet denken dat ik de vader was ofzo.

raar dat mensen dat altijd zo snel aannemen.

stel dat JIJ nou een kind krijgt, verwekt op een moment dat je gewoon te geil/dronken/bevangen door het moment was om te stoppen. Hoe zou je er dan over denken. Nee, ik denk dat je het jezelf iets te makkelijk maakt om zulke dingen te roepen.

als je niet mij persoonlijk wilt aanspreken, dan moet je "jij" niet gebruiken. Maar eerder iets als "men" of "jij" gewoon weg laten.

Laatst gewijzigd op 22-07-2003 om 20:05.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 19:59
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik sta achter de mensen van de abortusboot, om de redenen die Joostje, EvilSmiley en Manus J. van Alles al genoemd hebben.

Ik las laatst (in de Volkskrant, bij de ingezonden brieven) wel een mooi tegenargument: hoe zou Nederland het vinden als men vanuit Somalië een besnijdenisboot naar de Nederlandse territoriale wateren stuurt om hier vrouwen te besnijden?
Wat de lezer bedoelde: dringt Nederland zijn liberale visie op zaken als abortus niet teveel op aan landen die daar veel conservatiever tegenover staan?

Maar dit neemt dus niet weg dat ik achter het initiatief sta. Vrouwenbesnijdenis is veel minder vaak een vrijwillige ingreep, en abortus kan sommige mensen een hoop ellende besparen, terwijl besnijdenis de meeste vrouwen alleen maar ellende oplevert.
Oud 22-07-2003, 20:00
???
??? is offline
ik zeg helemaal niet dat jij de vader bent

ik zeg alleen als jij (degene die zwanger is of de vriend daarvan) je zo volwassen voelt.........(zie boven)

maar jij was niet persoonlijk op jou bedoelt hoor!!!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 20:04
???
??? is offline
stel dat JIJ nou een kind krijgt, verwekt op een moment dat je gewoon te geil/dronken/bevangen door het moment was om te stoppen. Hoe zou je er dan over denken. Nee, ik denk dat je het jezelf iets te makkelijk maakt om zulke dingen te roepen.

zoals ik al zei je moet de gevolgen ervan in zien.
ik ben zelf aan de pil en slik hem goed dus ben er niet
zo bang voor en als het gebeurt zou ik voor het kindje gaan JA
gek?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 20:10
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
zeker gek.

ik ken zat meisjes die gewoon een normaal leven willen hebben.

dat somalie geval vind ik idd wel een goede.
maar op internationale water gelden toch ook humanitaire rechten?

Citaat:
soms word er zo makkelijk over gedaan "als ik per ongeluk zwanger word dan laat ik het wel weghalen" dat vind ik eerlijk gezegt niet normaal maar oke
t doet echt heel veel pijn. Ze zullen hun lesje echt wel leren

Laatst gewijzigd op 22-07-2003 om 20:17.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 20:10
Anijs
Anijs is offline
Ik vind dat abortus 'mag':

-Zwanger door verkrachting
-Kind is zwaar gehandicapt, en heeft geen kans meer op een normaal leven

In alle andere gevallen niet..

Maar mensen die onveilig hebben gevreën, en zwanger raken.. en het kind niet willen.. Je kan hun toch moeilijk dwingen het kind te houden? Als ze het persee moesten houden, zouden ze dan nog wel de moeite nemen om het kind fatsoenlijk op te voeden?

Ik vind het echt een heel moeilijk onderwerp..
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 20:14
???
??? is offline
Citaat:
Onbekend Mijsje schreef op 22-07-2003 @ 21:10:
Ik vind dat abortus 'mag':

-Zwanger door verkrachting
-Kind is zwaar gehandicapt, en heeft geen kans meer op een normaal leven

In alle andere gevallen niet..

Maar mensen die onveilig hebben gevreën, en zwanger raken.. en het kind niet willen.. Je kan hun toch moeilijk dwingen het kind te houden? Als ze het persee moesten houden, zouden ze dan nog wel de moeite nemen om het kind fatsoenlijk op te voeden?

Ik vind het echt een heel moeilijk onderwerp..
ja idd dat is ook wel zo wat je zegt over "verplicht" het kind houden, maar ja.

soms word er zo makkelijk over gedaan "als ik per ongeluk zwanger word dan laat ik het wel weghalen" dat vind ik eerlijk gezegt niet normaal maar oke
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 20:33
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
??? schreef op 22-07-2003 @ 21:14:
ja idd dat is ook wel zo wat je zegt over "verplicht" het kind houden, maar ja.

nou, dan hou jij toch fijn dat kind . Laat andere mensen zelf hun beslissing nemen.
Oud 22-07-2003, 20:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Er is helemaal NIETS mis met abortus. Ik vind dan ook dat het ten alle tijden en in elke situatie moet kunnen plaatsvinden, zelfs bij mensen die onveilig hebben geneukt. Waarom zou je een goede reden moeten hebben?

Het krampachtig vasthouden aan klassieke ethische waarden van sommige mensen komt me nu echt de strot uit. Lighten up, ZO belangrijk is een mensenleven nu ook weer niet.
Oud 22-07-2003, 20:51
Verwijderd
Omg, krijgen we dit gezeur weer...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 20:52
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 22-07-2003 @ 21:35:
Er is helemaal NIETS mis met abortus. Ik vind dan ook dat het ten alle tijden en in elke situatie moet kunnen plaatsvinden, zelfs bij mensen die onveilig hebben geneukt. Waarom zou je een goede reden moeten hebben?

Het krampachtig vasthouden aan klassieke ethische waarden van sommige mensen komt me nu echt de strot uit. Lighten up, ZO belangrijk is een mensenleven nu ook weer niet.
Dus van jou mogen we best moordenaars wat minder straffen, want ZO belangrijk is een mensenleven nu ook weer niet... En ach, als een kind thuis in elkaar geslagen wordt en altijd maar krijgt horen dat hij of zij niets waar is, en diegene gaat hulp vragen... Tja, tis maar een mensenleven hoor, laat em lekker zn eigen problemen oplossen. 'k Bedoel, kost ons alleen maar geld. Ja toch? En een mensenleven, ach, er zijn nog 6 miljard andere mensen.
Oud 22-07-2003, 20:53
???
??? is offline
Citaat:
GeritoDM schreef op 22-07-2003 @ 21:52:
Dus van jou mogen we best moordenaars wat minder straffen, want ZO belangrijk is een mensenleven nu ook weer niet... En ach, als een kind thuis in elkaar geslagen wordt en altijd maar krijgt horen dat hij of zij niets waar is, en diegene gaat hulp vragen... Tja, tis maar een mensenleven hoor, laat em lekker zn eigen problemen oplossen. 'k Bedoel, kost ons alleen maar geld. Ja toch? En een mensenleven, ach, er zijn nog 6 miljard andere mensen.
goed gezegt ben het met je eens
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 20:56
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 22-07-2003 @ 20:06:
Pil is niet 100% veilig, en het lijkt me sterk dat je dat binnen enkele dagen al merkt. Ook vind ik dat een embryo beter geaborteerd kan worden dan dat het als ongewenst kind slecht en niet liefdevol opgevoed wordt.
Ding ding, we have a winner
Oud 22-07-2003, 21:08
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
GeritoDM schreef op 22-07-2003 @ 21:52:
*zucht* Wat een vreselijk voorspelbare reactie. Ik bedoelde dus een leven niet zO belangrijk is dat we zelfs moeilijk moeten gaan doen over een tot dan toe nutteloze vrucht.
Oud 22-07-2003, 21:09
Verwijderd
Citaat:
??? schreef op 22-07-2003 @ 19:57:

Ik vind dat je alleen de kans mag hebben om abortus te plegen als je zwanger bent door een verkrachting of het kind of jij gevaar loopt of je kindje erg gehandicapt zou zijn.
Afgelopen week was ik ziek. Ik had diarree en zoals je weet kan door diarree/braken de werking van de pil verminderen. Maar ik denk daar verder niet meer over na tot afgelopen zondag. Stel dat ik vandaag overtijd was geweest. Dan had ik dat kind dus gewoon moeten houden volgens jou vanwege 1 klein misstapje met de pil?

En wie ben jij om voor mij te bepalen wanneer ik kinderen moet nemen?

Citaat:
Manus J. schreef: Pil is niet 100% veilig, en het lijkt me sterk dat je dat binnen enkele dagen al merkt. Ook vind ik dat een embryo beter geaborteerd kan worden dan dat het als ongewenst kind slecht en niet liefdevol opgevoed wordt.
goed gezegd.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 21:19
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
??? schreef op 22-07-2003 @ 19:57:
ja ik weet het is een beetje oud nieuws maar ik kon er niks over vinden op dit forum???

wat vinden jullie daar nou van???

ik vind dat het niet kan
ik vind dat ze de wetten in nederland ook veel strenger moeten maken.

ik vind dat je alleen de kans mag hebben om abortus te plegen als je zwanger bent door een verkrachting of het kind of jij gevaar loopt of je kindje erg gehandicapt zou zijn.

ik vind als je jezelf zo "volwassen" voelt om met je vriend(in) naar bed te gaan dat je dan ook voor de gevolgen in moet staan.
ik bedoel tegenwoordig hoef je niet meer zwanger te worden.
pil, condoom en mocht er iets mis gaan omdat je de pil bent vergeten of condoom is gescheurt ofzo dan is er toch nog de morning after pil?!

(als het nou in een 3e wereld land is dan vind ik het anders maar waar zijn tegenwoordig geen condooms te koop???)
jouw betoog staat helemaal los van je topictitel...... Nederlandse regelgeving heeft geen invloefd op internationale wateren...... Dat is ook het idee van die boot
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 21:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 22-07-2003 @ 20:59:

Ik las laatst (in de Volkskrant, bij de ingezonden brieven) wel een mooi tegenargument: hoe zou Nederland het vinden als men vanuit Somalië een besnijdenisboot naar de Nederlandse territoriale wateren stuurt om hier vrouwen te besnijden?
Wat een prutsargument zeg, de VK gaat al ene tijdje flink achteruit.

Een dergelijke besnijdenisboot zou op basis van vrijwilligheid moeten werken, en natuurlijk zou geen kip die boot bezoeken.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 21:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-07-2003 @ 21:33:
nou, dan hou jij toch fijn dat kind . Laat andere mensen zelf hun beslissing nemen.
Precies. Dat je er zelf voor kies, prima, medelijden met 't kind magoed. Maar ga je meningen niet aan anderen opdringen zeg, pff.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 21:38
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Chimera schreef op 22-07-2003 @ 22:29:
Wat een prutsargument zeg, de VK gaat al ene tijdje flink achteruit.
Het was een ingezonden brief. Je kunt dus hooguit stellen dat het lezerspubliek van de Volkskrant achteruit gaat.

Ik vind de Volkskrant persoonlijk nog steeds een van de betere kranten van Nederland.
Oud 22-07-2003, 21:50
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Hmm sommige mensen die denken er wel erg makkelijk over dat ze denken dat mensen het meteen laten verwijderen alsof het niks is. Ik denk dat het echt wel moeilijk is om dat besluit te nemen, en zo'n leuke ingreep is het nou ook weer niet, vooral jongeren zijn nog niet erg verantwoordelijk en neuken (helaas) vaak onveilig. Ik heb zelf een meisje in mijn klas gehad die een abortus (met moeite) heeft laten plegen, zij was moslim had wel een vaste vriend en moest het dus eigenlijk wel weg laten halen.
Oud 23-07-2003, 09:06
???
??? is offline
Citaat:
Chimera schreef op 22-07-2003 @ 22:30:
Precies. Dat je er zelf voor kies, prima, medelijden met 't kind magoed. Maar ga je meningen niet aan anderen opdringen zeg, pff.
mag ik mijn mening niet geven dan? ik dring hem niemand op.

ik bedoel ook maar te zeggen dat ik geen abortus zou laten plegen door een "fout" die ik zelf maak

maar ik wil graag reacties of mensen zelf een abortus zouden laten plegen of dat "moord" vinden...

GEEN GEZEUR van JOU
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 09:09
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
??? schreef op 23-07-2003 @ 10:06:
mag ik mijn mening niet geven dan? ik dring hem niemand op.

ik bedoel ook maar te zeggen dat ik geen abortus zou laten plegen door een "fout" die ik zelf maak

maar ik wil graag reacties of mensen zelf een abortus zouden laten plegen of dat "moord" vinden...

GEEN GEZEUR van JOU
Muts.

Dat je abortus moord vind is al niet meer gewoon een mening, inderict beschuldig je mensen die voor abortus zijn als moordenaar. De wens dat alleen in bepaalde gevallen abortus toegestaan wordt is je mening opdringen, andere mensen hebben daar andere ideeen dan jij.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 09:10
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 22-07-2003 @ 22:38:
Het was een ingezonden brief. Je kunt dus hooguit stellen dat het lezerspubliek van de Volkskrant achteruit gaat.

Maar denk je niet dat ze een selectie maken?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 09:13
???
??? is offline
Citaat:
Chimera schreef op 23-07-2003 @ 10:09:
Muts.

Dat je abortus moord vind is al niet meer gewoon een mening, inderict beschuldig je mensen die voor abortus zijn als moordenaar. De wens dat alleen in bepaalde gevallen abortus toegestaan wordt is je mening opdringen, andere mensen hebben daar andere ideeen dan jij.
nou die mening mogen ze toch hier geven?
en dat doe ik ook en dat mijn mening jou nou niet bevalt is dan jammer voor jou! maar het blijft mijn mening
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 09:17
???
??? is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 22-07-2003 @ 22:50:
Hmm sommige mensen die denken er wel erg makkelijk over dat ze denken dat mensen het meteen laten verwijderen alsof het niks is. Ik denk dat het echt wel moeilijk is om dat besluit te nemen, en zo'n leuke ingreep is het nou ook weer niet, vooral jongeren zijn nog niet erg verantwoordelijk en neuken (helaas) vaak onveilig. Ik heb zelf een meisje in mijn klas gehad die een abortus (met moeite) heeft laten plegen, zij was moslim had wel een vaste vriend en moest het dus eigenlijk wel weg laten halen.
goed gezegt.

maar als ik dat lees van dat meisje uit jou klas dan denk ik ja eindelijk iemand die gevoel heeft en niet zomaar denk "ach het leeft toch nog niet" of "het is toch nog maar een klein propje".

tegenwoordig is het net als wat jij zegt dat iedereen daar zo makkelijk over denkt.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 09:59
Synonym
Synonym is offline
Ik vind dat je het recht mag hebben op abortus. Die vrouwen daar (Polen toch?) mogen dat niet van de wet, dus ik vind die 'abortusboot' een zeer goede uitkomst.

En er is ook nog zoiets dat je condoom kan knappen, of dat de pil eigenlijk toch niet werkt (hij is voor 99,9% veilig dus). Als je 16/17 bent ben je nog niet toe aan een kind en als je te maken krijgt met zo'n 'ongelukje' dan vind ik dat je recht hebt op abortus.
Oud 23-07-2003, 10:00
Gatara
Gatara is offline
Tegenwoordig is niet veel anders als vroeger.

Vroeger deed men alleen abortus plegen op een erge manier:
jezelf als zwangere vrouw de trap af gooien in de hoop dat je
een miskraam opwekte, met een breinaald je vrucht kapot
prikken, e.d..

Neuh, ben blij dat er nu huizen zijn waar je dat veilig kunt
laten doen en waar de vrouwen psychisch en fysiek optimaal
worden bijgestaan.
Oud 23-07-2003, 10:01
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
AnzjeboowN schreef op 23-07-2003 @ 10:59:
En er is ook nog zoiets dat je condoom kan knappen, of dat de pil eigenlijk toch niet werkt (hij is voor 99,9% veilig dus). Als je 16/17 bent ben je nog niet toe aan een kind en als je te maken krijgt met zo'n 'ongelukje' dan vind ik dat je recht hebt op abortus.

Vergeet niet dat in streng katholieke landen als Polen en Ierland veel mensen niet aan voorbehoedsmiddelen doen, omdat de Paus dat zegt.
Met alle gevolgen van dien.

Voor het zingen de kerk uit is geen effectieve methode om niet zwanger te raken, namelijk.
Oud 23-07-2003, 10:37
Verwijderd
Ik ben een groot voorstander van abortus, daar ik uitga van de keuzevrijheid van de mens. Als iemand geen kinderen wil, en door wat voor oorzaak dan ook toch zwanger raakt, moet je de keuze hebben het te houden of het weg te laten halen. Alles is beter dan een liefdeloze opvoeding of weggestopt worden in een tehuis.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 10:55
???
??? is offline
Ace*Dusty schreef op 23-07-2003 @ 10:24:
*ik vind* dat leven begint bij celdeling

Alleen een leven organisme kan cellen delen, zuurstof uitwisselen, afvalstoffen opnemen en uitscheiden.

de 16 weken die er staat voor het plegen van abortus vind ik veel te lang.

Een ongeboren kind kan al afvalstoffen uitscheiden in de 8e week

met 16 weken beweegt je kind al in sommige gevallen kun je het al voelen. en om dan nog abortus te plegen vind ik te ver gaan...

Als je jezelf oud genoeg vind om onveilige seks te hebben moet je ook oud en wijs genoeg zijn om de gevolgen te dragen.
Zwangerschappen door verkrachting of misbruik zouden voorkomen kunnen worden als de politie en de huisarts gelijk de morningafterpil uitschrijven aan slachtoffers
--------------------------------------------------------------------------------

ben het met je eens.

ben dus toch niet de enige die er zo over denk...
(niet persoonlijk bedoelt hoor tegen iemand hier op dit forum )
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 10:58
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Chimera schreef op 22-07-2003 @ 22:29:
Een dergelijke besnijdenisboot zou op basis van vrijwilligheid moeten werken, en natuurlijk zou geen kip die boot bezoeken.
en gedwongen huwelijken zijn ook allang verleden tijd
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 11:04
Synonym
Synonym is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-07-2003 @ 11:01:
Vergeet niet dat in streng katholieke landen als Polen en Ierland veel mensen niet aan voorbehoedsmiddelen doen, omdat de Paus dat zegt.
Met alle gevolgen van dien.

Voor het zingen de kerk uit is geen effectieve methode om niet zwanger te raken, namelijk.
Ja, klopt.
Oud 23-07-2003, 11:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 23-07-2003 @ 11:58:
en gedwongen huwelijken zijn ook allang verleden tijd
Helaas niet, maar dat zijn net zo goed criminele praktijken als gedwongen besnijdenissen. Maar ik geloof niet dat die dingen bij autochtonen en ingeburgerde allochtonen voorkomen.

Het voornaamste verschil is dat een 'abortusboot' de positie van een vrouw versterkt, je geeft een vrouw die ongewenst zwanger is de keuze of ze het kind wil houden of niet. Bij een besnijdenisboot daarentegen zie ik niet hoe dat de positie van een vrouw zou versterken, en daarom is het IMHO een volledig loos argument.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 23-07-2003 @ 12:30:
Bij een besnijdenisboot daarentegen zie ik niet hoe dat de positie van een vrouw zou versterken, en daarom is het IMHO een volledig loos argument.
Stel je de situatie voor van een vrouw die zichzelf wil laten besnijden maar dat vanwege de wetgeving in het betreffende land niet mag. Dan komt de besnijdenisboot te hulp (). Het is werkelijk precies hetzelfde. Jij vindt alleen een besnijdenis een versterking van de positie van de vrouw omdat dat het geaccepteerde denkbeeld hier is. Als een strenge moslima zichzelf wil laten besnijden en die keuze wordt verboden, dan is dat ook een beperking van de positie van de vrouw. Het enige verschil is dat de keuze voor besnijdenis onder invloed van (strenge) godsdienstige omstandigheden is gevormd, zodat je je kunt afvragen of die keuze nog wel zuiver is.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 11:38
Vince_007
Vince_007 is offline
abortus = moord , euthanasie = zelfmoord

maw : de maatschappij zorgt ervoor dat men legaal kan moorden... lekkere maatschappij heb je dan.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 11:40
Verwijderd
En sinds wanneer is zelfmoord slecht? Dat je nou zegt dat je niet over het leven van een ongeboren vrucht mag beschikken, okee. Daar kan ik me nog wel enigszins in verplaatsen. Maar mensen verbieden te beschikken over hun eigen leven is gewoon middeleeuws.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 11:44
Vince_007
Vince_007 is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-07-2003 @ 12:40:
En sinds wanneer is zelfmoord slecht? Dat je nou zegt dat je niet over het leven van een ongeboren vrucht mag beschikken, okee. Daar kan ik me nog wel enigszins in verplaatsen. Maar mensen verbieden te beschikken over hun eigen leven is gewoon middeleeuws.
Heb jij jezelf dat leven gegeven/gecreeërd? Dat dacht ik niet. En dus kan je ook niet over dat 'eigen' leven beslissen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Vince_007 schreef op 23-07-2003 @ 12:44:
Heb jij jezelf dat leven gegeven/gecreeërd? Dat dacht ik niet. En dus kan je ook niet over dat 'eigen' leven beslissen.
Je hebt het niet gecreeërd, maar dat hoeft ook niet. Het is je eigen leven, het is jouw eigendom. Jij mag ermee doen wat je wilt. Maar ik snap al op welke toer jij wilt. Jij vindt natuurlijk dat God alle mensen heeft geschapen, maar dan is deze discussie snel afgelopen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 12:04
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-07-2003 @ 11:37:
Ik ben een groot voorstander van abortus, daar ik uitga van de keuzevrijheid van de mens. Als iemand geen kinderen wil, en door wat voor oorzaak dan ook toch zwanger raakt, moet je de keuze hebben het te houden of het weg te laten halen. Alles is beter dan een liefdeloze opvoeding of weggestopt worden in een tehuis.
Hoe weet jij dat dat beter is? Aangezien je niet weet wat er na de abortus gebeurt met het kind kun je ook niet zeggen dat het beter is voor het kind.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 12:06
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-07-2003 @ 12:35:
Het enige verschil is dat de keuze voor besnijdenis onder invloed van (strenge) godsdienstige omstandigheden is gevormd, zodat je je kunt afvragen of die keuze nog wel zuiver is.
Ten eerste vraag ik me hard af of het haar keuze is, ten tweede is het een verminking. Er zijn verschillende vormen, maar meestal zorgen ze ervoor dat de vrouw geen plezier kan beleven aan het hebben van sex (door o.a. de clitoris weg te snijden), dit is zo fundamenteel anders dan het krijgen van een abortus, vrouwen laten zich alleen op die manier besnijden onder sterke externe druk. Hoewel er misschien vrouwen zijn die het willen, het is duidelijk iets dat bedacht is door mannen om hun 'eigendom' te beschermen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 12:09
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Vince_007 schreef op 23-07-2003 @ 12:38:

maw : de maatschappij zorgt ervoor dat men legaal kan moorden... lekkere maatschappij heb je dan.
Spreek jou wel weer als je met je 65e ofzo een ernstige vorm van kanker hebt waardoor je constant pijn hebt en bloed schijt zodat je constant bezig bent een langzame pijnlijke dood te sterven.

Het idee dat euthanasie moord is, is net zo achterhaald als het katholieke idee dat je als je zelfmoord pleegt in de hel komt.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 12:32
Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
ben het totaal met je eens! En ben ook een grote voorstander van de abortusboot. Ik vind abortus ook geen moord. En echt mensen die doen niet zo makkelijk over abortus zoals hier gezegd wordt. Ik heb zelf ook een vriendin gehad die abortus liet plegen. En die heeft het er nog steeds moeilijk mee. Die denkt steeds wat als ik het niet had gedaan?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 12:39
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Love,SweetLove schreef op 23-07-2003 @ 13:32:
ben het totaal met je eens! En ben ook een grote voorstander van de abortusboot. Ik vind abortus ook geen moord. En echt mensen die doen niet zo makkelijk over abortus zoals hier gezegd wordt. Ik heb zelf ook een vriendin gehad die abortus liet plegen. En die heeft het er nog steeds moeilijk mee. Die denkt steeds wat als ik het niet had gedaan?
Dan was ze nu waarschijnlijk bevallen van een prachtbaby en was ze ook geen moordenares geweest.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 12:49
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Assasin schreef op 23-07-2003 @ 13:39:
Dan was ze nu waarschijnlijk bevallen van een prachtbaby en was ze ook geen moordenares geweest.
Ja, en had ze op haar 16e met school moeten stoppen om voor de baby te zorgen, daarbij heel haar toekomst naar de maan zien gaan.

Jij mag dat misschien een optie vinden, voor erg veel anderen is dat niet het geval.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 12:59
poesiefox
poesiefox is offline
Ik proef bij het anti abortus volk toch altijd weer dat ouderwetse benepen jaren 50 katholieke toontje van wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

Oh nee? Oh ja!

Sex is zondig, en als je zwanger wordt dien je je straf te dragen. =een kind krijgen/de consequenties dragen.

Wie verkracht is, heft geen plezier beleefd aan de sex, hoeft niet gestraft te worden en dus hoeft het kind niet geboren te worden.

Prima hoor, als je er zo over denkt, maar wees dan wel consequent. Ik wil van jou dus NOOIT meer horen dat abortus niet mag omdat het KIND recht op leven heeft.

Een kind van een verkrachter heeft net zo veel recht op leven als een kind van je vriendje. Het kind is neutraal.

Maar het gaat jullie dus helemaal niet om het kind, het is nog gewoon benepen genieten van een gevallen meisje dat van haar trekken thuis komt.
Reageren

Regels voor berichten