Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
raar dat mensen dat altijd zo snel aannemen. stel dat JIJ nou een kind krijgt, verwekt op een moment dat je gewoon te geil/dronken/bevangen door het moment was om te stoppen. Hoe zou je er dan over denken. Nee, ik denk dat je het jezelf iets te makkelijk maakt om zulke dingen te roepen. als je niet mij persoonlijk wilt aanspreken, dan moet je "jij" niet gebruiken. Maar eerder iets als "men" of "jij" gewoon weg laten. Laatst gewijzigd op 22-07-2003 om 20:05. |
![]() |
|
Ik sta achter de mensen van de abortusboot, om de redenen die Joostje, EvilSmiley en Manus J. van Alles al genoemd hebben.
Ik las laatst (in de Volkskrant, bij de ingezonden brieven) wel een mooi tegenargument: hoe zou Nederland het vinden als men vanuit Somalië een besnijdenisboot naar de Nederlandse territoriale wateren stuurt om hier vrouwen te besnijden? Wat de lezer bedoelde: dringt Nederland zijn liberale visie op zaken als abortus niet teveel op aan landen die daar veel conservatiever tegenover staan? Maar dit neemt dus niet weg dat ik achter het initiatief sta. Vrouwenbesnijdenis is veel minder vaak een vrijwillige ingreep, en abortus kan sommige mensen een hoop ellende besparen, terwijl besnijdenis de meeste vrouwen alleen maar ellende oplevert.
|
![]() |
stel dat JIJ nou een kind krijgt, verwekt op een moment dat je gewoon te geil/dronken/bevangen door het moment was om te stoppen. Hoe zou je er dan over denken. Nee, ik denk dat je het jezelf iets te makkelijk maakt om zulke dingen te roepen.
zoals ik al zei je moet de gevolgen ervan in zien. ik ben zelf aan de pil en slik hem goed dus ben er niet zo bang voor en als het gebeurt zou ik voor het kindje gaan JA gek? |
![]() |
||
![]() |
zeker gek.
ik ken zat meisjes die gewoon een normaal leven willen hebben. dat somalie geval vind ik idd wel een goede. maar op internationale water gelden toch ook humanitaire rechten? Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-07-2003 om 20:17. |
![]() |
|
![]() |
Ik vind dat abortus 'mag':
-Zwanger door verkrachting -Kind is zwaar gehandicapt, en heeft geen kans meer op een normaal leven In alle andere gevallen niet.. Maar mensen die onveilig hebben gevreën, en zwanger raken.. en het kind niet willen.. Je kan hun toch moeilijk dwingen het kind te houden? Als ze het persee moesten houden, zouden ze dan nog wel de moeite nemen om het kind fatsoenlijk op te voeden? Ik vind het echt een heel moeilijk onderwerp.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
soms word er zo makkelijk over gedaan "als ik per ongeluk zwanger word dan laat ik het wel weghalen" dat vind ik eerlijk gezegt niet normaal maar oke |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Er is helemaal NIETS mis met abortus. Ik vind dan ook dat het ten alle tijden en in elke situatie moet kunnen plaatsvinden, zelfs bij mensen die onveilig hebben geneukt. Waarom zou je een goede reden moeten hebben?
Het krampachtig vasthouden aan klassieke ethische waarden van sommige mensen komt me nu echt de strot uit. Lighten up, ZO belangrijk is een mensenleven nu ook weer niet. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En wie ben jij om voor mij te bepalen wanneer ik kinderen moet nemen? Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een dergelijke besnijdenisboot zou op basis van vrijwilligheid moeten werken, en natuurlijk zou geen kip die boot bezoeken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind de Volkskrant persoonlijk nog steeds een van de betere kranten van Nederland.
|
Hmm sommige mensen die denken er wel erg makkelijk over dat ze denken dat mensen het meteen laten verwijderen alsof het niks is. Ik denk dat het echt wel moeilijk is om dat besluit te nemen, en zo'n leuke ingreep is het nou ook weer niet, vooral jongeren zijn nog niet erg verantwoordelijk en neuken (helaas) vaak onveilig. Ik heb zelf een meisje in mijn klas gehad die een abortus (met moeite) heeft laten plegen, zij was moslim had wel een vaste vriend en moest het dus eigenlijk wel weg laten halen.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik bedoel ook maar te zeggen dat ik geen abortus zou laten plegen door een "fout" die ik zelf maak maar ik wil graag reacties of mensen zelf een abortus zouden laten plegen of dat "moord" vinden... GEEN GEZEUR van JOU |
![]() |
||
Citaat:
Dat je abortus moord vind is al niet meer gewoon een mening, inderict beschuldig je mensen die voor abortus zijn als moordenaar. De wens dat alleen in bepaalde gevallen abortus toegestaan wordt is je mening opdringen, andere mensen hebben daar andere ideeen dan jij. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en dat doe ik ook en dat mijn mening jou nou niet bevalt is dan jammer voor jou! maar het blijft mijn mening |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar als ik dat lees van dat meisje uit jou klas dan denk ik ja eindelijk iemand die gevoel heeft ![]() tegenwoordig is het net als wat jij zegt dat iedereen daar zo makkelijk over denkt. ![]() |
![]() |
|
Ik vind dat je het recht mag hebben op abortus. Die vrouwen daar (Polen toch?) mogen dat niet van de wet, dus ik vind die 'abortusboot' een zeer goede uitkomst.
En er is ook nog zoiets dat je condoom kan knappen, of dat de pil eigenlijk toch niet werkt (hij is voor 99,9% veilig dus). Als je 16/17 bent ben je nog niet toe aan een kind en als je te maken krijgt met zo'n 'ongelukje' dan vind ik dat je recht hebt op abortus.
|
Tegenwoordig is niet veel anders als vroeger.
Vroeger deed men alleen abortus plegen op een erge manier: jezelf als zwangere vrouw de trap af gooien in de hoop dat je een miskraam opwekte, met een breinaald je vrucht kapot prikken, e.d.. Neuh, ben blij dat er nu huizen zijn waar je dat veilig kunt laten doen en waar de vrouwen psychisch en fysiek optimaal worden bijgestaan.
||
Citaat:
Vergeet niet dat in streng katholieke landen als Polen en Ierland veel mensen niet aan voorbehoedsmiddelen doen, omdat de Paus dat zegt. Met alle gevolgen van dien. Voor het zingen de kerk uit is geen effectieve methode om niet zwanger te raken, namelijk.
|
Verwijderd
|
Ik ben een groot voorstander van abortus, daar ik uitga van de keuzevrijheid van de mens. Als iemand geen kinderen wil, en door wat voor oorzaak dan ook toch zwanger raakt, moet je de keuze hebben het te houden of het weg te laten halen. Alles is beter dan een liefdeloze opvoeding of weggestopt worden in een tehuis.
|
![]() |
|
![]() |
Ace*Dusty schreef op 23-07-2003 @ 10:24:
*ik vind* dat leven begint bij celdeling Alleen een leven organisme kan cellen delen, zuurstof uitwisselen, afvalstoffen opnemen en uitscheiden. de 16 weken die er staat voor het plegen van abortus vind ik veel te lang. Een ongeboren kind kan al afvalstoffen uitscheiden in de 8e week met 16 weken beweegt je kind al in sommige gevallen kun je het al voelen. en om dan nog abortus te plegen vind ik te ver gaan... Als je jezelf oud genoeg vind om onveilige seks te hebben moet je ook oud en wijs genoeg zijn om de gevolgen te dragen. Zwangerschappen door verkrachting of misbruik zouden voorkomen kunnen worden als de politie en de huisarts gelijk de morningafterpil uitschrijven aan slachtoffers -------------------------------------------------------------------------------- ben het met je eens. ![]() ben dus toch niet de enige die er zo over denk... (niet persoonlijk bedoelt hoor tegen iemand hier op dit forum ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het voornaamste verschil is dat een 'abortusboot' de positie van een vrouw versterkt, je geeft een vrouw die ongewenst zwanger is de keuze of ze het kind wil houden of niet. Bij een besnijdenisboot daarentegen zie ik niet hoe dat de positie van een vrouw zou versterken, en daarom is het IMHO een volledig loos argument. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het idee dat euthanasie moord is, is net zo achterhaald als het katholieke idee dat je als je zelfmoord pleegt in de hel komt. |
![]() |
|
ben het totaal met je eens! En ben ook een grote voorstander van de abortusboot. Ik vind abortus ook geen moord. En echt mensen die doen niet zo makkelijk over abortus zoals hier gezegd wordt. Ik heb zelf ook een vriendin gehad die abortus liet plegen. En die heeft het er nog steeds moeilijk mee. Die denkt steeds wat als ik het niet had gedaan?
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jij mag dat misschien een optie vinden, voor erg veel anderen is dat niet het geval. |
![]() |
|
![]() |
Ik proef bij het anti abortus volk toch altijd weer dat ouderwetse benepen jaren 50 katholieke toontje van wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Oh nee? Oh ja! Sex is zondig, en als je zwanger wordt dien je je straf te dragen. =een kind krijgen/de consequenties dragen. Wie verkracht is, heft geen plezier beleefd aan de sex, hoeft niet gestraft te worden en dus hoeft het kind niet geboren te worden. Prima hoor, als je er zo over denkt, maar wees dan wel consequent. Ik wil van jou dus NOOIT meer horen dat abortus niet mag omdat het KIND recht op leven heeft. Een kind van een verkrachter heeft net zo veel recht op leven als een kind van je vriendje. Het kind is neutraal. Maar het gaat jullie dus helemaal niet om het kind, het is nog gewoon benepen genieten van een gevallen meisje dat van haar trekken thuis komt.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 22-05-2007 13:51 | |
Kabinetsbetutteling Mark Almighty | 337 | 08-05-2007 12:41 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Abortus Gent | 327 | 20-05-2005 06:40 | |
Bush wil GPS en Galileo kunnen uitschakelen Mr. Pignati | 87 | 30-12-2004 11:12 | |
Muziek |
Duet tussen Jamai en Jim heropsychodream | 99 | 31-07-2003 22:04 | |
Lichaam & Gezondheid |
abortus moord?! ??? | 60 | 23-07-2003 18:36 |