Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2003, 15:05
-lievie-
-lievie- is offline
ik heb een vraagje wat ik voor school moet weten!

de vraag:
wat is de kleinste planeet van het zonnenstelsel?
ik zat te twijfelen tussen:
pluto uranus of mecurius
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2003, 15:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Pluto, we hebben vorig jaar een planetarium gemaakt als PO voor aan het plafond in ons anw lokaal en pluto is echt het allerkleinste. Uranus is niet zo heel klein hoor. Je kunt het ook ergens in binas vinden btw
Oud 16-05-2003, 18:05
Nona
Nona is offline
Is Pluto nou officieel wel een planeet? Ik heb ergens gehoord dat het niet zo was (kan aan mij of mijn bron liggen hoor).
Oud 16-05-2003, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 16-05-2003 @ 19:05:
Is Pluto nou officieel wel een planeet? Ik heb ergens gehoord dat het niet zo was (kan aan mij of mijn bron liggen hoor).
Dat dacht ik dus ook... maar voor scholen is hij iig nog wel even het kleinste, ook al is het geen planeet... schoolboeken he

Enne, nog een leuk geheugensteuntje om de planeten op volgorde vanaf de zon (van warm naar koud dus) te onthouden;
me-ve-aa-ma-ju-sa-ur-ne-plu
Heb het een jaar geleden in vijf minuutjes in m'n hoofd geknald, 't zit er nog en ik maak er graag gebruik van
(maak er dus 1 woord van; meveaamajusaurneplu, leuk leuk )
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 20:30
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-05-2003 @ 19:30:
Dat dacht ik dus ook... maar voor scholen is hij iig nog wel even het kleinste, ook al is het geen planeet... schoolboeken he
Pluto is wél een planeet. De maan die er om heen draait is Charon.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 10:39
Verwijderd
Pluto is inderdaad de kleinste planeet in het zonnesteltsel.
Uranus is juist ontzettend groot.
Ik meen wel dat ik ooit ergens gelezen te hebben dat sommige wetenschappers Pluto en Charon beschouwen als een dubbelplaneet.(en Charon is kleiner dan Pluto...)
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 11:23
jbtq
jbtq is offline
Pluto is de kleinste planeet, maar als je mecurius zou noemen zou dat ook goed zijn. Immers pluto is zo klein dat je het ook een astroide [ gegarendeerd fout geschreven ] zou kunnen noemen. Een ander argument daarvoor is dat de baan die pluto om de zon beschrijft veel afwijkt van de andere planeten. Een tijdje terug is er zelfs een enquete gehouden onder wetenschappers wat die er nu van vonden. Of het nou een planeet was, of toch een astroide. Weet niet helemaal zeker wat de uitslag was, maar volgens mijn vonden ze dat het een planeet was. Simpelweg omdat we het altijd al een planeet hebben genoemd. Dus ja. Tot nu toe is Pluto de kleinste
Oud 06-08-2003, 11:38
Nona
Nona is offline
Citaat:
jbtq schreef op 06-08-2003 @ 12:23:
Pluto is de kleinste planeet, maar als je mecurius zou noemen zou dat ook goed zijn. Immers pluto is zo klein dat je het ook een astroide [ gegarendeerd fout geschreven ] zou kunnen noemen. Een ander argument daarvoor is dat de baan die pluto om de zon beschrijft veel afwijkt van de andere planeten. Een tijdje terug is er zelfs een enquete gehouden onder wetenschappers wat die er nu van vonden. Of het nou een planeet was, of toch een astroide. Weet niet helemaal zeker wat de uitslag was, maar volgens mijn vonden ze dat het een planeet was. Simpelweg omdat we het altijd al een planeet hebben genoemd. Dus ja. Tot nu toe is Pluto de kleinste
Dat bedoel ik dus: planeet of astroïde? Maar als je het voor een schoolopdracht als een planeet beschouwt wordt dat volgens mij altijd goed gerekend.
Oud 06-08-2003, 12:07
Verwijderd
In al mijn sterren-cursus-boekjes van school staat dat pluto de kleinste planeet is..
Dus als je dat invult issut vast goed
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 13:33
watervlo
watervlo is offline
Onder de huidige criteria zou Pluto geen planeet zijn als ie nu ontdekt werd. Dat was destijds wel zo, en daarom is het nog steeds een planeet.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 13:44
Reneetje
Reneetje is offline
Pluto is geen planeet, naar mijn weten. Pluto is een gasbundeling ofzo.

Mijn-God, wat je al niet kunt leren van Suddenly Susan.
Oud 06-08-2003, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 16-05-2003 @ 19:30:
Enne, nog een leuk geheugensteuntje om de planeten op volgorde vanaf de zon (van warm naar koud dus) te onthouden;
me-ve-aa-ma-ju-sa-ur-ne-plu
Heb het een jaar geleden in vijf minuutjes in m'n hoofd geknald, 't zit er nog en ik maak er graag gebruik van
(maak er dus 1 woord van; meveaamajusaurneplu, leuk leuk )
Ik heb er Met Veel Appelen Mag Jij Straks Uit Nederland Praten van gemaakt. Oke, de zin slaat nergens op, maar het werkte wel. Een aantal die voor het proefwerk de volgorde nog niet hadden (haalden hem steeds door elkaar) konden het dankzij deze wel onthouden. Het enige minpunt is natuurlijk dat er twee keer een M in zit. Maar goed
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 20:20
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Reneetje schreef op 06-08-2003 @ 14:44:

Pluto is toch een ijsklomp?? Volgens mij heeft mijn docent dat gezegd....
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 11:13
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
Reneetje schreef op 06-08-2003 @ 14:44:

Dan zouden jupiter, saturnus, uranus en neptunus ook geen planeten zijn. Dat zijn allemaal gasvormige hemellichamen :/

Pluto is idd waarschijnlijk een grote ijsklomp, afkomstig uit de Kuiper gordel.
Reageren

Regels voor berichten