Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2003, 14:58
Tofke_H
Tofke_H is offline
AS Roma heeft vorig seizoen een verlies geboekt van ruim 115 miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers die door de aandeelhouders van de club zijn goedgekeurd.

Ook dit seizoen kleuren de cijfers dieprood voor AS Roma. Na het eerste trimester heeft de club een negatief saldo van 26,9 miljoen euro. Op Juventus na verkeren ook de andere topclubs in
zware financiële problemen.

De situatie kan dinsdag nog verergeren als de EU beslist in te stemmen met het voornemen van eurocommissaris Monti om
de Italiaanse wet "Salva Calcio" ("Red het voetbal") te schrappen. (www.vi.nl)

Door die wet werd het voor clubs mogelijk om de enorme waardedaling van hun spelers over een periode van 10 jaar
fiscaalvriendelijk af te schrijven. Volgens Monti, zelf een Italiaan, is er sprake van ongeoorloofde staatssteun.

Het zou gaan om een bedrag van ongeveer 1 miljard euro. Vooral de clubs uit Milaan en Rome zouden geprofiteerd hebben van de wet. Voor die clubs dreigt een financiële tegenslag van vele honderden miljoenen euro's of het faillissement.

Uiteraard is dit in Belgie en in Nederland niet mogelijk. In Belgie zijn er al clubs "gestraft" in Nederland speelt men dit jaar in de eerste divisie niet voor niets met 19 clubs.
Uiteraard kan je dan zeggen dat het niet moeilijk is dat er zoveel Italiaanse topclubs zijn als men toch zoveel schulde mag maken als men wilt. Spelers die een Belgisch of Nederlandse club niet kan betalen! Oneerlijke concurrentie.. Wat denk jij?
Oud 11-11-2003, 15:10
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Natuurlijk is dat oneerlijk en het zou goed zijn als die clubs daarvoor nu gestraft worden.

En in Nederland is trouwens niemand gestraft hoor, er is alleen een club bijgekomen in de eerste divisie.
Oud 11-11-2003, 15:15
Verwijderd
Ik vind dat oneerlijk. Als we dat in Nederland zouden hebben en zwolle zou voor 100 miljoen uitgeven, dan kunnen zij ook wel kampioen worden.
Zoals het op dit moment in Nederland en Belgie gebeurd, moet eigenlijk overal in Europa gebeuren. Laat de UEFA of FIFA hier desnoods voor zorgen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 19:13
zlatani9
zlatani9 is offline
Mussolini.. ehm.. Berlusconi past gewoon lekker de wet aan zodat je ineens geen geld meer kan eisen van voetbalclubs ofzo.. komt wel goed hor in italie.. Ze redden het wel hor..
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 19:44
James Lynch
James Lynch is offline
alsof het ooit zover zal komen
Oud 11-11-2003, 21:32
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Valt me altijd op dat in de "grote"voetballanden de topclubs altijd enorme schulden hebben (vooral Italie/Spanje) ik meen ooit eens ergens gelezen te hebben dat ManUTD. 1 van de weinige topclubs was die geen schuld/lening had.

Sportief vind ik het erg jammer mochten die club failliet gaan, ook voor de mensen die de club een warmhart toe dragen.
Italiaanse competitie zal nog minder worden als die van Nederland.

Ajax had trouwens allang weer de CL gewonnen als ze ook zulke schulden hadden.
Oud 12-11-2003, 13:50
zlatani9
zlatani9 is offline
Jah laat me maar een keer flink leiden allemaal trouwens.. Dan is het ff snoeien bij die gasten en kunnen de Nederlandse clubs weer een beetje op niveau komen.. Al profiteren we nu zelf ook wel via transfergelden van hun gedrag.. Maar ik denk dat we zonder dat geld een betere concurrentiepostitie hebben omdat er midner verschil is qua betalingen zodat we betere spelers aan kunnen trekken en dat onze toppers hier kunnen blijve.. (Ga International Economics and Finances studeren vandaar dit betoog..)
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 13:52
Verwijderd
Citaat:
zlatani9 schreef op 12-11-2003 @ 14:50:
Jah laat me maar een keer flink leiden allemaal trouwens.. Dan is het ff snoeien bij die gasten en kunnen de Nederlandse clubs weer een beetje op niveau komen.. Al profiteren we nu zelf ook wel via transfergelden van hun gedrag.. Maar ik denk dat we zonder dat geld een betere concurrentiepostitie hebben omdat er midner verschil is qua betalingen zodat we betere spelers aan kunnen trekken en dat onze toppers hier kunnen blijve.. (Ga International Economics and Finances studeren vandaar dit betoog..)
Ik denk dat alleen Ajax de laatste jaren en echt van heeft geprofiteerd. Verder zijn er geen (dure) spelers verkocht naar Italie toe.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 15:55
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 12-11-2003 @ 14:52:
Ik denk dat alleen Ajax de laatste jaren en echt van heeft geprofiteerd. Verder zijn er geen (dure) spelers verkocht naar Italie toe.
Feyenoord? Julio Ricardo Cruz..
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 15:59
Verwijderd
Citaat:
zlatani9 schreef op 12-11-2003 @ 16:55:
Feyenoord? Julio Ricardo Cruz..
die ging echt niet voor zoveel geld weg volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 16:08
De Skaaf
De Skaaf is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 11-11-2003 @ 16:10:
En in Nederland is trouwens niemand gestraft hoor, er is alleen een club bijgekomen in de eerste divisie.
waarom dacht je dat de knvb er een club bij liet komen?
om vervolgens makkelijker een andere club failliet te kunnen verklaren en uit de toto divisie te donderen zodat er weer een even aantal is namelijk 18.
Oud 12-11-2003, 16:14
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 12-11-2003 @ 16:59:
die ging echt niet voor zoveel geld weg volgens mij.
Die destijds 15 miljoen betaalde guldens hadden ze er wel uit geloof ik hoor..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten