Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2003, 14:49
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Hoi ik speelde eerst wel eens games online op zone.com Zoals age of empires enzo. Maar sinds kort hebben wij een router en schijnt dat ineens niet meer te kunnen. Ik heb het ook gehoord van iemand anders die daar weleens kwam.

Ik wilde het gewoon eens een keer online spelen weer, maar ook via ip kan ik geen verbinding meer maken met een andere computer op internet. En ik kan ook geen servers meer maken zodat andere mensen via mijn ip kunnen spelen.

ik heb ook eens geprobeerd met mohaa, en wolfenstein maar ook dat werkte niet, dus het ligt echt niet aan de software. Normaal online spelen via mohaa of wolfenstein gaat wel, maar wanneer er een ip aan te pas moet komen lukt het dus weer niet.
En wanner je in het spel bent een server maken gaat ook niet, niemand kan erop komen.
Nu beweerde iemand dat dit met chello te maken heeft ( dat gedoe met die servers en ip's) Of met de router en chello, er zit geen firewall in de router die het eventueel kan verzieken en ik heb ook geen software firewall op me pc staan. Ik krijg op zone.com gewoon na 5 min laden te zien unable to join game verder nix, en wanneer ik probeer te connecten via ip of zelf een server maak krijg ik nieteens een foutmelding maar kan er gewoon niemand joinen

beetje lang verhaal maarja heeft iemand hier een oplossing voor of enig idee waardoor het komt/ enof het wel degelijk door chello of de router komt. Of heeft iemand misschien hetzelfde en een goede site waar je wel age of empires, age of kings online kunt spelen? ( geen gamespy plz)
Oud 30-07-2003, 14:59
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik heb je bericht niet helemaal gelezen. Maar als het goed is, kun jij zelf wel verbinden naar mensen die een game hosten. Maar andersom niet.

Wil je dat mensen bij jou kunnen hosten, dan moet je port forwards aanmaken. Duur wordt, klinkt eng, realiteit valt wel mee.

Je moet eerst weten welke poorten AoE gebruikt, bijvoorbeeld 2500 en 2600. Deze poorten moet je dan opgeven aan je router dat hij deze naar jouw computer doorstuurt. Hiervoor moet je naar de ingebouwde website van je hardware router surfen en daar instellen. Kijk ook eens in de handleiding van het ding, of vraag een kennis die het e.e.a. van computers weet.
Oud 30-07-2003, 15:12
Poor twisted me
Citaat:
Enlightenment schreef op 30-07-2003 @ 15:59:
Ik heb je bericht niet helemaal gelezen. Maar als het goed is, kun jij zelf wel verbinden naar mensen die een game hosten. Maar andersom niet.

Wil je dat mensen bij jou kunnen hosten, dan moet je port forwards aanmaken. Duur wordt, klinkt eng, realiteit valt wel mee.

Je moet eerst weten welke poorten AoE gebruikt, bijvoorbeeld 2500 en 2600. Deze poorten moet je dan opgeven aan je router dat hij deze naar jouw computer doorstuurt. Hiervoor moet je naar de ingebouwde website van je hardware router surfen en daar instellen. Kijk ook eens in de handleiding van het ding, of vraag een kennis die het e.e.a. van computers weet.
sorry ik kan beide niet meer. Heb het wel altijd gekunnen, daarom vind ik het zo raar.. Sinds ik een router heb gaat het niet meer. Ik heb wel gehoord dat chello tegenwoordig het maken van een server voor bijvoorbeeld mohaa blockeert, ook het maken van ftp servers. Waarom dat is weet ik niet.....
Oud 30-07-2003, 15:13
Poor twisted me
owja thx voor je reply
Oud 30-07-2003, 15:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Kijk eens wat ik heb gevonden:

http://www.u.arizona.edu/~trw/games/ports.htm

Die poorten moet je dus forwarden, let goed op of het TCP of UDP is, of allebei.
Oud 30-07-2003, 15:51
Poor twisted me
dank je welllll

*gaat eff lezen, en proberen*
Oud 30-07-2003, 15:54
Poor twisted me
dank je wel je had gelijk inderdaad wat daar staat klopt, die symtonen vertoont ie hier ook zeg maar
Oud 30-07-2003, 16:15
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nou je weet nu de poorten. Enige wat je moet doen is deze in je hardware router zetten. Heb je handleiding? Port forward instellen zou heel makkelijk moeten zijn.
Oud 30-07-2003, 16:25
Poor twisted me
ikkuh niet meer weten
Oud 30-07-2003, 16:36
Poor twisted me
ik snap er nix meer van en ik denk dat ik maar niet ga klooien met die router
Oud 30-07-2003, 16:42
Enlightenment
Enlightenment is offline
Welk merk en type router heb je?
Oud 30-07-2003, 21:51
Joris
Joris is offline
Ikzit zelf een beetje met een vergelijkbaar probleem.

Ik heb bijvoorbeeld een Webcam (Logitech Quickcam Pro 3000). En ik kan enkel anderen mij tonen. Ik kan anderen dus niet zien. Heeft iemand een idee welke poort ik daarvoor moet opengooien?

Hetzelfde met MSN, daar kan ik geen bestanden sturen omdat de poort niet open is. Iemand een idee wat daar de poort van is?

Mirc heb ik gevonden Edonkey ook. Die geven daar gelukkig wat duidelijke documentatie bij.

Deze vraag is misschien wat meer software matig, mjah, kvnd het in dit topic passen.
Oud 30-07-2003, 22:23
Joris
Joris is offline
Ik wilde hierbij nog even vermelden dat ik een alcatel speedtouch heb (zo eentje die je bij KPN mxstream krijgt). Ik ben dus al in dat scherm gekomen waar er dingen veranderd kunnen worden:

zie hier: ()

Daar zit dus een menu bij, deze dus (uitvergroot):
()

Nou wilde ik vragen waar ik moet zijn om poorten open te zetten. Al dat wat er staat is erg verwarrend. Ik dacht bij bridging te moeten zijn, maar daar kan schijnbaar niks veranderd worden. Iemand een ideetje perhaps?
Oud 31-07-2003, 02:03
Enlightenment
Enlightenment is offline
Heb je de Home of de Pro?
De home is geen router namelijk. Je hebt een Hardware Router nodig, of een computer die als router dient (Software Router).

MSN gebruikt deze poorten:
http://support.microsoft.com/default...;en-us;q324214

Beetje naar beneden scrollen, in zo'n grijs tabelletje.
Oud 31-07-2003, 08:37
Joris
Joris is offline
We hebben de home. Hieronder een plaatje van de situatie hier thuis. Ligt het dan aan de HUB dat we een aantal dingen niet kunnen doen? En is er een mogelijkheid om dit op te lossen?

()
Oud 31-07-2003, 10:05
crusader
crusader is offline
heb hetzelfde probleem gehad , na het aanschaffen van smc router, aoe werkte ook niet meer . heb dan naar pc winkel gebeld en men moet enkele paarten open in de instellingen van de router ucp en tcp

bij mij was dit : 2x

28800 udp 2300-2400-47624 udp

idem

28800 udp 2300-2400-47624 tcp

Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 10:26.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 16:50
Enlightenment
Enlightenment is offline
@Joris

Je hebt gewoon geen router, alleen een ADSL modem.

Lijkt me duidelijk.

Dus of 1 Comp als router gebruiken (gaat supermakkelijk met Windows 2000/XP) of een Hardware Router kopen of je Alcatel modem tweaken naar een semi-pro.
Oud 31-07-2003, 18:14
Joris
Joris is offline
Ik heb mogen vernemen van mijn vader dattie al semi-pro is (software matig zo schijnt het). Het is dus nu een hardware-firewall... Maar bij dat ding (de setup zalk maar zeggen die ik hierboven had staan) kan ik geen specifieke poorten openmaken.

Zeg maar, ik kan niet zeggen: hey ding, open poort xxxx. Daar is dus nergens een optie voor. Heel vreemd :/
Oud 05-08-2003, 10:57
Poor twisted me
ik snape r de balluh niet van die andere pc die aan de router hangt kan het misschien wel omdat ik er ook al achter kwam dat ik via me pc geen bestanden via msn kan versturen naar die andere pc ( klinkt lekker nutteloos misschien maar sinds die router er is, is het normale lan netwerk kapot) andersom kan dat weer wel en nog redelijk snel ook

daar snap ik dan ook nix van
maar ik ga maar niet aan die router instellingen liggen kloten, me broertje had dat eff gedaan en wat veranderd waarbij ie dacht dat het wel beter was. Maar dat is dus niet zo
tis trouwens zo'n sweex router, welk type precies weet ik niet... maar best een low budget ding.
Oud 05-08-2003, 11:06
unpopular
unpopular is offline
Vrees dat het idd aan de instellingen ligt want via een router moet het lan ook prima werken.
Ik zou zeggen lees het boekje nog eens door kijken of je toch niet ergens een foutje hebt gemaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten