Advertentie | |
|
![]() |
|
Kijk eens wat ik heb gevonden:
http://www.u.arizona.edu/~trw/games/ports.htm Die poorten moet je dus forwarden, let goed op of het TCP of UDP is, of allebei.
|
Ikzit zelf een beetje met een vergelijkbaar probleem.
Ik heb bijvoorbeeld een Webcam (Logitech Quickcam Pro 3000). En ik kan enkel anderen mij tonen. Ik kan anderen dus niet zien. Heeft iemand een idee welke poort ik daarvoor moet opengooien? Hetzelfde met MSN, daar kan ik geen bestanden sturen omdat de poort niet open is. Iemand een idee wat daar de poort van is? Mirc heb ik gevonden Edonkey ook. Die geven daar gelukkig wat duidelijke documentatie bij. Deze vraag is misschien wat meer software matig, mjah, kvnd het in dit topic passen.
|
Ik wilde hierbij nog even vermelden dat ik een alcatel speedtouch heb (zo eentje die je bij KPN mxstream krijgt). Ik ben dus al in dat scherm gekomen waar er dingen veranderd kunnen worden:
zie hier: ( Daar zit dus een menu bij, deze dus (uitvergroot): ( Nou wilde ik vragen waar ik moet zijn om poorten open te zetten. Al dat wat er staat is erg verwarrend. Ik dacht bij bridging te moeten zijn, maar daar kan schijnbaar niks veranderd worden. Iemand een ideetje perhaps?
|
Heb je de Home of de Pro?
De home is geen router namelijk. Je hebt een Hardware Router nodig, of een computer die als router dient (Software Router). MSN gebruikt deze poorten: http://support.microsoft.com/default...;en-us;q324214 Beetje naar beneden scrollen, in zo'n grijs tabelletje.
|
heb hetzelfde probleem gehad , na het aanschaffen van smc router, aoe werkte ook niet meer . heb dan naar pc winkel gebeld en men moet enkele paarten open in de instellingen van de router ucp en tcp
bij mij was dit : 2x 28800 udp 2300-2400-47624 udp idem 28800 udp 2300-2400-47624 tcp Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 10:26. |
![]() |
|
@Joris
Je hebt gewoon geen router, alleen een ADSL modem. Lijkt me duidelijk. ![]() Dus of 1 Comp als router gebruiken (gaat supermakkelijk met Windows 2000/XP) of een Hardware Router kopen of je Alcatel modem tweaken naar een semi-pro.
|
Ik heb mogen vernemen van mijn vader dattie al semi-pro is (software matig zo schijnt het). Het is dus nu een hardware-firewall... Maar bij dat ding (de setup zalk maar zeggen die ik hierboven had staan) kan ik geen specifieke poorten openmaken.
Zeg maar, ik kan niet zeggen: hey ding, open poort xxxx. Daar is dus nergens een optie voor. Heel vreemd :/
|
ik snape r de balluh niet van die andere pc die aan de router hangt kan het misschien wel omdat ik er ook al achter kwam dat ik via me pc geen bestanden via msn kan versturen naar die andere pc ( klinkt lekker nutteloos misschien maar sinds die router er is, is het normale lan netwerk kapot) andersom kan dat weer wel en nog redelijk snel ook
![]() daar snap ik dan ook nix van maar ik ga maar niet aan die router instellingen liggen kloten, me broertje had dat eff gedaan en wat veranderd waarbij ie dacht dat het wel beter was. Maar dat is dus niet zo ![]() tis trouwens zo'n sweex router, welk type precies weet ik niet... maar best een low budget ding. ![]()
|
|