Advertentie | |
|
![]() |
|
vegetarisch... ik zou best af en toe zonder vlees kunnen, maar helemaal afschaffen... ik zou dan vooral kleine dingetjes missen zoals partyrolletjes op een feestje (soort superkleine crossantjes met een klein knakworstje erin) of vleeswaren op brood (ik leef op ringleverworst). Ik denk dat mijn oer-instincten (we blijven toch omnivoren) net iets te sterk zijn om dat vol te houden...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
voor mij is het ideale biologisch vlees, vrije uitloop is een middemaatje en scharrel is het absolute minimum, en dan niet van harte. Als ik vanwege eventuele overmacht "lager" zou moeten gaan dan scharrel, eet ik wel een keertje iets als een vega-burger (en dat is voor mij, de zwakheid zelve, al een hele prestatie).
|
![]() |
Je kan in restaurants natuurlijk altijd navragen. De meeste gebruiken eigenlijk allemaal producten uit de bioindustrie.
Misschien kan je op deze site eens kijken: www.diervriendelijkuiteten.nl
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
partyrolletjes die ik bedoel is gewoon een blik deeg waar je zelf worstjes in mag wikkelen ![]()
|
Verwijderd
|
'k heb er nog nooit van gehoord, maar http://www.mcdonalds.nl/ Misschien staat er iets over op, ik kan het zo 123 niet vinden.
(De popup die je krijgt is echt waanzinnig. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
1) ik-eet-lekker-alles -> de naam zegt het al 1,5) Biologisch -> alleen natuurlijke beslrijdingsmiddelen, dieren mogen vrij rondlopen voor ze geslacht worden. Dier en natuurvriendelijk (zover dat haalbaar is) 2) vegetariërs -> eten geen vlees (sublevels als "geen vlees, wel vis" laten we er even buiten) 3) veganisten -> Wanneer je veganistisch eet, gebruik je geen vlees, vis, ei, melk, kaas, yoghurt, roomboter en honing. 4) vedisten -> Wanneer je vedisch eet, gebruik je geen vlees, vis, ei, ui, knoflook, champignons, koffie, zwarte thee en chocolade. (vraag me alstjeblieft niet waarom, ik heb het ook maar van een website afgeplukt)
Laatst gewijzigd op 27-06-2003 om 20:42. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je vergeet fruitatier: "Alleen fruit"
||||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Vegetariers worden gemiddeld 7 jaar ouder dan gewone vleeseters (niet te spreken over de elke-dag-vleeseters). Veganisten worden iets jonger (maar die doen het niet voor gezondheid meestal). UIt vele onderzoeken is gebleken dat vegetarisch eten gezonder is. Ik hoor van vegetariers dat deze minder ziek zijn. Ook spreek je over 'gek'. Terwijl je niet nadenkt dat er verschillende redenen zijn om vegetarier te worden. Sommige zijn hetzelfs verplicht (nou ja verplicht, het zou schadelijk zijn als ze dierlijk product zouden eten). Ook word vaak een vegetarisch dieet toegeschreven aan mensen met hart-en vaatziekten. Volgens mij is kees17 iemand die geen medelijden heeft met andere (kortom egoistisch?). (mijn mening). Je geeft vast ook niks om de arme kindertjes in Afrika enzo? Komen we bij een volgend punt van mensen om vegetarier te zijn. De veestapel is hartstikke groot voor al die mensen die een burger moeten hebben. Om het vee te voeden moet er ook meer voedsel verbouwd worden voor het dier. Kortom jij wilt dus niet het voedsel wat de koe krijgt afstaan aan arme kinderen in afrika, omdat jij en andere zo graag een burger willen bij McDonalds?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verschrikkelijk hoe respectloos en gevoelloos die Kees17 is. Ik heb het al vaker gezegd, waarom nou niet iemand waarderen die iets goed doet? Respect hebben voor anderen met een andere mening dan jij.
Ik vind het super wat SuperSanne ( ![]() Kees17: "En dan maar even niet denken aan die duizenden insecten die jaarlijks de dood vinden, omdat wij mensen graag gaaf uitziende groenten eten." Hier wil ik 2 dingen over zeggen. Ten eerste vind ik het ook niet goed hoe groenten op een onnatuurlijke manier gemaakt worden. Dit omdat het mij super ongezond lijkt. Ten tweede, jij zegt in princiepe nu dat we beter gewoon 'slecht' vlees kunnen eten omdat we toch al insecten doden. Dus dan maakt het ook niet uit? Wij doen ten minste ons best om de dieren die er zelf niet om gevraagd hebben, een goed leven te laten leiden. De groentes zijn we alleen zelf de klos mee. Dus dat is echt je eigen keuze. Maar vlees vind ik een compleet ander verhaal. En zoals je zelf al zei, 100% diervriendelijk kan ook niet. Dit is nou echt miereneukerij. Edit: Waar haal jij je vlees eigelijk nu vandaan Sanne?
Laatst gewijzigd op 06-07-2003 om 22:32. |
![]() |
|
![]() |
ik eet ook enkel biologisch vlees en het liefst ook al mijn andere producten biologisch, weiland-melk ed, ook geen scharrelkipje maar uitloopkippetje etc. Ik ben niet zo streng, als ik geen geld meer heb worden het gewone producten ipv biologische, maar op vlees en ei en melk etc altijd biologisch (als ik geen geld meer heb eet ik toch geen vlees).
Als bij vrienden eten delen we vaak kosten voor eten en neem ik t vlees vaak mee, en als iemand anders t meeneemt tja dan eet ik het gewoon hoor. Het is hopeloze zaak bepaalde mensen proberen over te halen dus heb ik al lang geleden opgegeven. ps gister een bbq waar ik een immense hoeveelheid niet-biologisch vlees heb weggewerkt. Niet door mij georganiseerd dus
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een vegetarier die niet vlees eet verspilt minder voedsel dan een biologische vleeseter.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Neem je groente en fruit is dat veel beter. Ik vind wel dat men moet proberen zoveel mogelijk biologisch te kopen, maar ik weet ook wel dat het duur is in de winkel (jammer genoeg... door de regeringen enzo..in prijs scheelt het haast niks in principe). Biologisch vlees, melk e.d. staat nog goed in contact met bio-industrie. En je vlees is gewoon verspilling. Kan je beter iets lekker plantaardigs eten dan dat.
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
god heeft veel gezichten =zwart wit= | 71 | 26-06-2008 18:04 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Atheisme vs agnosticisme: welke is een betere houding om aan te nemen in het leven? Gatara | 106 | 21-06-2008 12:37 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #81 darkfairy | 495 | 14-01-2007 19:22 | |
Verhalen & Gedichten |
[Analyse] Kanarie Verwijderd | 8 | 22-12-2004 13:29 | |
Lifestyle |
Nieuw Vegetarisme/Veganisme Topic Verwijderd | 374 | 15-02-2004 17:50 | |
Eten & Drinken |
4% kakkerlak hajo | 63 | 03-04-2003 20:47 |