Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ja heb wel een broertje, hij is wel het lieverdje van het gezin maar daaar zullen ook wel redenen achter zitten.
En vroeger hadden ze ook weinig interesse maar dat kwam door een druk zakenleven. En nu hebben ze er blijkbaar gewoon geen zin in ofzo. Verder krijg ik ook wel veel geld, alleen mijn probleem is dat bij mijn vader altijd ALLES om geld moet draaien. Als ik ergens over begin begint hij gelijk over geld. Misschien draait zijn hele leven wel om geld en macht (zo krijg ik het idee). En ik hoef geen xtra geld alleen als ik bijv. met vrienden naar sixflags bijv. wil en ze willen me niet brengen, dan verwacht ik best een bijdrage in die 30 euro trein en 30 euro entree. (Tenminste dit zie ik bij vrienden). maarja om geld maak ik zelf bijna nooit problemen verdien zat met werken. Maar ik vind het gewoon zo jammer hoe mijn ouders doen. Want bij mijn "schoonouders" om het zo maar even te noemen is het altijd heel erg leuk. Terwijl ik hun veel minder goed ken. Hun boeit het wel of ik savonds wel te eten heb, zij brengen me wel ergens heen als ik echt geen vervoer heb, hun vragen wel of het ergens leuk is geweest enz enz. Dit bovenstaande interesseerd mijn ouders nu echt geen kut. (En nee ik gedraag me echt niet anders tegen mijn schoonouders dan tegen mijn echte ouders) Maarja eigenlijk heb ik het ook al opgegeven en ben ik blij als ik over een jaar op kamers zit een stukje hiervandaan. En met een tussenpersoon erover praten beide gaat dus never nooit niet lukken... Mijn vader gaat al helemaal over de rooie als ik onbeleefd ben als bijv. buren het kunnen horen. Hij wil absoluut niet dat anderen weten dat ik misschien wel helemaal niet zo gelukkig ben met mijn ouders... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik snap je op zich wel...maar wat dat geld betreft niet. Bv. over je voorbeeld: JIJ wilt naar SixFlags, niet je ouders. Je krijgt al verdomd veel geld, wees er blij mee. Ik vind het eigenlijk wel logisch dat je vader dan niet nog meer extra geld geeft. Die vrienden zullen wel minder 'zakgeld' krijgen, denk ik (heb je dat ook vergeleken?). En je moet jezelf niet teveel met anderen vergelijken, iedere situatie is anders, denk ik. Je zegt dat je geen problemen maakt over geld...maar volgens mij is het toch wel één van de dingen waar je mee zit (dat zeg je hier in de topic iig)...beetje tegenstrijdig dus...
Praat er over met je ouders...iets anders zou ik ook niet weten. Andere ouders lijken bijna altijd leuker, maar wacht maar tot het je eigen ouders zijn, dan heb je er opeens ook van alles op aan te merken... En daar gedraag je je toch ook anders, al is het misschien onbewust (ik geloof niet dat je je bij verschillende mensen 100% hetzelfde gedraagt). Verschil is ook dat je met jouw ouders een veel langer verleden hebt. Relaties zijn ook gebaseerd op gebeurtenissen uit het verleden. Praten is niet hetzelfde als onbeleefd zijn. Je moet ze niet beschuldigen of wat dan ook. Misschien kun je eens met je moeder praten, als je vader er niet bij is? En misschien kan zij dan met je vader praten? En doe het dan op een moment dat de buren (bv.) het niet kunnen horen. Ik snap best dat je vader dat niet zo prettig vindt. Uit huis gaan helpt btw vaak wel ter verbetering van de relatie...maar echt een oplossing is het vaak niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is ook geen oplossing, de problemen lossen er niet van op bv. En je loopt weer tegen andere dingen aan, zeker als zestienjarige. |
![]() |
|
![]() |
Ja kan het wel, en er komt ook veelste veel bij kijken daar heb je gelijk in. Maar dan stuit ik toch vooral op de geldkwestie. (Aanschaf standaard spullen, eten, huur enz enz.) Nooit te betalen dus zonder stufi en/of vaste baan.
Maarja het zou wel de oplossing zijn. Soms kom je met mensen op een punt waar het beter is om niet meer op elkaars lip te zitten en gewoon wat afstand te nemen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb je al eens met ze gepraat (en dan bedoel ik ECHT gepraat)? Heb je al eens met je moeder geprobeerd te praten? |
![]() |
|
![]() |
iedere ouder gaat op een andere manier met zijn kind om, dus tja wat is normaal en wat niet
ik vind het zelf niet normaal als een ouder zich eigenlijk niet voor het kind intereseert... zo te horen zit je er ook mee probeer er een xtje over te praten met je ouders, laat zien dat je hun aandacht ook nodig hebt (is toch meer dan normaal dat je een gesprek met je ouders kan voeren over hoe je dag was)
|
Ik weet niet hoe je thuissituatie in elkaar zit, maar het zou mogelijk zijn dat je ouders een aantal dingen aan hun hoofd hebben die zo veel van ze vergt dat ze de kinderen wat minder aandacht geven...
Financiele redenen zijn daar een voorbeeld van... Als ik jou was zou ik gewoon even met ze gaan praten! Want dat zou toch op een redelijke manier wel moeten kunnen... desnoods zoals al eerder gezegd alleen met je moeder... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Problemen met oudere broer CharliePuth | 5 | 11-01-2016 19:33 | |
Algemene schoolzaken |
Problemen met leraar thimoharte10 | 3 | 17-05-2013 22:17 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Problemen met Engels Nolita | 17 | 11-10-2003 11:41 | |
Psychologie |
problemen met ouders zozze | 5 | 03-01-2003 15:40 | |
Psychologie |
Problemen met ouders... zijn deze symptomen erg erg? Rerisen Phoenix | 6 | 01-05-2002 09:17 | |
Psychologie |
Problemen met ouders Butterfly7 | 9 | 24-02-2002 20:09 |