Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2007, 18:06
Aidaa
Aidaa is offline
ik moet voor ANW een onderzoek doen naar buitennaards leven met stappenplan etc...
Maar weet niet echt hoe ik moet beginnen....
Weet jij hoe en wil je me helpen...

thnxxxxxxxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2007, 09:55
ILUsion
ILUsion is offline
Tja, met een stappenplan moet je zelf wel kunnen aankomen; maar volgens mij is er genoeg (weliswaar dubieuze) informatie te vinden over aliens. Ik denk dat het gemakkelijkste is om gekende voorvallen aan te raken en eventueel te proberen ontkrachten (ik denk dan in de eerste plaats aan Area51, Roswell), als er een rode draad door te trekken is, is dat ook altijd handig (waarschijnlijk zijn er wel al mensen die hetzelfde gedaan hebben in boeken (met (fictieve) titels als 'aliens door de eeuwen heen' ofzo). Er staat genoeg informatie op internet, grotendeels conspiracy theorists (vandaar dus het dubieuze) in ieder geval.

Wat je volgens mij in IEDER geval moet doen is zeer kritisch omgaan met alle informatie die je krijgt, bij een ander onderwerp is dat ook al het geval, maar zeker bij dit onderwerp heb je eigenlijk 2 belangrijke kampen die iets zeggen 'ja, er zijn aliens'(conspiracy theorists) en 'neen, er zijn geen aliens'(overheid van de VSA), de informatie die je te zien krijgt zal in de meeste gevallen dus heel gekleurd zijn en dat moet je zelf allemaal verwerken tot een coherent geheel (het beste is om een zo neutraal mogelijk standpunt in te nemen, waarna je nog altijd kamp zou kunnen kiezen; maar in principe is er ook niets mis als je direct kamp kiest en dat verdedig; sowieso is het GEEN goed idee om de ene paragraaf te doen alsof ze bestaan, de volgende weer niet, en zo eigenlijk steeds van mening wisselen).
Oud 21-10-2007, 10:19
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
ik moet voor ANW een onderzoek doen naar buitennaards leven met stappenplan etc...
Maar weet niet echt hoe ik moet beginnen....
Weet jij hoe en wil je me helpen...

thnxxxxxxxxx
Het beste is dat je begint met de voorwaarden te noemen die buitenaards leven mogelijk zouden moeten maken.
Oud 21-10-2007, 13:34
Gatara
Gatara is offline
wat mathfreak zegt en dan op zoek gaan of er ergens in die ruimte voldoen kan worden aan die voorwaarden

(probleem hierbij is alleen dat je leven definieert volgens "aards leven" en uitsluit dat levensvormen ook op een andere manier tot uiting kunnen komen)
Oud 21-10-2007, 15:00
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
wat mathfreak zegt en dan op zoek gaan of er ergens in die ruimte voldoen kan worden aan die voorwaarden

(probleem hierbij is alleen dat je leven definieert volgens "aards leven" en uitsluit dat levensvormen ook op een andere manier tot uiting kunnen komen)
Tja, dat laatste lijkt me trouwens iets dat je niet kan nagaan (vermits we het hele universum niet kennen), er zullen vast wel voorwaarden liggen op aanwezigheid van een ster (of dubbelster of complexer) om rond te roteren en aanwezigheid van water en dergelijke. Maar volgens mij is er niets dat verbiedt dat er bv. zonder water ook leven mogelijk zou kunnen zijn (weliswaar totaal anders dan op aarde), dat het onwwarschijnlijk is dat een andere levensvorm geen gebruik maakt van water zou daarentegen wel best onwaarschijnlijk zijn.

Het hele concept nagaan wat de levensvoorwaarden zijn, is natuurlijk een goed beginpunt, maar nagaan of dat ergens gerealiseerd is lijkt me enerzijds heel veel werk (laat staan simpel werk) terwijl dat voor dergelijke opdracht eigenlijk niet zo veel belang heeft (tenzij dat al ergens gerealiseerd is, maar dan nog heb je geen confirmatie over het al dan niet bestaan).

Oh, trouwens, ik denk nu ergens aan met die hele discussie: de BBC (dacht ik, voor zover ik me herinner iets Brits) heeft over buitenaards leven ooit een documentaire gemaakt (en dan minder de conspiracy-kant, maar eigenlijk gewoon de mogelijkheid van een andere planeet waar leven op bestaat en hoe die levensvormen daar dan ecosystemen vormen en dergelijke). Wat ik me er nog van herinner is dat ze over gigantische oerwouden praatten, walvis-achtige rondvliegende dieren, een wrattenzwijn-achtig roofdier en dergelijke. (misschien dat sommige mensen met dat laatste op een titel ofzo komen).
Oud 24-10-2007, 14:05
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ik heb het zelfde onderwerp voor anw gehad.

Zelf heb ik het aangepakt met een filosofisch deel en een wetenschaps deel
1e deel gaat over wat er allemaal mogenlijk zou zijn en waarom seti naar mijn mening wel/geen kans van slagen heeft.
2e deel was dus kijken naar leefomstandigheden (in hoeverren wij weten wat er nodig is) en kijken naar bewijzen van aliens op aarde.

mijn conclusie was dat de kans dat seti iets vind 0.01% is, de kans op buitenaards leven 99.99% is en de kans op inteligent buitenaards leven onbekend is aangezien wij nog niet genoeg weten over inteligentie (heb me er lekker makkelijk van af gemaakt)
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 10:43
rianne123
rianne123 is offline
omg.. wat een nerds hier

maarja
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 11:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
omg.. wat een nerds hier

maarja
ik geloof dat we een alien hebben gespot!
Reageren

Regels voor berichten