Advertentie | |
|
![]() |
|
wat mathfreak zegt en dan op zoek gaan of er ergens in die ruimte voldoen kan worden aan die voorwaarden
(probleem hierbij is alleen dat je leven definieert volgens "aards leven" en uitsluit dat levensvormen ook op een andere manier tot uiting kunnen komen)
||
Citaat:
Het hele concept nagaan wat de levensvoorwaarden zijn, is natuurlijk een goed beginpunt, maar nagaan of dat ergens gerealiseerd is lijkt me enerzijds heel veel werk (laat staan simpel werk) terwijl dat voor dergelijke opdracht eigenlijk niet zo veel belang heeft (tenzij dat al ergens gerealiseerd is, maar dan nog heb je geen confirmatie over het al dan niet bestaan). Oh, trouwens, ik denk nu ergens aan met die hele discussie: de BBC (dacht ik, voor zover ik me herinner iets Brits) heeft over buitenaards leven ooit een documentaire gemaakt (en dan minder de conspiracy-kant, maar eigenlijk gewoon de mogelijkheid van een andere planeet waar leven op bestaat en hoe die levensvormen daar dan ecosystemen vormen en dergelijke). Wat ik me er nog van herinner is dat ze over gigantische oerwouden praatten, walvis-achtige rondvliegende dieren, een wrattenzwijn-achtig roofdier en dergelijke. (misschien dat sommige mensen met dat laatste op een titel ofzo komen).
|
Ik heb het zelfde onderwerp voor anw gehad.
Zelf heb ik het aangepakt met een filosofisch deel en een wetenschaps deel 1e deel gaat over wat er allemaal mogenlijk zou zijn en waarom seti naar mijn mening wel/geen kans van slagen heeft. 2e deel was dus kijken naar leefomstandigheden (in hoeverren wij weten wat er nodig is) en kijken naar bewijzen van aliens op aarde. mijn conclusie was dat de kans dat seti iets vind 0.01% is, de kans op buitenaards leven 99.99% is en de kans op inteligent buitenaards leven onbekend is aangezien wij nog niet genoeg weten over inteligentie (heb me er lekker makkelijk van af gemaakt ![]() |
![]() |
|
|