Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik heb er helemaal geen hekel aan hoor. Over 't algemeen dan. Orgelmuziek vind ik vreselijk en van Bach kan ik het meeste eigenlijk sowieso niet waarderen.
Favoriet bij mij: Chopin, Satie en tja, Tsjaikovsky inderdaad...
|
![]() |
Ik ben dol op klassieke muziek, vooral piano...koor en orgel ben ik ook gek op, ook niet iedereen z'n smaak
![]() ![]() ![]()
|
absoluut:
speel al 6 jaar piano, en luister vaak naar klassiek. Mijn favoriet: debussy, maar ook st saint ( ehm hoe je het schrijft) met aquarium, en tsjaukovsky het mooiste om te spelen is beethoven: kan je veel emotie in kwijt sonata quasi una fantasia ( opus 24 no 2)
||
Och, klassiek. Romantiek, rust, emotie, vastgelegd in klanken.
Maar dat kan tegenwoordig nog steeds hoor, daar heb je geen 'oude' muziek voor nodig. Vergis je niet. Wat niet wegneemt dat de echte oude klassieke muziek een flair heeft, een charme die nog steeds niet geevenaard is door de hedendaagse rust in muziek. Helaas. Sommigen komen er echter dichtbij. Met wat proberen, en wat geluk. Maar om je vraag te beantwoorden: een volmondig ja. Ik luister klassiek. En veel, en vaak. En as we 'speak' heb ik mijn favoriet opstaan: Chopin. Maar ik zal ook niet terugkrabbelen een Rachmaninoff op te zetten, een Beethoven, een Mozart, een Debussy, een Schubert, een Liszt, een Satie... En ga zo maar door. Maar ik moet zeggen dat ik wel mijn oren zal bedekken en in blinde paniek in het rond zal schreeuwen als iemand het OOIT durft een stuk van Johann Sebastian Bach op te zetten in mijn bijzijn. NEE! zeg ik tegen deze bruut, deze... dit monster. Gad-ver-damme. Klassiek was puur, lieflijk, romantisch, zacht. Tot hij er met zijn vuile poten aankwam. *mopper mopper* grmblz... *mompelt iets over de kogel verdienen* grhzz... Citaat:
Frederique Chopin. Deze man is in mijn ogen de belichaming van lieflijkheid, de engel van romantiek. Het houden van zonder woorden, het geven om zonder tekst. Chopin. Hij verstond als geen ander de kunst van de muziek, en de kunst van de liefde. Chopin. Bij deze een dankzegging naar hem, omdat hij mij in zoveel begeleid heeft naar ideeën, naar de rust.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
In dat geval: maar juist het overdrijven, juist het 'moeilijke' taalgebruik, maakt taal zo mooi. En waarom het dan niet toepassen bij forumposts bijv. En het was niet om te laten zien hoe gevoelig ik wel niet ben. Het was slechts een uiting van mijn ideeën over klassieke muziek. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
TYPE ZEI:
Maar ik moet zeggen dat ik wel mijn oren zal bedekken en in blinde paniek in het rond zal schreeuwen als iemand het OOIT durft een stuk van Johann Sebastian Bach op te zetten in mijn bijzijn. NEE! zeg ik tegen deze bruut, deze... dit monster. Gad-ver-damme. Klassiek was puur, lieflijk, romantisch, zacht. Tot hij er met zijn vuile poten aankwam. Kijk: Bach is het summum van volmaakt muzikale perfectheid. Mede als je er een beetje verstand van hebt: Bach was eerder dan al diegenen die jij opnoemde en was voor hun mede meestal één van de grootste muzikale voorbeelden uit geschiedenis. Wel eens van Contrapunt en Polyfonie gehoord? Dit is totaal anders dan het monofone werk van de klassieke tijd t/m heden. Luister maar eens naar de franse suite nr 5 in g groot...en dand e gavotte...of neem bijvoorbeeld de toccata in F...of brandenburgs concert 1, 3 of 5..kijken of je je mening bijgesteld hebt. ![]() Ik hoor het nog wel! Veel luisterplezier..
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
soffietje...voeg mij eens toe..als je msn hebt...
prof_luzac@hotmail.com
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
En Bach maakte voornamelijk zware stukken, dat weet ik ook. Dan ben ik dus weer van mening dat klassiek licht, lieflijk, en (zoals ik al veel te vaak heb geroepen) romantisch moet zijn. Bach voldoet niet echt aan licht, lieflijk en romantisch, toch? ![]() Dus nee, zijn muziek is niet naar mijn smaak.
|
![]() |
ik vindt het van mezelf wel grappig, ik zit bij de harmonie, ik maak klezmar met een ander groepje en ik speel in een hardcore band als gitarist, hoe veel verschil kan er zijn, ik luister ook echt alles, van carmina burana tot deicide(death metal), zijn er meer mensen met zo'n wijde muziekkeuze???
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Dank u, nu hoef ik bijna zelf niets meer te zeggen. ![]() ![]() Nja, ik luister het graag, alleen niet teveel, anders wordt het saai en voorspelbaar. Wat wij thuis hebben dan en wat er op Classic FM komt (echt waar, na drie dagen luisteren kan ik bijna voorspellen welk stuk er komt ![]() Ik ken weinig stukken bij naam, weet ook weinig componisten bij de stukken, ook al kom ik vaak een eind in de goede richting door te gokken. Ik weet iig wel dat ik Bach over het algemeen niet kan weerstaan, en Brahms ook niet zo goed. ![]() *Heeft zich altijd afgevraagd of een hoop metal (wat ook graag geluisterd wordt) niet eens geinspireerd zou kunnen zijn op klassieke muziek* ![]() edit: Trouwens, marsen e.d. kunnen ook erg gaaf zijn. ![]()
||
Citaat:
![]() Ik heb gezegd "IK VIND Bach een belediging voor klassieke muziek" oid, en "IK VIND Bach verschrikkelijk" en "IK zal mijn handen over mijn oren gooien als iemand Bach opzet" Altijd ik. Dus ja, IK BEN VAN MENING dat Bach suckt. Ergo: waarom hebben we deze discussie? ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Klassieke muziek; JA of NEE? Sofiieee | 43 | 30-05-2012 10:00 | |
Muziek |
Klassieke muziek Magican | 19 | 10-06-2006 17:54 | |
Psychologie |
Beter kunnen leren met klassieke muziek? Ewd | 36 | 16-01-2005 19:12 | |
Muziek |